Zoli levele ismét ismerős témát érint, a kapacitás hiányát. Vajon miért van az, hogy több vonatot indít a pályaudvar, mint amennyit elbír? Vagy ha kötelező indítani a vonatokat, akkor van valamilyen határ, amin felül semmiképpen sem lehet elvállalni egy-egy vonatot?
Zoli arra is keresi a választ, hogy ha két vonat ugyanarra megy, akkor nem lehet -e őket egybekapcsolni? A kommentekben várjuk a válaszokat szakértő látogatóinktól, addig íme a levél:
Kedves Vittore!
Mivel nagyon elszántan vezeted a blogot, ezért engedd meg, hogy én is megosszam egy utazási élményemet!
A történet egy éve történt, tavaly Június végén utaztam "haza" Erdélybe a rokonokhoz. Szép kellemes idő volt talán a legjobb idő vonatozni ilyenkor.
A vonatom reggel 9 óra körül indult, ami a Pannónia IC névre hallgat és Bukarestbe ment igaz én csak Brassóig mentem. Nos, én 8:30-kor érkeztem ki a Keleti pályaudvarra és az első amit megnézem ugyebár a tábla volt, hogy megtudjam melyik vágányról indul a vonat, hogy tudjak felpakolni és elhelyezkedni kényelmesen, hiszen mégiscsak 12 órás út várt rám. Hát a táblán nem volt kiírva, hogy a vonat melyik vágányról megy, ami érdekes volt, mivel ez közvetlenül Budapestről indul és nem érkezik valahonnan. Igen ez már árulkodó jele volt annak, hogy a vonat bizony késve fog indulni. Na 9 körül megjelent, hogy 20 perc késéssel indulunk.
Párhuzamot véltem felfedezni (de lehet hogy semmi köze a kettőnek egymáshoz), hogy a "Nesebar" üdülő vonat és a Pannónia is a 7. vágányról ment, mivel mikor a Nesebar elhagyta a pályaudvart rögtön kiírták a Pannóniát is a 7. vágányra és mivel az előbbi vonat 40 percet késett így talán ez magyarázat lehet. Szóval 9:30 körül betolták a vonatunkat a 7. vágányra, közben találkoztam a kalauzokkal is és megkérdeztem tőlük, hogy miért indul késve a vonat?! A válasz: " Sajnáljuk, de a pályaudvarnak nyáron túl nagy a kapacitása és nem volt szabad vágány ahova a vonatot be tudták volna tolni időben." Hát ez magyarázat is volt az én feltételezésemnek is.
De nem értem, hogy ilyen hogy fordulhat elő? Ha a pályaudvaron nem fér el ennyi vonat akkor miért nem bővítik ki több vágánnyal? Vagy ha ez nem lehetséges, akkor miért vállalnak el ennyi vonatot? Nyilván a MÁV meg teszi a tőle telhetőt és jó hogy vannak ilyen nyári vonatok amelyek a tengerpartra visznek.
Másrészt felvetődött bennem az a kérdés, hogy ha a "Nesebar" is Arad felé ment és a Pannónia is akkor miért nem kötötték egybe a két vonatot? Talán túl hosszú lett volna? Ezt nem tudom nem vagyok annyira szakértő! A lényeg, 1 órás késéssel hagytuk el Budapestet, ami Lökösházáig tovább nőtt fél órával, mert pálya építés folyt a vonalon. Szerencsére a határon gyorsan átjutottunk és Arad-Déva között a késés mérsékelni tudtuk 40 percre, ez nagyon bravúrosnak számít a román vasútnál szerintem, de Piski és Gyulafehérvár valamint Kőhalom után az Olt hídján pálya építéseket végeztek ezért az előbbi szakaszon nagyon lassan döcögtünk.
Brassóba végül 1 óra 10 perc késéssel érkeztem meg. Mellesleg a vonat román kocsikból állt és légkondicionált volt, így hát elég jó utam volt és nappal nagyon szép látni Erdély egy kis darabját, hacsak vonatból is.
Olyan két hét múlva ismét útnak indulok szintén a Pannónia IC-vel, remélem jobb utam lesz!
Köszönettel: Zoltán
U.T: További jó szerkesztést kívánok és sok-sok új posztot!
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted! |