Tisztelt MÁV- Start Zrt!
Tudom, hogy nem ismeretlen Önök előtt az a tény, hogy a Keleti pályaudvar
nemzetközi pénztára minden szempontból cégük egyik mélypontja. A méltatlan
jegykiadási körülményeket csak súlyosbítja hozzá nem értő pénztárosaik
tevékenysége, ami több esetben már túlmutat a hanyagságon, hozzá nem értésen
és már a szabotázs határát súrolja.
2007. augusztus 19-én Budapestről Dél-Olaszországba utaztam egy társammal.
Ehhez a menetjegyet indulás előtt a Keleti pályaudvar 16-os számú nemzetközi
pénztárosánál kíséreltük megvásárolni. Kérésünk tárgya egy hat napos
InterRail One Country Pass volt Olaszországra és ehhez egy csatlakozó
vonatjegy az olasz határra. A jegyváltás előtt konzultáltunk a MÁV
Direkt-tel (az utazás napján), ahol azt tanácsolták, hogy Budapest-Velence
viszonylatú egységáras menetjegyet váltsunk, melynek ára menettérti útra 45
euró, így két fő részére oda-vissza 90 euró.
A Keleti pályaudvaron a kért jegyeket ki is állították, mellyel nem sokkal
később felszálltunk a vonatra. Az utazás Velencéig eseménymentes volt, utána
azonban rémálommá vált! Már az első vonaton közölte velünk a kalauz, hogy
InterRail menetjegyünk hibás és vagy több száz euró büntetést fizetünk, vagy
leszállunk a vonatról. Leszálltunk. A MÁV-Start által 31365 forintért
kiadott menetjegy érvénytartama ugyanis már a jegyváltás és az utazás
megkezdésekor lejárt!!! A pénztáros hibája miatt jegyünk 30 nap helyett
csupán (-1) napig volt érvényes, vagy ahogy ez a jegyen szerepel:
19.08.07-től 18.08.07-ig. Hiába hivatkoztunk ezután pénztárhibára és
mutattunk rá a jegyváltás pecséttel jelzett dátumára, illetve az időtartam
irreális voltára, még egyszer leszállítottak a vonatról a célállomásig,
ahova 10 órás késéssel érkeztünk meg, hála egy hat órás állomási
várakozásnak az éjszaka közepén egy névtelen kisállomáson.
Ennek következtében a hat napos vonatjegyet a továbbiakban alig mertük
használni, csak a legszükségesebb utazásokat tettük meg, így a jegyet hat
nap helyet csak négyszer, abból két esetben a tervezettnél jóval kevesebbet
használtuk! A 16-os számú pénztárosuk hanyag munkavégzése tehát tönkretette
a nyaralásunkat.
Érdemes megfigyelni továbbá a jegy második oldalát is, az utazási naptárt.
Az ugyanis 10 napnyi utazást tenne lehetővé, noha mi csak hat napért
fizettünk! Ugyanott megfigyelhető továbbá a pecsételés elmaradása is a jobb
felső sarokban. Ez sem nyerte el épp az olasz jegyvizsgálók bizalmát.
A hazautazást a jegy ismert hibája okán hamarabb kellett megkezdeni, hogy
Velencébe nagy biztonsággal elérjük a csatlakozást. Ez végülis több
közjátékkal színesítve meg is történt. Képzelhetik megkönyebbülésünket,
mikor elindultunk Velencéből és átadhattuk a Budapest-Velence menettérti
jegyünket! Ám döbbenet, a jegyről a kalauz se perc alatt kiderítette, hogy
az mégsem menettérti!!! Ezt a problémát az olasz szakaszon még áthidalta a
betegecske InterRail, ám Szlovéniában már nem hatott az az érv, hogy ezért az
árért a MÁVDirekt szerint menettérti jegy járt volna. Így újra leszállás
lett a dologból hajnali fél háromkor. Innen regionális vonattal jutottunk be
órákkal később a fővárosba, ahol újabb nemzetközi jegyet váltva délelőtt
helyett csak késő délután értünk Budapestre, noha nekem koradélután számomra
fontos találkozóm lett volna, melynek elmaradása máig ható kellemetlenséget
okoz számomra!
Köszönöm a MÁV Direktnek és a MÁV-Start Zrt. Keleti pályaudvaron dolgozó
magasan képzett szakember gárdájának, amiért tönkretették a nyaralásomat és
részben még az évem hátralevő részét is! Fejenként közel 50 ezer forintot
hagytunk a pénztárban és ezért ezt a szolgáltatást kaptuk. Igazán büszkék
lehetnek magukra!!!
Az eset ilyetén való alakulása miatt az lenne a minimum, hogy az InterRail
vonatjegy árát visszatérítik teljes egészében, mivel az azzal való utazás az
Önök hibája okán rémálom volt.
A vonatjegyeim képét csatolom, továbbá felhívom figyelmüket, hogy társam
jegyei is PONT így néznek ki, jegyének sorszáma csak eggyel magasabb az én jegyemétől, kártérítési kérelmét kérem az enyémmel együtt kezelni!
Amennyiben a csatolmányokat valamilyen okból kifolyólag nem tudják megtekinteni, kérem kattintsanak az alábbi linkekre:
http://pingvin.ath.cx/img
http://pingvin.ath.cx/img
http://pingvin.ath.cx/img
, valamint szeretném felhívni a figyelmüket az alábbi Message- ID- re:
Pine.LNX.4.64.0710252239060
Üdvözlettel:
S. Antal