MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Mikor jó minőségű a szövegírás?

2020. szeptember 23. - Vittore.

A szövegírás (SEO szövegírás) minősége alapvető faktor a keresőoptimalizálás és az online marketing során, mivel a Google kiemelten figyeli ezt a tartalom megítélése során. Bár a kisebb versennyel rendelkező területeken a gyengébb anyagokkal is labdába lehet rúgni, az előny csak addig tart, míg meg nem érkezik az első komolyabb versenytárs. Abban a pillanatban pedig rögtön kidobott pénzzé válik a gyenge blogcikkekre kifizetett minden egyes forint.

Mennyibe kerül a jó minőségű szövegírás?

Az online marketing ökölszabályaként elmondható, hogy ma, a magyar piacon nem érhető el 1,5 Ft/karakter árnál olcsóbb minőségi SEO szövegírás. Ráadásul, ez az ár még csak az önálló kutatást nem igénylő magazin cikkekre vonatkozik, ahol egy-egy korábbi internetes tartalmat ír át az író. Azok a cikkek, melyeknél már kutatás is szükséges, 2 Ft-tól kezdődnek leütésenként, a PR cikkek (editorial) pedig már karakterenként 3-5 Ft-ba is bele kerülhetnek. A szakértői cikkek még drágábbak, nem ritka a 10 Ft/karakter ár sem.

A fenti áraknál olcsóbban csak a gyenge minőségű szövegírók dolgoznak, akik sokszor feketén, munka után csapják össze a kért anyagokat. Egy legálisan működő írónak adóznia kell, meg kell vennie a számítógépet és a szoftvereket, ráadásul a rezsire is költenie kell. És akkor még ott van, hogy egyetlen copywriter sem képes havi 168 órát ledolgozni, gondolni kell a szünetekre, betegségekre, ezek pedig igencsak éreztetik a hatásukat egy karakteralapú elszámolásban dolgozó vállalkozónál.

A szövegíró ügynökségeknél pedig még magasabbak az árak, hiszen sokszor már nem férnek bele a kedvezményes KATA adózásba. Emellett pedig proofreadert, könyvelőt és adminisztratív munkatársat kell alkalmazniuk, ezek meglátszanak az árazáson. Ezek a dolgok mind befolyásolják, hogy milyen árakkal kell számolnunk.

A SEO, az online marketing és a szövegírás kapcsolata

A fentiek alapján is látható, hogy a szövegírás igencsak erős kapcsolatban van a keresőoptimalizálással és az online marketing fő területeivel. A jó minőségű webszövegek jelentik az első lépést a tartalomkészítés során, ezt sajnos a magyar szakemberek jelentős része még nem ismerte fel.

Gyakori, hogy a linképítéshez a lehető legolcsóbb, gyakorlatilag szemét minőségű bejegyzéseket rendelik meg, így fogva meg pár forintot a megbízási díjból. A Hungarian SEO témakörben érdeklődő külföldi megrendelőknél valamennyivel jobb a helyzet, hiszen ők általában hozzászoktak, hogy a tartalomírás is pénzbe kerül.

Mivel sok szövegíró cég kínál SEO szövegírás szolgáltatásokat is, így érdemes tőlük is ajánlatot kérni a keresőoptimalizálásra. Ezzel gondoskodhatunk arról, hogy milyen legyen a bejegyzések minősége, és nem szenvedünk hátrányt a Google rangsorolása közben.

Mi az a marketing szövegírás?

A marketing szövegírás a tartalomkészítés egy olyan változata, mely kifejezetten marketing célokat szolgál. Kicsit más, mint a SEO változat, hiszen itt nem csak a Google szempontjait mérlegeljük. Fontos az is, hogy a cikk jól szerepeljen a valódi embereknél.

A marketing szövegírás emiatt igényel bizonyos tapasztalatot, így egyáltalán nem alkalmas az olcsó bértollnokok számára. Ők alapvetően a karakterszám elérésében érdekeltek, és nem szentelnek figyelmet az elérendő céloknak. Mondjuk a piaci szint alatti árazásnál nem is gondolható komolyan, hogy a cikkíró majd a marketing szövegírás alapjait is elsajátítja. Arra ott vannak a professzionális tartalomkészítők.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr316211238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása