Kedves Új MÁV blog,
A következő bérletvásárlásos történetemet szeretném megosztani veletek:
2015.07.06-án reggel félhavi bérletet szerettem volna vásárolni a ceglédi vasútállomás egyik jegy automatájából.
A történet többis része a MÁV-al folytatott levelezésne.
Ezt a panaszlevelet küldtem 2015-07-06-án reggel:
"Tisztelt MÁV!
Ma (2015.07.06) reggel, 6.50 és 7.05 óra között fél havi bérletet szerettem volna vásárolni a ceglédi vasútállomás peronok felőli bejáratával szemben álló automatából. Mivel mindig ennél az automatánál vásrolok, ismerem a rendszert.
Megadtam a szokásos adatokat: fél havi bérlet, Budapest-Nyugati-ig, Ceglédről. Mivel láttam, hogy az összeg nem ugyanaz, mint ami szokott lenni (28500 helyett csak 24900), ezért törötlem a tranzkaciót és újrakezdtem.
Másodszor is ugyanez az összeg szerepetl. Mivel nem tudhattam, hogy esetleg nem csökkentek-e a bérletárak (tudom, jó vicc... , de a remény hal meg utoljára), a többi adatot pedig jól válaszottam ki, ezért a fizetést választottam.
Bankkártyával fizettem (kártya számának vége: ****), majd az automata kinyomtatta a bérletet (száma: ******)
A kinyomtatott bérleten azonban nem a Cegléd - Budapest-Nyugati viszonylat szerepelt, hanem a Cegléd - Kőbánya-Kispest viszonylat. Mivel nekem ez nem felel meg, ezért bementem és a pénztárnál jeleztem a hibát és kértem a bérlet cseréjét.
A pénztárnál ezt nem tudták megoldani. Mivel a munkába járáshoz szükségem van a bérletre, ezért vásároltam a pénztárban egy Cegléd - Budapest-Nyugati viszoylatra érvényes félhavi bérletet (száma: *********).
Kérem, hogy az automata hibás működését vizsgálják meg, valamint részemre a hibásan kinyomtatott bérlet (száma: *********) teljes árát mindenféle költség levonása nélkül (24900 HUF) térítsék vissza."
A mai napon a következő választ kaptam:
"Köszönettel megkaptuk az Ügyfélszolgálatunk részére küldött megkeresését, mellyel kapcsolatosan az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni Önt.
Megvizsgáltuk az érintett bérletvásárlást, és a naplózott adatok alapján megállapítottuk, hogy 2015. július 7-én 6.57 órakor igényelt egy Cegléd – Kőbánya-Kispest viszonylatú első félhavi bérletet. A vásárlást azonban megszakította, majd 7.00 órakor ismételten igényelt egy Cegléd – Kőbánya-Kispest viszonylatú első félhavi bérletet. A fizetést megelőzően a készülék az „utazás és jegyek adatai” ablakban megjelenítette a kosár tartalmát, amelyben a fent említett bérlet szerepelt. Ön az „Elfogadás, fizetés” gombot megnyomva elfogadta, a készülék a kért bérletet előállította, így vasúti hiba nem történt.
A MÁV-START Zrt. Díjszabásában foglaltak alapján az utazásra nem használt Havibérletet és az első félhónapra érvényes Félhavi bérletet az érvényesség hónapjában 5-éig, a hónap második felére érvényes Félhavi bérletet pedig 20-áig kell benyújtani visszatérítésre A visszatérítési igény benyújtásának időpontját a postabélyegzés kelte, személyes benyújtás esetében pedig az átvétel napja határozza meg. A vasút a visszatérítendő összegből az előírt kezelési költséget levonja, mely jelenleg menetjegyenként illetve bérletenként a visszatérítendő összeg 20%-a.
A fentiek értelmében – mivel kérelmét a fenti határidőn túl nyújtotta be – visszatérítésre sajnálatosan nincs lehetőségünk.
Megkeresését és megértését köszönjük."
Erre a kövekező válaszlevelet küldtem:
"Tisztelt H.G. és MÁV!
