MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Menetközben átszámozott kocsik

2010. január 08. - georgejr

Flóra az ünnepek nagy részét utazással töltötte, már 24-én szívatták, mert az IC kocsikat indulás előtt átszámozták, így ha a kaller nem szól, akkor Szombathely, helyett Sopronban kötnek ki... Majd 29-én tovább szívtak, késés, magyar-horvát vita stb miatt bukták a csatlakozó buszt, mindezt kb 20 ezer forintért, hidegben, büdösben, koszban...

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Az ünnepeket általában részben utazással szoktuk tölteni és ehhez kénytelenek vagyunk az Önök szolgáltatásait igénybe venni.

Soha nem éltünk még panasszal (bár lett volna okunk, ha arra gondolok, mennyi pénzt kifizetünk Önöknek és ezért cserébe koszos kocsikban kell órákon át ücsörögnünk; a vonatok mellékhelyiségeit nem is említem... khm...)

Ami miatt most billentyűzetet ragadtam:

1. December 24.-én, a reggel 6 óra 10-kor, a Keleti Pályaudvarról induló IC-t vettük igénybe - úticélunk Szombathely volt. Erről a vonatról érdemes tudni, hogy Csornán ketté választják, egyik része Sopronba, másik Szombathelyre indul tovább.

A pótjegyünkön a 454-es kocsiszám szerepelt, megkerestük, leültünk a kijelölt helyekre. 

A kalauz Győrben érkezett hozzánk, akkor jelentette be, hogy mi a soproni részben ülünk, így minden utasnak szépen át kell fáradnia a 454-es számú kocsiba. Értetlenül álltunk a dolog előtt, végül az derült ki, hogy miután már sokan felszálltunk a vonatra, átszámozták a kocsikat és erről elfelejtették tájékoztatni az utasokat! 

Szép kis karácsonyi ajándék lett volna, ha Sopronban kötünk ki Szombathely helyett!

2. December 29.-én, kedden 8 óra 50-kor indult a vonatunk a Vas megyei Bükről (IC, Bécsből indul és Zágrábba illetve Pécsre közlekedik).

- A vonat kb. lassabban döcögött, mit egy személyvonat - kiderült, hogy a mozdony elromlott, Zalaszentiván környékéig másfél órás késést sikerült összeszednünk!. Ezzel függött össze, hogy nem volt fűtés sem, kb. 6 fok lehetett a fülkékben!

- Gyékényesen további fél órás késést sikerült összeszednünk, ugyanis a horvát és a magyar vasutasok között kisebb csetepaté alakult ki azon, vajon melyik kocsi kihez tartozik.

Ránk Pécs elérését követően még további utazás várt, s mivel a menetrend szerinti érkezéskor nem volt csatlakozás Mohács felé, csak Pécsig váltottuk meg a menetjegyet, Pécstől busszal folytattuk volna utunkat.

Csakhogy a két órás késés miatt dőlt minden. Kiderült, hogy 14.58-kor indul egy vonat Mohácsra.

Az IC-n egy nagyon kedves kalauz hölgy volt szolgálatban, aki folyamatosan végigjárta a fülkéket és mindenkit folyamatosan tájékoztatott az aktuális tudnivalókról. Ekkor is ő jött segítésünkre: telefonált Pécsre, hogy ne indítsák addig a mohácsi vonatot, amíg nem érkezünk be, illetve kérte, hogy vehessünk menetjegyet a vonaton.

A hölgy kedvességének hála, valóban sikerült felszállni erre a vonatra, s kaptunk jegyet is, bár egyik utastársunk szerint a pénztárban 1600,- Ft-ot kellett volna fizetni, a vonaton pedig 1910,- Ft-ba került ez nekünk (nem mi tehettünk róla, hogy ennyit késtünk és nem tudtuk a pénztárban megvenni a jegyet!)

Mi állandóan 200-250 km távolságot teszünk meg Önökkel, teljes árú jegyeket vagyunk kénytelenek venni, csak decemberben közel 20.000,- Ft-ot fizetünk ezekért - szóval nagyon felháborítónak tartom, hogy ilyen körülmények között kell utaznunk! 

Még annyit, hogy 2009. november 20.-án, a 18 órakor a Budapest Déli Pu.-ról Szombathely felé induló gyorsvonattal utaztunk Veszprémig, és szinte végig teljes sötétségben utaztunk, mert nem működött a szerelvényen a világítás!

