MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Keleti pu - nemzetközi pénztár

2008. január 15. - georgejr
Amikor a menetjegy a kiadás pillanatában lejár. Ugye ez külföldön a legcsücskösebb, bár illik a pénztártól való távozás előtt ellenőrízni a menetjegyet, de ez mégis mindennek a teteje. Bérlevonás és az okozott kár megtérítése a minimum. Egyébként javasolnám a kártérítési pert!

Tisztelt MÁV- Start Zrt!

Tudom, hogy nem ismeretlen Önök előtt az a tény, hogy a Keleti pályaudvar
nemzetközi pénztára minden szempontból cégük egyik mélypontja. A méltatlan
jegykiadási körülményeket csak súlyosbítja hozzá nem értő pénztárosaik
tevékenysége, ami több esetben már túlmutat a hanyagságon, hozzá nem értésen
és már a szabotázs határát súrolja.


2007. augusztus 19-én Budapestről Dél-Olaszországba utaztam egy társammal.
Ehhez a menetjegyet indulás előtt a Keleti pályaudvar 16-os számú nemzetközi
pénztárosánál kíséreltük megvásárolni. Kérésünk tárgya egy hat napos
InterRail One Country Pass volt Olaszországra és ehhez egy csatlakozó
vonatjegy az olasz határra. A jegyváltás előtt konzultáltunk a MÁV
Direkt-tel (az utazás napján), ahol azt tanácsolták, hogy Budapest-Velence
viszonylatú egységáras menetjegyet váltsunk, melynek ára menettérti útra 45
euró, így két fő részére oda-vissza 90 euró.

A Keleti pályaudvaron a kért jegyeket ki is állították, mellyel nem sokkal
később felszálltunk a vonatra. Az utazás Velencéig eseménymentes volt, utána
azonban rémálommá vált! Már az első vonaton közölte velünk a kalauz, hogy  
InterRail menetjegyünk hibás és vagy több száz euró büntetést fizetünk, vagy
leszállunk a vonatról. Leszálltunk. A MÁV-Start által 31365 forintért
kiadott menetjegy érvénytartama ugyanis már a jegyváltás és az utazás
megkezdésekor lejárt!!! A pénztáros hibája miatt jegyünk 30 nap helyett
csupán (-1) napig volt érvényes, vagy ahogy ez a jegyen szerepel:
19.08.07-től 18.08.07-ig. Hiába hivatkoztunk ezután pénztárhibára és
mutattunk rá a jegyváltás pecséttel jelzett dátumára, illetve az időtartam
irreális voltára, még egyszer leszállítottak a vonatról a célállomásig,  
ahova 10 órás késéssel érkeztünk meg, hála egy hat órás állomási
várakozásnak az éjszaka közepén egy névtelen kisállomáson.

Ennek következtében a hat napos vonatjegyet a továbbiakban alig mertük
használni, csak a legszükségesebb utazásokat tettük meg, így a jegyet hat
nap helyet csak négyszer, abból két esetben a tervezettnél jóval kevesebbet
használtuk! A 16-os számú pénztárosuk hanyag munkavégzése tehát tönkretette
a nyaralásunkat.

Érdemes megfigyelni továbbá a jegy második oldalát is, az utazási naptárt.
Az ugyanis 10 napnyi utazást tenne lehetővé, noha mi csak hat napért
fizettünk! Ugyanott megfigyelhető továbbá a pecsételés elmaradása is a jobb
felső sarokban. Ez sem nyerte el épp az olasz jegyvizsgálók bizalmát.


A hazautazást a jegy ismert hibája okán hamarabb kellett megkezdeni, hogy
Velencébe nagy biztonsággal elérjük a csatlakozást. Ez végülis több
közjátékkal színesítve meg is történt. Képzelhetik megkönyebbülésünket,
mikor elindultunk Velencéből és átadhattuk a Budapest-Velence menettérti
jegyünket! Ám döbbenet, a jegyről a kalauz se perc alatt kiderítette, hogy
az mégsem menettérti!!! Ezt a problémát az olasz szakaszon még áthidalta a
betegecske InterRail, ám Szlovéniában már nem hatott az az érv, hogy ezért az
árért a MÁVDirekt szerint menettérti jegy járt volna. Így újra leszállás
lett a dologból hajnali fél háromkor. Innen regionális vonattal jutottunk be
órákkal később a fővárosba, ahol újabb nemzetközi jegyet váltva délelőtt
helyett csak késő délután értünk Budapestre, noha nekem koradélután számomra
fontos találkozóm lett volna, melynek elmaradása máig ható kellemetlenséget
okoz számomra!


