MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Nem vették vissza a bérletet

2011. augusztus 27. - Vittore.

József a hónap elején megvette a bérletét Üllőn, s várta a vonatot, mellyel elutazhatott volna. Az be is érkezett, majd fél órás várakozást követően, bemondták, hogy a biztosító berendezés hibája miatt a vonat még bizonytalan ideig nem indult tovább.

József ekkor úgy döntött, inkább kocsival megy munkába, s szerette volna aznap megvett bérletét átcserélni egy másnaptól érvényes bérletre. Bement a jegyeladóhoz, aki nem adta vissza a pénzét, hanem vitába elegyedett az ügyféllel.

A plusz poén még az, hogy egy láthatóan furcsa férfi is megjelent a pénztárnál, akinek az eladó átadott József segítségével két jegyet, mire a férfi fizetés nélkül távozott. József ezt a VIP-megoldást sem érti, de hadd adjam át neki a szót:

Tisztelt MÁV!

2011. augusztus 8-án reggel 8:10-kor vettem havi bérletet Üllőn 21500 forintért. A 8:17-es vonattal szerettem volna Zuglóba eljutni. A vonat beérkezett, de nem indult el. 8:50 körül, tehát több, mint fél órával később mondták be, hogy hiba történt a biztosító berendezésben, ezért bizonytalan ideig nem indul el a vonat. Első panasz: elfogadom, hogy történnek műszaki hibák, de azt nem, hogy nem tájékoztatják megfelelően az utasokat! A késedelmes tájékoztatás miatt később döntöttem el, hogy autóval megyek, és így az önök felelőssége, hogy késtem a munkahelyemről.

Tehát eldöntöttem, hogy autóval megyek be. Előtte azonban bementem az üllői jegyirodába, és megkérdeztem udvariasan a jegyeladót, hogy legyen szíves visszaváltani a bérletemet (amit fél órával korábban vettem, és még esélyem sem volt használni), és olyat adni, ami holnaptól érvényes. Erre nem volt hajlandó, inkább elkezdett velem felemelt hangon vitázni, amire én hátat fordítással válaszoltam, mert nem alacsonyodok le ilyen szintre. Még akkor is mondta a magáét, mikor már kiértem az épületből. Második panasz: ha nem szolgáltatnak, ne kérjenek érte pénzt! Harmadik panasz: így nem lehet a vevőkkel beszélni!

Elindult új  blogunk, mely a történelemmel foglalkozik: Múlt-idő Történelmi Magazin: Aki elvesztette a Szent Koronát

Mondok még valamit, amit egyébként magamban tartottam volna, de most már leírom. Ott mászkált a jegyirodában egy piros sapkás, fehér szakállas (nem vicc), láthatóan nem épeszű ember. Pont utánam következett volna a sorban. Amikor én kértem a bérletemet, a jegyeladójuk nem is figyelt rám, szó nélkül kiállított két menetjegyet az úrnak, engem kért meg, hogy adjam oda neki. Az úr nagyon örült és fizetés nélkül távozott. Láthatóan gyakori ügyfél volt, mert messziről felismerték. Negyedik panasz: vizsgálják ki, hogy az úriember valami VIP-e, ami miatt joga van ingyen utazni, mert különben a jegyeladójuk gyakorlatilag lopást követett el, feltehetően nem először.

Szeretném, ha meggyőznének arról, hogy elbeszélgetnek mind az illetékes üllői utastájékoztatóval, mind a jegyeladóval. Ha ez sikerül, akkor a vagyoni és nem vagyoni kártérítéstől eltekintek.

* József

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!





Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr273183878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.27. 14:37:33

"Erre nem volt hajlandó, inkább elkezdett velem felemelt hangon vitázni, amire én hátat fordítással válaszoltam, mert nem alacsonyodok le ilyen szintre. Még akkor is mondta a magáét, mikor már kiértem az épületből."

Intelligens emberek nem csak a MÁV-nál vannak.

Sokatutazó 2011.08.27. 14:54:39

Ha csak úgy ingyen odaadta a menetjegyet a tagnak, akkor sem a vasutat lopja meg a pénztáros, hanem saját magát. De az is lehet, hogy regisztrációs jegy volt...
Logika...

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.08.27. 15:23:11

@Sokatutazó:
Ott a pont.
Ha valamilyen nem igyenes jegyet adott ki neki, az a nap végi zárásban hiánylatként jelentkezik a pénztárosnál. Ergo magával cseszne ki.
De szvsz regjegy volt.

Karatetigris 2011.08.27. 23:03:41

Nem hivatásom védeni a vasutat, hiszen immáron 11 éve használom napi szinten és ezen idő alatt kaptam tőlük én is hideget, meleget egyaránt. Azt viszont nem árt tudni, hogy napjaink vasútja már nem ugyan az a Kánaánnak számító munkahely, ami egykoron volt. A forgalmista egy személyben felelős a vonatok fogadásáért, indításáért, a vágányutak beállításáért, a forgalom írásos és elektronikus módon történő naplózásáért, az utasbiztonságért, stb, stb... Ha közbejön egy ilyen biztosítóberendezési hiba, akkor az Isten kegyelmezzen nekik! Ilyen esetben próbálják a hibát kiváltó okot kiküszöbölni, mert a rutinosabbak már ismerik ezen berendezések típushibáit és azok ellenszereit, így az, hogy késve lettetek értesítve, ennek tudható be, hogy egészen addig a pillanatig próbálta a szolgálatban levő forgalmista a hibát kiküszöbölni. A pénztáros hölgy emelt hangneme meg talán onnan eredhet, hogy előző este nem kapta meg, amit szeretett volna :) Mindenesetre egy teljes havi bérletből egy egynapi kvótát visszakérni is badarság! Én ha egy hétig járok úgy bérlettel, hogy elkerülöm a kalauzt, akkor menjek és kérjem vissza egy heti bérletpénzemet?! Ez elég cinkes! Remélem érzed, hogy hol bukik el a követelésed!

Sokatutazó 2011.08.27. 23:30:16

Én is sokszor voltam pénztárnál is, de velem mindig normálisan beszéltek. Lehet, hogy annak is betudható, hogy én is normális voltam, és nem kezdtem el rögtön ugatni.
Ugyanakkor, én is szoktam ám hallani olyan dolgokat, hogy bennem megy fel a pumpa, hogy egyes emberek mennyire kultúrálatlan parasztok. Nem, nem arra gondolok, hogy a pénztáros, vagy akárki elkezd nekik ugatni. Nem. Hanem, a pénztáros elmondja, hogy mi a pálya, aztán a kuncsaftnak nem tetszik.
Pl: múltkor az egyik ic-n nem volt semmi pótjegy. Ugye ilyenkor a gép kiírja, hogy minden hely foglalt, vagy mi. Na erre a kuncsaft neki állt pattogni a pénztárosnak...

Janicsár 2011.08.28. 00:56:29

Bérletet visszaváltani utólag, a pénztárosnak, nem lehet, ha jól tudom csak az igazgatóságon keresztül intézhető.
Valószínűleg ezt el is mondta csak nem érdekelt senkit.
"Még akkor is mondta a magáét, mikor már kiértem az épületből."
A pénztáros meg nem akart 21500 Ft-t kifizetni azért, mert szabálytalanul visszaveszi a bérleted.

pbence 2011.08.28. 01:10:01

Díjszabás 1.1.16.4.
Tényleg nem lehet visszaváltani a pénztárnál, de azért a pénztáros is elmondhatta volna a részleteket.

BonFire 2011.08.28. 04:03:00

@Karatetigris: "Mindenesetre egy teljes havi bérletből egy egynapi kvótát visszakérni is badarság!"

Nem feltétlenül, ha kiszámoljuk, hogy egy 21 500 Ft-os 30 napos bérlet levetítve egy napra több mint 700 Ft. Tulajdonképpen fizessen a semmiért 700 Ft-ot? Mert a szolgáltatást nem vette igénybe ha úgy vesszük.

Az megint más kérdés, hogy ott helyben vissza lehetett-e váltani, vagy sem. Arra nem tér ki, hogy mit mondott a pénztáros, csak hogy neki nem tetszett.

Karatetigris 2011.08.28. 09:08:47

@BonFire: Csak egy kérdés: mivel bizonyítod azt, hogy adott napon valóban nem használtad a társaság szolgáltatásait? A bérleteket nem kezelik nap mint nap! Egy hónapban egy alkalommal kerül ellenőrzésre, hogy a bérletet felmutató személye és az azon feltüntetett szem.ig.szám egyezik-e! Ebben az esetben a jegyvizsgáló felírja rá az ellenőrzés dátumát, valamint az a járat számát, amin mindez történt. A többi esetben csak felmutatás történik.
Elvileg igazad van, mert nyilván ki lehet időarányosan számolni az adott hónapban előforduló munkanapok számával számolva, de a másik oldalon bukik a dolog, a bizonyításon! :S

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2011.08.28. 14:19:37

@Karatetigris: Ebben az esetben egyértelmű volt a bizonyítás: a bérletet megvette, az állomáson ott volt személyesen, és a bérlet megvétele után el sem indult olyan vonat az állomásról, amin használhatta volna.

Egyébként a pénztáros jóindulatán is múlt a dolog: Mivel még nem volt érvényesítve a bérlet kalauz által, csak annyit kellett volna mondania a stornozáshoz, hogy jaj, félreütötte a dátumot, az ügyféltől beveszi a régit, hogy el tudjon számolni vele, kiadja az újat. Persze ez csak akkor működik, ha még nem írták rá az igazolványszámot.

Janicsár 2011.08.28. 14:29:23

@jobangel:
A pénztâros jóindulata nem sokat számít, ha gépes pénztár van. Alapból nem engedi a gép később rontani.
Nem gépesnêl megoldhatja utólag, de mivel ez szabályellenes nem hiszem hogy bevállalnâ.

Karatetigris 2011.08.28. 14:52:59

@jobangel: "Ebben az esetben egyértelmű volt a bizonyítás: a bérletet megvette, az állomáson ott volt személyesen, és a bérlet megvétele után el sem indult olyan vonat az állomásról, amin használhatta volna."
Ez mind igaz, csak különbséget kell tenni a havi és a 30 napos bérlet között! Ha ugyanis havi bérletről van szó, akkor tényleg jogszerűtlen a követelés, mivel az ilyen bérletek érvényessége kötött dátumok között van (hónap első napjától a következő hónap 5-éig). 30 napos bérlet esetében már tényleg más a leányzó fekvése, ott -ha az utazási szabályzat engedi- ki lehetett volna állítani egy másik bérletet. Na persze sok múlik ilyen esetben azon is, hogy nem-e egyből a magas C-n kezdi az ember!

Nick Leeson 2011.08.28. 15:53:16

Elnézést, de kit érdekel, hogy a pénztáros visszaveheti-e vagy nem? Az sem érdekel senkit, hogy a "rendszer" engedi-e vagy nem!
Váltok egy bérletet, képtelenek szolgáltatni érte, akkor vissza kell hogy váltsák és kész! Ennyi!
Teljesen nyilván való, hogy a máv hibája az aznapi "nemhasználhatóság", akkor mi a kérdés?

Újabb bizonyíték, hogy máv egy gennyes pattanás az ország seggén!

szgy 2011.08.28. 16:02:05

ebbe kellett beleölni még 300 milliárdot? inkáb adták volna el valami külföldinek aki tudja hogy kell egy működő, európai színvonalú szolgáltatást létrehozni, üzemeltetni.

Sokatutazó 2011.08.28. 16:15:25

@Nick Leeson: Gratulálok ehhez a hozzáálláshoz.
Szolgáltatnak érte, mert mehetsz fél nappal később is. ja, hogy az nem jó? Akkor így jártál.
Kettő: Ezek szerint a Te munkahelyeden nincsenek szabályok, amiket be kell tartani.

Karatetigris 2011.08.28. 16:31:03

@Nick Leeson: Mindenek előtt -ez most mindenkinek szól- ezen nem érdemes egymás torkának esni!
Viszont, mivel jogállamban élünk, minden szervezet működése szabályzatban van leírva, kötelessége és egyben joga van annak megfelelően cselekedni. "Elnézést, de kit érdekel, hogy..." Ez tipikus struccpolitika. Ezt szeretik a legjobban a szolgáltató társaságok! Ide érvek kellenek, a működési szabályzatra, vagy az ÁSzF-re hivatkozva, mert ha "üres kézzel" mész reklamálni, akkor joggal küldenek el széles mosollyal. A jogtalan önbíráskodásért meg még pórul is lehet járni!

Kzsolt 2011.08.28. 17:03:33

Mondjuk azért aki Üröm-ről máv-al jár az meg is érdemli.
Autó...... rosszabb esetben Volán.

zozo6296 2011.08.28. 18:05:48

@Kzsolt: Nem Üröm bazdmeg, Üllő!

Edömér 2011.08.28. 18:17:01

A bérletet a pénztáros nem válthatja vissza, de a bérletből az egy utazásra eső pénz visszajána neki:

Vasúti személyszállítási üzletszabályzat:

1.1.5. Az utazásról való lemondás esetén a vasúti társaság kezelési költség
levonása nélkül abban az esetben téríti vissza – a már teljesített
szolgáltatástól függıen – a menetdíjat vagy a menetdíjkülönbözetet,
és/vagy a felárat, ha az utazásról lemondó utas a vonat
jegyvizsgálójával, vagy a felszállási állomás ügyeletes alkalmazottjával
igazoltatja, hogy az igénybe venni kívánt vonat vagy
kocsi:
a) 10 percet meghaladó késéssel indult volna,

Az üzletszabályzatnak ezt a részét érdekes módon egyetlen pénztáros sem ismeri, csak kezelési költség levonásával akarnak mindig jegyet visszaváltani, erről tájékoztatják az utasokat.

pbence 2011.08.28. 18:32:25

@Edömér:
Igen, ezt valahogy elfelejtik mondani, több olyan esetet láttam már, hogy ebből volt a gond.
(Mondjuk abban nem vagyok biztos, hogy ez a lehetőség él bérlet esetében is. Nem tudom, azt hogyan lehetne kezelni.)

Nick Leeson 2011.08.28. 18:55:19

@Sokatutazó: Hagyjuk már ezt az átlátszó mávos mosakodást! Aki bérletet vesz az többnyire reggel menne, este jönne. Ha a reggeli meghiúsul akkor természetesen az esti is ugrik. Mindez máv hibából, 22e ft-ért! Kurva jó!

Az hogy trágya máv szabályzata kit, és mit véd az ugye nem vitatéma? Nyilván nem a fizető utast, hanem saját magukat...

Nick Leeson 2011.08.28. 18:58:00

@Karatetigris: Üres kézzel vitatkozni?! Miért, talán oda kellene cipelni a pénztárhoz a meg nem érkezett vonatot?? Vagy egy 3 általánost végzett kallert?

Karatetigris 2011.08.28. 19:22:08

@Edömér: Ez csak a menetjegyekre érvényes, a bérletekre nem!

Karatetigris 2011.08.28. 19:24:23

@Nick Leeson: Az "üres kéz" kifejezést arra használtam, hogy épkézláb érvekkel kell vitába szállni. Azt hittem ez egyértelmű lesz a szövegkörnyezet ismeretében...

pbence 2011.08.28. 19:34:39

@Sokatutazó:
"Szolgáltatnak érte, mert mehetsz fél nappal később is. ja, hogy az nem jó? Akkor így jártál."
Ez mondjuk úgy, ahogy van, hülyeség.
A szolgáltatás fogalmához tartozik tartozik az is, hogy IDŐBEN szolgáltat. Ja, persze, ez nem benne az üzletszabályzatban. De azért én elvárnám, én az utasok jelentős része is elvárná, hiszen ez a normális, senki nem csak úgy akar utazni, mert akkor nem kellene menetrend. Na nem baj, majd összeszarja magát a vasút, ha az EU rendeletet minden vonatra alkalmazni kell.
Megértem, hogy véded a pénztárost, mert tényleg nem állt jogában visszaadni a pénzt, de azért nem kell ekkora baromságokat beírni.

Nick Leeson 2011.08.28. 19:58:35

@Karatetigris: Szerintem ahhoz nem kell semmiféle érv, hogy a nemlétező vonat miatt ne fizessél. Ja, hogy ez a szabályzat! Nyilván! Nehogy véletlenül hibás legyen már a kedves máv! Fizess aztán nagy ívben le vagy szarva!

Ott kezdődik a probléma, hogy a "közösből" már így annyi pénzt herdál el a máv, hogy ha senki nem venne semmiféle jegyet, bérletet és nem jönne egy vonat, jóformán akkor is jogos lenne a kártérítés! Mert minden állampolgár keményen perkál a mávnak anélkül, hogy utazna és jegyet venne!

Karatetigris 2011.08.28. 20:24:16

@Nick Leeson: Csak ismételni tudom magamat: jogos a felháborodás és a követelés, de napjaink bürokráciájában sajnos az a jellemző, hogy nem a szolgáltatók vannak a fogyasztókért, hanem fordítva. Nekünk kell az utolsó fűszálba is belekapaszkodnunk, mert mi vagyunk a legkevésbé védve. Fogyasztóvédelem. HA-HA-HA! Elnézést a kifejezésért, de lófaszt sem érnek! Nekem is volt már hasonló pereskedésem egy tv szolgáltatóval, ami ellen csak a saját szorgalmammal és leleményességemmel nyertem jó fél évnyi pereskedést követően úgy, hogy még egy ügyvédnél is jártam, aki kilátástalannak mondta az esetet. Nem érdekem a vasút megvédése, de a vaktában követelőzéssel nem fog senki semmit elérni, mert pont a tájékozatlanságot fogják kihasználni! Ezt saját bőrömön tapasztaltam annak idején. Fentebb említett esetemet követően minden ÁSzF-et elolvasok kétszer is, és mivel a vasúti személyszállítás is egy szolgáltatás, amire előfizetünk, az azt használóknak is ezt ajánlom! Vittore esetében azt lehetett volna meglépni, hogy egy nyilatkozatot kellett volna aláíratni a pénztárossal, pontos dátummal, időponttal, a késés körülményeivel, és utólagosan minden egyes utazási feltételt, valamint a pénzvisszatérítésre vonatkozó pontot áttanulmányozni. Ha ott van felhasználható pont, akkor a szolgáltató felé ajánlott levélben kell az említett nyilatkozat egy másolatát, valamint saját követelésünket megküldeni. Ha jogilag igazunk van, akkor kötelesek az ellenszolgáltatás végrehajtására. Ha esetleg nem, akkor még mindig meg lehet játszani azt, hogy egy hónapnál későbbi válaszadást követően a jogrendszer szerint nekünk van igazunk, mivel a másik felet a saját igazának megvédésére alkalmatlannak titulálja!

Sokatutazó 2011.08.28. 20:30:24

@pbence: persze, ebben teljes mértékig igazad van. Valóban elég sarkított volt a dolog. És nagy hülyeség is. Tény és való, hogy így kellene szolgáltatni, de nem megy.
Én is késtem le jó párszor csatlakozást, ami nem is csatlakozás volt ezek szerint, mert 18 azaz tizennyolc percet késett a vonat, és a másik nem várta meg. Holott az átszállás lett volna 10 perc. Ebből az következik, hogy a másik vonat nyolc percet nem várt.
Namost én is odamehetek a pénztároshoz pattogni, de mire megyek vele? Megvettem a jegyet, és sajnos vissza kellett utaznom az egyetemre. Igen, tény és való, hogy ideges voltam. De amiről az adott személy nem tehet, azért nem is ordibáldáztam neki. Segítőkész volt, normálisan kérdeztem, normálisan elmondta, hogy miképp juthatok el legközelebb a célállomásra. Igaz addig 3 szor át kellett szállnom, de odaértem. És a másik: képzeld el, hogy aki egész nap ott ül a pénztárban és folyamatosan azt hallgatja, hogy késik, meg nem értem el, meg váltsa vissza a jegyet, meg satöbbi. Azért az sem egy leány álom. De jogosan merül fel a kérdés, hogy akkor kinek mondja az utas a dolgait? Nyilván annak, aki ott ül.
De mire megy vele? Ugyanazt éri el, mintha beírna a panaszkönybe. Gyakorlatilag semmit. Na ettől fogva lesz a pénztáros a hülye pi**a, ku*va...stb
Mert mondja a ,,kedves" utas. De azért próbáljunk meg olyan hangnemben, mint amit elvár az utas. És sokszor tapasztaltam már, hogy azzal el van ütve a dolog, hogy szolgáltató cég, -ami teljes mértékig helytálló- de attól függetlenűl, az ott ülő pénztárossal sem úgy kellene beszélni, mint egy kutyával.
Időben szolgáltatás. Ez megint egy érdekes dolog. Főleg nyáron a Balaton parton. Rengeteg vonat van, de a pálya egész egyszerűen alkalmatlan rá. 10km/h a kitérőknél? Mire valami vonat ki/bejár, addig mennyi percet összeszed. Nem csak egy állomáson. Aztán, ha történik valami? Pl.: ami volt gázolás Balatonlellén? Horribilis késések voltak.
Igazából én még mindig azt mondom, hogy a vezetőket kellene jól rendbe tenni... ők viszik el a pénzt. Utaztam a nyáron Székesfehérvárról a Balaton felé. Nos: Siófokig nem tudtam leülni... tele volt a vonat. Ennek ellenére mindig azt szajkózzák, hogy a vasút veszteséges. Ezt sem így gondolom...

Most egy kis OFF sztori:
150 éves volt a Déli vasút. Valamikor Júniusban. Namost. Az egész igazgatóság különvonattal utazott Pestről Nagykanizsára. Az a vonat mindenhova időben odaért. A többi? Na azok késtek ám rengeteget...
Egy cikkben olvastam, hogy a vezérigazgató azt nyilatkozta, hogy ő is szokott vonaton utazni.
Nem úgy néz ki...

ökörpöröly 2011.08.28. 20:35:13

A MÁV olyan, mint ez az egész tetves ország, szar és működésképtelen.

Sokatutazó 2011.08.28. 20:42:19

@Nick Leeson: Én azt mondom, hogy nem csak a MÁV üzletszabályzata, hanem minden más ugyanúgy szar. Minden szolgáltatónak az az érdeke, hogy magát védje...
A vendéglátós a parton, aki a tegnapi hotdog zsemlét adja el -"súlyos" pénzekért- mondván, hogy friss. De számlát/nyugtát nem ad. (Tisztelet kivételnek.) lyenekről is lehetne mesélni, de ez meg nem idevaló.

tamáskaresz 2011.08.28. 20:46:08

Az a baj, hogy soha senki nem ugat az állomásfőnökkel ilyen esetben. Birkák vagyunk, elkullogunk, pedig ha rendszeresen megkapnák a jogos anyázást, hangsúlyozom: JOGOSat, talán változhatna valami. Talán. 40 ezer forintos havibérlettel a zsebemben volt, hogy az ötven kilométeres távot nyolc óra alatt tudtuk le, és semmit nem tehettem. De, ha véletlenül otthon hagyom a bérletem, 1000 Ft a kezelési költség, basszákmeg.

Bornemissza Gergely 2011.08.28. 21:03:33

@Nick Leeson: A kurva édesanyád végzett mellesleg három általánost! Ha tudni óhajtod, mi jegyvizsgálók több szakkönyvet olvasunk át életünk, és pályafutásunk során, mint te azt gondolnád! És két évente vizsgázunk, te fasz! És nem mi tehetünk róla, ha probléma merül fel,hanem a jogászok, ügyészek, parlamenti képviselők, és jogvédők tömkelege!

ökörpöröly 2011.08.28. 21:40:19

@Bornemissza Gergely: És miből vizsgáztok, jegylyukasztástanból?:) Ne misztifikálj! :) A végén még kiderül, hogy a kalauzok mind különlegesen képzett zsenik, akik csak filantróp voltuk miatt dolgoznak szarért a MÁV nevezetű pénzszívó lepratelepen!:)

Bornemissza Gergely 2011.08.28. 21:52:49

@ökörpöröly: Te nyomorult erről, neked fogalmad sem lehet! Kis faludban ahol a közmunkád végzed és sepregetsz, és a munka végeztével megiszod a koccintós borodat, és elszívod a sodrott cigidet, és édesanyád jóvoltából kapsz enni,és a szomszéd bácsi, aki dolgozik, néha oda enged az internet elé, köszönd meg nekik, hogy egyáltalán létezel, te szerencsétlen! És ne üsd bele a kampós orrod mások dolgába! Úgyhogy dugulj el!!!

