MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A nemzetközi pénztár az igazi országimázs

2011. május 19. - Vittore.

Lyken nemzetközi jegyet szeretett volna venni a Keletiben, szerintem nem mondok el újdonságot, hogy rá is faragott erre. Végül is ő a hibás, hiszen tudvalevőleg aki jegyet akar, az menjen ki napokkal korábban, nemzetközi jegypénztárnál esetleg már hetekkel korábban - de itt most nem is ez a fő probléma..

Mindig azt hittem, hogy a BKV ellenőrei a fő országimázs Magyarországon, hát a fenét! A MÁV nemzetközi pénztára odabasz még nekik is. Íme a levél (halkan teszem hozzá, hogy ezért jók az olvasói levelek, úgyhogy csak küldjetek minél több levelet!):

Szia!

Megosztanám veled utolsó utazásom történetét, ha arra érdemesnek találod, tedd ki.
Üdv:

lyken

------------------------------

Külföldön élek huzamosabb ideje. Magyar rendszámú kocsival járok kint is, viszont a kocsit mindig a kedvenc szerelőmnél adom le. Most a szokásos egy nap helyett több napra húzodott a javítás. Vettem egy jó könyvet és feltámadt bennem a gyerekkori nosztalgia, mikor órákig nyugodtan olvasgattam a kellemes, tiszta vonaton. Imádtam a vonatozás illatát. Egyszóval eldöntöttem, hogy cserekocsi helyett vonattal megyek haza. Kinéztem egy EC-t, kimentem a Keletibe 50 percel indulás előtt és nekiálltam jegyet venni. Első meglepetés: a pénztár csak belföldi jegyet árul, a külföldi pénztár máshol van. Az állomás túloldalán... :/

A karámajtókon bemenni csak jeggyel lehet. Tehát kerülő körbe az állomás peremén lévő (csövesekkel dugig levő) aulákon át. Nemzetközi pénztár csarnokába beérve fogadott a következő hidegzuhany. Először akkor, mikor a sorszámosztó masina kinyomta a cetlit amin megláttam, hogy mennyien vannak előttem. (Mikor az OTP-t megrohanják krach idején a betétesek, kevesebben szoktak lenni) Másik akkor, mikor tapasztaltam, hogy 4-5 percenként mehet új ember pénztárablakhoz. Vonatindulásig ekkor még 35 perc.

Információnál a hölgy elmesélte, hogy a belföldi pénztár mellett van egy utazási iroda, ők is árulnak jegyet(azt is elmondta, hogy mennyi várakozási időre számíthatok), próbáljam meg ott.

Utazási iroda: Szuper, összesen 5 ember, van remény! Aztán 10 percig egy bácsikát halgattunk, aki május eleje lévén, julius 23-ra akart kedvezményes jegyet nemtudom már, hogy hova. De hát akkorra nincs. Akkor legyen 22-re. Vagy 24-re. Bácsika végez, beesik egy zokogó, idegösszeomlás szélén álló csaj. 6 perc múlva indul a vonata Németországba, 40 perce nem jut pénztárhoz. Ismerős érzés, mindenki előreengedi. Közben kiderül, hogy a pénztáros csak makog angolul(de akkor jóindulatú voltam). Nagyszerű. Előttem egy holland, és két angol. Inkább nem vártam meg a Vidám szinpad következő felvonását.

Angolosan léptem balfenéken vissza a nemzetközi jegypénztárba. Csencseltem a sorszámokkal, így sikerült pénztárhoz jutnom. Mivel jövök vissza 4 nap múlva, így bátorkodtam megkérdezni, hogy ugye a jegy nem csak 3 napig érvényes, vissza fogok tudni vele jönni? A pénztáros mormogott valamit, de nem értettem. Mondtam, hogy elnézést, de nem hallom. Mondta erre tök érthetően, hogy márpedig ő nem fog hangosabban beszélni(a kérdésemig tökéletesen érthetően beszélt). Gondolom derogált neki, hogy a mikrofonba beszéljen, ahogy pár másodperccel előtte, meg ahogy utána.

Elővettem legbájosabb mosolyomat és ismét kérdeztem, az ablakhoz lehajolva. Válasz tökéletesen hallhatóan, a tőle telhető leglenézőbb hangsúlyal: "hát nem szokott maga utazni, hogy még ezt se tudja?". Fenomenális. Amíg néztem tátott szájjal, hogy ekkora paraszt nincs is, addig rácáfolt és kivágta az ablakon a visszajáró marék aprót, hogy egy 30 centi hosszú 20 centi széles csíkban egyenletesen elterült, majd bevágta a kisablakot. (Mint kiderült, az EC oda-vissza egy hónapig jó.)

Meg kell jegyeznem, hogy miközben a pénztárak közt cikcakkoltam, összesen 6 kurvaanyázó magyarral és 4 idegösszeroppanásos külföldivel találkoztam akik két dolgot szerettek volna mindössze: jegyet, meg feljutni időben, indulás előtt a vonatra(volt ott még kb 60 enervált szerencsétlen külföldi is akiken látszott, hogy már minden mindegy nekik, csak egyszer kerüljenek sorra). Külföldi barátaim is jártak így, többen magyaráztak már erről, de sose értettem, hogy miről beszélnek. Mikor 12 évvel ezelőtt utoljára használtam a külföldi pénztárat, még működött. A személyzet kedves és segítőkész volt, a kiszolgálás pedig villámgyors. Volt hogy Velencébe menet a vonatindulás előtt 5 perccel értem oda és simán kiadták a jegyet.

A vonat tiszta volt, jó állapotú(pedig nem volt mai darab) a régi jó utazás illattal teli. A magyar kalauz is udvarias volt. A Keletin(vagy inkább vadkeleten) kívül minden zökkenőmentes volt.

Nehéz mit mondani a történtekre. Felháborító, undorító az a balkáni közömbösség ahogy a nemzetközi utasokat kezelik. Lehetne azt mondani, hogy ugyanmár, a belföldiekkel is ugyanezt csinálják. De nem. A külföldiekkel való bánásmódhoz képest az kismiska. Arról nem is szólva, hogy mi van, ha egy magyarul nem tudó kiszolgáltatott külföldiről van szó?
 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!

* * * * *

Na vajon mikor lesz meg a Facebook-csoportunk 100. kedvelője? Ha tetszik a blogunk, lájkolj minket itt oldalt, vagy keress fel minket a Facebookon!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr922917296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lenoardo999 2011.05.20. 07:12:37

lyken: Rosszul emlékszel, 12 éve is iszonyat volt. Neked csak szerecséd lehetett.

indapass90210 2011.05.20. 07:28:39

Azt tudja valaki, hogy ma reggel lehetett szarni a Desiro-n? És az Árkádban ingyen?

indapass90210 2011.05.20. 07:31:27

"Aztán 10 percig egy bácsikát halgattunk, aki május eleje lévén, julius 23-ra akart kedvezményes jegyet nemtudom már, hogy hova."

Hova, hova? Hát retúrjegyet, és oda vissza!

