MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Érdi gettó

2011. augusztus 01. - Vittore.

László Érden lakik, s a leveléből úgy tűnik, nagyon kezd tele lenni a hócipője a MÁV szolgáltatásával. A szolgáltatás még csak hagyján, de hosszú levelében egy csomó képet is küldött, hogy az EU-s pénzből felújított állomás milyen elcseszettre sikeredett, de ami nem, azt is szétverték/lerohadt azóta.

Át is adnám a szót Lászlónak, aki a képek mellé képaláírásokat is mellékelt, ezeket is olvashatjátok:

A piliscsabai levélen felbuzdulva szeretnék írni Nektek én is egy levelet. A téma országunk legnagyobb faluja Érd, annak vasútállomásai, és az innen Budapestre közlekedő vonatok.

Pár szó az állomásokról. Mint sokan tudjátok, Érd alsó és felső állomást - ez a két állomás egymástól 150 méterre található, mert valamiért párhuzamosan vezet itt két vonal, igazából fogalmam sincs miért alakult ez így, azt hiszem ez is egy érdekes sztori lehetne mert értelme semmi - szóval ezt a két állomást igen több milliárdból egy aluljáróvóval megbolondítva teljesen EU-s pénzből pár éve "felújították".

Körübelül az állomások átadása után egy héttel megjelentek a falfirkák, és az összes fényreklám tábla szét lett verve. Mindez három éve. Azóta senki nem nyúlt hozzá! Három éve óriás üvegszilánkok állnak ki minden reklámból, senkit nem zavar.

 

 A milliárdos felújítás 3 éve befejeződött, ezek azóta így néznek ki.

Az önkormányzat szerint a MÁV-nak kellene rendet tennie, ami biztosan valahol igaz, de az hogy egy ekkora “város” önkormányzata három éve nem tudott 2 darab embert felbérelni, akik legalább az éles szilánkokat és kiálló drótokat kiveszik a táblából, egy óra közmunkában az elfogadhatatlan szerintem. Három éve! Érd felső a forgalmasabb állomás.

A Pestre induló oldal mozgáskorlátozottaknak megközelíthetelen, rámpa nincs, a lift soha nem működött. Nem tudom, hogy ehhez a nagy EU aki ezt a trehány munkát finanszírozta mit szólna. A Pestről hazaérkező oldalon viszont van rámpa van, a baj az, hogy csak az van. Egy lépcsőt egész egyszerűen elspóroltak. Az utasok 95%-a a Diósdi út fele "visszafele" megy ha megjön Pestről, de a peron végén nincs lépcső, így előre kell gyalogolni a rámpához, majd azon vissza. Persze ez nem egy óriási kitérő, de körübelül napi 10 ezer embernek kellene naponta 100 méterrel kevesebbet gyalogolni munkából hazatérve, ha a többmilliárdos projektből tellett volna a peron végén egy lépcsőre is.

 

 Innen egyszerűen lespóroltak egy lépcsőt. Mert csak.

Nem tellett. Számomra teljesen érthetetlen, az állomás tervezőjével és avval aki rábólíntott igencsak elbeszélgetnék, mert hogy meg se nézte a gyalogos forgalom irányát, az egészen biztos.

Igazából lehetne még pár dolgot írni, hogy az aluljárót úgy tervezték, hogy a két vonatsín közti terület azóta autóval megközelíthetetlen, hogy egy 10 autónak elegendő teljesen zsúfolt mini parkolót alakítottak ki a régi buszfordulónál Felsőnél, miközben az igény sokszorosan több lenne, ráadásul hely is bőven lenne az állomás mellett, de nem csinálják meg, mert minek, ugye.

 

 Ez a "ház" 10 éve épült az állomás mellett. Soha senki nem használta semmire, javítja a városképet, nem?

