Máté nem kalandtúrára indult, csupán a MÁV szolgáltatását kihasználva bringával akart eljutni a munkahelyére. Komolyan Zsákos Frodónak könnyebb dolga volt, mint neki. A bringát normálisan sehol nem lehetett elhelyezni, zavaró volt más utasok számára, de még a vonatra sem volt egyszerű feltenni. Nesze neked járj bringával... Az alábbi levélben a kaland túra leírása mellett konstruktív javaslatokat is születtek, amelyeket reméljük meg is fogad a Vasút.
Ez a pénteki kalandom, ahol (most így utólag visszaidézve) én voltam olyan buta, és megpróbálkoztam a biciklis bejárással...
Hadd tegyem hozzá, hogy kellőképp el is ment tőle a kedvem. Az nem tudom, hogy a lentebb mellékelt levelem hatására, vagy csak véletlenségből ma reggel bicikli szállítós motorkocsi jött, bár most már hiába...
A levelet a MÁV Start ügyfélszolgálata tegnap kapta meg tőlem, válaszukat várom azóta is.
Ha netalán leközlésre kerül, azt megköszönöm, ha nem, akkor is szerintem egy érdekes tapasztalatnak elmegy.
Üdvözlettel,
M. Máté
Tisztelt Máv-Start!
A pénteki napom eseményeit szeretném megosztani önökkel:
Péntek hajnalban úgy döntöttem, mivel Start kártya tulajdonos vagyok, és most amúgy is ingyenes a bicikliszállítás, az aznapi munkábajutást kerékpár segítségével oldom meg.
Lakóhelyemen, Püspökhatvanban a jegykiadó hölgy készségesen ki is állította az ingyenes szállítást igazoló átírótömbös jegyet.
Mivel felénk a mai napig BZMOT típusú szerelvények járnak, ezért a kerékpár elhelyezése problémát jelent, tapasztalatom szerint vonalunkon (78-as, Aszód-Balassagyarmat) maximum 1-2 motorkocsi (!!!) van felszerelve az ehhez szükséges kampós tartóval. Az aktuális, reggel 4:40-kor tőlünk elinduló vonaton ilyen kampók nem lévén (vagy legalábbis a motorkocsiban én nem láttam ilyesmit), az egyik nem motoros kocsi előterében az ablak alatt végigfutó hosszú ülés mellett tudtam elhelyezni "járgányomat".
Szerencsére a településünkön sikerült elérni, hogy a vasútállomást peronnal lássák el, mivel ez nélkül a kerékpár felvitele lehetetlen lett volna, főképp úgy, hogy a jegyvizsgáló kollégájuk így sem sietett segítségemre.
A bicikli bejuttatása Aszódtól Budapest-Keletiig zökkenőmentes volt, viszont a munkahelyem Ferihegy megállóhoz közel lévén Budapest-Zugló megállóhelyen ismét vonatra szálltam. Sajnos kerékpáromat nem tudtam a megfelelő, erre kijelölt helyre elhelyezni, mivel az az ajtó épp "sárga cetlivel" (Y-bárca?) volt lezárva, így egy kocsival előrébb az előtérben tudtam felszállni.
A hazafelé úton Ferihegytől Zuglóig zökkenőmentesen bejutottam, majd a Keletiből 16:03-kor induló Miskolci gyorsvonatra próbáltam feljutni... Itt jött a következő kellemetlen meglepetés, mivel az elvileg kerékpár szállításra kijelölt kocsi előterében a kampós tartó úgy volt kiképezve, hogy a kerékpár felakasztásával vagy az utastérbe való bejárást, vagy a peronról történő felszállást nehezíti a belógó kormány. (régebbi típusú, bőr üléses, ülésfűtéses szerelvény) A vonat indulásáig le is vettem a kerékpárt, hogy az utastársak tudjanak közlekedni tőle.
Aszódon ismét átszállás a BZMOT-ra, sajnos ekkor már nem tudtam a reggeli helyre betenni a biciklimet, de a motorkocsi előterében a lehajtható ülések között találtam végül helyet, ahová el is helyeztem Püspökhatvanig.
A kérdésem a következők lennének:
- Tapasztalatom szerint (és ez nem csak a 78-as vonalra érvényes) a BZMOT-ok előterében igencsak foghíjasak az ülések feletti csomagtartók, legtöbbször nem is alkalmasak csomagok elhelyezésére, akkor miért nem cserélik le őket biciklis-kampókra?
- a gyorvonatként közlekedő régi típusú szerelvényeken miért úgy vannak a tartók elhelyezve, hogy a rájuk akasztott biciklik akadályozzák a közlekedést?
Nagyon szépen kérem önöket, hogy amennyiben lehetséges, fontolják meg az általam leírt tapasztalatokat, és tegyenek érdemi lépéseket az ilyen helyzetek megoldására.
Köszönöm, hogy időt szakítottak levelemre!
Tisztelettel,....