MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Utólagos számla, bunkó információs

2008. január 29. - georgejr
Kedves információs hölgyike! Az alábbi panasz landol a MÁV-Start-nál. Erőt egészséget!

A minap részesülhettem abban a szerencsében, hogy utólagos számlakérelmem közben egy alapos kioktatásban részesüljek.
A győri információs pultnál már egy ideje felfedeztem az „utólagos számlakiadás” feliratot, ami számomra azt jelenti mind a mai napig, hogy ha utólagosan szeretnék számlát kérni, akkor az ott ülő illető azt kérésemre kiállítja.

4-5 jegy felgyülemlett ebben a hónapban a zsebemben, mivel a hó elején egészen addig nem tudtak nekem számlát adni jegyvételkor, amíg ki nem derítettem az újonnan szükséges adószámot (csak zárójelben jegyzem meg, hogy mióta megvan az adószám, azóta túlnyomó többségben nem írják a számlára, mint ahogy a végül elkészült utólagos számlára sem került rá).
Ezekkel az előzményekkel értem oda 2008. január 27-én vasárnap 15:40-kor a győri „információs” ablakhoz, ahol éppen nem tartózkodott egyetlen ügyfél sem, így az ablak túloldalán ülő középkorú hölgy gondtalanul mélyedhetett bele másodfokú egyenlőtlenségek grafikus ábrázolásával történő megoldásába kockás füzetében. Bekapcsolván a mikrofont előadtam, hogy a kezemben tartott jegyekről szeretnék utólagos számlát kérni. A hölgy átnézve a jegyeket rögtön nekem is szegezte a félig kérdést félig megállapítást, hogy miért nem akkor kérem a számlát, amikor a jegyet veszem…
Erre elmondtam, hogy mivel mostanában adószám kell a számlára, és azt egy ideig nem tudtam kideríteni, ezért nem tudtam jegyvételkor számlát kérni. Mire kifejtette, hogy mivel itt több jegyről van szó, ezért biztosan lett volna olyan, amiről tudtam volna számlát kérni…
Kicsit kezdett felmenni bennem a pumpa, nem tagadom. Megkérdeztem, hogy mivel én azt a feliratot látom az ő üvegablakára ragasztva, hogy „utólagos számlakiadás”, ezért hol van a probléma, merthogy a felirat alapján úgy gondolom, hogy az a dolga, hogy kérésre kiadja az utólagos számlát. Mire felvilágosított, hogy neki az a dolga, hogy a menetrendről információt adjon, majd lekapcsolta a mikrofont, és elkezdte írni a számlákat.
Mivel azonban nem ez volt az első eset, hogy pontosan ez a hölgy kioktatott az „információs” ablak túloldaláról, ezért gondoltam ezennel nem hagyom annyiban a dolgot, és panaszt teszek. Átvéve a számlákat megkérdeztem az állomásfőnökség táblájú ajtó alatt kijövő illetőt, hogy hol tudok panaszt tenni az „információs” pultnál szolgálatot teljesítő hölgyre, pechemre azt a választ kaptam, hogy éppen az „információs” pultnál tudják kiadni a panaszkönyvet, de azt még hozzátette az illető, hogy menjek csak elkérni azt, mert jogomban áll panaszt tenni.
Úgyhogy visszamentem, elmondtam, hogy szeretnék panaszt tenni, és kérném szépen a panaszkönyvet. A hölgy persze nem értette miért, állítása szerint ő felvilágosított engem, hogy neki nem az a dolga, hogy utólagos számlát állítson ki, hanem hogy a menetrendről felvilágosítást adjon. Amikor megkérdeztem, hogy akkor miért van ide kiírva, hogy „utólagos számlakiadás”, felhívta a figyelmemet, hogy mások szeretnének informálódni mögöttem a menetrendről, és ne akadályozzam őket. Aminek eleget is tettem, és magam elé engedtem a mögöttem állókat.
Amikor megint kiüresedett a sor, ismét odamentem, a hölgy már azzal fogadott, hogy menetrendben tud segíteni, egyébben nem. Mondtam, hogy szeretnék panaszt tenni, és tudom, hogy itt tudom elkérni a panaszkönyvet, ezért legyen kedves kiadni. Erre ő elegánsan kikapcsolta a mikrofont, és hátat fordított nekem. Mikor egyértelművé vált, hogy nem fogja kiadni a panaszkönyvet, végül otthagytam.
Majd valamelyik következő napon megteszem a panaszt, amikor nem ő lesz szolgálatban…