Érdliget állomáson ellenben van vagy 70 autónak hely, díszkővel, felfestve, tök jó kár hogy ott alig áll meg vonat és alig száll le/föl bárki is. Az is egy érdekes történet, hogy mióta aluljáró van, gyakorlatilag állandó a dugó a körforgalom felé, lassabb átjutni az alagúton, mint régebben kivárni 2 vonatot a sorompónál. Érd felsőnél a régi állomásépület mellett volt egy nagyon szép gesztenyefa, ezt természetesen kivágták mert zavarta a nagy projektet, de az állomás melletti kis telken 10 éve rohad egy kis faház mióta felépült, soha senki nem használta semmire, ez senkit nem zavart. Kerítéssel el van kerítve felveri a gaz és rothadt matracok lógnak ki az ablakok helyén lévo lyukakból, szóval ez a szellemház érintetlenül maradt a milliárdos projektben. Komolyan egyszerűen gusztustalanul néz ki.

Csövestanya. De, hogy mindez kié, miért, minek van ott ez az ocsmányság, és miért nem lehet ledózerolni, senki sem érti, és senki sem válaszol rá. Virágzó kertváros, virágzik a matracon a penész az ablakban.

És akkor most pár mondat a vonatokról. Természetesen a szokásos késések meg minden, semmi extra. Sok piros Flirt is jár, azok jók, elég sok vonat megáll Felsőn vagy Alsón, nagy panaszra nincs ok, valószínűleg Érd az egyik legjobban megközelíthető város az országban. (ezért is érthetetlen miért Érd az ország talán leglepusztultabb városa)


 

 Budapest felé itt kell felmenni. Biciklivel, kerekesszékkel, babakocsival. A lift 3 éve nem működik. Soha nem működött természetesen.

Azért  finomságok persze vannak. Gyakran járok be 9-re dolgozni, szerencsére kisebb késések megbocsáthatók a munkahelyen. Lenne egy ideális vonat 8.16 kor indul elvileg Érd-felsőről - Pécsről jön - és nem áll meg már sehol csak Kelenföldnél. Menetrend szerint 8.40-re érkezik be a Délibe. Namost ezt a vonat, kb. fél éve mióta használom, 10-ből 9-szer késik minimum 10 percet. Ma éppen 25 percet. (Vagy többet, de közben jött egy személyvonat 8.35-kor ami minden senki által nem használt állomáson megáll útközben, erre felszálltam.) Szóval ez a pécsi sebes nem tízből kétszer, tízbol ötször, de tízből kilencszer átlagban negyed órát késik... Az micsoda? Már görcs nélkül és fájdalmas mosollyal hallgatom az állandó bemondást: "Tájékoztatjuk kedves utasainkat bla bla bla bla... majd a legvégén, drámai feszültség végpontjaként bemondja, hogy a pécsi sebes hány percet késik. 5-10-15-20? Megtudjuk mindig. Ráadásul ma megszámoltam, 8.15 és 8.30 között 4, azaz négy vonat haladt át Pest felé, abból egy volt IC, jó az ne álljon meg, de a többi mind ilyen leselejtezett használt német kocsikkal közlekedő normál vonat volt, ezek miért nem állnak meg Érd-felsőn? Ahol reggel hattól reggel kilencig minden vonatra felszáll többszáz ember? Akkor miért megy át négy vonat is szinte tök üresen reggelente Pest felé megállás nélkül? Nem tudom megérteni. Ha tízből kilencszer késik egy negyed órát ugyanaz a vonat, miért nem írják át a menetrendet, vagy valami?

Ennyi most, igyekeztem rövidebbre fogni, nem nagyon sikerült, de köszi ha megjelenítitek

 

 Tetszett? Itt letöltheted PDF formátumban: Érdi gettó

  

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr303116301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.08.01. 12:07:09

Érd alsón az is szép, hogy a csilliárdokból épült peront felveri a gaz, pedig van olyan textil (vagy mi), amit arra találtak ki, hogy az ilyen kövezetes részek alá fektetve elzárja a növények útját (mi kábé öt éve borítottunk be vele egy részt, amit aztán kaviccsal felszórtunk, de azóta egy lóhere sem nőtt oda). Csak remélni tudom, hogy Martonvásárt ennél jobban megcsinálják, ott még épül az "Ojrópaittépülös" vasútállomás, aluljáróval, meg liftekkel.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.08.01. 12:26:22