Jó lenne, ha egy kicsit összekapnák magukat, mert folyton csak az árakat emelik, míg a szolgáltatás színvonala ennek megfelelően zuhan!

Flóra

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr861656125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.01.08. 11:51:15

Pótjegy-helyjegy. Kérdés: a helyjegy más vonalakon is szentírás, vagy csak a mi vonalunk kivétel (40, 40a - Pécs-Bp.)? Mert a pécsi vonalon, úgy tudom, hogy csak pótjegy van, oda ülsz, ahova akarsz (természetesen másodosztályú jeggyel csak másodosztályra :) ).
Ahogy a posztoló írja, helyjegyet váltottak, nyilván az 1-es vonalon közlekedő IC-knél a helyjegy kötelező érvényű. Gondolom a Csornán szétszedett elegy miatt. Régebben egyszerűbb volt (nem tudom, most hogy van): GYSEV-es kocsik mentek Sopronba, MÁV-osok Szombathelyre, lehetetlen volt eltéveszteni. Hogy aztán a kocsikat hogy számozzák, az egy másik dimenzió, nyilván kihatással van a jegykiadásra.

FlowMaN 2010.01.08. 16:07:06

Most sem lehet eltéveszteni, GYSEV kocsi zöld- sárga nagy GYSEV felirattal az oldalán, a MÁV-os pedig szép kék-fehér. Egyébként nincsen ebben semmi extra, általában indulás előtt 10-15 perccel szokták még cserélgetni a számokat, mert esetleg az maradt rajta ami érkezéskor volt. Ha csak ez lenne a legnagyobb gond a szolgáltatással én már boldog lennék. Egyébként az adott vonalon nagyon rendes személyzet van, nekem az elmúlt 5 év alatt semmi gondom nem volt.

Kopi3.14 2010.01.08. 17:15:18

@Selkath: A Pécs-Bp. vonalon is vannak helyjegyes ic-k. Pl a hajnali legelső, Pécs-Bp-Miskolc kettős IC, azon helyre szólnak a jegyek. Ugyanez visszafele az utolsó IC szokott lenni, akkor megint helyjegyes.

FlowMaN 2010.01.08. 19:10:42

A Budapest-Szombathely vonalon minden IC pót- és helyjegy köteles, kivéve a 916-ost ami nemzetközi forgalomban is közlekedik, így csak pótjegy kell.

zengo682 2010.01.08. 19:16:23

@Kopi3.14:
Az már nem Pécs- Miskolc Ic. Csak Pécs - Bp. Keleti,Csak pótjegyes IC. a 15.23-kor induló Hernád-Dráva,ugyenez vissza utban a 09.45 kor idul a Keletiből,erre a potjegy normál áru 400 Huf.,a többire kedvezményes áru pót-és helyjegy kell ami 360 Huf.

2010.01.08. 19:49:15

@Kopi3.14:
OK, értem. Na, azokkal meg pont nem szoktam utazni. :)

@FlowMaN:
Én is vonatozom már jó pár éve, de még SOHA semmilyen problémám nem volt vonatszemélyzettel, akármerre utaztam. Vajon mindig csak jókor fogtam ki? Egy csomó poszt szól a Nyugatis balhékról vasutasokkal, tényleg ennyire rossz a helyzet ott? (pl. Bp. Nyugati - Vác, az igencsak neuralgikus pontja a MÁV-Startnak)

_Totty_ 2010.01.08. 20:50:27

@Selkath:
nem vészes a heyzet a 70esen... csak a közölni kéne a dolgozokkal h menetrend szerint közlekednek a vonatok nem pedig kedv szerint:\

Kocsivizsgáló80 2010.01.08. 21:25:41

Én arra lennék kíváncsi, hogy ezt, hogyan is kell értelmezni?

"- Gyékényesen további fél órás késést sikerült összeszednünk, ugyanis a horvát és a magyar vasutasok között kisebb csetepaté alakult ki azon, vajon melyik kocsi kihez tartozik."

"- A vonat kb. lassabban döcögött, mit egy személyvonat..."

A személyvonat mióta megy pl: 40-el? tudtommal az is megy a max megengedettel csak több helyen megáll. Vannak még emberek akiknek ez nem világos?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.08. 23:09:05

"átszámozták a kocsikat és erről elfelejtették tájékoztatni az utasokat! "

Szólt a jegyvágó? Igen. Akkor? Ennyi...

