Panasszal kívánok élni az egyik MÁV büfé kocsit üzemeltető cég, az IC-WAGON Kft (Adószám: 22641526-2-43) ellen, mert a 2010.06.11-én, 17:45-kor a Bp-Keletiből - Pécsre tartó InterCity vonat büfékocsijában nem volt hajlandó az alkalmazott számlát adni, csak 3. felszólításra. A többi utas ezután sem kapott számlát tudtommal.
Az alkalmazott arra hivatkozott, hogy elromlott a számítógépe, és ezért nem tud számlát adni. Csak később tudtam meg, hogy ilyen esetekre van nála számlatömb, és ilyenkor tudtommal kérés nélkül ebből kellene számlát adnia.
Az alkalmazott (napbarnította börű idősebb hölgy) először kijött a pénzért az asztalomhoz, és kérte a pénzt. Oda is adtam, és el is ment volna számla átadása nélkül, ha nem szólok rá. Ekkor ott hagyta a pénzt, és elment.
Amikor visszatért, közölte, hogy elromlott a számítógép, nem tud számlát adni, majd elvette a pénzem az asztalról és ismét elindult. Ekkor ismét rászóltam, hogy ha nem ad számlát, akkor a rendőrséget hívom ki. Erre kezdett felháborodni, mire közöltem vele, hogy amikor valaki megpróbálja elcsalni a számlát, az jobb ha "kussol", mert csak felbőszíti a vendéget. Na ettől teljesen begőzölt, hogy én hogy merek vele így beszélni (érdekes, a számlaadás elmulasztása nem bőszítette fel ennyire), és közölte, hogy húzzak el, mert lejárt a 40 perc tartózkodási idő.
Ekkor végignéztem a többi vendég asztalán, senki nem kapott számlát, de a többi utast ez nem zavarta, úgy látszik kevésbé tudatos vásárlók.
A hölgy elkergetett, mondván, hogy egész úton csak filmet nézek a laptopomon, "gubbasztok a seggemen" és lejárt a 40 perc. Arra nem tudott magyarázatot adni, hogy ha neki szabad sértegetnie, akkor az imént félreértelmezett mondatomon miért húzta fel magát. Az összes többi utas is több, mint egy órája ült a kocsiban, de csak engem kergetett el a nő.
Az utasok "szegény" alkalmazott pártját fogták, szerintük valószínűleg rendben van, hogy a veszteséges állami vonaton egy büfés számla nélkül árusít, anélkül, hogy egy halvány "elnézést" szó elhagyná a száját.
Üdvözlettel,
Gábor