MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A nemzetközi vonat fogadása

2011. november 27. - walteristvan

Minden vasútvonalnak, hosszabb vonalak esetén, mint Budapest - Hegyeshalom vonal egy vonalszakasznak (Budapest-Komárom, Komárom-Hegyeshalom) van egy megbízott főnöke, a neve Vonalfőnök, aki a szakasz tevékenységét ellenőrzi.

A mi vonalunkon abban az időben, amiről az esetet mesélem, a vonalfőnök Pongrácz Ernő bácsi volt. Az ő birodalma volt a Komárom-Hegyeshalom-Rajka vonal.

Vonalfőnökünk nagyon szigorú ember hírében állott a vasutasok körében. Kapitányos viselkedése miatt ragasztották rá a "generális" jelzőt. Minden apró hiányosságot észrevett, azonnal ordított, mint egy őrmester és nem mulasztotta el az állomás-főnök figyelmét felhívni a kiszabandó büntetésre.

Ezeket az állomásfőnöknek küldött észrevételeket hívták hiánylatnak.

Történt egyszer, hogy az állomásfőnököm magához kéretett: "gyere be apám",  ez volt a szavajárása, és a kezembe nyomott egy hiánylatot, mondván: intézd el!

Ebben az időben Személyszállítási vezető volt a munkaköröm. Ez a beosztás azt jelentette, hogy valamennyi személyszállítással kapcsolatos teendő, mint az állomásfőnök helyettese, az én feladatom volt.

Olvasom az észrevételt:

"...dátum, óra perckor, a...számú gyorsvonat mozdonyán utazva azt tapasztaltam, hogy Győr állomás I. számú Helyikapcsoló  térfelvigyázója a behaladó vonatot a szolgálati hely nyitott ablakában, sapka nélkül, falatozás közben fogadta. Az esetet vizsgálja ki és a tett intézkedést 8 napon belül jelentse!"
Pongrácz Ernő vonalfőnök

Micsoda fegyelmezetlenség, sőt pimaszság az előírások ilyen mértékű megsértése. Az Utasítás szerint a be-,ki-  illetve áthaladó vonatokat az Állomási Végrehajtási  Utasításban kijelölt helyen, szabályszerű egyenruhában, a napszaknak megfelelő jelző eszközzel kell fogadni.

Ezzel szemben mi történt a vonalfőnök szerint?

A dolgozó a kijelölt helyen volt, mert a szolgálati hely nyitott ablaka volt kijelölve. A szabályszerű egyenruha már hiányos volt, hiszen ehhez hozzátartozott, az akkor még tányérsapka, ami viszont nem volt a dolgozó fején. Jelzőeszköz egyáltalán nem volt a kezében, hisz akkor nem tudott volna "falatozni".

Kikerestem, hogy a jelzett időpontban és szolgálati  helyen ki teljesített szolgálatot. 
Sz. Lajosnak hívták, egy középkorú fiatalember volt, aki a hiányosságot elkövette.
Behívattam, ismertettem vele a megállapítást és felkértem, hogy sorolja a mentségeit. Amit elmondott beírtam a kihallgatási jegyzőkönyvbe:

"Sapka azért nem volt a fejemen, mert a magyar ember nem eszik sapkával a fején.  Enni pedig azért ettem fehér kenyeret szalonnával, hogy a vonaton utazó rohadt kapitalista hadd lássa, milyen jól megy a magyar vasutasnak. A jelzőeszköz meg már nem fért a kezembe."

A büntetés kiszabása már nem az én hatásköröm volt. Elmondtam a térfelvigyázónak, hogy mit tett helytelenül, és felhívtam a figyelmét az előírás szerinti magatartásra. Az állomásfőnök adott egy Írásbeli figyelmeztetést a dolgozónak, én pedig elküldtem a Jegyzőkönyvet a Vonalfőnöknek. Azt hittem, az ügy el van intézve.

Pár nap múlva a forgalmi szolgálattevő rémülten szalad be hozzám, menjek gyorsan, mert valami őrült, magából kikelve üvölt a telefonba és mindenáron velem akar beszélni.

Átvettem a telefont, de szóhoz nem jutottam. A telefont amilyen messzire csak tudtam eltartottam magamtól és hallgattam az áradatot. Voltam én rohadt, szemét, disznó, aki mindenféle baromságot összeírtam a Jegyzőkönyvbe. Az egész Igazgatóság őt röhögi, hogy milyen igazolást küldtem a megállapításaira. Elrendelte, hogy sürgősen írjak másik Jegyzőkönyvet, amiben normális kifogások vannak.

Amikor kitombolta magát, előálltam az én álláspontommal. A kihallgatási jegyzőkönyvben szóról szóra azt kell leírni, amit a kihallgatott mond. Azt megmásítani nem szabad. Addig győzködtem míg egyszer csak elnevette magát és beismerte, hogy ő sem csinálta volna másképp, de mégiscsak ő a Vonalfőnök, én pedig egy vidéki állomás dolgozója.ű

Megígértette velem, hogy máskor "normális"  Jegyzőkönyvet küldök neki.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr133415320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagymoli 2011.11.27. 15:26:51

Ez így vasárnap, ebéd után jólesett! :-DDD

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.27. 19:32:35

Hadd lássa a kapitalista.... fehér kenyeret szalonnával....

Nagyon jó!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.11.27. 22:04:48

Én spec pont azt nem szeretem a vasútban, hogy a legnagyobb problémájuk, hogy nincs a fején tányérsapka. Perzse, poénos a történet, de ha komolyan vesszük akkor inkább sírni kéne. Ha az illető komolyan nem talált ennél fontosabb megoldandó problémát a magyar vasúton, az minimum furcsa. Vagy a Chur - St. Moritz vonal főnökéről szól a történet, csak el lett írva...

átlátó 2011.11.28. 11:35:18

Akkor még rend volt és nem gazság verte föl a pályaudvar zakatolását.

Bigf00t 2011.11.28. 12:47:20

Na kérem!...itt kezdődnek a normális blogok!:)
Még sok ilyet szeretnénk!:)

ave 2011.11.28. 12:50:45

Jo sztori!
Azt vagom, hogy legalabb 22 eves tortenet, de pontosan mikor volt?

Azert ravilagit arra, hogy miert is van bajban a vasut.
Biztos kellenek ilyen poziciok, de biztos ilyen munkat kell vegezniuk? Ha nincs a helyen a kuckoban az ember, akkor azt mondom, no ez tenyleg nagy gaz, azert bunti jarjon!

ritmikus csimpifon 2011.11.28. 14:49:57

Az 1994. dec. 2-dikai váltófelvágást vették volna észre inkább. Amúgy azóta se értem, hogyan történhet meg, hogy egy gagyi szenzor hiánya miatt halnak meg 31-en...

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.28. 15:55:55

@ritmikus csimpifon:
És azt a gagyi szenzort mibe kötötted volna bele? A mechanikus biztosítóberendezésbe?
Ott sok tényezőnek nem kellett volna együttállnia:
- Váltóellenőrzést kellett volna tartani, ahol kiderült volna a felvágott váltó
- Nem szabadott volna pár nap gyakorlattal a forgalmasabb oldalra helyezni a váltókezelőt egyedül
- Nem szabadott volna sürgetni a tehervonat átállását még a gyorsvonat előtt
.
.
.

stb.

lyken 2011.11.28. 17:21:55

lol :D Hiánypótlóak ezek a sztorik.

toszkanini béla 2011.11.28. 20:35:22

"...középkorú fiatalember..."
süti beállítások módosítása