Köszönöm a MÁV Direktnek és a MÁV-Start Zrt. Keleti pályaudvaron dolgozó
magasan képzett szakember gárdájának, amiért tönkretették a nyaralásomat és
részben még az évem hátralevő részét is! Fejenként közel 50 ezer forintot 
hagytunk a pénztárban és ezért ezt a szolgáltatást kaptuk. Igazán büszkék 
lehetnek magukra!!!

Az eset ilyetén való alakulása miatt az lenne a minimum, hogy az InterRail
vonatjegy árát visszatérítik teljes egészében, mivel az azzal való utazás az
Önök hibája okán rémálom volt.

A vonatjegyeim képét csatolom, továbbá felhívom figyelmüket, hogy társam
jegyei is PONT így néznek ki, jegyének sorszáma csak eggyel magasabb az én jegyemétől, kártérítési kérelmét kérem az enyémmel együtt kezelni!

Amennyiben a csatolmányokat valamilyen okból kifolyólag nem tudják megtekinteni, kérem kattintsanak az alábbi linkekre:

http://pingvin.ath.cx/img/interrail_4ty5YklkiQ1.jpg
http://pingvin.ath.cx/img/interrail_hat_4otG4G6hYif145fG.jpg
http://pingvin.ath.cx/img/global_4lkwQkWE496Zdl.jpg

, valamint szeretném felhívni a figyelmüket az alábbi Message- ID- re:
Pine.LNX.4.64.0710252239060.25971@pingvin.ath.cx .

Üdvözlettel:
 S. Antal

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr27298350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Siendor_ (törölt) 2008.01.15. 15:18:14

Tanulság:
Mindig, mindenhol nézd meg hogy mit kapsz. Márcsak azért is mert a Bp.Keleti - Venezia S. Lucia jegyről 1 másodperc alatt lehet megállapítani hogy bizony ez nem retúr. (Először is nincs ráírva hogy Venezia S. Lucia - Bp. Keleti, azaz az ellenirány, csak a *-okat tartalmazó sor)

Attól mert 10 napnyi rublika van ott, attól még nem biztos hogy 10 napnyi utazást tesz lehetővé, "This calendar alone is not valid for transportation". Gondolom ha 2 napra veszed, akkor is ilyet kapsz, ha 30 napra, akkor meg 3 oldalnyi ilyet. (3x10)

Amúgy a kaller is köcsög volt, mert egyértelmű a hiba, másrészt rajta van hogy 6 napig érvényes, 30 napon belüli felhasználásra!!! Így ha nem foglalkozunk az elbaszott -ig dátummal (ami nem is tudom minek van rajta...) akkor is érvényesnek lehetett volna tekinteni.

Konklúzió:
- MINDIG nézd meg mit kapsz, mit írsz alá, mennyit kapsz vissza, stb.stb. MINDENHOL. Nem csak a MÁVnál. Nem mindenki akar átbaszni, sok a szimpla hülye is.
- A kaller máshol is köcsög, de legalábbis hülye. (Nekem a FIP jegyemet nem ismerték fel a taljánék, így nem is töltették ki, a 4x2 napnyi rublikából csak 2 volt kitöltve... Utazhattam volna 30 napot is (azon nincs érvényesség))

Sok sikert a pénz visszaszerzéséhez!

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.01.15. 15:24:02

Bérből levonásnak megvannak a törvényi hátterei, az nem megy csak úgy ukk-mukk-fuck...augusztusi sztori, és most jut eszedbe?
ennyi idő alatt már a kártérítésbe kapott utazáson is túlvagy, ha időben szólsz...

OkoskaTo:rp 2008.01.15. 15:30:41

Azért a XXI. században, az atom és az internet korában nem égő még ez a kézzel írt papírfecni? Ha egy egykilométeres vonatozáshoz tudnak számítógéppel jegyet nyomtatni, akkor épp egy soktízezer forintos külföldi jegyet nem lehet normálisan kiadni? Ár/teljesítmény arány?