Ezt a horvát dolgot kifejthetnéd...

Kopi3.14 2010.01.09. 03:09:50

@zengo682: kösz a tájékoztatást, sajna idén még nem mávoztam, de hamarosan pótolom, tavaly meg az utolsó retúrom fele ingyen ment e téren a hóhelyzet és késések miatt, a másik pedig valami hajnali első vonat és nem emlékszem már milyen s mennyiért volt. Bár valahol megvan a jegy. Na, meglett. IC800, 360HUF-os kedvezményes pót- és helyjegy.

banpepe 2010.01.09. 18:21:21

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Szólt a jegyvágó? Igen. Akkor? Ennyi...

A kalauz Győrben érkezett hozzánk, akkor jelentette be, hogy mi a soproni részben ülünk, így minden utasnak szépen át kell fáradnia a 454-es számú kocsiba

Hol szólt a kalauz? Indulásnál, vagy Győrbe? ...

MrFF 2010.01.09. 18:32:27

@Kocsivizsgáló80: A december közepe óta érvényes menetrendben van egy Bécsből induló dupla-IC. Sopronon - Szombathelyen - Nagykanizsán keresztül az egyik fele Zágrábba, a másik Pécsre megy. Gyékényesen szedik szét. E miatt a vonat miatt "veszekedtek" a magyar és horvát vasutasok...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.09. 21:39:12

@banpepe:
Nem lehet, hogy ő is akkor szerzett tudomást róla? A táblázást nem ők végzik hanem más ember a Keletiben.
De időben szólt? Igen. Akkor min problémázunk?
Ez a tipikus nem történt semmi baj, kiszolgáltak minket, volt egy kis tévedés de azért fújjuk jó nagyra....

banpepe 2010.01.09. 22:29:49

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Időben akkor szólt volna, ha a Keletibe, a kiindulóállomáson szól, hogy te paraszt, ez nem ide megy. Csak tudod, nem ez az egyetlen probléma a mávval. Angoloknál miért nincs ilyen?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.10. 00:45:48

@banpepe:
Ismét megkérdezem: Honnan tudod, hogy nem Győrben szerzett róla tudomást, lévén a kocsiszámozást nem ők végzik, nos?

Honnan tudod, hogy az angoloknál nincs blama? Láttad a Natonal Geon? Esetleg utaztál rajta 1 alkalommal, netán 2x? Utazz vele párszázszor - párezerszer, és utána jelentsd ki, hogy Te nem tapasztaltál ilyet, de azt, hogy nincs, azt ne.
Én még nem tapasztaltam a MÁV-nál menet közbeni átszámozást, mégis megtörténik.
De tudjuk, Nyugaton a fű is zöldebb, a csajok is jobbak az ágyban, sör is finomabb, hát igen.... :))

Kocsivizsgáló80 2010.01.10. 08:01:07

@MrFF: Akkor sem értem, hogy mit jelent az, hogy veszekedtek! Miért? Nem tetszett a kocsi szine? Még elképzelni sem tudom, hogy hogy kell azt értelmezni, hogy veszekedtek a vasutasok!

Aki ott volt az leírhatná, hogy mit látott. Felpiszkálta az érdeklődésemet! :-)

MrFF 2010.01.10. 09:37:44

@Kocsivizsgáló80: Január 2-án Pécsett járva meglepve láttam, hogy a Sopronon át Bécsbe induló IC (amit Gyékényesen csatolnak össze a Zágrábból jövő résszel) kétharmada horvát kocsi volt: 1 db első osztályú GySEV és 2 db másodosztályú horvát kocsi. Nagyon furcsálltam, hogy osztrák és magyar vonalakon nem osztrák és nem is magyar kocsi fut. Esetleg ilyesféle dolog miatt volt a vita(?)...

banpepe 2010.01.10. 10:29:04

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Honnan tudod, hogy az angoloknál nincs blama? Onnan, hogy tesóm kint dolgozik 3 éve, és naponta csak 2x utazik vonattal, és soha semmi problémája nem volt.
Honnan tudod, hogy nem Győrben szerzett róla tudomást, lévén a kocsiszámozást nem ők végzik, nos? Nem azt mondtam, h a kalauz tehet róla, meg stb, hanem azt, hogy ha egyszer valahogy elosztják a kocsit, akkor a faszé' kell újraszámozni. Ez kb olyan, mint felszállok a Bosnyákon a 7-esre, és menetközbe fogja magát valaki, és rárak egy 32-es busz táblát, majd félúton közlik, h bocsi, ez az árpád hídra megy.