Roy 2011.05.20. 07:52:11

Elővételben is meg lehet venni a jegyet. Gondolom nem az utólsó pillanatban jutott eszedbe, hogy nem cserekocsival mész.

indapass90210 2011.05.20. 07:56:39

@Roy: éppen arról szólna a poszt, hogy gördülékeny kiszolgálást feltételezve, 50 percnek elegendőnek kellene lennie egy kurva jegy megvételéhez.

pelikán_józsef 2011.05.20. 08:06:27

2011-ben ne kelljen már azért elővételben vásárolni, mert a Keletiben tetűlassú a kiszolgálás!
Nem olyan világot élünk, hogy mindent napokkal, hetekkel előre látunk, tervezünk.

Kivancsi 2011.05.20. 08:07:17

meg csak nem is csodalkozom...
mint a magyar polotikusok, mint a magyar allam...
ez egesz ugy ahogy van: CSOD KOZELI ALLAPOT ban van!

index.hu/belfold/2011/05/20/vonatkatasztrofa_fenyegetett_a_mav-nal/

Gempacsöki boborján 2011.05.20. 08:07:52

Meg lehet nézni az összes MÁV pénztárat,hasonlóan retkek ülnek mindenhol.Fogadok, hogy még bajusza is volt a pénztárosnőnek és foga egy szál sem.Ezek kellenek,a normális tanult emberek meg a munkaügyi hivatalban állnak sorba.Ezek a bebetonozott rokonok,Mutyika meg Manyika meg azoknak a rokonai.

Vacskamati69 2011.05.20. 08:09:04

Én anno életemben először Milánóba mentem nemzetközi vonattal, velencei átszállással. Itthoni viszonyokon edződve mindent lecsekkoltam a neten, menetrendeket, csatlakozásokat, összeírva minden adatot felkészülve mentem a pénztárhoz egy nappal korábban.

Nem is volt gond a jegyvásárlással, mindössze csak Velence-Milánó között derült ki a jegykezeléskor, hogy a magyar pénztáros forintban írta rá a jegyre az értékét, euro-ban nem, így az olasz kalauznak lövése sem volt arról, hogy x forint mennyi euro, és hogy akkor így a jegyem érvényes-e arra a járatra, amin utaztam. Megbüntetett 25 euro-ra, mert én meg nem igazán beszéltem olaszul, csak nagyjából értettem, mi a helyzet, aztán utánaszámoltam, és a jegyemmel alaphelyzetben minden stimmelt, de egy kalauz mégsem pénzváltó, ezt be kell látni..

Viszont utánarohantam a vonaton, kis papírkán összeírva az árfolyamokat, számításokat, éppen a társával beszélgetett, én meg kézzel-lábbal, angol-némi olasz (latinos alapjaim azért vannak), keveréknyelven csak megértettem magam, hogy a jegyem jó, a bünti meg nem. na, mondjuk ez volt nagy művészet.::) Viszont SZÓ NÉLKÜL adták vissza a 25 euromat...

Én meg egy életre megtanultam, hogy a jegyet addig nem veszem át, amíg nincs rajta a Ft és az érintett valuta értéke. De mondjuk ez is nem lenne alap egy nemzetközi viszonylatban?... Egyébként a posztírónak javaslom: legközelebb Nyugati nemzetközi pénztár..:) OK, az időigényesebb. Igaz nincs sorszám, és itt sem kapkodják el, de sokkal kedvesebbek, és bármelyik vonatra adnak jegyet. És igen: sajnos egy-két nappal korábban...

Terézágyú 2011.05.20. 08:11:23

@Capo di tutti Capi:
"A pénztáros főnőkeként meg elmagyaráznám, hogy nem sokan, csak kábé negyvenen várnak az állására, úgyhogy szedje össze magát, de kurva gyorsan. Igen, jó néven veszem, ha elmegy angol/német alapfokú tanfolyamra. Nem, a cég nem fizeti, ez az állás feltétele. "

No, azért arra ne vegyél mérget, hogy olyan olyan sok ember ácsingózik egy mávos pénztárosi állásra, gondolom olyan 100 nettóért (valaki javítson ha nem ennyi a fizu), aki valóban BESZÉL/ÉRT is angolul...
(és mellesleg pénztárosnak is megfelel - aki nem próbálta, az nem tudja milyen)

Vacskamati69 2011.05.20. 08:14:54

Én soha nem fogom megérteni, mi a francért kellett a MÁV Andrássy úti jegypénztárát bezárni. Az egyetlen hely volt, ami kulturált, légkondis, sorszámos, ülőhelyes, tiszta körülményekkel rendelkezett, és nem utolsósorban: felkészült és idegen nyelveket beszélő személyzettel. Volt olyan információs dolgozó (egy idősebb, valszeg vasúti megszállott ürge), aki szinte fejből köpte a nemzetközi menetrendet. Ami jó, azt miért kell itthon zsigerből kiírtani?

Zorgo 2011.05.20. 08:17:31

Emlékeim szerint az utolsó pozitív hír a Máv-ról az volt, amikor az első vonalat átadták.Onnantól egy önmagát sem vezérlő Gólemként csak növekszik, burjánzik, és teljesen ellenőrizetlen szörnyeteg lett belőle.
Több combo létezik:szaros wc-bunkó kalauz.Tiszta wc-bunkó jegypénztáros,bunkó kalauz-bunkó jegypénztáros, és még sorolhatnánk.Az nagyon fontos,hogy legalább az egyik tényező olyan legyen,hogy többé a vasút közelébe se menjen az elszánt utazó.
Még az unokám is fizeti majd a törlesztését annak a pénznek amibe ennek az őskövületnek a üzemeltetése jelent.

Terézágyú 2011.05.20. 08:23:56

@London2010:
"mire visszaléptem és akkor vettem észre hogy hívórendszer működik."

Jó, aláírom, a mávos valóban bunkó volt...

de tényleg annyira el van dugva ez a hívórendszer??? (Gondolom a Keletiről van szó) Sehol sincs kiírva, nem látszik stb. hogy te se vetted észre???

(Kérlek ne gyere azzal, hogy "én vagyok az utas, nem kötelező észrevennem bármit is...")

"Ráadásul kártyával fizet-mondta"

Újabb bunkóság, ez tény. De ez nem mávos sajátosság talán, hogy ebben az országban MINDEN ilyen kártyás fizetés tízszer annyi időbe kerül, mint a kp... Nem tudom miért, de azt látom, hogy ha a sorban előttem álló veszi elő a kártyáját, akkor tudom, hogy +10 perc...

Zorgo 2011.05.20. 08:27:34

@Terézágyú: Főleg ha még Smart kártyája is van. :)
Én azóta nem tankolok a Shellnél amióta szopatnak ezzel minden sorban állót.(hna meg az adhatom a jobbik benzint, a másik felesleges dumájuk)

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.05.20. 08:27:48

@Vacskamati69:
Most ugyanezt megtalálod a MÁV-Start József Attila utcai menetjegyirodájában.
Klímás, ülőhelyes, tiszta helyiség, felkészült, utasbarát, és készséges személyzettel.
Bárkinek szívből tudom ajánlani.

Belföldi-nemzetközi egyek, csoportos utazás, stb.

Roy 2011.05.20. 08:28:02

@Dövan: Gördülékeny kiszolgálás? Ha-ha-ha.
Magyarországon vagyunk.
Emiatt amikor utazok mindig néhány nappal előbb megveszem a menetjegyeket.
Így megspórolok egy idegeskedést.