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr52314991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedup Sári 2008.01.28. 16:59:24

A panaszkönyvet nem kellett volna annyiban hagynod -- persze az csak egy mávos notesz igaziból, mert rájuk nem vonatkozik olyan panaszkönyvtartási szabály (jegyző által lepecsételt...), ami a kereskedőkre. Szóval: ha e-mailben teszel panaszt, ugyanazt éred el, mintha a noteszbe. Egyébként: semmit.

Nem vagyok egy pénzügyes, de a problémáddal kapcsolatban 80%-os biztonsággal azt tudom, hogy számlát készpénzes fizetés (menetjegy megvétele) után csak aznap lehet kiállítani: a teljesítés, a számlázás és a fizetés dátuma meg kell, hogy egyezzen.

Viszont: a vevő adószáma csak akkor kell a számlára, ha fordított áfafizetés van, de erről ebben az esetben nincs szó, vagyis a jegy megvételekor ki kellett volna, hogy állítsák a számlát az adószám nélkül. Tehát tkp. itt kúrták el.

tomi79 2008.01.29. 08:27:36

Szvsz a megtévesztő „utólagos számlakiadás” felirat még a régi időkből maradhatott ott, csak elfelejtették levenni.
Utólagos számlakiadás ugyanis nincs, lásd Sári hozzászólását.

régivágású 2008.01.29. 09:33:43

Ez az utólagos számlakiadás hasonlít a vasuti kocsik belső ajtaján megjelent "fizető utasoknak " táblára.
Vagyis valakik nem tudnak magyarul a mávnál, de ettől még aláíró és felelősséget vállaló vezetők.
A "fizető utasoknak" tábla azt jelenti, hogy az ajtón belül fizetni kell, a peronon viszont nem.
Ki a hülye?

Petike82 2008.01.29. 09:43:50

szerintem ez meg hiszti, mert tényleg nem hiszem el, hogy egy hónap alatt 5-6 jegy vásárlása alatt nem sikerült beszerezni az adószámot...ha tényleg érdekelt volna, akkor megszerezted volna.

Arilian 2008.01.29. 09:44:39

nekem szó nélkül adtak a bérletre számlát novemberben 10 nappal később....

inkább a sztrájkról írjatok :)

the real 2008.01.29. 09:56:54

Bár nekem szerencsére nem kell számla, de én is úgy hallottam, hogy az új adószámos rendelet kapcsán utólag is adnak ki számlát.

-putyin- 2008.01.29. 09:57:24

Petike82, szerintem nem hiszti. ha kérik a panaszkönyvet, ez nem eljárás, hogy hátatfordítunk és kikapcsoljuk a mikrofont. elmondani, hogy hogyan kellett volna az ok, de bunkózni, meg lekezelni talán nem kellene. Ez is szolgáltatás, ráadásul pénzért.

dupi 2008.01.29. 10:11:54

hiszti +1. egyrészt pénztártól távozás után nincs számla-kiállítás, másrészt egy hónap alatt aki nem tudja kideríteni az adószámát, az ne topogjon infó pultnál sokszor sokat.

dupi 2008.01.29. 10:13:14

persze a felirat az szar volt, de a hölgyike mondta hogy mégsem, a panaszra meg kaptál volna egy egyenlevelet, amit kirakhatsz az adószámod mellé.

