Kedves információs hölgyike! Az alábbi panasz landol a MÁV-Start-nál. Erőt egészséget!
A minap részesülhettem abban a szerencsében, hogy utólagos számlakérelmem közben egy alapos kioktatásban részesüljek.
A győri információs pultnál már egy ideje felfedeztem az „utólagos számlakiadás” feliratot, ami számomra azt jelenti mind a mai napig, hogy ha utólagosan szeretnék számlát kérni, akkor az ott ülő illető azt kérésemre kiállítja.
4-5 jegy felgyülemlett ebben a hónapban a zsebemben, mivel a hó elején egészen addig nem tudtak nekem számlát adni jegyvételkor, amíg ki nem derítettem az újonnan szükséges adószámot (csak zárójelben jegyzem meg, hogy mióta megvan az adószám, azóta túlnyomó többségben nem írják a számlára, mint ahogy a végül elkészült utólagos számlára sem került rá).
Ezekkel az előzményekkel értem oda 2008. január 27-én vasárnap 15:40-kor a győri „információs” ablakhoz, ahol éppen nem tartózkodott egyetlen ügyfél sem, így az ablak túloldalán ülő középkorú hölgy gondtalanul mélyedhetett bele másodfokú egyenlőtlenségek grafikus ábrázolásával történő megoldásába kockás füzetében. Bekapcsolván a mikrofont előadtam, hogy a kezemben tartott jegyekről szeretnék utólagos számlát kérni. A hölgy átnézve a jegyeket rögtön nekem is szegezte a félig kérdést félig megállapítást, hogy miért nem akkor kérem a számlát, amikor a jegyet veszem…
Erre elmondtam, hogy mivel mostanában adószám kell a számlára, és azt egy ideig nem tudtam kideríteni, ezért nem tudtam jegyvételkor számlát kérni. Mire kifejtette, hogy mivel itt több jegyről van szó, ezért biztosan lett volna olyan, amiről tudtam volna számlát kérni…
Kicsit kezdett felmenni bennem a pumpa, nem tagadom. Megkérdeztem, hogy mivel én azt a feliratot látom az ő üvegablakára ragasztva, hogy „utólagos számlakiadás”, ezért hol van a probléma, merthogy a felirat alapján úgy gondolom, hogy az a dolga, hogy kérésre kiadja az utólagos számlát. Mire felvilágosított, hogy neki az a dolga, hogy a menetrendről információt adjon, majd lekapcsolta a mikrofont, és elkezdte írni a számlákat.
Mivel azonban nem ez volt az első eset, hogy pontosan ez a hölgy kioktatott az „információs” ablak túloldaláról, ezért gondoltam ezennel nem hagyom annyiban a dolgot, és panaszt teszek. Átvéve a számlákat megkérdeztem az állomásfőnökség táblájú ajtó alatt kijövő illetőt, hogy hol tudok panaszt tenni az „információs” pultnál szolgálatot teljesítő hölgyre, pechemre azt a választ kaptam, hogy éppen az „információs” pultnál tudják kiadni a panaszkönyvet, de azt még hozzátette az illető, hogy menjek csak elkérni azt, mert jogomban áll panaszt tenni.
Úgyhogy visszamentem, elmondtam, hogy szeretnék panaszt tenni, és kérném szépen a panaszkönyvet. A hölgy persze nem értette miért, állítása szerint ő felvilágosított engem, hogy neki nem az a dolga, hogy utólagos számlát állítson ki, hanem hogy a menetrendről felvilágosítást adjon. Amikor megkérdeztem, hogy akkor miért van ide kiírva, hogy „utólagos számlakiadás”, felhívta a figyelmemet, hogy mások szeretnének informálódni mögöttem a menetrendről, és ne akadályozzam őket. Aminek eleget is tettem, és magam elé engedtem a mögöttem állókat.
Amikor megint kiüresedett a sor, ismét odamentem, a hölgy már azzal fogadott, hogy menetrendben tud segíteni, egyébben nem. Mondtam, hogy szeretnék panaszt tenni, és tudom, hogy itt tudom elkérni a panaszkönyvet, ezért legyen kedves kiadni. Erre ő elegánsan kikapcsolta a mikrofont, és hátat fordított nekem. Mikor egyértelművé vált, hogy nem fogja kiadni a panaszkönyvet, végül otthagytam.
Majd valamelyik következő napon megteszem a panaszt, amikor nem ő lesz szolgálatban…