MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Folyamatos késések...

2008. március 31. - georgejr
Kedves MÁV Blog!
Tulajdonképpen magam sem értem, mi a fenének írok újra és újra. A MÁV a füle botját se mozgatja, az emberek állnak és szívnak.
Ma reggel fél nyolckor Rákoscsabán kb. 100 ember várja a 7.27-kor esedékes vonatot. Akik nem unták el a dolgot, még nyolckor is ott vannak.
8 óra 5 perckor a telefonos ügyfélszolgálat (nem ingyenes) azt mondja, hogy félórás késés várható. Arra megjegyzésre, hogy a félóra már nyolc perccel ezelőtt eltelt, és 5 perce már a következő vonatnak is itt kellene lennie, ami azt jelenti, hogy kihagytak egy menetrend szerinti járatot, szinte hallatszik a vállrándítás a vonal másik végéről.
Újra, és ki tudja hányadszor, szeretném megjegyezni, hogy a jegy (bérlet) megvásárlásával egy szerződés jön létre a MÁV és az utas között, amelyben a MÁV vállalja, hogy az utast a menetrendben megjelölt időben elviszi a menetrendben megjelölt helyre. Az utas 100 százalékig teljesíti fizetési kötelezettségét, a MÁV pedig még látszat-erőfeszítést sem tesz arra, hogy pontos legyen vagy legalább időben tájékozatást nyújtson a késésről és az elvárható kártérítésről - mondjuk ingyen napilap vagy kávé a várakozóknak, a jegy vagy bérlet ára arányos részének visszatérítése stb.
Petteri

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr29404083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2008.03.31. 08:56:58

Sajnos a jegy/bérlet ellenében a MÁV-csoport csak azt vállalja, hogy az illetőt eljuttatja A-ból B-be. De azt nem, hogy mikor és mennyi idő alatt. Ez van. :(

2008.03.31. 09:00:28

Nem akarom védeni a mávot, sokat jártam vele, sokat szívtam vele. DE! A jegyed hatalmas %-át az állam állja (vagyis az adófizetők). Majd ha 3x ennyit fizetsz (a teljes 100%-ot), akkor "kérheted számon" őket, addig attól tartok, nem.

missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2008.03.31. 09:02:09

A szolnoki vonalon is ez van. Kedvencem a "műszaki okok miatt" c. indoklás, ami miatt 20-30 perceket tud késni egy 50 perces menetidejű nagykátai vonat. Valójában semmi baja sem a pályának, sem a vonatnak műszakilag, pusztán szervezési gondok vannak. Szerencsétlen utasokkal áll a vonat Gyömrőn 15 percet, majd a Rákoskerten is, illetve egy kicsit a Keleti előtt a prérin.

pecs2010 2008.03.31. 09:02:11

Szarik mindenkire a máv vezetés, csak az a lényeg, hogy fizess, aztán hogy mit kapsz, az már ELŐRE kifogáskezelésből 5-ös!! Ajánlom ezt a linket, feltétlen nézzétek meg:
www.rtlhirek.hu/dock/videogallery/45:2335

tiszta szégyen!!!!!

missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2008.03.31. 09:04:23

Traktorka,

Jó fej vagy, ha az állam fizeti a jegy egy részét, akkor nem is kell pontosnak lennie a vonatoknak?
Arról nem is beszélve, hogy az államnak miből is van pénze? Az utasok adójából, ha jól sejtem...

pecs2010 2008.03.31. 09:04:27

Traktorka! Engem amíg a máv szállít addig had őket vonjam felelősségre, az hogy hatttttalmas állami támogatást kapnak, egyáltalán nem indokolja a tömeges kését, egyáltalán nem értem a kommenteddel mit akarsz magyarázni?!

pecs2010 2008.03.31. 09:07:25

* késést ( baki... :))

petya.bacsi 2008.03.31. 09:13:28

Kedves Petteri, hozzászólók!

Titkos vasutassal erről már vitatkoztam itt: megintallunkvazze.blog.hu/2008/03/14/a_3312_es_mindennapos_kesese

Leírhatnám még egyszer a véleményemet erről, meg hogy milyen elvárások vannak az ügyfélnek a szolgáltatóval szemben és hasonló okosságokat, de inkább olvassátok el, és vonjátok le a következtetést! Az utas hallgasson és ne szóljon bele, mert nem ért hozzá!