banpepe 2010.01.10. 10:29:52

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Ja azt, hogy a sör finomabb e, nem tudom, mert februárba megyek csak ki, de majd akkor tájékoztatlak róla, hogy finomabb e:)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.10. 11:59:27

@banpepe:
Soha semmi problémája nem volt, a 3 év mindne napján mp-re mennek a vonatok stb stb jajaja.... :))))) Meg amikor indulás előtt az utasok máv a vonaton aztán Cancelled lesz a vonat ugye...?
Mennyit is fizet az utazásért? Mennyi féle kedvezmény is létezik? Mennyit fizet az állam az általa níújtott kedvezményekért? Ezeket is utána kellene számolni... (Mert nálunk úgy megy jelenleg, hogy a fucvarozásod költségének az 1/10-ét nem fizeted ki a pénztárban, az állam ráerőlteti a mávra a 149 kedvezményét, ami után NEM fizeti meg teljes mértékben a ráeső részét, azaz az a máv vesztesége... Ez nyugaton nem működik így, és ezért is nem lesz majd javulás liberalizáció után... )

Mit jelent az hogy egyzser valahogy elosztják a kocsit? Ami bejön vonat, az jön egy kocsiszámozással. Utána kimegy tárolóra, majd indulás előtt betolják az induló vágányra még az érkkező kocsiszámozással. Akkor mennek végig és cserélik ki... Lehet hamarabb felszálltál még a csere előtt.
Nem osztották ki és újra, egyszerűen az indulási kocsiszámok még nem voltak kint. Hiba volt időben korrigálták. Kár ezen ógni-mógni...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.10. 12:01:33

@MrFF:
Magyar segg alá magyar osztrák segg alá osztrák vasúti kocsi!! :D
Nem, ez nem így megy :) Tavaly osztrákiában is futott belföldi IC magyar kocsiból kiállítva és van jelenleg is nálunk belfölgi IC Cseh kocsikkal.
Ez teljesen természetes, és ez nem is képezhette veszekedés alapját.

Ezért kérdezzük ismét, lévén ott voltál és füleltél, pontosan min veszekedtek a vasutasok? Mert hogy azon nem, hogy horvát kocsi volt rajta az biztos.

banpepe 2010.01.10. 14:02:31

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Ebben az esetben hogy jönnek neked ide a kedvezmények? Egy átszámozáshoz mi köze a kedvezménynek, meg az államnak? Képzeld, nem volt késés 3 év alatt, igaz, hétvégén nem jár dolgozni, de ez lényegtelen. Csak ott nem össze vissza tologatják a kocsikat. Amúgy meg az nem igaz, hogy minden kocsit minden indulás előtt átszámoznak. Tudnék nem is 1 vonalat mondani, ahol nincs ilyen. Pedig nem vagyok se mávos, és még mávos ismerősöm sincs, h védjem.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.10. 14:17:30

@banpepe:
Hogy jön ide? Mert mondjuk nem mindegy mennyi pénzből gazdálkodik a vasútvállalat. Ha az utas megfizeti 100%-ban az utaztatása árát, vagy közel teljes árát (ami nem egyenlő a teljesárú jeggyel!) akkor kicsit könnyebb modernizálni pályát, rendszereket, irányítást, járműveket, amivel a késést jelentősen lehet csökkenteni. Nyilván ez a kocsiszámozástól független.
Igen vannak amit nem számoznak át nem is állítottam hogy MINDET átszámozzák. De van amit igen, itt a hibalehetőség rögtön...

banpepe 2010.01.10. 16:08:30

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Még mindig nem értem, hogy a kedvezménynek mi köze van a táblához. Talán a tábla is kap kedvezményt? Ahhoz miért kell pénz, hogy 1 táblát átrakjanak? Na mind1, nem is vitatkozom, mert többre tartom magam, mint itt vitatkozni.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.10. 16:39:08

@banpepe:
Most írjam, hogy én meg többre tartom magam annál, hogy értetlen nickeknek magyarázzam 50x ugyanazt? Halj meg hülyén ha nem fogod fel...

Értelmesen leírtam, figyelj beteszem mégegyszer:

"Nyilván ez a kocsiszámozástól független."

