MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Új visszatérítési rendszer - tapasztalatok 3.

2010. július 16. - Ashi Valkoinen

Úgy tűnik, nem túl népszerű a papírkitöltögetős rendszer... az adminisztrációt végző vasutasok körében mennyire az?


1. levél

Hello

Ezt a levelet mar megkuldtem a mavnak 1-2 hete de nem jott valasz ra, ezert atkuldom nektek is

udv

----------------------

Tisztelt MAV

Valamikor 2010 majusaban - a jegy nincs meg mivel le kellett adnom a visszateriteses papirral -
IC-n utaztam, az IC kesett 30 percet, erre a penztarhoz faradva dobbenten tapasztaltam hogy ujabb
torturaval, idopocsekolassal, penzkidobassal sikerutl a Mavnak megint sajat magat lejaratnia.
(Tudvalevo, hogy eddig a kesett jegy arat ott helyben a penztar korabbi jogszabalyok szerint ott visszateritette)

Miszerint a visszateritendo penzemet nem ott helyben kapom vissza  a jegy araval - hanem egy hosszas papirozassal
amit cimem kitoltesevel, idopont es hasonlo felesleges dolgok kitoltesevel kaphatok vissza, majd postan - ezzel is elriasztando
hogy barki is meg merje gondolni az IC jegy aranak jogos visszateriteset.

Ennek mar lassan tobb hete, honapja, a penzemet meg mindig nem kaptam vissza, a penzt a mav vezerkaranak ismet sikerult benyelnie
sok mas utastarsam IC jegyaraval egyetemben.

U

2. levél

Sziasztok,
 
én is az IC pótjegy visszafizetés nevetséges/felháborító gyakorlatáról szeretnék beszámolni. Mai nap folyamán (2010.07.05) Füzesabonyból utaztam Bp-re a Keleti Pu-ra. A vonat  kb 30 perces késéssel érkezett meg, ami miatt ugye vissza lehet igényelni az 540Ft-os IC pótjegyet. A kalauzt megkérdeztem, hogy mennyit késtünk pontosan, de nem tudta megmondani. Ez lenne a munkád!
Az eddigi gyakorlat szerint a pénztárnál jegyet bemutattam, a pénztáros kapásból tudta, hogy késett a vonat és fizetett. Júniustól változott a rendszer: egy külön helyszínen kell kivárni egy sort, ami alapban rohadt hosszú hisz ebből csak egy van, nem úgy mint a tizenvalahány pénztárból. Ezután ki kell tölteni egy lapot mindenféle adattal, köztük az email cím, tel szám, lakcím, szla szám. WTF??? Aztán ezt le kellene adni valamelyik MÁV pénztárban és a jelenlévő hölgy szerint kb 2 hónapon belül megkapom a pénzt, ha jogos az igény.
 
Mekkora tróger szemétség ez? Ez lenne az MÁV start által hirdetett új ügyfélbarát stratégia? Több helyen is egyszerűen pénzt fog rajtam a MÁV:
- ha IC-vel jövök, akkor azért teszem többek között, mert gyorsabb. De ha 30 percet késik a vonat, és utána még ezzel a procedúrával kell szarakodnom, meg leadnom, akkor azzal összesen több időt veszítek mintha sima gyorssal utaztam volna
- ha valaki mégis veszi a fáradtságot és idővel visszakapja a pénzt, akkor is addig az a pénz náluk van és ott "fial", azaz az  mi költségünkre javítják a cash flow-jukat
 
És végül hab a tortára: kb havonta utazok IC-vel és az elmúlt egy évben MINDEN ALAKALOMMAL KÉSETT!!! (Füzesabony 17:05 ; 18:05 ; 19:05) Idiótának érzem magam, hogy újra és újra próbálkozok.
 
Megjegyezném, hogy a helyszínen tartózkodó kb 10 utas közül 5 sík ideg volt és megfogadta, hogy többet nem utazik a MÁV-val, és hogy micsoda patkány társaság. Gratulálok kedves ügyfélbarát társaság! Így kell a tömegközlekedést végleg tönkre vágni! Ki találta ezt ki, és kirúgták e már?

