Azt soha nem fogom megérteni, hogyan lehet utasok szállítására alkamasnak nyilvánítani olyan vagonokat, ahol nem lehet le vagy felhúzni az ablakot. Kell egy-két hőgutában elhunyt utas ehhez? Akkor majd keresnek valami sínkopácsoló rangban lévő "felelőst" rákenik a balhét és megy majd minden tovább a régiben?
Szervusz!
Szeretném megosztani Veled egy történetem, ami most június 29-én , vasárnap a 13.41-es nemzetközi "gyors" vonaton történt, melyet én Békéscsabától Budapestig használtam.
Ezt a korábbi vonatot választottam, gondoltam nem utaznak fel ennyien vasárnap dél körül, már csak a nagy melegre való tekintettel sem.
Tévedtem. Ugyan volt már ennél nagyobb tömeg is, de azért a kezdetektől késésben lévő vonatra a leghátsó kocsiban szálltam fel, biztos ami biztos.
Miután már az utolsó vagon fedélzetén lépkedtem nagyjából az elsők között, üres kabin után keresve, mindenhova benéztem.
Egy leányzó elkezdte feszegetni a kabin ablakát, ugyanis kb. 35 fok lehetett a kocsiban, és egy ablak sem volt nyitva.
A lány nem boldogult, tudom, hogy szemétség de magamban mosolyogtam egyet, és a következő kabint választottam.
Elfoglaltuk a helyünket, a kabinunk megtelt.
5-en utaztunk együtt, és hamar kiderült, hogy a mi ablakunkat sem lehet lehúzni.
A folyosóról beszűrődő zajokból itélve másoknak sem sikerült ez a művelet.
Gyakorlatilag ott állt az utolsó, és mint utólag kiderült, az utolsó előtti vagon, egyetlen egy lehúzható ablak nélkül.
Ezt azért 35 fokban, és tele emberrel...nem volt kellemes.
10perc után az idősebb nénik már nem nagyon tűrtőztették magukat, kiabálva kallert kerestek.
Addigra már rólam is folyt a viz, és semmi levegő nem volt.
A lényeg:
Megjelenik a kaller kb 20 perc után, addigra összehaverkodtam a szemben ülő sráccal és együtt szidtuk a MÁV-ot.
Megkérdeztem, hogy nem lehet-e valamit csinálni, és megkértem, hogy nyissa ki az ablakakot a mindenttudó kis kulcsával.
Ránézett az ablakra:"Hát ez kérem nyitva van, kezdjenek el próbálkozni, ha ki akarják nyitni".
Na most ok, hogy megveszem a jegyet, hogy minden tiszta szar, mocsok, hogy állandó a késés és nincs semmi minőség, de érted akkor már nyáron legalább ablak legyen könyörgöm!
Ezek után felbátorodtunk a szemben ülő sráccal, ketten teljes testsúlyunkkal rácsimpaszkodtunk az ablak fogantyújára, és az harmadik lendületre megadta magát. Ne tudd meg mien érzés volt...:)
Ezután ezt megneszelte a többi utas, kitódultak a folyosóra, ahhoz az egy szem ablakhoz.
Mi továbbmentünk, és megpróbáltunk még pár ablakot, nem mindegyik sikerült még igy sem.
A végén már mindenki kint volt, és a "technikánk" után érdeklődtek;)Lassan ünnepelt sztárok lettünk.
A végén beszállt egy idősebb úr is, és az ő segtségével ( kb 100 kiló) még egy ablakot sikerült kinyitnunk.
Summa summarum minden ablakot végigfeszegettünk a kocsiban, ez nem tudom mennyit jelent, de 5, azaz ÖT nyitott ablakkal jutottunk el Budapestig, 1órás késést is összeszedve.
Ehhez nem tudok semmit sem hozzáfűzni.
A MÁV egyszerűen a legalja, már csak abban reménykedem, hogy annyira szétlopják az egészet, hogy végre becsődöl.
Minden jót!
póver