Terézágyú 2011.05.20. 08:28:25

@MTFUN:
"Tiszta wc-bunkó jegypénztáros,bunkó kalauz-bunkó jegypénztáros, és még sorolhatnánk."

Ha sorolhatnánk, akkor ne hagyjuk ki a bunkó utast sem - én rendszeresen utazom vonattal, és bunkó kalauzzal 2-3 évenként (ha) találkozom, bunkó utassal viszont szinte minden útnál...

(Persze statisztikailag ez úgy van, hogy egy úton EGY kalauz van, és kb. 100 utas, akikkel összefutok :)

indapass90210 2011.05.20. 08:28:42

@Gempacsöki boborján: na jó, de mennyi a fizetése egy máv pénztárosnak? Nem hiszem, hogy annyi, amennyiért magyaron kívül 2-3 nyelvet beszélő, megfelelő megjelenéssel és intelligenciával rendelkező jómunkásembereket kapni.

indapass90210 2011.05.20. 08:32:48

@Roy: na jó, csak pont az a szitu, hogy csórikámnak minden hatodik szökőéveben egyszer kell jegy, ő meg azt hitte, hogy az utolsó alkalom óta változott valamit a helyzet.

Roy 2011.05.20. 08:33:35

@Terézágyú: Kártyával tényleg sokkal hosszabb idő a fizetés. Ez mindenhol jellemző.
A trazakció sajnos nálunk analóg telefonvonalon történik.
Hab a tortán, hogy az csippes bankkártyával is tovább tart a művelet pénzkivételnél, mint a hagyományos mágnescsíkos bankkártyával.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.05.20. 08:34:23

Miért van az, hogy a világ szinte bármely részén megoldható az, hogy jól működő automatákból még elég egyszerű emberek is minden gond nélkül meg tudják vásárolni a vonatjegyüket, akár külföldre is.

Vacskamati69 2011.05.20. 08:36:09

@Kimérős szaloncukor (Lédig):

Köszi! Akkor legalább ez megmaradt valamennyire..:)

Egyébként a másik megoldás: internet... Simán lehet jegyet rendelni, és most már egy-két nemzetközi vonalon is.
És fura módon JÓL működik. Én már a kezdetektől fogva nem veszem pályaudvaron a belföldi jegyeimet (az egyenlő az idegrohammal), csak a neten, azt mondjuk még megoldhatnák, hogy ki is nyomtathassam, és ne kelljen egy pályaudvari automatából kiszednem...

Roy 2011.05.20. 08:36:56

@Dövan: Csórikám ne az utólsó pillanatban vegyen jegyet. Mikor a kocsiját leadta javításra, és nem igényelt cserekocsit, akkor már tudta, hogy vonatozni fog.
Lehet, hogy amikor előzőleg vett jegyet szerencséje volt. A rendszer már több éve ilyen.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.05.20. 08:37:10

@Capo di tutti Capi:
"A pénztáros főnőkeként meg elmagyaráznám, hogy nem sokan, csak kábé negyvenen várnak az állására,"

Kár, hogy ez nem így van.
Kalauzból is mindig van felvétel lényegében, mégsem tolonganak az emberek.
Néha tévhitben éltek itt a munkanélküliséggel kapcsolatban.
Igen a munkanélküliség kurvanagy, de a munkavégzési hajlandóság igen alacsony...

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.05.20. 08:38:23

@Vacskamati69:
"azt mondjuk még megoldhatnák, hogy ki is nyomtathassam, és ne kelljen egy pályaudvari automatából kiszednem... "

Türelem, otthonnyomtatást terem. Idővel. :)
Addig is használd egészséggel a gyors netes rendszert :)

Vacskamati69 2011.05.20. 08:40:02

@Kimérős szaloncukor (Lédig):
:D:D:D:D Én baromi türelmes vagyok, csak ne kelljen sorban állnom, mert attól sorozatgyilkos kedvem lesz.::D
Ami kiveri nálam a biztosítékot: két kiflit kártyával kifizetni...

indapass90210 2011.05.20. 08:42:07

@Roy: jólvanhát, annak mindig ki kell jönnie, hogy a posztoló a hüje.

De azért talán a mávtól is elolvasta valaki, aki attól függetlenül, hogy jó kárderként kapta az állást, még érdekelt a helyzet javításában.

albirea 2011.05.20. 08:42:16

Én csak azt nem értem, hogy ha valaki rosszul végzi a munkáját, hogy a fenébe nem rúgják ki? Nem tudnak a főnökei róla? Hát akkor tegyünk róla: panaszkönyv vagy e-mail az ügyfélszolgálatra stb. Biztos, hogy másnap találnak valakit, aki nyelvvizsgával két éve keres munkát, és boldogan elvállal egy ilyen állást is.

Terézágyú 2011.05.20. 08:44:09

@albirea:
"Biztos, hogy másnap találnak valakit, aki nyelvvizsgával két éve keres munkát, és boldogan elvállal egy ilyen állást is. "

Fentebb már ketten is írtuk, hogy nem ez a helyzet, de sebaj...

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.05.20. 08:44:27

@Vacskamati69:
"Ami kiveri nálam a biztosítékot: két kiflit kártyával kifizetni... "

Attól függ hol. A Sparokban ahol új terminál van, ott már gyorsabb a kártyás fizetés mint a kp-s...

para_noir 2011.05.20. 08:44:29

Pár éve vonatoztam Bp-ről Győrbe, a pénztár pultján felejtettem a pénztárcámat. Felültem a vonatra, volt még negyed óra, ücsörgök, egyszer csak lélekszakadva rohan a pénztáros felém, és mondja, hogy fiatalember, a pénztárban felejtette a tárcáját, és odaadta. Szóval van ilyen is. Apró adalék, hogy a tárca egy rendőrigazolvány-tárca volt:)

albirea 2011.05.20. 08:53:10

@Terézágyú: Lehet, hogy te az írtad, amit, én meg másként látom.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.20. 08:53:21

Ezelőtt 15 éve esett le az állam Szlovéniába, ahol egy rendőrt leszólítottunk útbaigazíytásért és megkérdezte, hogy angolul, vagy németül magyarázza el, melyik a jobb nekünk, mert neki mindegy.

Ehhez képest lehetne egy nemzetközi pénztárba egy angol és egy német tudású kolleginát beültetni egy-egy műszakba.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2011.05.20. 08:55:08

@London2010: ha már a visszaváltást emlegetted: én hétvégén váltottam vissza menetjegyet + IC pótjegyet. Tudjátok mennyi kezelési költséget számol fel a kb. 30 másodperc munkáért ez a szemét banda? 20%-ot! Azt hittem rosszul hallok. Nem lehetne ezt GVH-val vagy Fogyasztóvédelemmel megvizsgáltatni? Szerintem felháborító, hogy ekkora összeget számolnak fel...