Cigiző: Szerintem a delikvens simán megnyeri a kártérítésit a Máv ellen, ergo a tróger pénztáros kárt okozott a cégének. Ez viszont a legtöbb munkahelyen szankcionálható. Polgári peres ügyekben az "elévülés" ideje 5 év, és azt sem tudhatod, mikor küldte el e-mailben a Mávnak a levelét. Szerintem ez az 5 hónap még bőven belefér - gondolj csak arra, a parkolós cégek mennyi ideig húzhatják a postázást.

pucros 2008.01.15. 15:36:07

Azta.

Namost ha minden utas a kapott jegyet először áttanulmányozza, megérti, hol mi mit igazol rajta, ott van-e és az a pecsét van-e ott, ahol kell és amiért fizetett, és csak akkor távozik a pénztártól -- na akkor milyenek lesznek a jegykiadás körülményei?

Nem! A jegy megfelelő kiállításához a pénztáros ért. Az utastól nem várható el, hogy másodpercek alatt képezze magát, hogy kell kinéznie a rendes jegynek. és eldöntse, jó-e amit kapott.

blr 2008.01.15. 15:42:42

45 euró: ifjúsági jegy, túristajegy. Ez utóbbi menettérti, de gondolod, hogy olcsóbban kapod a menettérti jegyet, mint az egy útra szólót? Logikusan értelmezeve természetesen a 45 euró a menettérti út egy iránya, tehát fejenként 90 euró a jegy.
Ha odaálltál a pénztárhoz, és azt mondtad, hogy két 45 eurós jegyet kérsz Velencébe, azt kaptad.

Az érvényességi idő tényleg hibás az InterRail jegyen (mondjuk egy jószándékú kalauznak azért illett volna elfogadni, tekintve, hogy egyértelmúen elírás), de azt is, mint ahogy a rendes jegyet is, illett volna átnézni.

Büszke lehetsz magadra, hogy fejenként 50 ezer forintért nem nézted meg, mire fizeted ki...

zorglub 2008.01.15. 15:48:55

Ellenőrzés nélkül átvett, 50000 ft értékű jegy után én nem büszkélkednék a saját f...gomon.

Muad\\\'Dib 2008.01.15. 15:58:31

zorglub 2008.01.15. 15:48:55
Na ja télleg meg lehetett volna nézni.
DE. Mi pl. töbmilliós telefonközpontokat árulunk. Mégsem kell megnézni a vevőnek azt kapta e. És ,ha nem azt kapná, nem jutna eszembe azt mondani neki, milyen fasz hogy nem nézte meg. Inkább milliárdszor jönne a sorry stb...

autosave 2008.01.15. 16:02:27

keress egy jó ügyvédet és pereld ki belőlük az összes vagyoni károdat (plusz jegyek), az elmaradt munkabéredet a késés miatt, a nyaralásod árának valahány %-át, mint elrontott hangulat és egyéb nem vagyoni károdat, mint azóta rosszat álmodsz, félsz külföldre menni, stb :D

komolyan, ez kell nekik, nem panaszlevél. már látom is, milyen nyálas levelet fogsz kapni, és alig akarnak majd fizetni...

flimo13 2008.01.15. 16:04:30

"gondolod, hogy olcsóbban kapod a menettérti jegyet, mint az egy útra szólót"

Ezt mondd meg a légitársaságoknak is:)

roziamopsz 2008.01.15. 16:20:04

sajons a máv is úgy reklámoz,hogy feltünően hirdet egy olcsó árat csak épp a kisbetűsben van a lényeg. az akciós jegy árai általában egy útra értendők. kivétel a 29 eurós bécsi kirándulójegy. nem is értem egyébként miért euróban hirdeti,amikor nálunk még a forint a hivatalos. egyébként egy ilyen dátumelírós bakit észre kéne venni átvételkor, ehhez nem kell képeznie magát az embernek.
Attól függetlenül felháborító,hogy ilyen trehányak a pénztárosok. Az interrail az egyik legdrágább jegyfajta és azt nézik meg legjobban a kalauzok külföldön, mert arra van a legnagyobb esély,hogy hamisitják. ezért is nem fogadta el az olasz kaller,mivel hiányos volt a pecsét. A hátsó oldalon a fennmaradó napoknak szóló rovatokat pedig ki kellene húznia a pénztárosnak.
REmélem szám alapján be tudják azonosítani és lesz azért ennek következménye.

zorglub 2008.01.15. 16:23:02

Muad\\\'Dib 2008.01.15. 15:58:31

Ti egy dokumentumban specifikált szolgáltatást nyújtó készüléket árultok.

Ha nem tudja a kiszálított készülék ezt a specifikációt, akkor az ügyfél nem veszi át az árut. Ha átadás-átvételkor nem életszerű a termék részletekbe menő tesztelése, akkor utólag az ügyfél dönthet úgy, hogy az amit átvett, nem felel meg a specifikációban foglaltaknak, ezért nem történt a részetekről teljesítés. Ilyenkor ti visszaveszitek az árut, a pénzt az ügyfél megkapja.

Egy vonatjegy vásárlása teljesen más környezetben történik:
- a vevő helyben, szóban specifikálja a kívánt szolgáltatást
- az eladó a jegyen tünteti fel a vevőnek az általa hallott (értett) szolgáltatás leírását
- a vevő csak helyben tudja ellenőrizni, hogy az információs lánc (azt mondom amit akarok, azt érti az eladó, amit akarok) nem sérült-e meg. Az én oldalamon épúgy lehet hiba, mint az övén.
- Az ellenőrzés után fizetem ki a megrendelésnek megfelelő szolgáltatást biztosító dokumentum alapján az árat.

Senki nem lehet abban 100%-ig biztos, hogy minden ilyen tranzakció hiba- tévedésmentesen zajlik le.

Ezért kell helyben ellenőrizni, amikor utólag nem lehet rekonstruálni hiba okát, illetve amikor magadnak okozhat kárt egy hiba a vállalást igazoló dokumentumon (jelen eset).

roziamopsz 2008.01.15. 16:24:01

mármint a pénztárost

avc 2008.01.15. 16:24:10

blr

a bp-pozsony retúr pl bezony olcsóbb, mint a csak oda, mert a szlovák vasúttársaság a menettértire asszem 60%-os kedvezményt ad, a MÁV meg 50-et.

moni77777 2008.01.15. 16:24:37

Nemhogy az ciki, hogy kézzel írják a jegyet, az is ciki, hogy Mo-n a MÁV-nál külön ablak van a külföldi jegyre, külön ablak van a belföldi jegyre, és külön ablak van az "információkérésre" Nem egyszer álltam sorba mindhárom helyen, míg külföldön tanultam. Németországban 2 féle ablak van. Az egyik a gyors a másik a lassú. A gyorsnál nem adnak semmilyen infót, csak gyors meg tudod venni a jegyedet aztán irány a vonat. A másik "normál" ablaknál pedig MINDEN infót megkapsz.

moni77777 2008.01.15. 16:26:45

Minek a külön külföldi-belföldi jegy-ablak? Úgysem tud semmilyen külföldi nyelven a nemzetközi jegypénztáros sem (tapasztalatból mondom). Ha más országokban ki tudják képezni a pénztárosokat a belföldi ÉS külföldi jegyek kiállítására, akkor itthon miért nem? Arról nem is beszélve, hogy szinte már minden jegyet meg lehet venni az interneten vagy az állomáson automatából Németben.

zorglub 2008.01.15. 16:28:52

roziamopsz 2008.01.15. 16:20:04

A pénztáros nem biztos, hogy trehány volt, hanem hibázott.

A hiba azonosítható volt fizetés előtt (pénztártól való távozás előtt).

Az mondjuk megérne egy misét, hogy mióta hivatalos nyelv üzleti dokumentumokon az angol. Az hogy az ügyfélnek nem magyar nyelvű jegyet adnak át (arra kényszerítik, hogy elfogadja, különben nem utazhat), inkább kimerítheti egy jogi eljárás alapját.

Ez alapján lehet, hogy kezdhet az ügyfél valamit.

Feltéve, ha nem angol tanár! :)

winston01 2008.01.15. 16:30:49

moni77777 2008.01.15. 16:24:37

Nálunk a sok hülye a gyors ablaknál is elkezdene kérdezősködni. Sokszor eszembe jut a Nyugati pénztáránál, hogy olyan jó félembernyi betűkkel ki kéne írni az ablakok fölé, hogy NEM INFORMÁCIÓ!!! De igazából nem hiszem, hogy működne.

roziamopsz 2008.01.15. 16:37:01

én is menetjegyeladó vagyok csak utazási irodában dolgozom. egy bp-bécs jegyet kb. 5 mp alatt megirok rutinból, de pont az interrail az amit nem csap úgy össze az ember.sőt több oldalas kitöltési útmutató van hozzá. azért ez elég nagy baki,igy elirni az érvénytartamot.