ökörpöröly 2011.08.28. 22:04:33

@Bornemissza Gergely: :D Annyira szánalmas, amikor kalauzok, utcaseprők, kukások és egyéb "zsenik" felminősítik a szakmájukat, s helyzetüket csak azért, hogy elviselhessék tróger mivoltukat, illetve azt, hogy nem jutottak és nem is fognak jutni semmire az életben. :) Most nem akarom részletezni az anyagi helyzetemet, de veled ellentétben a középosztályhoz tartozok. S szeretnél csak olyan életszínvonalon élni, ahogy én élek és éltem -bár én nem vagyok vele megelégedve-. :)

Nedudd.gi 2011.08.28. 22:06:50

@Bornemissza Gergely: @ökörpöröly: Azért kíváncsi lennék ezekre a "szakkönyvekre":) Nem tudom, miről szólnak, de a kulturált kommunikációról biztosan nem.

ökörpöröly 2011.08.28. 22:11:11

@Bornemissza Gergely: Van egy kérdésem! A kalauz szájszagot, s a kalauzbűzt hogy állítjátok elő?:) Van erre valami speciális MÁV-os találmány, hogy a házi trógerek szagmintájukkal is jelezzék összetartozásukat? :) Egyébként, csókolj talpat minden itt kommentelőnek virtuálisan, mert mi tartjuk el az élősködő, semmire se jó fajtádat a befizetett adóforintjainkból. Te csak egy adófizetők pénzéből élősködő macskajancsi vagy, mint az utolsó gyerekgyártásból élő ózdi roma, csak sokkal többe kerül a nulla értéket előállító munkahelyed fenntartása, mint a roma segélye! :)

ökörpöröly 2011.08.28. 22:13:19

@Nedudd.gi: Kulturált MÁV-os? Ugyan-ugyan, talán 45 előtt, amikor még válogatták őket, mert nyugdíjas állás volt, kiemelkedő fizetéssel. 45-től csak olyan emberek mennek vasutasnak, akik semmi másra nem jók. :)

Nedudd.gi 2011.08.28. 22:20:26

@ökörpöröly: Magam elé képzeltem egy író olvasó találkozót, ahol a szerző dedikálja a "szakkönyvet" :)

ökörpöröly 2011.08.28. 22:31:38

@Nedudd.gi: Vagy ahogy a nappaliban díszhelyen sorakoznak a könyvespolcon a mívesen kötött "szakkönyvek", jelezve a házigazda kiemelkedő társadalmi státuszát!:) Hogy fellátott a kaller!:)Holnap biztos merevedési problémái lesznek, mely következményeként kiszúr pár utassal!:)

ökörpöröly 2011.08.28. 22:48:19

@Nedudd.gi: Amúgy megsajnáltam a kallert, nem lehet egyszerű ezzel a hivatással és társadalmi elismertséggel együtt élni. De ez egy ilyen ország, ahol okkal vagy ok nélkül belerugdosunk egymásba. :)

Netuddki. 2011.08.28. 23:15:40

@Karatetigris: Hát ezért a baromságért kár volt regisztrálnod.
"Karatetigris 0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."

Ki a tökömet érdekel a MÁV problémája? Az utas azért vesz jegyet és bérletet, hogy a menetrend szerint kiírt időben igénybe tudja venni a szolgáltatását. Ha nincs szolgáltatás visszajár a pénz B+! Ez ilyen egyszerű.
A levélírónak meg igaza van, ha egyéb kár is érte akkor azt is csak fizesse meg a MÁV. Csak tudnám miből, amikor így is 100milliárdokkal támogatják az adófizetők. Mintha nem lenne munkanélküliség. Biztos találnának olyan embereket akik még meg is csinálnák a munkájukat. Amiért havonta felveszik a fizetésüket...

Netuddki. 2011.08.28. 23:27:42

@Bornemissza Gergely: Bammeg! Itt a kalauzok gyöngye...

"Bornemissza Gergely 0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."

Netuddki. 2011.08.28. 23:29:01

@kovi1970: Ja, még annyit. Van valami alapja a "rendőr, postás, vasutas" alapigazságnak...