Terézágyú 2011.05.20. 08:58:24

@albirea:
"Lehet, hogy te az írtad, amit, én meg másként látom. "

Hogyan látod? Van olyan ismerősöd, aki rendesen beszél angolul, éppen nincs állása, és szívesen lenne akár pénztáros is a mávnál 100e-ért??? Hát akkor jelentkezzen, mire vár... :)

Vacskamati69 2011.05.20. 09:01:08

@xcrow: Bizony, ebbe én is belefutottam, bár nem tudom, mekkora kezelési költséget emészt fel, hogy a XXI. században képtelenek gépi bizonylatokat kiállítani, mert még mindig kézzel írkálnak számlákat, visszaváltási bizonylatot. Lassan jön a kőtábla, véső kalapács, meg a golyós számoló"gép"..:)

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.05.20. 09:03:53

@xcrow:
Az illetékes minisztérium határozta meg meg az árat, ha gondolod, náluk kell reklamálni.

Terézágyú 2011.05.20. 09:05:25

@Vacskamati69:
"Bizony, ebbe én is belefutottam, bár nem tudom, mekkora kezelési költséget emészt fel, hogy a XXI. században képtelenek gépi bizonylatokat kiállítani, mert még mindig kézzel írkálnak számlákat, visszaváltási bizonylatot."

Teljesen igazad van. De ez nem a "máv 2011": ez "magyarország 2011".

Anti Anyag (törölt) 2011.05.20. 09:08:11

Itt vagy az a gond, hogy az árak túl alacsonyak, vagy ki kell rúgni a tízből legalább hat vezetőt.

Vacskamati69 2011.05.20. 09:09:50

@Terézágyú:

A BKV csodák csodájára a Moszkva (bocs: SZéll Kálmán) téren már képes a gépi számlára! Tátva ia maradt a szám.::) Ugyanis Ők a másik kőkorszaki lelet...

Ringlósztár 2011.05.20. 09:17:13

@rcfan:
Adónkból ÉS magánnyugdíjpénztári vagyonunkból.

Démonmac1 2011.05.20. 09:23:52

Üdv nyugatbalkánon!
És az a gáz azzal a (keleti)leprateleppel, hogy ez hosszú évek óta így megy.. (Mondjuk én inkább a Délibe szoktam menni, nagy hodály, és kevesen állnak ott:)
Érdemes megpróbálni még a nyugatit is (az is egy setét luk, az igaz)

Benyeszke · http://besbe.blog.hu/ 2011.05.20. 09:27:25

Én nem olyan régen vettem jegyet a Nyugati nemzetközi pénztárában, ott alig volt ember, a pénztárosok beszéltek angolul, előttem négy spanyol fiú volt külön fizetéssel meg egy csomó kérdéssel és tök jól megoldották.
Ekkora lenne a különbség?

Terézágyú 2011.05.20. 09:32:33

@Benyeszke:
"Ekkora lenne a különbség? "

Jogos a kérdés.

Én attól tartok, hogy a Nyugati vezetője sokkal ügyesebb, vagy mondjuk úgy: ügyeskedőbb, mint a Keletié... neki sikerült kibumliznia, hogy erre külön pénzt kapjon...
Az is lehet, hogy a Keleti vezetője azért nem kap külön pénzt a rendes pénztárosok megfizetésére, mert ő arra költötte a keretét, hogy a hívórendszert kiépítse (azt mondtátok a Nyugatiban ilyen nincs)...

Ez mifelénk így megy...

Kalapból nyúl 2011.05.20. 09:39:05

Senki se olvassa ezeket a blogbejegyzéseket a máv vezetőségéből? Lehet hogy kéne!

Hihetetlen, hogy vannak még ilyen felfogású Icukák, Mancikák szolgáltatóvállalatoknál a front officeban. Lapát! Magas a munkanélküliség, lehetne válogatni.

Terézágyú 2011.05.20. 09:41:00

@Kalapból nyúl:
De te se olvastad el a korábbi kommenteket...

FPéter 2011.05.20. 09:41:01

Aszittem a penészes dúcfákkal megtámogatott omladozó beázott vakolatról lesz szó! 2-3 éve ugyanis, amikor legutóbb a Keleti nezm.köz.pénzt-ban jártam, így nézett ki az a terem. Hasonlítanám román, ukrán, vagy közép-ázsiai állapotokhoz, de már nem lehet mert teljes joggal vérig sértődnének.

Démonmac1 2011.05.20. 09:50:12

Érdekes, Peking egyik vonatpályaudvarán simán lehetett jegyet venni az indulás előtt 1 órával, pedig ott nem százan várakoznak..:D

ne most 2011.05.20. 09:54:06

A pénztárosok úgy viszonyulnak az utasokhoz, ahogy a főnökeik hozzájuk.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.05.20. 09:54:35

@lyken: legközelebb a Nyugatiban vedd meg, sokkal jobb, kulturáltabb, gyorsabb.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: azért hátul nyomtatják, mert arra már nem tud költeni a MÁV, hogy minden jegykiadónak legyen önálló színes printere.:-))
egy van, középen, hátul.
szintén nem tudnak arra költeni, hogy monitorjuk legyen, ahonnan le tudják keresni a vonatok indulását. ezért is hátra kell menni. de lehet, hogy ezeket pluszokat meg a Keletibe tették.:-))

a cikkhez: Ausztriában élek, itt:
- belföldre automatából vehetsz jegyet;
- kalauztól is vehetsz külföldre jegyet;
- ha Magyarországról indulok, akkor is itt veszem meg a jegyem, mert van egy éves 100 €-s bérletem, amivel féláron közlekedek, ergó: jobban megéri.
- az osztrák vasút hamarabb tesz meg 700 kilométert, mint ha ugyanezt autóval teszed (még akkor is, ha nem tartod be a 130 km-es sebességhatárt), ráadásul el sem fáradsz a vezetésben.
- az osztrák vasút működtet egyes buszhálózatokat is, vagyis, ha késik a vonat a buszok megvárják.
- eddig csak repülőgépen láttam olyan színvonalú üléseket, mint az ÖBB railjet első osztályán.
- tiszta minden, még a wc is;
- a fedélzet számítógépesített, ahol két nyelven tudod, hogy hol vagy, mennyivel mész, mikor érsz oda;
- laptopcsatlakozó is van.

összességében: tudtátok, hogy az első vh előtt a magyar és az osztrák államvasutak még egy cég volt? most mekkora a különbség...

ne most 2011.05.20. 09:56:19

A MÁV-nak a nemzetközi vonatok csak gondot okoznak, legszivesebben megszüntetnék őket, mint a szárnyvonalakat.

szekertabor · provo.blog.hu 2011.05.20. 10:01:20

Szerintem sokan nem veszik észre, mennyire nem korszerű, hogy a nemzetközi jegyeket külön pénztár adja ki. Annak valóban lenne értelme, hogy a magyarul nem tudó utasokat külön pénztárhoz küldjék, hiszen ők feltartják a többieket, de egy EU-n belüli utazás tulajdonképpen belföldinek kellene számítson. Nem hiszem, hogy az USA vasútján nemzetközi pénztárban kell megváltani egy Texas-Arizona jegyet. Emlékeim szerint a müncheni pályaudvaron is úgy tudtam 16 éve jegyet váltani Budapestre, mint Kölnbe.
Ráadásul elég sokan úgy használjuk a vonatot külföldre is, mint belföldre. Aki sokat utazik, annak a Budapest-München vonal is csak HÉV. Ha éppen dolgom van ott, akkor felszállok a vonatra, és odamegyek. Nem kezdem el napokkal vagy hetekkel előre tervezgetni, hogy vonatozni fogok, kiutazási engedély, vízumbeszerzés, oltások, stb.
A vicc az egészben az, hogy az infrastruktúra meg is van ehhez. Ha a humán erőforrással nem lennének alapvető bajok, akkor gyorsan és gördülékenyen hozzá lehetne jutni akármilyen nemzetközi viszonylatban is a jegyeinkhez.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.05.20. 10:03:28