Azaz nyilván a kocsiszámozás ügyét ez nem érinti. Ha nem fogod fel, akkor értelmezési gondok vannak azon nem én tudok majd segíteni sajnos...

banpepe 2010.01.10. 18:30:00

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Szerintem én nem sértegettelek, de egyre jobba kezdem azt hinni, hogy ugyanaz vagy, mint anno Akibard! Ugyanaz a máv védő stílus, ugyanaz a lekezelő komment, stb... Szevasz

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.10. 22:14:01

@banpepe:
Azt hiszem, a hiba nem bennem van. Értelmesen leírtam, hogy a kedvezmény kérdése a kocsiszámozást nem érinti, erre 2. alkalommal kérdeztél vissza, hogy még mindig nemérted a kocsiszámhoz mi köze van a kedvezménynek... Szorri...

Nandesz2 2010.01.11. 11:41:15

Anno én is kifogtam karácsony előtt egy ilyen átszámozós sopron-szombathelyi IC-t. Az iránytáblák is rosszul voltak kinn, a soproni részen Szombathely szerepelt, míg a szombathelyin Sopron. Nyilván előző este a reggel Sopronba tartó kocsik még Szombathelyről jöttek, és vica versa. Ugyanis az egész vonat szombathelyi MÁV-os vagonokból állt.

Elsőre kicsit megtévesztő lehet az utasok számára, hogy a soproni kocsik már nem minden IC járaton GYSEV-esek, de aki már utazott arra, tudja, hogy Csornáról előbbb a soproni rész megy tovább, ergó ha az van a vonat elején lévő kocsira kitáblázva, hogy Sarajevo vagy London, attól még azok mennek Sopronba.

v2peti 2010.01.11. 12:47:53

Nandesz2 hsz-ról jut eszembe:
Egyszer Veszprémben elfelejtették megcserélni a táblákat (csak az utolsó pillanatban került rá sor), így a Lepsény táblás ment volna Fehérvárra, a Fehérvár táblás meg Lepsénybe.
Az indulási idő és a közös vágány kizárta a fordított sorrendet.
Ott állok (kaller nincs), az utas érdeklődik? -Melyik megy Fehérvárra?
-Amelyik Lepsénybe...
-???
-Fel vannak cserélve a táblák.

Kopi3.14 2010.01.11. 13:14:13

@banpepe: bár csak félig angol vasút, de akkor a te általánosítós állításodra ellenpélda a csalagút. mennyire volt bizonytalan megint a menet? Na?

A Gyula 2010.01.11. 16:55:09

Az IC 910-es témával pár megjegyzés.

910-es szerelvénye előző este érkezik 911-esként, csak MÁV kocsikból áll. 911-esnél A-tól Z-ig nézve a szerelvényt A részen van a soproni, Z végén a szombathelyi vonatrész. Keleti pályaudvaron nem forgatják át a szerelvényt mint más Szombathely/Sopron felől érkező IC-nél (mint pl. 919-922, 913-918 ezekben a szombathelyi rész MÁV, a soproni rész GySEV kocsikból áll), így reggel a 910-es vonatnál A-tól Z-ig nézve a szerelvényt a soproni rész még szombathelyinek, a szombathelyi soproninak van kitáblázva pont azért, mert a táblázó, amire van külön ember tartva a Keletiben ezt vagy elfelejti vagy az utolsó percekben, így mind az iránytábla, mind a számtábla (szombathelyi 452, 453, 454, 55,...; soproni 401, 402, 403, 64,...) megtévesztheti az utazóközönséget. Ez nem elsősorban a jegyvizsgáló hibája, bár nem esne le a gyűrű az ujjáról, ha helyére kerülnének a táblák.

Személyzettel kapcsolatban 910-esen Keleti pu-tól Győrig keletis, Győr - Szombathely között szombathelyi, (Győr -) 930 Csorna - Sopron között soproni vezető jegyvizsgáló tevékenykedik.

A Gyula 2010.01.11. 17:08:51

@FlowMaN:

"Egyébként az adott vonalon nagyon rendes személyzet van, nekem az elmúlt 5 év alatt semmi gondom nem volt."

Köszönöm minden tisztességesen dolgozó kollégám nevében is.

"kivéve a 916-ost ami nemzetközi forgalomban is közlekedik, így csak pótjegy kell."

Meg a 917-esre.
süti beállítások módosítása