Fedup Sári 2008.01.15. 16:50:23

Én úgy hallottam, hogy Európában egyedül nálunk van kézzel kiállított nemzetközi jegy.

Az ok: kb. 2 évenként megállapítja a megfelelő szinten ülő mávos, hogy a számítógépes nemzetközi jegyezéshez kb. 2 éve megvett, és azóta üzembe nem állított szerverek, miegymás már elavult, és megrendelik az újat, a sok tízmilliós vételár n%-a (n-et 10 és 30 közé tippelem) meg szépen becsúszik a zsebébe. Naná, hogy az új cumó is csak a máv raktárjáig jut el (ha egyáltalán... de ez egy külön fejezet), és ez így megy hosszú-hosszú évek óta. Ennyi.

Akik szerint meg S. Antal a hibás, azok biztosan olyan szupermenek, akik soha nem fognak hasonló dolgot megtapasztalni -- majd kicsit irigykedem rájuk, ha lesz időm.

balintjozs 2008.01.15. 17:43:27


moni77777 2008.01.15. 16:24:37

Ezek csak a forgalmasabb pályaudvarokon, állomásokon vannak külön. És valószinüleg azért mert biztos nem vennéd jó néven h állsz kb 30 ember mögött a sorban már 20 perce, a vonatod 10 perc múlva indul, de a Mari néni az ablaknál negyed órája nem képes megérteni hogy h az ICre neki is kell pót- és helyjegy hiába 101 éves. Ha esetleg megérti kettővel mögötte jön egy utas aki külföldre menne, de lusta volt tájékozódni a kedvezményekről így a pénztárnál fog vacilálni h most melyik kedvezményt is válassza. Ennyi a lényege annak h miért van külön ablak.

openup 2008.01.15. 17:50:13

Elképzelem amint időseb házaspár szemüveg nélkül megváltja a jegyeket,próbálják megérteni a kvkákba írt lényeget, nem értik a fordított dátumot, nem értik a 10 üres rubrikát és nioncs merszük megkérdezni sem, hiszen mögöttük már harapnak azopk a kedves nemzetközi utasok, akik türelmetlenül szeretnék megváltani jegyüket a 3 perc múlva induló, 2 hónapja tervezett vonatútjukra. De hát mi ilyenek vagyunk! Az egyik fele mindenhez ért, mindig talpra esik, a másik meg nem. Hát Ti most a "másik" voltatok.

balintjozs 2008.01.15. 18:47:25

Nem kell mindenhez érteni. Egyszerűen csak meg kell nézni egy vonatjegyet ugyanúgy távozás elött mint a T...o hipermarketben a nyugtát. Emberek vagyunk hibázunk. Igaz vannak olyan hibák amik tényleg egy kis odafigyeléssel elkerülhetők lettek volna, de nem könnyű a helyzet mikor az utas sem hajlandó élni az elővásárlás lehetőségével és fél percen belül szeretne mindent, mert hogy neki megy a vonata.

tomi79 2008.01.15. 19:21:51

zorglub: "Az mondjuk megérne egy misét, hogy mióta hivatalos nyelv üzleti dokumentumokon az angol. Az hogy az ügyfélnek nem magyar nyelvű jegyet adnak át (arra kényszerítik, hogy elfogadja, különben nem utazhat), inkább kimerítheti egy jogi eljárás alapját."
Az Interrail egy nemzetközi jegy, amelyet valószínűleg mindenhol angolul állítanak ki, Európában a nemzetközi vonatjegyek esetében elfogadott az angol, mint nemzetközi nyelv, mint ahogy ha nem tévedek, a repülőjegyek is angol nyelvűek voltak (amíg el nem terjedt az elektronikus jegy). (A másik jegy esetében a szöveg többnyelvű, ha megnézed.)
Nem tudom, hogy most milyen az új budapesti menetjegyiroda, de amikor az Andrássy úton volt, csakis ott vettem nemzetközi jegyet, mert sokkal profibbnak tűntek az ott dolgozók, mint a Keletiben, és kulturáltabbak voltak a körülmények is (például sorszámot kellett húzni, így nem kellett sorban állva várakozni, hanem le lehetett ülni, közben olvasgatni a kitett magazinokat). Sajnos, Antal ezt nem tehette meg, mert nyáron épp nem működött a menetjegyiroda.
Mindenesetre azt gondolom, ezek után messziről kerülni fogom a Keleti nemzetközi jegypénztárát... nemcsak a dilettáns pénztárosok, de a nagy sorok és a rettenetesen lerobbant környezet miatt is... ha valaki még nem járt ott, szívből ajánlom megtekintésre ezt a pénztárat, rögtön undorodni fog az egész MÁV-tól, ha eddig még nem tette volna...