@Terézágyú: Nem értek egyet. Ma a legtöbb helyen flottul megy a kártyás fizetés.

joha 2011.05.20. 10:07:54

ÁÁÁh, a MÁV úgy rettenet, ahogy van. Sajnos nem tudok autót fenntartani, kénytelen vagyok vonattal utazni, ha bárhová menni kell. Büdös, koszos, bunkó a személyzet, megbízhatatlan még az IC menetideje is, érthetetlen, hogy egy hatalmas lehetőség van a MÁV kezében és képtelen élni vele! Magyarország egyik legnagyobb szégyene ez a cég!!

Terézágyú 2011.05.20. 10:10:43

@molnibalage:
"Nem értek egyet. Ma a legtöbb helyen flottul megy a kártyás fizetés. "

oké :)
Akkor csak a mávnál és a postánál nem :)

kalix02 2011.05.20. 10:24:05

Sziasztok,

Én lengyel vagyok, több mint 20 éve élek Magyarországon, és azt szeretném hozzátenni, hogy nem csak MÁV, a BKV is jó reklámot csinál az országnak. A következő történt velem:

Már vagy 10 éve nem közlekedek BKV-vel, hanem kocsival, de pont most kétszer akartam BKV-vel menni. Egyszer, amikor leadtam a kocsit vizsgáztatásra a XVI-ik kerületi Suzuki Gusztávhoz. Gondoltam van 2-3 órám, akkor elmegyek Pólus Centerbe. Volt is a közelben egy buszmegálló, járt megfelelő busz, csak sajnos sehol a környiken nem lehetett buszjegyet venni. Végre úgy döntöttem, elmegyek jegy nélkül a legközelebbi olyan megállóhoz, ahol lehet jegyet kapni. Így mentem 2 megállót és csak imádkoztam ne találkozzam ellenőrrel. Megérkeztünk egy lakótelepre, ahol volt egy végállomás. Gondoltam, itt biztos vehetem 2 jegyet, de tévedtem. Az állomáson volt 2 jegyautomata, de sajnos apróm nem volt, csak 20000-em. Buszsofőröktől nem lehetett jegyet venni... Hát elindultam gyalog a lakótelep felé. A legelső megállóban volt egy ABC, jegyük nem volt, de azt mondtak, mellettük levő boltban kapható. Bementem oda - éppen elfagyott. Szemben volt egy lottózó - bementem oda is - semmi. Szép, napos idő volt, elsétáltam tehát a közelben lévő villamos végállomásához. Volt ott egy építmény, gondoltam ott lesz egy BKV pénztár. Sajnos nem volt. Tehát sétáltam tovább. Meglátogattam egy kocsmát, egy trafikot, egy virágboltot, DM-boltot - sehol nem lehetett jegyet kapni. Végül eljuttattam XV-ik ker. piacra - ott a megállóban végre vehetettem egy db jegyet. Addig sajnos idő annyira elment, hogy beültem a buszba és visszamentem a szervizbe a kocsiért.

De nem tanultam semmit a kirándulásomból, mert rá egy hónapra megint kellett volna villamossal mennem, a megálló közelében 2 helyen nem tudtam jegyet venni, mindig elküldtek végállomási pénztárhoz. Akkor már feladtam, és inkább bementem a belvárosba autóval. Inkább fizetek SMS-sel parkolást, mint időt vesztegetek jegyvásárlási próbálkozásokra.

Tanulság: ha Budapesten akarsz BKV-re felszállni legyen nálad jó előre vásárolt BKV jegy, vagy bliccelni kényszerülsz.

Nem tudom, hogy ide látogató külföldiek hogy szoktak ezt megoldani. Lengyelországban egy Miskolc nagyságú városban lakom, ott a buszon lehet 2 zlotyért (140 Ft-ért!!!) jegyet venni BÁRMIKOR - minden buszon jegyautomata van felszerelve. De akkor is szinte minden busz megállóban van trafik, ahol jegyeket árulnak. Ott joggal büntethet az ellenőr - nem mondhatod hogy nem tudtad jegyet venni.

De Budapest egy világváros. Vagy nem?

Kicsi Kacsa 2011.05.20. 10:31:32

Déliben soha senki nincs, ha mégis épp ott áll valaki és jegyet vesz, akkor megnyitják a másik ablakot is. Udvariasak, kedvesek. Veszek jegyet a belföldiben is Déli-Kelenföld viszonylatra, oda-vissza 310 forintért, felszállok az első vonatra, Kelenföldön meg a nemzetközire.
Legközelebb így csináld, hidd el, sokkal kulturáltabb, nem kell anyázni ötször.

Terézágyú 2011.05.20. 10:32:26

@kalix02:

Na most, hadd kötözködjek:

"Az állomáson volt 2 jegyautomata, de sajnos apróm nem volt, csak 20000-em."

Na... tehát egy picit te is ludas vagy...

Persze lehet, hogy Lengyelországban a létező legnagyobb címletű bankjeggyel (!) is tudtál volna jegyet venni - ahogy írod - bármelyik buszon az automatából... :)

Bartush 2011.05.20. 10:39:30

Bécsbe utaztam 1 hónappal ezelőtt, és a Keletiben vettem meg én is a jegyet. Az tény, hogy sorszám nélkül nem foglalkoznak az emberrel, de ezen az OTP-ben sem háborog senki, de a kiszolgálással semmi baj nem volt. 40-es nő, érthetően beszélt, mindent elmondott, semmi gond nem volt. Szólt, hogy ne vegyek helyjegyet, mert nem kötelező és nincsenek azon a vonat, amivel utazni fogok sokan, és tényleg nem volt gond. A belföldi pénztárakkal sokkal több bajom volt, nem is utazok országon belül vonattal. A pénztárosok egyszerűen parasztok, a vonatok meg mocskosak. Nemzetközi viszonylatban ez is más...

Kicsi Kacsa 2011.05.20. 10:41:19

@Kicsi Kacsa: ja és Keleti-Kelenföld negyed óra a vonatnak. Ha mondjuk az óra tizes vonattal utaznál, ami Keletiből indul, akkor az Kelenföldön 24-kor van ott. Déli-Kelenföld 5 perc. Simán eléred a bécsi vonatot, még a peronon el tudsz szívni egy cigit is.

Jokerpofa 2011.05.20. 10:44:25

Wasteels nevu utazasi irodaban kell megvenni akar nemzetkozi-, akar belfolijegy, irta a posztolo is, hogy probalkozott, csak eppen ott sem kerult sorra:S

multi84 2011.05.20. 10:45:07

Huu de utálom hogy a derék magasságban lévő pénzkiadó lyukon kell kommunikálni, f... beléljük. Re se néznek az emberre hogy legalább a szájáról leolvassa az ember, a mikrofon az meg dísznek van te meg görnyedsz perceket a 90 cm magasan elhelyezett kis lyukkal szemben.

kalix02 2011.05.20. 10:46:13

@Terézágyú:

Ad.1 Itt nagyobb pénzt lehetetlen felváltani, ehhez valamit vásárolni kell. Én jegyet akartam vásárolni.