A válaszát nem fogadom el. Az automatánál én kétszer is Budapest- Nyugati pályaudvar - Cegléd viszonylatú jegyet kértem, nem pedig Kőbánya-Kispest - Cegléd viszonylatút. Megszakítottam a vásárlást, mert nem stimmelt az összeg. Egyébként az automata NEM írta, hogy Kőbánya-Kispestig szóló bérletet vásárolnék, tehát NEM igaz amit Ön állít.
Természetesen ezt bizonyítani nem tudom. Csak az összegből láttam, hogy valami nem stimmelhet, ezért szakítottam meg a vásárlást. Miután a második vásárláskor is ugyanígy jártam el, és ugyanez lett az eredmény, ezért a bérletet megvásároltam, majd csak a kinyomtatott bérleten látszódott, hogy Kőbánya - Kispest a célállomás.
A naplózott adatok alapján azt is meg kell hogy állapítsák, hogy én a vásrálási szándékomnál 2-szer is a Nyugati pályaudvart adtam meg céllomásként.
Arról is tudomásom van, hogy más utastársam is járt így a ceglédi vasútállomáson található automatákkal, ugyanis mind a 3 így működött abban a két hétben, míg a Nyugati pályaudvar le volt zárva, és ez ügyben panasz is érkezett már Önökhöz! (Az megint egy dolog, hogy még 7-én is igy működött, mikor már nem volt zárva a Nyugati)
Ez alapján méltánytalannak érzem az eljárást. Ráadásul én nem a 20%-al csökkentett összeg visszatérítését kértem, hanem a teljes összegét :)
A másik észervételem: a bérletet 2015.07.06-án vettem és NEM 7-én. 6-án nyújtottam be a panaszomat, ráadásul megvásároltam egy érvényes bérletet a Budapest - Nyugati pályaudvarig is, ez alapján teljesen egyértelmű, hogy ezt a bérletet nem használtam!
Kérdésem: ilyen pontossággal vizsgálták meg az ügyemet, hogy a dátum sem stimmel?
Kérem ezek alapján panaszomat újra felülvizsgálni!
Ezt a levelezést el küldöm a Tékozló Homár blognak, az Új MÁV blognak is."
Látszik, hogy a hibás automata működése miatt kaptam rossz bérletet. Ráadásul a pénztáros sem állt a helyzet magaslatán: csak azt szajkózta, hogy az atutomata elromolhat, ezért nem ajánlja senkinek (Naná, hisz az ő munkáját védi :)). Megoldás lehett volna, hogy veszek egy bérletet Kőbánya - Kispesttől - Nyugati-ig, de akkor siettem és hirtelen nem jutott eszembe, ezért vettem egy teljes bérletet, gondolván, hogy ezt az ügyet korrektül fogja kezelni a MÁV. Hát nem.
Kérlek osszátok meg a történetemet, hátha járt más is így.
Üdvözlettel:
Gábor
Még egy kis kiegészítés (ezt is elküldtem a MÁV-nak 07.09.):
"Tisztelt H.G. és MÁV!
Még egy észrevétel:
az eredetileg megvett bérlettel simán utazhatam volna, mert a kalauz már nem jön Kőbánya-kispest és nyugati között, hiszen előtte ellenőriz mindig . Tudom, mert 8 éve utazok ezen a vonalon.
Ennek ellenére én úgy gonoltam az a tisztességes ha megveszem a bérletet a tlejes viszonylatra, bízva abban, hogy a MÁV korrektül jár el. Ezekszerint nem. "
Üdvözlet!
És akkor egy kis update 07.10.:
ma reggel felhívott az ügyintéző és elismerte, hogy valóban rosszak voltak az automaták. elnézést kért a kellemetlenségét, Ő is rossz információt kapott, Nagyon sajnálta. Természetesen a visszatérítési igényemet elismerte és küldik a pénzt.
Ez viszont telejsen korrekt eljárás. Ráadásul gyorsan és hatékonyan lett intézve. Ha leírjáto kez előző esetet, akkor ez is kerüljön hozzá :)
Üdv!
Gábor