2008.03.31. 09:26:24

pecs: "az utasok adójából" khm...most csak viccelsz ugye? Az állam 2/3-a nem fizet rendesen, vagy sehogyan adót. Kakiból elég nehéz várat építeni.
Nem mellesleg pedig kevés pénzből szart kapsz, mint mindenhol.

2008.03.31. 09:27:47

bocsánat, nem pecsnek, hanem missparkernek válaszoltam az imént.

2008.03.31. 09:31:45

pecs: azt szeretném magyarázni, hogy amíg nem fizetünk rendes árat az utakért, amíg nem rendes kereskedelmi profitorientált cég a MÁV, addig nem lehet várni tőlük, hogy rendes szolgáltatást nyújston. 5*-os szolgáltatást várunk 2*-os árért, és 2*-osan megfizetett dolgozókért.

petya.bacsi 2008.03.31. 09:36:17

Traktorka: véletlenül nem Titkos vasutas a leánykori neved?

pecs2010 2008.03.31. 09:38:10

Traktorka,
évek alatt megduplázódott a jegyár és a kedvezmény is csökkent. máv eszméletlen bevételét zsebre teszik akiknek zsebre kell tenni. nem tudnak elszámloni, képtelenek, adjanak ki egy elszámolást a köz-nek hova megy el a jegyár, a reklámbevétel és az állami támogatás, mert se nem fizetésre, se nem szinvonalemelésre apukám

pecs2010 2008.03.31. 09:42:09

Traktorka,
RENDES ÁR??? BETEG VAGY, VAGY MÁV IGAZGATÓ? PÉCSRE (200KM) A TELJES ÁRÚ JEGY majdnem 8.000 ft retúrba. be vagy baszva?? bécsbe a kirándulójegy ennél kevesebb és 4 napig ingyen tömegközlekedhetsz a városban (jó 40€-nyi spórolás!)!

2008.03.31. 09:47:29

pecs: az éveke alatt megduplázodott jegyár semmire sem elég. Az "eszméletlen bevételt" honnan veszed? Közgazdász vagy a közlekedésben? Nem kezdem el sorolni, hogy mennyibe kerül fenntartani a rendszert, de a demagógiát hagyjuk ki a buliból. Csak annyit mondtam, hogy nagyon messze vagyunk még attól jegyárban, hogy számonkérhessük a vasútat (akárhogyis ellenkezően éreztek)mikor késnek a vonatok.

2008.03.31. 09:50:27

"be vagy baszva?" itt fejeztem be a kultúrált vitatkozást. Csak füstölögjetek tovább, jó magyar szokás szerint.

pecs2010 2008.03.31. 09:53:45

Jogosan háborít fel a semmit nem érő hulladék, ócska , 10ft-os máv-szabadkozásod. nem is értem, hogy volt egyáltalán arcod ilyen bloghoz ilyen ökörségeket írni. a jegyek irreálisak a sznthez képest, a sülyspái vonaton, se karfa, se rozsdától kilátás az ablakon, se az ablak felhúzható, nem értelek...

pecs2010 2008.03.31. 09:55:30

traktor! 9:02-es kommentem videóját nézd meg, nézd csak meg

goldenfloyd 2008.03.31. 10:12:23

Ami a Bp-Pécs-Bp vonalon megy 75000 Ft-ért, az szerintem színvonalon aluli, aki rendszeresen utazik ezen a vonalon az tudja mi a helyzet. Ennél talán még a Bp-Sülysáp vonal is jobb (vagy csak kevésbé idegesít, mert rövidebb ideig kell elviselni a koszt meg a lehúzhatatlan ablakokat, meg a nyári fűtést...).

goldenfloyd 2008.03.31. 10:13:43

Ja, a folyamatos késéseket meg lassan kezdem megszokni, persze ezért vagy elkések a munkából, vagy jó korán felkelek és előbb indulok, vagy BKV-zok, ami még rosszabb. :(

petya.bacsi 2008.03.31. 10:30:40

Neo: minden vonatozás után szaga lesz a ruhának ha újabb típusú vonattal utazom (kék, piros csíkkal az oldalán). A régi lestrapált vonatok sokkal jobbak, "bőrszerű" ülés, könnyen letörölhető, mielőtt ráül az ember, és nem szaglik utána a ruhám. De az a másik plüss-szerű üléstől már a gyomrom forog. A kék fejtámla már sok esetben fekete :O De ez jár több tízezer forintért, hiszen ezt a színvonalat fizetjük meg - Traktoros (aka Titkos vasutas - aka Rém? -) szerint.

dontals 2008.03.31. 10:37:53

Ingyen napilap? Kávé? Ezt azért senki nem gondolhatja komolyan.