Ad.2. Írtam, hogy buszmegállóban van trafik, ott lehet nagyobb címlettel is jegyet venni

Egyébként nem ez a probléma, mert én megoldoom a helyzetet, tudok magyarul. De elképzeltem a helyemben egy külföldit, csak ennyi

London2010 2011.05.20. 10:48:05

@Terézágyú:
1.Bármilyen fura képzeld nem vettem észre a sötét jelzőtáblát,mivel siettem és a pénztárt néztem hogy melyikhez menjek....
2. A kártyás fizetés esetén pedig nem a lassúsággal volt a baj,hanem a dolgozó,felettébb agresszív viselkedésével...és ennél durvább volt a mondat
(ne gyere olyannal hogy Magyarországon lassú a kártyás fizetés-a szóhasználatodat idéztem-mert ez nem igaz)

Ezenkívül tényleg én vagyok az utas,már ne haragudj

London2010 2011.05.20. 10:49:10

@molnibalage: Igen...itt is ment a fizetés....nem ezzel volt a baj

Terézágyú 2011.05.20. 10:51:45

@kalix02:
"Ad.1 Itt nagyobb pénzt lehetetlen felváltani, ehhez valamit vásárolni kell."

Lengyelországban nem így van? Ott bárhol azonnal felváltják neked a létező legnagyobb címletű bankjegyet???

"Ad.2. Írtam, hogy buszmegállóban van trafik, ott lehet nagyobb címlettel is jegyet venni"
Csak ott meg elfogyott, vagy mit is írtál...? :)

De a kérdésem speciel nem ez volt :)))
Na mindegy.

Terézágyú 2011.05.20. 10:57:46

@London2010:
"1.Bármilyen fura képzeld nem vettem észre a sötét jelzőtáblát,mivel siettem és a pénztárt néztem hogy melyikhez menjek...."

Aha... biztosan csak a sötét jelzőtáblából lehetett látni, másból nem.
Remélem, amikor autót vezetsz, akkor nem sietsz ennyire, hogy ne vedd észre pl. az újonnan kihelyezett táblákat...
Na mindegy, JOGOD van nem észrevenni valamit, stimmt.

"2. A kártyás fizetés esetén pedig nem a lassúsággal volt a baj,hanem a dolgozó,felettébb agresszív viselkedésével...és ennél durvább volt a mondat
(ne gyere olyannal hogy Magyarországon lassú a kártyás fizetés-a szóhasználatodat idéztem-mert ez nem igaz)"

Jó, akkor tapasztalataim szerint a mávnál lassú - de ha te azt mondod, hogy ott sem volt lassú, akkor örülök, hogy legalább ezt megoldották. Ennek fényében pláne bunkó volt a pénztáros - ahogy ezt elismertem korábban is.

"Ezenkívül tényleg én vagyok az utas,már ne haragudj "

Nem haragszom. Örülök, hogy tisztában vagy a jogaiddal. Bár ez nem kunszt, mert ezzel minden magyar ember tisztában van.

csubli 2011.05.20. 11:02:59

Terézágyú: én is kicsit kötözködök :). Kb. egy hete a Lurdy háznál álltam a villamosmegállóban (1-es). A népliget felé menő oldalon van egy automata. Két fiatal értelmiségi arc csomagokkal megjelent, és szeretettek volna jegyet venni. Volt elég aprójuk! Kérdezték tőlem, hogy kétszázast elfogad-e. Mondtam, hogy nem tudom, de a legkisebb címlettel kezdjék, mert ha bukják, akkor ne nagyot. 5 Ft elnyeli, 10 Ft elnyeli. Mondom, akkor ne próbálkozzanak. De hát a Stadionokhoz akarnak eljutni. Erre én: menjenek el a népligeti metrómegállóhoz (3 megálló), ott tudnak jegyet venni. OK.
Felszállunk, jön az ellenőr a szürkeruhásokkal. Elindult a diskurzus, felvázoltam a "kérőknek" az ominózus szituációt. Ő büntet, mert nem hiszi el. OK, mondom, a következő megállónál szálljunk le, és menjünk vissza megnézni (épp ráértem egy kis adrenalinfröccsre). Nem megyünk vissza. Ebben az esetben pedig nem fognak fizetni semmit, max. jegyet venni, mert az ártatlanság vélelme megilleti őket, amit még bizonyítani is tudnak. Nagy kuss, majd: a Népligetnél szálljanak le jegyet venni. Nem akartam mondani, hogy nekik is ez volt a tervük, mert szeretek egy vitát hamar és tényszerűen lezárni.
Lényeg, hogy több helyen találkoztam már bedöglött BKV automatákkal.

Terézágyú 2011.05.20. 11:03:29

@Terézágyú:
Ja, vagy ezt a mondatot. "A kártyás fizetés esetén pedig nem a lassúsággal volt a baj,hanem a dolgozó,felettébb agresszív viselkedésével"
úgy értetted, hogy igenis lassú volt a kártyás fizetés, de téged ez nem zavart?

Gondolom az a helyzet, hogy a lassú, pepecselős kártyás fizetés nem csak a sorban álló utasoknak rossz, hanem a pénztárosnak is. Ennek adott hangot az illető, ami persze - a te kedvedért harmadszor is leírom: - valóban tahóság volt.

Pistie 2011.05.20. 11:05:47

Én minden nap vonattal utazom (bérlet), bár Pesti vagyok, de a városszéli ingázáshoz igen kellemes. Eddig csak a jó oldalát láttam a dolognak, de a cikket olvasva felsejlenek a régi emlékek, amikor jegyet kellett venni.
A pénztárosok bunkósága is igen zavaró, mert bár nyilván nem keresnek jól, de akinek derogál normálisan válaszolni a kérdésekre, az ne menjen olyan állásba, ahol napi 8 órában ezt kell csinálja.

Terézágyú 2011.05.20. 11:06:13

@csubli:
"Lényeg, hogy több helyen találkoztam már bedöglött BKV automatákkal. "

Ezt én sem vitattam :)

Ahhoz szóltam hozzá, hogy a kommentelő talált két működő automatát is - de neki speciel húszezrese volt... :)

karosszékely 2011.05.20. 11:12:03

@kalix02: Arra azért kíváncsi lettem volna, hogy ha lett volna jegy a trafikban, mit szólt volna a trafikos, hogy egy darab 320 Ft-os jegyet húszezressel akarnál kifizetni.

Azt meg már én is írtam korábban, hogy a Keletiben tényleg nem a legjobb a pénztár (belföldi), a Keletiből szoktam utazni, de a jegyet mindig Kőbánya-Kispesten vagy a Nyugatiban szoktam megvenni.