A két vasútvonal története elég vicces. :) Az az oka, hogy régebben nem csak a MÁV volt, hanem a Déli vasút nevű cég is, olyasmi volt mint most a GySEV. (Igen, az ő pályaudvaruk volt a Déli, azért ez a neve) A Bp-Érd Alsó-Fehérvár-Siófok-Nagykanizsa vonal volt az övék, a MÁV-nak meg nyilván fizetnie kellett volna, ha használni akarja. Úgy gondolták, hogy azt már nem, inkább legyen saját, és így tettek. Megépült a Bp-Érd Felső-Pusztaszabolcs-Börgönd-Balaton északi part vonal. (Igen ez Fehérvárt elkerülte, a felújítás miatt most újra jár ezen az útvonalon néhány tapolcai vonat) Mivel Budapesten és Érden nem volt hely, ezért egymás mellé épült a két vonal. :) Ennek mai napig tartó hozománya, hogy az "Érd Alsós" meg az "Érd Felsős" sínek között csak Kelenföldön lehet átjárni, ott van váltó, pedig Hárosig szó szerint egymás mellett haladnak, úgy néz ki, mintha 3 vágány lenne, pedig 2+1.

Adani 2011.08.01. 12:54:59

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:

Hasonló történet volt Bp és Szolnok között is, ott is inkább megépítette a MÁV a saját kétvágányú vonalát a Keletitől Szolnokig ezért megy két kétvágányú pályai s Szolnok felé, viszont az legalább másik nyomvonalon van. És gyakorlatilag csak Újszászig kellett építeni ,mert Újszász-Szolnok között már ott volt akkor a Hatvan-Szolnok vonal, csak jóval később épült második vágány Újszász-Szolnok közé.

A MÁV meg jogosan mondja azt, h szétverték tehát minek újítsa fel csináljon bármit nem érdemelnek mást az ottaniak ha nem képesek erre se vigyázni. Ilyen milliárdos állomásfelújításnál nem kéne sajnálni a pénzt kamerarendszer kiépítésére sem milliárdos tételnél néhány 100 ezer már olyan mindegy és ha van kamera akkor a rongálók egy részét visszatartja más részét meg könnyebben le lehet kapni ha rögzíti őket a kamera.

záporjózsi 2011.08.01. 14:10:26

@Adani: Nem pár százezer, de a lényeget megfogtad.

Adani 2011.08.01. 15:17:53

@záporjózsi:

Sokban nem kerülhet, mondjuk egy kamera ha belevesszük a mutyi együtthatót meg közbeszerzési 2x drágább mint egyébként együtt hatót is mondjuk azt, h 200 ezer ,de akkor már nagyon túloztam és tényleg mindennel számoltam. Mondjuk 4 db már untig elég, mellé egy 30 ezerbe kerülő HDD, amire rögzítenek meg egy célhardver, ami kezeli a gépet. Még így is max. 1 millió és még az is kutyafasza pénz egy milliárdos felújítás mellett.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.08.01. 18:06:08

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Plusz a másik végén Érd-felső és Tárnok között is van összekötés. Viszont csak egyvágányú.

jack o'neill 2011.08.01. 21:37:21

@Adani: Hát igen, a jó öreg kamerarendszer téma.
Lassan minden hasonló, hazai fejlesztés "sarkalatos" pontja lesz, hogy van? nincs? mé' nincs? kell? nem kell? stb.
Támogatnám a telepítését, de egy bajom lenne vele!
Mégpedig az, hogy ha telepítik akkor szép is, jó is, de azt valaki időnként vissza is nézné/belenézne??
Mert akkor lenne igazán értelme, ha lenne annyi ész és pénz, hogy mondjuk felbéreljenek egy valakit aki nézi és mondjuk walkie talkie-n tud szólni pl két kollégájának, hogy a "Héjj, a 2-es vágánynál épp rugdalja a tesztoszteronbika a reklámtáblát!"
De, így önmagában? Némi elrettentő ereje van. talán.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.08.01. 22:01:50

@jack o'neill:
Teljesen lényegtelen a kamera amíg tehetetlen a rendőrségünk, és olyan a jog amilyen.
fateréknál betörtek a munkahelyére. Vitték a kamerafelvételt a rendőrségre. Megnézték. Válasz: ja ja ja igen, ismerjük. majd ha legközelebb megint behozzák majd jól pofán vágjuk. Mást nem lehet tenni vele, se lakása, se értéke se semmije...