Nedudd.gi 2011.08.29. 07:33:13

Azt azért hozzá szeretném tenni, hogy természetesen van igen sok kulturált, és felkészült vasutas, köztük kalauz is, tőlük elnézést kérek a korábbi hozzászólásaimért.
Ugyanakkor vannak keserű tapasztalataim is:
Volt olyan eset, amikor iskolás gyermekem hívott az állomásról, hogy nem jár a vonat. Mondtam neki, kérjen erről igazolást, és menjen el busszal, késni fog, de beér. Közölték vele, hogy csak a célállomáson kaphat igazolást. (Arról, hogy nem jár a vonat!) Másik esetben azért büntették meg, mert a diákigazolványában még budapesti lakcím volt, és a lakcímigazolványt a MÁV nem méltóztatott elfogadni a lakcím igazolására!
De az igazán szomorú az, hogy - utánanéztem - ezek a dolgok valóban így szerepelnek a MÁV üzletszabályzatában, amit persze szintén vasutasok írnak.

Nedudd.gi 2011.08.29. 07:40:51

Még az előzőhöz:
Akárcsak a posztoló, szintén Üllőn lakom, ahol már a gyermekeim is többször panaszkodtak a pénztáros hangnemére, aki a diákokkal szemben kifejezetten trágárul szokott beszélni.

Nick Leeson 2011.08.29. 07:46:46

@Bornemissza Gergely: Fogadd őszinte gratulációm! Sikerült kellően bemutatkozni! Ennyit lehet elvárni a mávos kallerektől! Nem is nagyon fűznék hozzá semmit! Önmagad minősíted!

Nick Leeson 2011.08.29. 07:55:39

A kormány által elkobzott nyugdíj vagyonból 300 milliárdot kapott a tetves máv! Ennyi pénzből akár az egész ország ingyen utazhatna. Na jó, hogy a vonatkerék kopogtató is hülyére tudja inni magát tablettás borból már reggel 9-re, vegyünk jegyet meg bérletet...
Európa legdrágább szolgáltatását kétszer kifizetjük, és ezt kapujuk. Szívatás, szopatás, bunkóság, arrogancia! Köszönjük máv!

M44-402 2011.08.29. 11:43:14

Kedves József!

Mielőtt idióta panaszlevelekkel bombázod a MÁV-Startot, előtte nem értana beleolvasni az üzletszabályzatba!

Sokatutazó 2011.08.29. 12:48:19

Szerintem az az ember, aki Bornemissza Gergely néven kommentel itt az oldalon, valóságban semmi köze nem lehet a vasúthoz... legalábbis, ha lenne, akkor nem így beszélne...

Karatetigris 2011.08.29. 15:15:06

@kovi1970: "Ki a tökömet érdekel a MÁV problémája?" Neked is felesleges terhelned az efféle megnyilvánulásokkal a blogot! Az általad belinkelt 7 hsz-om mindegyikében pont ezt magyaráztam -látom hiába-, hogy a magadfajta struccpolitikával soha sem fogsz elérni semmit! De azért őrlődjél csak a dolgon! Utoljára szeretném leírni: muszáj a szolgáltató szabályai szerint játszani, mert a saját elképzeléseid senkit nem érdekelnek! Az, hogy Te mit gondolsz jogosnak és mit nem, az egy álomvilág, de sajnos két lábbal kell a földön állni, ha az igazunkat akarjuk kivívni. Én abszolút objektíven, elfogulatlanul próbáltam felvázolni, hogy az ilyen és ehhez hasonló esetekben milyen alternatívák vannak, Te meg ismeretlenül kezdtél el engem szapulni. Nem érzed, hogy ez az emberi kicsinyesség legfelsőbb foka?! Puszta jóindulatból próbáltam meg minden buktatót és lehetőséget felvázolni, de a magadfajta fegyvertelen emberekkel nem fogok szellemi harcot vívni!
Ajánlom magamat!

Utazgatóó 2011.08.30. 10:33:14

@Nick Leeson: Nem tudom,miért kell általánosítani.Minden szakmában vannak kedves,segítőkész,olvasott,emberek,de sajnos éppen annyi bunkó,esetleg alkoholfüggő "értelmiségivel" is találkozni.
A renszer is szar,sőt adott munkavállalóról is lehet negatív a vélemény,de nem ilyen primitív (3 általános meg tablettásbor) módon.A "kerékkalapáló"munkája meg főként ezen öreg járműveknél egyre fontosabb.
süti beállítások módosítása