A MÁV nem kevés pénzt kap, ez már lerágott csont, csak nem tudja értelmesen felhasználni. Több helyen is bemutatták már, hogy hová folynak el a pénzek.

Detre 2008.03.31. 10:47:35

Utazgatok ide-oda a világban vasúttal, repülővel, autóbuszokkal, de azt kell, hogy mondjam, a MÁV Magyarország szégyene. Koszos, lassú, mindig késik, 35 éves mozdonyok. Néha a TGV-vel is utazok, a jegy 700 km-re szokott 29 Euróba kerülni (ez kb. 7500 Ft!), a szolgáltatás minősége ég és föld a Mo-ihoz képest

Na persze, ha meg vasútbezárásokra esik a téma, akkor meg mindenki hőbörög, pedig igenis be kellene zárni a sok veszteséges vonalat, ahol vagononként 1 utas utazik (volt már ilyen!), a megtakarításokból lehetne finanszírozni az elővárosi, és a "long distance" vonalakat.

Kéne egy új vasúttársaság, vagy privatizálni kellene a MÁV-ot!

goldenfloyd 2008.03.31. 12:03:48

petya.bacsi: én max. Gyömrőig szoktam a Bp-Sülysápi vonatot igénybe venni, sokszor inkább az előtérben állok, minthogy bemenjek (persze nem ott ahol a wc is van, mert az brutál). Igazából a BKV buszok ülései számomra gusztustalanabbak, mint a vonatoké, de valahogy el kell jutnom a-pontból b-be, kocsim pedig nincs.
Viszont nekem az az első szempont, hogy időben odaérjek valahová, attól, hogy kávét adnak ingyen, el fogok késni. És igen, legyenek végre tiszta vonatok, hogy ne hányjam el magam ha megyek valahova, de ne maradjanak már ki járatok, ha lehet, meg ne késsenek.

büdipeti 2008.03.31. 15:51:46

Jó napot!

Az utasnak semmi köze ahhoz hogy az a cég milyen állami támogatásban részesül, ha egyszer ő igénybe vesz egy szolgáltatást a megszabott áron, akkor a szolgáltató cégnek kutya kötelessége teljesiteni a szerződésben foglaltakat.
Ezt nem kell túlragozni.
A baj az, hogy én személy szerint nem látok arra semmiféle garanciát, hogy ha 2x ennyit adok, akkor jobb körülmények közt utazom. Én erről úgy érzem nem tehetek.

Gorilla-mv 2008.03.31. 23:00:51

petya.bacsi!
Nem nyert. Traktorka nem én vagyok.
Gondolom ő is egy becsületes vasutas, akit hülyének néztek.
És lehet, hogy tényleg azok vagyunk, mert próbálkozunk megmagyarázni szakmai, műszaki, mérnöki kérdéseket hőzöngő, "nagytudású" utasoknak.

Egyébként pedig megnézném, hogy ezek a nagyarcú emberek mit tudnának alkotni egy nappalos, tizenkét órás szoliban...

Akkor talán elfogadnák, hogy SOKKAL jobban nem lehet működtetni ezt a vasutat ilyen körülmények között.

Gezuka 2008.04.01. 00:03:40

Bp-Pécs-Bp: 8000Ft Ezt köszönjétek a GKM-nek. Ők szabják az árakat. :-(
Szerintem az összes bp elővárosi vonal menetrendszerűsége katasztrófális. Jó-jó vannak váratlan meghibásodások, de a legtöbbje csak a MÁV (pélya, fvez) hibája. Utána 2. a Trakció (mozdony hibák). Startos hiba ritkán van.

petya.bacsi 2008.04.01. 09:52:39

Titkos vasutas: már megint ez a lekezelő "isten vagyok" hozzászólás. Szerintem egy mozdonyvezető, vagy egy jegykezelő sokkal rosszabb munkakörülmények között dolgozik, mint pl. Te. És nem csak a vasutasok dolgoznak 12 órákat olykor pocsék munkakörülmények között.