Amíg ez a hozzáállás, addig nem sokminden fog változni...

^Clown (törölt) · http://logout.hu/blog/clown_2/index.html 2011.08.01. 22:42:26

Csilliárdokért felújított ittépülejrópa állomások, kamera nélkül. Gratulálok.

Mondjuk a tagelő, erősebbvagyokareklámtáblánál hülyegyerekeket ott helyben móresre kellene tanítani, de ez egy másik történet :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.01. 23:18:24

@Kimérős szaloncukor (Lédig):

Még jó, hogy nem hurcolták meg faterodékat személyiségi jogok megsértése miatt. Tudok hasonló esetről, ahol a yard nem foglalkozott a kamera felvételével, mert nem volt kint a figyelmeztető tábla a kameráról.

záporjózsi 2011.08.02. 06:26:57

@Adani: Ja hogy 1 kamerára értetted! Én meg félre. Úgy kb. rendben van. Azért az adattárolást nem biztos, hogy úgy, ahogy leírtad, de kb.

Adani 2011.08.02. 07:52:18

@jack o'neill:

Nem kéne oda nagy dolog csak egy háttértár, ami mondjuk 1 hétig visszamenőleg tud rögzíteni. Észreveszik, h rongálás történt pl. utasok szólnak, lehet táblát kitenni erről is ,h amint észrevesz valamit itt és itt szóljon nekünk. Bejelentés megérkezik, szólnak,h felvételek archívba és lehet akkor visszanézni, így látszik mikor történt meg, h ki csinálta.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.08.02. 10:22:04

@Peti817172M: Persze, de az már a "mávosítás" után épült kapacitás-kihasználás miatt, mert a 30-as belső szakasza maradt azóta is 1 vágányú, és olcsóbb volt az összekötés mint kiépíteni a 2. vágányt. Mellesleg most fog kiépülni Kelenföld Tárnok közé a 2 vágányú pálya, illetve egy kis forgalom átszervezés is várható a jobb "S-Bahn" érdekében.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.02. 10:50:28

@Adani:

"így látszik mikor történt meg, h ki csinálta."

Ki csinálta?

Sokkal hatékonyabb a folytonos kamerafigyelő ember, i járőrt tud indítani, ha lát valamit. Persze ehhez járőr is, és autó is kell.

Adani 2011.08.02. 11:15:53

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Pontosan az jóval drágább és bizony 24 órás felügyelet kéne a monitorszobában is és bizony több ember, mert egy ember nem tud 4-5 monitornál többet figyelni.

Egyébként az utcán lévő térfigyelőket se nézik állandóan és nem is arra való egy térfigyelő, h azonnal rohanjon a rendőr oda ha történik valami, abban segít,h utólag lehessen az történéseket összerakni.

Akkor már mehetne úgy is, h ott a megállóban helyben van egy mindenesként ott dolgozó valaki, aki vigyáz a rendre ott helyben elkapja a randalírozót a kamera felveszi ,tehát bizonyíték is van. Meg ha már ott van akkor adhat jegyet, takaríthatja a peront stb. Így is olcsóbb lenne mint Állandóan ugrásra készen tartani egy kommandót, akik azonnal rohannak ha valahol helyzet van és kamerán látják. Meg hát mire odaérnek már jó eséllyel hűlt helyük az elkövetőknek.

záporjózsi 2011.08.02. 11:54:52

@Adani: Azért volt már nem egy helyen a világban, hogy rongálást és/vag egyéb cselekményt előzött/akadályozott meg kamerás megfigyelés által kiküldött egység.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.02. 12:27:28

@Adani:

"nem is arra való egy térfigyelő, h azonnal rohanjon a rendőr oda ha történik valami,"
- De! Jobb helyeken arra használják.