A nemzetközi pénztárnál kétszer voltam, 3 évvel ezelőtt, egyszer áprilisban, akkor minden flottul ment, hétköznap este voltam ott, szinte senki nem volt, gyorsan (pár perc alatt) végeztem. Aztán egy-két hónapra rá voltam megint, szintén hétköznap este, akkor meg rengetegen voltak és rohadt lassan haladt az egész, fel is adtam, nem volt idegem végigvárni a sort, inkább az Orangeways mellett döntöttem.

dezso 2011.05.20. 11:20:17

@SomyTomy: Na igen, és Ótátrafüreden meg egy perc alatt megveszed a jegyed, egyből a Keletibe...

Terézágyú 2011.05.20. 11:23:04

@karosszékely:
"hogy a Keletiben tényleg nem a legjobb a pénztár (belföldi)"

Én ott nem tapasztalok negatívumot, s főleg amióta bevezették a hívórendszert, és mindig (amikor én megyek) legalább öt ablak van nyitva, eléggé gyorsan is végez az ember...
A nemzetközi pénztárt csak egyszer láttam, az ajtón túlról - hát nagyon gáz az az aládúcolás...

Pretoryan 2011.05.20. 11:24:39

@Roy: " Csórikám ne az utólsó pillanatban vegyen jegyet. Mikor a kocsiját leadta javításra, és nem igényelt cserekocsit, akkor már tudta, hogy vonatozni fog."

Miért is ne? Egyetlen ezt megakadályozandó tényező a MÁV semmi más. Nincs ember, ha van az felkészületlen és/vagy bunkó, nyelvtudás teljes hiánya a nemzetközi pénztárban jellemző. Az utas én vagyok nehogy már egy jegy kiadása 5 percbe teljen 2011-ben. Érdekes Brunoból (ami nem éppen olaszország legnagyobb pályaudvara) Budapestre a megérkezésemet követően 2 percen belül szereztem jegyet, egy nagyon kedves idős hölgytől, aki a pénztárban mosolygott, és a kártyás fizetés is előnyt jelentett (konkrétan kaptam egy csomag rágcsálni valót). 2 perc vs 5!

@Terézágyú:
" kártyás fizetés tízszer annyi időbe kerül, mint a kp... [...] csak a postán meg a MÁV-nál"

Izé... szóval, egyrészt Magyarországon immár elég jól kiépített kártyás rendszerek vannak, a MÁV-nál is, az hogy egy fizetés lassú jelen pillanatban csak és kizárólag a kezelő személyzet hozzáértése, illetve esetleg a külső szoftverek hatékonyságáról szól. (gondolom MÁV esetében mindkettőről) Lassan eljutunk oda hogy szívesebben használom a kártyámat mint a KP-t, a vasút ellenben inkább rossz szemmel nézi.

gregibroki 2011.05.20. 11:32:15

@Terézágyú: honnan tudjuk, hogy működtem az autómaták, ha nem tuda kipróbálni? :)

Rendben van, hogy van egy csomó überkirály nemzetközi jegypénztár, de minegyik 20 percnél messzebb van a Keletitől. Egy külföldi honnan szívná ki azt az infót, hogy sokkal gyorsabban, könnyedébben meg tudja venni a jegyet máshol, ha neki onna indul a vonata? Nem az a normális, hogy mindegyik ugyanoylan szinten kultúrált, elvégre egy cég (legalább egy városon belül) valamit a legtöbb nemzetközi vonat innen indul. Tehát alap, hogy ez néz ki a legtisztességesebben.
A pénztárt pedig nem akarom hasonlítgatni sem egy tiranai, bakui vagy iszlamabbadi pénztárhoz, mert lehet megsértődnének.
A kézzel írott jegyek meg tényleg viccesek, sokkal több idő megcsinálni őket, megírni egy program segítségével.
Tényleg valaki elmondaná, miért van még nálunk ez a kézzel írott verzió?

Terézágyú 2011.05.20. 11:34:54

@Pretoryan:

"Egyetlen ezt megakadályozandó tényező a MÁV semmi más. ... nehogy már egy jegy kiadása 5 percbe teljen 2011-ben."

Hát, mi is ezt mondtuk fentebb :)

"az hogy egy fizetés lassú jelen pillanatban csak és kizárólag a kezelő személyzet hozzáértése, illetve ... a külső szoftverek hatékonyságáról szól. (gondolom MÁV esetében mindkettőről)"

Hát, mi is ezt mondtuk fentebb :)

sofalwy 2011.05.20. 11:40:25

Aki szeretne még bosszankodni, az próbáljon meg a máv internetes oldalán nemzetközi útra rákeresni. Pár hete egy isztambuli utat szerettem volna összeállítani - mivel itt az argó válogatott sorának kellene következni a működés leírásáról és a kijött semmiről, hát inkább nem folytatom. Ha belegondolunk, hogy évente mennyi milliárdba kerül ez a szarhalmaz vasút, hát tudnék javaslatot tenni, hogy hol keressék a közmunkásokat a jövőben. (Természetesen a vezetőkre gondolok, nem a bakterokra, meg a kalauzokra.)

Terézágyú 2011.05.20. 11:43:43

@Pretoryan:
Ja, egyébként egy példa a magyar állapotokra: nem máv, de egy olyan iroda, ahol szintén ügyfelekkel foglalkoznak.
Egy ott dolgozó ismerősöm mondta, hogy rengeteg pénzbe került az új rendszer, a főnökök stb. fel is vették a prémiumot azért, mert ilyen ügyesen választottak, és fejlesztették a vállalatot - csak éppen azok a dolgozók, akik effektíve a kliensekkel foglalkoznak a számítógépes rendszer segítségével, mindegyik azt vette észre, hogy az új rendszer lassabb, nehézkesebb, tízszer annyi kattintással jár minden tranzakció, az új rendszer nagyon sok dolgot nem tud, amit a régi tudott stb. stb. És persze az ügyfelek rájuk dühösek...

Szóval én simán el tudom képzelni, hogy a mávnál is ez megy, és hogy a pénztárosok is szeretnének olyan fejlesztéseket, amelyek meggyorsítják az egész procedúrát - mert ugyebár ez nemcsak az utasok érdeke és vágya, hanem az övék is :)

tede 2011.05.20. 11:44:13

Ez azért van, mert csak x ezer milliárd forint támogatás öntöttek a MÁV-ba eddig. Kis pénz, kis MÁV. Vagy éppen fordítva? Nagy pénz kis MÁV vagy kis pénz nagy MÁV, eh belezavarodok.

Nem lennék a külföldiek helyében, ha nemzetközi jegyet akarok venni a Keletiben.

De egyszer próbáltam jegyet venni Párizsban, Angolul még csak gagyogott a pénztáros és némi gesztikulálása meg kb 10-15 perc magyarázás (egyre nagyobb hangerővel, ahogy kell) megkaptam a jegyemet. Először németül próbálkoztam, de úgy néztek rám, hogy jobbnak láttam Angolra váltani.

