József a hónap elején megvette a bérletét Üllőn, s várta a vonatot, mellyel elutazhatott volna. Az be is érkezett, majd fél órás várakozást követően, bemondták, hogy a biztosító berendezés hibája miatt a vonat még bizonytalan ideig nem indult tovább.
József ekkor úgy döntött, inkább kocsival megy munkába, s szerette volna aznap megvett bérletét átcserélni egy másnaptól érvényes bérletre. Bement a jegyeladóhoz, aki nem adta vissza a pénzét, hanem vitába elegyedett az ügyféllel.
A plusz poén még az, hogy egy láthatóan furcsa férfi is megjelent a pénztárnál, akinek az eladó átadott József segítségével két jegyet, mire a férfi fizetés nélkül távozott. József ezt a VIP-megoldást sem érti, de hadd adjam át neki a szót:
Tisztelt MÁV!
2011. augusztus 8-án reggel 8:10-kor vettem havi bérletet Üllőn 21500 forintért. A 8:17-es vonattal szerettem volna Zuglóba eljutni. A vonat beérkezett, de nem indult el. 8:50 körül, tehát több, mint fél órával később mondták be, hogy hiba történt a biztosító berendezésben, ezért bizonytalan ideig nem indul el a vonat. Első panasz: elfogadom, hogy történnek műszaki hibák, de azt nem, hogy nem tájékoztatják megfelelően az utasokat! A késedelmes tájékoztatás miatt később döntöttem el, hogy autóval megyek, és így az önök felelőssége, hogy késtem a munkahelyemről.
Tehát eldöntöttem, hogy autóval megyek be. Előtte azonban bementem az üllői jegyirodába, és megkérdeztem udvariasan a jegyeladót, hogy legyen szíves visszaváltani a bérletemet (amit fél órával korábban vettem, és még esélyem sem volt használni), és olyat adni, ami holnaptól érvényes. Erre nem volt hajlandó, inkább elkezdett velem felemelt hangon vitázni, amire én hátat fordítással válaszoltam, mert nem alacsonyodok le ilyen szintre. Még akkor is mondta a magáét, mikor már kiértem az épületből. Második panasz: ha nem szolgáltatnak, ne kérjenek érte pénzt! Harmadik panasz: így nem lehet a vevőkkel beszélni!
Elindult új blogunk, mely a történelemmel foglalkozik: Múlt-idő Történelmi Magazin: Aki elvesztette a Szent Koronát
Mondok még valamit, amit egyébként magamban tartottam volna, de most már leírom. Ott mászkált a jegyirodában egy piros sapkás, fehér szakállas (nem vicc), láthatóan nem épeszű ember. Pont utánam következett volna a sorban. Amikor én kértem a bérletemet, a jegyeladójuk nem is figyelt rám, szó nélkül kiállított két menetjegyet az úrnak, engem kért meg, hogy adjam oda neki. Az úr nagyon örült és fizetés nélkül távozott. Láthatóan gyakori ügyfél volt, mert messziről felismerték. Negyedik panasz: vizsgálják ki, hogy az úriember valami VIP-e, ami miatt joga van ingyen utazni, mert különben a jegyeladójuk gyakorlatilag lopást követett el, feltehetően nem először.
Szeretném, ha meggyőznének arról, hogy elbeszélgetnek mind az illetékes üllői utastájékoztatóval, mind a jegyeladóval. Ha ez sikerül, akkor a vagyoni és nem vagyoni kártérítéstől eltekintek.
* József
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!
@ujmavblog követése a Twitteren Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket! |