hokaukomuszika 2008.01.29. 10:19:45

"mióta megvan az adószám, azóta túlnyomó többségben nem írják a számlára, mint ahogy a végül elkészült utólagos számlára sem került rá!"

akkor ki csinálta meg végül a számlát?? vagy elkalibráltam magam olvasás közben? :D

the real 2008.01.29. 10:43:39

"... és elkezdte írni a számlákat. (...) Átvéve a számlákat..."
Számomra a cikkből is az derül ki, hogy VAN UTÓLAGOS SZÁMLAKIADÁS. És nem hiszem, hogy azért, mert az egyébként nyegle pénztáros jót akart tenni az ügyféllel.

sh_peti 2008.01.29. 10:44:05

Hú de sok itt a könyvelő...
A számla egy, a vásárlás tényét igazoló bizonylat. A kiállítóra vonatkozó adott tárgyidőszakon belül a vevő kérésére bármikor ki kell adni. Azért van rajta három megkülönböztetett dátum, hogy behatárolható legyen, hogy mikor történt a vásárlás (teljesítés dátuma), mikor történt a fizetés (fizetés dátuma) és, hogy mikor állították ki a számlát (kiállítás dátuma).
Valójában a tárgyidőszak után is ki kellene adni, csak ez sok kellemetlenséget okozhat attól függően, hogy milyen adóalanyról van szó, mert esetleg önreviziót kell végrehajtani.

Én eszméletlennek tartom, hogy miközben ezek az emberek fizetésük nagyrészét a mi adóforintjainkból kapják, addíg még mindíg úgy mernek viselkedni, mintha szívességet tennének nekünk...
Bárcsak magánosítanának már mindent, hogy az ilyen posztokra is alkalmas és számonkérhető embereket lehessen ültetni és ne betonozná be Juci-nénit a székébe a kollektív szerződés!

2008.01.29. 10:52:53

Alapvetően azt kell érteni a vsautasokkal kapcsolatban, hogy alulképzett-alulfizetett-alulmotívált emberekről van szó. Most főleg azokról beszélek, akiknek effektív kapcsolata van az utsokkal. Túl sokat nem kell elvárni tőlük, főleg hatékony problémakezelést nem. Az infós kisasszonyt nem fogják elővenni, mert a számlát kiadta (akár kioktatott mellé, akár nem), tehát a dolgát elvégezte. El fognak könyvelni, mint "problémázó utast" és jót mosolyognak rajtad.

2008.01.29. 10:55:08

Shakes: ha magánosítanák a vasutat, nem 1000 Ft-ot fizetnél Bp-től Fehérvárig, hanem 3000-et. Ezt akarod? Tudod: valamit valamiért. Ha kevet fizetsz, keveset kapsz.

Kismanó 2008.01.29. 11:05:22

Traktorka
Miből gondolod a háromszoros árat privatizálás után? Ezt semmi nem támasztja alá.

Bit Rot 2008.01.29. 11:08:46

"Bárcsak magánosítanának már mindent, hogy az ilyen posztokra is alkalmas és számonkérhető embereket"

A budapesti elektromos művek magánkézben van. De pl. villanyóra átiratásánál másfél órát kellett sorban állnom.
Akkor hogy is van ez?

"Jelenleg: A Budapesti Elektromos Művek Nyilvánosan Működő Részvénytársaság jelenlegi korszaka 1995-ben kezdődött, és fő jellemzője, hogy a részvények többsége külföldi szakmai befektető tulajdonában van."

Mr Apy 2008.01.29. 11:10:10

Mindegy, mekkora, de áremelés mindenképp lesz, ha magánosítják a vasutat, ha nem. Egyébként pedig - Traktorka - mindegy mennyit fizetek, elvárom, hogy emberszámba vegyenek, és mivel én vagyok az ÜGYFÉL, ennek megfelelően viselkedjenek velem szemben.