" abban segít,h utólag lehessen az történéseket összerakni."
- Hogy állapítod meg utólag, hogy ki volt az elkövető? A Piros sapkás, vagy a zöld kabátos?
"

Fly_G_Fly 2011.08.02. 16:15:37

Tisztelt Posztíró!

"a két állomás egymástól 150 méterre található, mert valamiért párhuzamosan vezet itt két vonal, igazából fogalmam sincs miért alakult ez így, azt hiszem ez is egy érdekes sztori lehetne mert értelme semmi"

Érdemes lenne utánanézni a Magyar Vasútvonalak történelmének! (Szerencsére valaki már megírta itt egy kommentben!)
-------------------------------------------
"Az önkormányzat szerint a MÁV-nak kellene rendet tennie"

Sajnos minden önkormányzat erre hivatkozik! De ha én mondjuk egy turista lennék, és meglátnám, hogy hogyan néz ki egy város vagy falu állomása, vagy megállóhelye, akkor nem a vasúttársaságról lenne negatív véleményem, hanem az adott településről!
-----------------------------------------------
"a peron végén nincs lépcső"

Közlekedésbiztonsági és műszaki okokból sem lehetett oda lépcsőt tervezni és építeni.
-----------------------------------------------
Végezetül nem értem miért panaszkodik a posztíró, hogy reggelente késik a vonata. Ott van Érd-alsó, csak "150 méterre". Arra is járnak vonatok!!!

Eltona 2011.08.02. 17:48:07

Talán azért nem a MÁV a hibás, hogy ilyen emberanyag el Magyarországon (tudtommal nem a vasuitasok verik szét az állomásokat és a kocsikat). Meg lehet nézni Barosstelepet is. Négy éve adták át, most hogy néz ki. Javítani nem érdemes, mert úgyis mindent szétvernek ismét. Olyan törvények kellenének, hogy legyen visszatartó erő. De liberálisaink ezt is sikeresen elrendezték.

Müller őrmester 2011.08.04. 09:59:36

Javitana a helyzeten, ha gyakrabban elkapnák a rongálókat, és ténylegesen sittre küldenék pár hétre minimum. Utána meg a kártérités.

Utazgatóó 2011.08.13. 22:07:57

Ez elég szomorú!! Pedig a sajátjukat teszik használhahatlan romhalmazzá.Nem hiszem,hogy győri,debreceni,vagy épp szombathelyi emberkék tették tönkre,hanem aki rendszeresen ott utazik.
Szomorú,hogy Btelepen is le kellett szerelni az elektronikus kijelzőket,mert néhányat szétvertek.
És az fog legjobban idegeskedni,aki összetörte,hogy miért nincs kijelző,lift,hirdetmény,kuka,pad,stb...vagy a csimota kedves szülei.

rexter 2011.09.07. 14:15:24

@Fly_G_Fly: ehhhe, megis milyen kozlekedesbiztonsagi okbol nem fert el volna oda lepcso????? alsorol valoban indulnak vonatok, kb orankent, hatalmas otlet, eszunkbe nem jutott volna, koszi!!!!!!

Kidagakach 2016.07.12. 10:58:34

Annyit azért helyesbítenék a történeten, hogy a Ligeti állomáson is igencsak összegyűlnek az emberek 7 és 9 óra között, pláne ha 10 - 15 - 20 percet késik valamelyik vonat, esetleg ki is marad. Nem mellesleg déli 12 környékén tele szokott lenni a parkoló is. Nyilván aki Felsőn nem tud leparkolni, az Ligetről közlekedik. Egyébként valóban nagyon "leharcolt" az összes vasútállomás, és Felsőt illetve Alsót megközelíteni siralmas... De ha belegondolunk jobban Érden nagyon sok dologra költenek rengeteg pénzt, aminek az ég világon semmi értelme nincs, de pályázatot nyertek és a pénzt el kell költeni...
süti beállítások módosítása