Nagyon sok utas, és szerintem a bloghoz hozzászóló ember tanult ember, tehát az általad most is emlegetett mérnöki, szakmai, műszaki kérdések nem állnak messze tőlük. Persze jó ilyen dolgok mögé bújni a siránkozás mellett.

Ne nézd le és ne nézd hülyének az utast!

Gorilla-mv 2008.04.01. 14:49:05

petya.bacsi!
Ha valaki itt "isten vagyok" hozzáállást tanúsít, az Te vagy.

Te mindent jobban tudsz, mindenkit ki tudsz oktatni, de lekezelő lenne az isteni mivoltodnak, ha ezt az életben is meg kellene mutatni, mert azt "oldják meg" a hülye vasutasok - Te azt tudod, hogy meg lehet csinálni, és ezzel le is van rendezve. A hülye menedzserektől hallom mindíg ezt az "oldják meg" dumát, ha bármilyen problémát felvetnek nekik...

Nem hinném, hogy egyetlen műszaki-mérnöki szakember is azt mondaná, hogy akár a forgalomnál (és ebben igazad van, akár a gépészetnél) jók lennék a munkakörülmények és az eszközök állapota. A mv-ktől sem lehet csodákat elvárni.

Továbbra is várom a csodás menetrendi ötleteidet, szerintem mások is kíváncsiak arra, hogy mennyivel tudsz jobb, megvalósíthatóbb menetrendet javasolni...

petya.bacsi 2008.04.01. 15:53:16

Titkos vasutas: ha isten lennék, nem utaznék vonattal. :D De félre ezzel, emlékeim szerint én a "hülye vasutasok" szókapcsolatot nem használtam, egyrészt azért, mert ez badarság, vagy ha használtam is (amit kétlek) nem általánosítottam. Egy-kettő persze mindenhol előfordul. Téged sem tartalak hülyének, mivel nem vagy az.

A menedzseres dologban (halkan mondom) egyetértünk, oldjátok meg dumával intézik el a legtöbb esetben (de itt is vannak kivételek!) az elhárítandó feladatokat. ;)

Gorilla-mv 2008.04.01. 22:53:22

No, petya.bacsi, ha tényleg nem tartasz hülyének, akkor oszd meg velem menetrendi javaslataidat, és engedd, hogy megvizsgáljam, megvalósíthatóak-e!

Fedup Sári 2008.04.01. 23:27:50

Titkos vasutas, te félreértesz valamit, petya.bacsi, én, meg a többi utas kétszer fizetünk azért az ún. szolgáltatásért, amit nem kapunk meg a mávtól. A máv problémáit viszont nem a mi feladatunk megoldani. Az a tietek. Még akkor is, ha ez neked nem tetszik. Nem mondom, hogy személyesen te vagy a hibás bármiért is, de igaziból ez nem is érdekel. Sem engem, sem mást. Csak azt tudom, tudjuk, hogy mind az utasok, mind a többi adófizető pénzét -- és nem is keveset -- elkanalizálják a mávnál, ráadásul hibás teljesítést tudtok csak produkálni nap mint nap. Ugye nem akarod azt mondani, hogy mi, akik fizetünk ezért hibásabbak lennénk, mint pl. te, aki fizetést kap érte.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2008.04.02. 02:01:38

"Szinte hallatszik a vállrándítás a vonal másik végéről" Ez gyönyörű.
Ma egy órával korábban indultam állásinterjúra és milyen jól tettem!Bemondták,hogy késik a vonat tíz percet.Húsz perc múlva be is ért az állomásra és ott még 7 percet állt.A késést nem hozta be,de a végállomáson is az volt kiírva,hogy tíz percet késik.MÁV mindennapok.

Gorilla-mv 2008.04.02. 22:00:03

Fedup Sári!

Ha nem tetszik ez a szolgálatási színvonal, nem kell igénybe venni.