2008.01.29. 11:27:25

A MÁV meg az APEH 17 év alatt nem bírt odáig eljutni, hogy megegyezzenek a vasúti (meg más BKV stb.) elszámolhatóságában anélkül, hogy még mindig, a XXI.sz-ban is kézzel írkálnák a számlákat minden jegy után. Közben minden kormány fossa a szót a bürökrácia csökkentéséről. Szégyen, gyalázat!

Fedup Sári 2008.01.29. 11:51:50

Van, aki felelőssé teszi a szenvedő alanyt, mert nem prezentálta időben az adószámot. De ha egyszer _nem_kell_ az adószám arra a nyomorult kézzel körmölt számlára, csak a mávstart _úgy_gondolta_, hogy kell, akkor most mi is a helyzet?

Traktorka, ha a magánosítással együtt megszűnik az, hogy a mávos cégeket minden szinten pénzszivattyúnak használják (szétlopják), akkor nem lesz háromszoros jegyár.

mildi 2008.01.29. 15:49:29

lehet utólag számlát kiadni! az a kp számla (az egyszerűsített), amit jegyváltáskor kapsz csak a teljesítés időpontjában adható, a másik utólagosan is (ezen külön van számlakiadás és külön teljesítés dátuma).
+ nem kell az adószám! az csak akkor kellene, ha a máv a fordított adózás alá esne, de nem esik ("A vevő fizeti az áfát:
Fordított adózás az áfában azt jelenti, hogy a terméket értékesítő vagy szolgáltatást nyújtó adóalany helyett a termék beszerzője, illetve szolgáltatás igénybe vevője lesz az adófizetésre kötelezett")
az infost meg legközelebb baromira helyére rakni, igenis kötelessége számlát kiadni, meg kérésre a panaszkönyvet is!

sh_peti 2008.01.29. 17:39:45

Én ugyan nem 1000-ért vonattal, hanem 6000-ért S80-al mennék Fehérvárra, de mielött ez kiütné a biztosítékot azt mondanám, hogy az ELMŰ versenytárs nélkül lett privatizálva és ha liberalizálják az árampiacot, akkor majd lesz díjcsökkenés + figyelmes ügyfélszolgálat. Lásd Matáv vs. Telekom+Pannon+Vodafone+UPC+a többi.
A vasút már most is verseng a közuti szállítással, csak amíg sztrájkkal rá lehet venni állambácsit, hogy még több adóforintot pocsékoljon vasutasfizetésekre minőségi munkavégzés nélkül, addig nagy ívben tesznek a vasútnál a versenyre.

Akashi Kaikyo 2008.01.29. 22:39:40

Teljesen mindegy, hogy az utas miért nem vitt hamarabb adószámot, pláne, ha nem is kell, csak kitalálta valami agyoniskolázott.
A lényeg, hogy bunkó paraszt volt az információs hölgy. Adjanak neki fegyelmit, vagy tegyék lapátra, és szerezzenek mást a helyére. Biztosan nem pótolhatatlan személyiség.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2008.01.30. 10:39:40

Ha már privatizálják, akkor csak
- japánoknak
- németeknek
adják el... :D [gonosz vigyor]

rwn · http://rwn.hu 2009.01.05. 16:22:20

Az utólagos számlakiállításnak ezer oka lehet. Én interneten keresztül vettem párszor vonatjegyet amit automatából kaptam meg. Az automata ugye nem ad ugye számlát, így utólagosan kérek mindig számlát.
Attól eltekintve, hogy egyszer hibásan számolták ki az áfa összegét ezzel sohasem volt semmi baj. A legutolsó alkalommal sok másik mellett a következő feliratú bélyegző került a számlára:
"Kizárólag adóigazolás céljára".
Azért kíváncsi lennék mire nem szabad használni a számlát. Pl a munkáltatóval nem számolhatok ez alapján el? Vagy a jegy vásárlásának tényét nem igazolja?
süti beállítások módosítása