tomi79 2008.01.15. 19:44:32

Könnyen lehet, hogy a kalauz hamisnak vélte a jegyet és ezért szívózott, nem csak a dátum elírása miatt, mert arról könnyen látszik, hogy a pénztáros hibája, de!
1. a 'Travel Calender' résznél (azt hiszem, a hátulja) valószínűleg ki kellett volna húznia az utolsó 4 napot, és a dátumot rá kellett volna pecsételnie (ahogy roziamopsz mondja),
2. hibásan írta az ország nevét, mert Olaszország angolul 'Italy' és nem 'Itali' (olaszul meg 'Italia').
Vagyis szerintem egyszerűen egy rossz minőségű hamisítványnak tűnt a jegy a kaller szemében... nem hitte el, hogy egy európai főváros nemzetközi pénztárában így adnak ki jegyet.
Kíváncsi vagyok, mit szól a MÁV-Start... ez egyértelműen az ő saruk.
A Magyarország-Olaszország közti jegy esetében szvsz rá kellett volna kérdeznie a pénztárosnak, hogy tényleg csak egy útra kérik-e? egyáltalán nem logikus, hogy ad Interrailt Olaszország területére, egy menetjegyet Olaszországig, visszafelé meg jöjjön a kedves utas, ahogy tud az olasz határtól...

Mihaszna Kelly 2008.01.15. 19:52:12

Az egységáras menetjegyen látszik, hogy a jegykiadás ideje és a vonat indulása között 21 perc volt mindössze...

Mihaszna Kelly 2008.01.15. 22:01:26

S. Antal válaszai:

Kedves mindenki!

Megpróbálok sorban reagálni a dolgokra.

Slendor_

Ami hiányzott a levélből, hogy a második pénztárosnak sikerült csak kiállítania a jegyet. Az első pénztáros nem igazán tudta, hogy mi az a global jegy. Lehet, hogy én voltam béna, de én ehhez nem értek, van egy ismerősöm, akit ilyenek miatt fel szoktam hívni, és Ő mondta, hogy mit kérjek. Az nap igen nagy volt a forgalom. Ha jól emlékszem 17.20- kor indult a vonat, és kb. du. 4- re értünk. Először kb. 16.30- ra kerültem sorra,
másodszor 17.03 körül. Nagyjából 14 percig (!!!) voltam a pénztárnál, így
amikor kiadta a jegyet és visszaadott a hölgy, maradt 3 percünk a vonat
elérésére, ami talán a középső vágányok egyikéről indult, szóval nem maradt
időm a jegyet elemezgetni, hogy minden ott van- e ahol lennie kell, no meg
nem is értek hozzá.

A kallekről nem mondok semmit, volt 1- 2 rendes is, aki csak megemlítette, hogy ez így nem OK, de ki lehetett magyarázni, viszont Olaszországban 2
éjszakai vonatot céloztunk meg, egyikkel sem jutottunk el a célállomásig, no
meg Postoljében is aludtunk pár órát.

OkoskaTo:rp

A kézzel írt dolgok a pénztárnál... .

Hát nem tudom, fél óra alatt 5 ember
ment le a Keletiben, Kölnben meg 2 perc alatt kiállítottak nekem egy jegyet
Budapestig 5 nappal későbbre, ami hibátlan volt, és ebben benne volt az is, hogy néztek buszt (!!!) Nürnbrechtig a Bahn pénztárnál. Szóval igen, jó
lenne gépesíteni, de nyílván az erre szánt pénz nem jut el a pénztárig.

Annak oka, hogy miért csak péntek este (11- én) küldtem el a levelet, a
levél végén található. Küldtem egy levelet ugyanerre a címre a MÁV- nak
hasonló (csak kisebb kaliberű) okból kifolyólag, de nem kaptam rá választ,
csak az auto reply- t, hogy minden levélre válaszolnak, így gondoltam ez is
tök felesleges, de egy ismerősöm meggyőzött, hogy mégsem az.

pucros

No igen, tfh. 14 percig tartott a jegykiadás az esetemben fizetéssel együtt.