Jelenleg a MÁV ennyit tud, ezért (a GKM által megszabott, európai árakhoz képest alacsony) árat kell fizetni (és az állam is töredékét adja a pályavasútnak a Ny-európai országokhoz képest), ne várd el, hogy ötcsillagos szolgáltatás legyen. Illetve elvárhatod, csak szánalmasak vagytok, hogy ezért reklamáltok.
Én sem reklamálok egy egyetemi kollégiumban, hogy miért a folyosó végén van a közös mosdó és zuhanyzó, ahol nincs zuhanyrózsa sem, és még örülhetek, ha van némi meleg víz... Mert tudom, hogy feleannyit fizetek, mint egy kétcsillagos motelben, és ezért nem várhatok el magasabb színvonalat.

Az pedig, hogy ki mit lop el a MÁV-nál nem vasúti kérdés, hanem inkább politikai.

petya.bácsi pedig saját maga mondta, hogy neki lennének világmegváltó ötletei, hát gondoltam, ossza meg itt mindenkivel - megnézzük, hogy működő javastlatok-e.

Sheldrake (törölt) 2008.04.03. 09:09:32

Most ez megint bezzegország és bezzegvasút lesz:

Németország, Bayern tartomány, Nürnberg melletti kis 100ezer lakosú városka:
Egy vonaljegy 1,5€, egy napijegy 3€, a bünti, ha elkapnak 40€, a havi bérlet talán 10€.

Egy kb. 20 km-es vasúti jegy oda-vissza 2 embernek mindennemű kedvezmény nélkül úgy, hogy ez még a nürnbergi és a kiindulási városkabeli tömegközlekedésre is jó korlátlanul 9€.

Bayern ticket: 27€, érvényes egész Bayern tartományban 5 embernek korlátlan utazásra 1 napra.

Számoljunk kicsit, mennyi itt az átlagkereset, mennyi nálunk, de ne is ezt nézzük, hanem azt, hogy itt a vonat nem a határban áll meg, hanem a város közepén, nagyjából pontos. Nem minden van kolbászból, de azért elgondolkodtató.

Gorilla-mv 2008.04.03. 10:14:53

És kedves Sheldrake, a német állam mennyivel támogatta a város közepére bemenő vasútvonalak kiépítését? És mennyivel támogatja Bajorország a saját tartományában érvényes bérletjegyeket?

Sok pénzből könnyű ugrálni... (Bár mostanában éppen a DB-nél is megszorítások vannak, nem véletlenek a sztrájkok, mert az állam ott is túlköltekezett vasúti téren.)

Sheldrake (törölt) 2008.04.03. 11:41:27

titkos vasutas és kit érdekel? Jól tették nagyon, mer ez így használható és utasbarát!

Kár Magyarországon bármibe is belefeccölni egy fillért is. Vagy ellopják vagy nem becsülik meg.

Gorilla-mv 2008.04.03. 15:35:19

Sheldrake!
Azért érdekel, mert itt mindenki azzal jön, hogy milyen sz*r a MÁV (általában jogos megjegyzésként), amikor leírom, hogy sz*rból nem lehet várat építeni, azt meg nem fogadják el, mert hogy ő fizet egy szolgáltatásért, akkor őneki azért maximális elvárásai jogosan lehetnek.

Ez akkor fog működni, amikor az állam nálunk is annyit költ a vasúti közlekedésre (nem a MÁV-ra, aki a haveroknak kitolja a lovettát!), akkor itt is csodákat lehet majd tenni! (Addig is sok apróságban, de a késések száma, a jórészt az elmaradt infrastruktúrából adódik.)

Fedup Sári 2008.04.03. 18:04:31

Titkos vasutas "Ha nem tetszik ez a szolgálatási színvonal, nem kell igénybe venni."

Na, itt tévedsz. Tudod, ez nem taxi, amiből sokféle van, és legközelebb majd másikkal mész, hanem itt bizony monopólium van + állami támogatás -- és cserébe szolgáltatási kényszer. Tetszik, nem tetszik, a mávnak szolgáltatást kell nyújtania. Tudod, a világ nagy részén, de errefelé mindenképpen úgy van, hogy a közlekedés kb. ugyanúgy elemei joga mindenkinek, mint pl. a tiszta ivóvízhez, bizonyos fokú oktatáshoz stb. való jog. Nagyjából az ilyen alapigények kielégítése jelenti az egyetlen értelmét annak, hogy nem törzsi társadalomban vagy mondjuk önálló városállamokban élünk. Ha pedig úgy gondolnánk, hogy nem kell igénybe venni a vasutat, akkor pedig szedjük fel a síneket, értékesítsük a telkeket, és az összes pénzt költsük másra. Van olyan ország Európában, ahol megtették. Ott csak buszozni lehet.