Nyomek 2011.05.20. 11:52:34

Ezt úgy utálom, amikor valaki "kint" él két hetet, aztán jön haza az eszet osztani. Ez a lyken már elfelejtette, hogy milyen Magyarország!
Magyarország, mi így szeretünk!
Ebben a digitalizált, rohanó világban végre egy kis oázis, ahol még az emberi kapcsolatokra alapozva lehet ügyet intézni, nem gépiesedett el, nem vált monotonná az egész.
Közben a hamisítatlan magyar folklórnak is a szemtanúja lehetsz... ( :-) )

Más:
Egyébként én is sokszor elgondolkoztam már, hogy egy idegen országban honnét tudod, hogy mit hogyan kell használni? Hogy a jegyet itt és itt lehet venni, vagy felszálláskor kell bedobni pénzt, vagy előbb valahol átszállót venni?
Előtte rohadtul kell tájékozódni, de olyan helyzetbe is kerülhetsz, hogy teszem azt, nem akartál Rómában buszozni, de mikor ott vagy, hirtelen "megkívánod".
Pl. én is így jártam. Felszálltam, vettem jegyet, érvényesítettem, aztán néztem a megállókat. Egymás alá voltak írva, a 4. volt az én utcám, így leszálltam a negyedik megállóban.
Igen, de Rómában a buszokon az utcák vannak felsorolva, amelyikben a busz haladni fog, nem a megállók. Így én a 4. megállóban, de ugyanabban az utcában szálltam le, mint amelyikben fel. :-)
(egyébként mentem még egyet - már újabb jegy nélkül, kb 20. megállóban kellett leszállnom).

gnme 2011.05.20. 12:00:27

@Nyomek: sose élt itt, gőze nincsen róla, hogy itt éheznek a dolgozók .. sárga csekkre meg már nem futja

Terézágyú 2011.05.20. 12:02:42

@Nyomek:
"Egyébként én is sokszor elgondolkoztam már, hogy egy idegen országban honnét tudod, hogy mit hogyan kell használni? Hogy a jegyet itt és itt lehet venni, vagy felszálláskor kell bedobni pénzt, vagy előbb valahol átszállót venni?
Előtte rohadtul kell tájékozódni"

Abszolút igazad van. Ilyen egyszerű a dolog (bár persze munkával jár: ciki :)
Biztos, hogy te magad is mindent megtettél, hogy ne kerülj ilyen helyzetbe? Tájékozódtál magad is?

Ab ovo 2011.05.20. 12:10:28

Egyébként régen, a mesés hajdankorban létezett egy nemzetközi pénztár az Andrássy út és Nagymező utca sarkán is. Nyugisan, kulturált körülmények között működött, már-már európai módon. Persze, hogy felszámolták, eladták, lerombolták, sóval is behintették. Talán abból indultak ki, hogy a magyar nép erre még nem elég érett, és különben is hová vezetne ez.

_@o" 2011.05.20. 12:16:00

naéémmeg mindig a déliben veszek nemzetközi j1& alig vannak, két ablak, sőt három és m1 minden mintaz ágybazongorázás, minden alkalmazott segítőkész-udvarias-barátságos

Dubito 2011.05.20. 12:40:33

@ne most: "A MÁV-nak a nemzetközi vonatok csak gondot okoznak, legszivesebben megszüntetnék őket, mint a szárnyvonalakat. "

A MÁV-nak a vonatok általában csak gondot okoznak, mint ahogy az utasok is.

Álmaikban egy vonatok és utasok nélküli MÁV él, sok vasutassal, korlátlan állami apanázzsal és szép nagy vezetői szolgálati autókkal.

karosszékely 2011.05.20. 13:11:06

@Terézágyú: Elhiszem, hogy jobb lett a rendszer, csak nekem régebben sem a rendszerrel volt bajom, hanem a személyzettel.

tarasp 2011.05.20. 13:35:57

Az utas oda megy jegyet váltani, ahonnan a vonata indul.
Ha a nemzetközi vonatokat a Keletibe konzentrálták a csatlakozások miatt, akkor ott kellett volna több nemzetközi pénztárt nyitni.
A központi menetjegyirodát is a Keletiben kellett volna elhelyezni.
Ráadásul nem kellene a városban irodabéreletre költeni.
Ma is lenne helyiség a Keletiben nemzetközi pénztár vagy utazási centrum létesítésére.

rbrtgtt 2011.05.20. 13:45:36

Ez nem is balkáni közömbösség, hanem valami sokkkal súlyosabb lehet, mert még szerbiában is számítógéppel nyomtatott nemzetközi jegyet adnak... pedig az sokkal inkább balkán, több szempontból is.

Magyarországon, 2011-ben, KÉZZEL ÍRJÁK ki a nemzetközi jegyet... anyám borogass!

thepret · http://teneriferepulojegys.hu/ 2011.05.20. 20:22:29

Ez a máv nem akar megújulni...:-)

Roy 2011.05.21. 11:00:26

@Dövan: Hinni Istenbe, és a templomban szabad.

lyken 2011.05.21. 11:11:35

@ZBR: "Én biztos, hogy ideges lennék, ha nem lenne meg legalább egy nappal előtte a jegyem... De ki tudja, lehet, hogy a posztoló nem ért rá előtte elmenni."
A postoló a postban jelzettek szerint leadta a kocsiját, aztán kiballagott a pályaudvarra. Aztán azt várta, hogy pikpakk meglesz a jegye, ahogyan az 12 évvel ezelőtt is történt. A Keletiben. Nem éreztem előzetes stresszt, mivel repjegyet és vonatjegyet is veszek évi pár alkalommal indulás előtt és hacsak nem mondják azt, hogy betelt a repülő, mindenhol képesek kiadni a jegyet azonnal. Azt nem írnám le, hogy innen merrefele, mert a bezzegnyugaton szállóige erőteljesen el lett már koptatva.

méri 2011.05.26. 15:44:09

A Déliben és a Nyugatiban nincs sorszám, nem voltak sokan és kedvesek voltak velem a nemzetközi pénztárban.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.06.01. 00:53:43

Sose értettem ezt a nagy húhót a nemzetközi pénztárak körül. Ostravában (Csehország) van egy ilyen célú kalicka, néni beszélni angol, és 5 perc alatt megvolt a jegy, pedig kártyával fizettem.
Ljubljanában szintén 50+-os nénik voltak, először kértem náluk Koperba jegyet embernek és kerónak. Angolul szóltak, hogy az nem megy, mert ma már nincs keró szállítós IC. De másnapra csak kértem. Térülök-fordulok, látom, hogy Rijekába aznap még le tudok jutni. Nénikhez vissza. Jót nevetnek, hogy ha nem jó Koper, akkor jó Rijeka is, minden további nélkül kicserélték a jegyet (semmi pótdíj, alázás), megint csak 5 perc. Pedig "nemmmmzetközi" vonatra vettem. És kerónak is. Itthon meg ugyanez 1 óra. Akár a keletiben, akár Szegeden a nemzetközi pénztárban, akár Szegeden a MÁV regionális igazgatóságának pénztárában csinálom.
A varázslat pediglen:
1. angolul értő és beszélő munkaerő
2. elektronikusan kitöltött és nyomtatott jegy, nem pedig kézzel gömbölyített bötűk.
Ennyi.

lyken 2015.07.21. 13:37:03

Update-elném az élménybeszámolót: Múlt héten megint Keletiben volt jegyvásárlás. Igazi "élményekkel" dúsított történet.
A 2011-es állapot ami a fenti posztban szerepel, egyszerűen paradicsomi ahhoz képest ami most megy.
süti beállítások módosítása