 

Aláírás: egy szétszopatott utas

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr432154965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Skin 2010.07.16. 09:42:15

Nagyon szép ez az új történet. Egyébként ha Füzesabonyból jössz, akkor nem szabad közlekedni a páratlan óra 5 perckor induló IC-kre. Mivel a reggeli vonatokat leszámítva mindegyik kör IC. Múltkor 50 percet késtem a 13:05 kor induló vonattal. Egyébként a Miskolcról induló vonatok is késnek foloyamatosan. Egyébként még azt is el kell mondanom, hogy a pénzt sem téríti vissza a MÁV, mert vis maior helyzetre hivatkozik. Eddig a víz volt neki akadály, most pedig a meleg. De miért vis maior helyzet nyáron a meleg? :)

MagyarZizzi (törölt) 2010.07.16. 11:32:06

Az összen IC késik, elég sokat utazom ide-oda az országban, és egyedül a Sezeg-Budapest vonal az, ahol legalább megközelítőleg tartani tudják magukat a menetrendhez. Ezek után nem csodálom, hogy nem akarják visszafizetni a jegyek árát, különben akár ne is vennénk pótjegyet, mindent vissza kéne adniuk.

@Skin:
Nyáron a melegre nincsenek felkészülve, télen a hidegre, tavasszal az esőre, ősszel a sárra, egyébként meg a sok görény utasra...

DePassant 2010.07.20. 18:28:18

én nem értem miért kell harmadjára is a hülyék panaszkodását kirakni? már ezerszer le volt itt írva, hogy ha késel, annyi a dolgod, hogy megjegyezd, hogy kb mennyit késtél és a papírozással baromira ráérsz!!!!!!
nem kell ott azonnal sorba állni, ráérsz később beszerezni és leadni a papírt.
én nem értem miért van mindenki ennyire kiakadva ezen, sokkal kényelmesebb mint a régi rendszer

ha lesz negyedik része is a "panaszkodás feleslegesen" rovatnak akkor fogok írni egy az új rendszert dicsőítő levelet!!!

ri 2010.07.22. 15:09:42

egyreszt nem ertem miert mondjatok, hogy sok goreny utas?miert az utasokat kell szidni, akik mas utazasi lehetoseg hianyaban a MAVot valasztjak es felhaborodnak azon, hogy egy elvileg 3 oras vonatutat miert 5 ora alatt kell vegigszenvedniuk?
masreszt az oldal arrol szol, hogy leirhatjak az emberek a velemenyuket, miert kell kiakadni, ha 4*szer is leirjak ugyanazt? ezzel jelzik, hogy a problema nem mult el!
egyebkent sztem is felhaborito az uj rendszer! regen egy 15 perces kesesnel is lazan visszaadtak a helyjegy arat!

Snake 2010.07.22. 16:07:48

@ri: "regen egy 15 perces kesesnel is lazan visszaadtak a helyjegy arat! " Ez ügyben az EU-hoz tessék fordulni.

lurkó 2010.07.22. 16:12:14

@ri: Itt senki nem beszélt az utasokról hogy milyenek. Nem is a késésről magáról van szó ami valóban sajnálatos dolog.
Hogy miért kell kiakadni az már részletesen le lett írva többször is. Leginkább azért mert egy nemlétező problémáról van szó inkább csak kényelmetlenségnek nevezném. És ha valaki visszaolvas akkor azt is minimalizálhatja.
Nem csak a helyjegy árát kapják vissza hanem álltalány kártérités van. Tehát anyagilag jobban jár akinek viszatéritenek.
Ráadásul mindez elolvasható a szüszben is.

panyola 2010.09.21. 20:51:38

minap vártam valakit nyíregyházán, és az IC késett 20 percet. amikor a pénztárhoz fáradtunk az utassal, a pénztáros közölte, hogy június 1. óta NEM TÉRÍTIK VISSZA a pótjegy árát. akkor most hazudott netán? vagy ennyire tájékoatlan volna?

lurkó 2010.09.23. 20:04:11

@panyola: Akkor még egyszer: Nem a pótjegy árát térítik vissza hanem álltalány kártérítés van ami az utas által fizetett összeg 25%-a . Csak ehhez 30 perc késés kell.

adört 2010.09.24. 09:06:35

Azt azért tegyük hozzá (hogy még jobban megértse), hogy az utas által fizetett _teljes_ összeg (tehát vonatjegy+pótjegy/helyjegy) után fizetnek, 30 perc késés után.

(A blogmotor újabb "érdekessége": ha belépek, és bejövök ebbe a posztba, akkor az augusztus 16-i állapotot látom, a legfrissebb hozzászólás oldalt 2010.08.12. 10:14, "Félretájékoztatás, elhúzó vonat", Adani hozzászólása, ha átmegyek másik posztba, akkor már az aktuális állapotot látom, ha kilépek és úgy jövök vissza ebbe a posztba, akkor itt is az aktuális állapotot látom, viszont ha ismét belépek, akkor megint eltűnik az utolsó két hozzászólás.)
süti beállítások módosítása