Másrészről ne akard azt elhitetni, hogy a mocsok vagy pl. az, hogy peron nélküli vágányra hozzák be a vonatot, mikor lenne peronos is, az azért van, mert szar az infrastruktúra, vagy kevés 30 valahány kilométerre a 450 forintos jegy + kb. ugyanennyi pénz az adónkból. Vagy amikor a nyitott ajtajú vonatot a leszálló emberekkel megtolják. Vagy amikor a karámőr a képedbe fújja a füstöt vagy lebüdösparasztoz.

Nem, titkos vasutas, ez azért van, mert a máv(start)nál becslésem szerint kb. 80%-ban minden szinten mindenki szarik bele mindenbe.

És én az ilyen "szolgáltatást" a pénzemért nem tudom elfogadni. Szerencsére nem vagyok egyedül.

petteri57 2008.04.03. 21:01:27

Még annyit, hogy a vasút, legalábbis elővárosi szinten tényleg nem drága. De a diszkontban vásárolt kajától is elvárom, hogy ne legyen romlott. Az olcsóságban benne van a 40 éves vagon, a lepucolhatalan szutyok, a beivódott bűz, a sínek mentét borító rozsda, gyom, romos építmények és kerítések, hiányos peron- és fülkevilágítás, a nem záródó ablakok, az, hogy kétszer egymás után nem képes a szerelvény ugyanott megállni, és hol előre, hol hátra kell szaladni, hogy az elővárosi vonatokat, amelyekkel az emberek dolgozni járnak, a metrótól legtávolabbi vágányokra érkeztetik, hogy indulás előtt 5 perccel többnyire még nem tudni, hogy melyik lesz az indulási vágány stb. De legalább PONTOSAN járna a vonat, vagy ha nem, akkor korrektül és időben szóljanak MINDEN állomáson és megállóhelyen, hogy mire lehet számítani.

Edömér 2008.04.04. 10:43:44

Petteri57 : Mi az hogy elővárosi szinten nem drága?! Hogy azt az utat autóval drágábban teszed meg? Vagy mire gondoltál?
Mert szerintem iszonyatosan drága. Ha az embernek teljesárú jegyet kell vennie és nem fizeti a munkáltató, akkor már biztos elgondolkodik, hogy érdemes-e vonat+BKV jeget venni vagy menjen inkább autóval.

petteri57 2008.04.04. 11:52:12

Edömér: az olcsóságot úgy értettem, hogy én Budapest területén lakom, és ezért összesen 9050 forintot fizetek a BKV + Volán + MÁV bérletért. Ebből a BKV 8250, így a különbség nem nagy. Viszont cserébe megpróbálok környezetbarát módon közlekedni, és az üzemanyag ennél tényleg jóval drágább. (Persze arról már lehetne szólni, hogy ez így is évente 108600 forint, ami csaknem kéthavi minimálbér, és ez önmagában nagyon sok)

A hozzászólások egy részében felmerülő "mibe kerül ez az adófizetőknek" gondolat jó, de logikus lenne, hogy ha a város, a közösség érdeke az, hogy kevesebb autó és tisztább levegő legyen a városban, és lehetőleg mindenki a tömegközlekedést válassza, akkor a tömegközlekedésnek mind árban, mind kényelemben, mind utazási időben vonzó alternatívát kell ajánlania, és ez pénzbe kerül. A világon sehol sem nyereséges a városi tömegközlekedés, viszont civilizált országokban a város mindent megtesz azért, hogy eltartói, a városlakók a befizetett adójukból korszerű és elérhető árú tömegközlekedést kapjanak. Érdemes lenne összehasonlító táblázatot készíteni, hogy az átlagfizetések arányában mennyibe kerül a havibérlet mondjuk Münchenben vagy Barcelonában, Helsinkiben vagy Prágában.
süti beállítások módosítása