László Érden lakik, s a leveléből úgy tűnik, nagyon kezd tele lenni a hócipője a MÁV szolgáltatásával. A szolgáltatás még csak hagyján, de hosszú levelében egy csomó képet is küldött, hogy az EU-s pénzből felújított állomás milyen elcseszettre sikeredett, de ami nem, azt is szétverték/lerohadt azóta.
Át is adnám a szót Lászlónak, aki a képek mellé képaláírásokat is mellékelt, ezeket is olvashatjátok:
A piliscsabai levélen felbuzdulva szeretnék írni Nektek én is egy levelet. A téma országunk legnagyobb faluja Érd, annak vasútállomásai, és az innen Budapestre közlekedő vonatok.
Pár szó az állomásokról. Mint sokan tudjátok, Érd alsó és felső állomást - ez a két állomás egymástól 150 méterre található, mert valamiért párhuzamosan vezet itt két vonal, igazából fogalmam sincs miért alakult ez így, azt hiszem ez is egy érdekes sztori lehetne mert értelme semmi - szóval ezt a két állomást igen több milliárdból egy aluljáróvóval megbolondítva teljesen EU-s pénzből pár éve "felújították".
Körübelül az állomások átadása után egy héttel megjelentek a falfirkák, és az összes fényreklám tábla szét lett verve. Mindez három éve. Azóta senki nem nyúlt hozzá! Három éve óriás üvegszilánkok állnak ki minden reklámból, senkit nem zavar.
A milliárdos felújítás 3 éve befejeződött, ezek azóta így néznek ki.
Az önkormányzat szerint a MÁV-nak kellene rendet tennie, ami biztosan valahol igaz, de az hogy egy ekkora “város” önkormányzata három éve nem tudott 2 darab embert felbérelni, akik legalább az éles szilánkokat és kiálló drótokat kiveszik a táblából, egy óra közmunkában az elfogadhatatlan szerintem. Három éve! Érd felső a forgalmasabb állomás.
A Pestre induló oldal mozgáskorlátozottaknak megközelíthetelen, rámpa nincs, a lift soha nem működött. Nem tudom, hogy ehhez a nagy EU aki ezt a trehány munkát finanszírozta mit szólna. A Pestről hazaérkező oldalon viszont van rámpa van, a baj az, hogy csak az van. Egy lépcsőt egész egyszerűen elspóroltak. Az utasok 95%-a a Diósdi út fele "visszafele" megy ha megjön Pestről, de a peron végén nincs lépcső, így előre kell gyalogolni a rámpához, majd azon vissza. Persze ez nem egy óriási kitérő, de körübelül napi 10 ezer embernek kellene naponta 100 méterrel kevesebbet gyalogolni munkából hazatérve, ha a többmilliárdos projektből tellett volna a peron végén egy lépcsőre is.
Innen egyszerűen lespóroltak egy lépcsőt. Mert csak.
Nem tellett. Számomra teljesen érthetetlen, az állomás tervezőjével és avval aki rábólíntott igencsak elbeszélgetnék, mert hogy meg se nézte a gyalogos forgalom irányát, az egészen biztos.
Igazából lehetne még pár dolgot írni, hogy az aluljárót úgy tervezték, hogy a két vonatsín közti terület azóta autóval megközelíthetetlen, hogy egy 10 autónak elegendő teljesen zsúfolt mini parkolót alakítottak ki a régi buszfordulónál Felsőnél, miközben az igény sokszorosan több lenne, ráadásul hely is bőven lenne az állomás mellett, de nem csinálják meg, mert minek, ugye.
Ez a "ház" 10 éve épült az állomás mellett. Soha senki nem használta semmire, javítja a városképet, nem?
Érdliget állomáson ellenben van vagy 70 autónak hely, díszkővel, felfestve, tök jó kár hogy ott alig áll meg vonat és alig száll le/föl bárki is. Az is egy érdekes történet, hogy mióta aluljáró van, gyakorlatilag állandó a dugó a körforgalom felé, lassabb átjutni az alagúton, mint régebben kivárni 2 vonatot a sorompónál. Érd felsőnél a régi állomásépület mellett volt egy nagyon szép gesztenyefa, ezt természetesen kivágták mert zavarta a nagy projektet, de az állomás melletti kis telken 10 éve rohad egy kis faház mióta felépült, soha senki nem használta semmire, ez senkit nem zavart. Kerítéssel el van kerítve felveri a gaz és rothadt matracok lógnak ki az ablakok helyén lévo lyukakból, szóval ez a szellemház érintetlenül maradt a milliárdos projektben. Komolyan egyszerűen gusztustalanul néz ki.
Csövestanya. De, hogy mindez kié, miért, minek van ott ez az ocsmányság, és miért nem lehet ledózerolni, senki sem érti, és senki sem válaszol rá. Virágzó kertváros, virágzik a matracon a penész az ablakban.
És akkor most pár mondat a vonatokról. Természetesen a szokásos késések meg minden, semmi extra. Sok piros Flirt is jár, azok jók, elég sok vonat megáll Felsőn vagy Alsón, nagy panaszra nincs ok, valószínűleg Érd az egyik legjobban megközelíthető város az országban. (ezért is érthetetlen miért Érd az ország talán leglepusztultabb városa)
Budapest felé itt kell felmenni. Biciklivel, kerekesszékkel, babakocsival. A lift 3 éve nem működik. Soha nem működött természetesen.
Azért finomságok persze vannak. Gyakran járok be 9-re dolgozni, szerencsére kisebb késések megbocsáthatók a munkahelyen. Lenne egy ideális vonat 8.16 kor indul elvileg Érd-felsőről - Pécsről jön - és nem áll meg már sehol csak Kelenföldnél. Menetrend szerint 8.40-re érkezik be a Délibe. Namost ezt a vonat, kb. fél éve mióta használom, 10-ből 9-szer késik minimum 10 percet. Ma éppen 25 percet. (Vagy többet, de közben jött egy személyvonat 8.35-kor ami minden senki által nem használt állomáson megáll útközben, erre felszálltam.) Szóval ez a pécsi sebes nem tízből kétszer, tízbol ötször, de tízből kilencszer átlagban negyed órát késik... Az micsoda? Már görcs nélkül és fájdalmas mosollyal hallgatom az állandó bemondást: "Tájékoztatjuk kedves utasainkat bla bla bla bla... majd a legvégén, drámai feszültség végpontjaként bemondja, hogy a pécsi sebes hány percet késik. 5-10-15-20? Megtudjuk mindig. Ráadásul ma megszámoltam, 8.15 és 8.30 között 4, azaz négy vonat haladt át Pest felé, abból egy volt IC, jó az ne álljon meg, de a többi mind ilyen leselejtezett használt német kocsikkal közlekedő normál vonat volt, ezek miért nem állnak meg Érd-felsőn? Ahol reggel hattól reggel kilencig minden vonatra felszáll többszáz ember? Akkor miért megy át négy vonat is szinte tök üresen reggelente Pest felé megállás nélkül? Nem tudom megérteni. Ha tízből kilencszer késik egy negyed órát ugyanaz a vonat, miért nem írják át a menetrendet, vagy valami?
Ennyi most, igyekeztem rövidebbre fogni, nem nagyon sikerült, de köszi ha megjelenítitek
Tetszett? Itt letöltheted PDF formátumban: Érdi gettó |
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!
Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket! |