Ha még ott odaállok megnézni a dolgokat, az még minimum 5 perc. Arra nyílván
rájövök, hogy a dátum rossz, de nem biztos, hogy rájövök, hogy nem
menettérti, mivel nemzetközi jegyeket nem nagyon szoktam venni. Debrecenbe
szoktam utazni, azzal nem szokott gondom lenni, de egy nemzetközi jegyet
avatatlan szemmel nem olyan könnyi ám átlátni, viszont azt nagyon abszurdnak
tartom, hogy több, mint egy óra (4 nyitvatartott pénztárral), amíg megveszek 2 jegyet. Ebben benne van az is, hogy az egyik emberke nem tudta, hogy mi az a global jegy. Ok, én sem tudom, én csak azt tudtam, hogy olyat kell venni, de nekem nem is ez a dolgom, legalábbis a munkaköri leírásomban nincs benne :- ).

bir

Nem ismerem a szabályzatot, árakat, stb, nekem azt mondta a MÁv direktben a
hang, hogy 45 euro a menettérti. Ennek ellenére nem álltam neki számolgatni
a menetjegykiadásnál, mivel én menettértit kértem. Mondot egy árat, azt
kifizettem, elraktam a köteg jegyet a prospektusokkal, felkaptam a
utastársam, s futottunk a vonathoz. Árat nem is említettem, nem sok, de
annyi tapasztalatom volt már a "hanggal", hogy az árakat nem tudja, így erre az egyre figyeltem, de még direkt meg is kérdeztem, hogy ez a csomag jegy
érvényes Budapesttől Budapestig?

Ez van, 3 perc alatt elég nehéz átnézni egy jegyet úgy, hogy elérd a
vonatot.


zorglub

Teljesen igazad van, de most én pl. szervereket adok el ügyfeleknek. Elég
gáz lenne, ha minden egyes ügyfél megnézné a szerveren lévő összes fájl
md5sumját, hogy azt kapta- e, amit megbeszéltünk. Ha nem azt kapja, az úgyis kiderül, és ilyenkor nyílván nem engem választ legközelebb, illetve ott van az ilyen esetekre meghatározott magas hatszámjegyű összeg, amit kapna. Bár tény, hogy egy vonatjegy megvásárlása kicsit más, mint pl. egy virtuális szerver bérlése.

--

Valahol olvastam, hogy előbb kellett volna megvennem a jegyemet. No igen, 80
percet szántam a dologra, éppen sikerült. Emlékszem, amikor még 2002- ben szó szerint rámförmedt a pénztáros, amikor indulás előtti napon este (22h
körül) vettem meg a jegyemet, mert más emberek most utaznak. Egy valaki állt
előttem, egy meg mögöttem... .

Mihaszna Kelly

Nem tudom milyen dátumozót használnak jegykiadásnál, de az ottani órán
pontban 5- kor cseréltem helyet az előttem álló hölggyel, mert Ő nem
sietett. Az biztos, hogy 5- kor még más állt a pénztárnál.

megmondo

Meglátjuk, hogy válaszolnak- e egyáltalán.

Bit Rot 2008.01.15. 22:43:36

A Keleti nekem is a kedvencem.
Ezt írtam, válasz még nem jött:
-------------------

Tisztelt MÁV-Start,

Éppen most értem haza a vonatjegy vásárlásomból, mely során a
Budapest, Keleti pu. nemzetközi jegypénztárában töltöttem el 20-30
percet.

Elfogadhatalannak és botrányosnak tartom, amit a pályaudvaron
jegyárusítás címén művelnek.

A lehetséges 9 pénztárból csak 3 volt nyitva, előttem körülbelül 5
ember vett jegyet, ez tartott 20-30 percig. Szerintem ez a
kiszolgálási színvonal megengethetetlen!

Sajnos azt nem tudom elfogadni válaszul, hogy ünnepek vannak, és
azért ilyen lassú a kiszolgálás, hiszen ismerőseimtől hallottam, hogy
máskor is lassú és problémás a nemzetközi jegypénztár (is) a
Keletinél.

Nem hiszem el, hogy nem tudnak a fenti problémáról, hiszen ez
hónapok, talán évek óta folyamatosan ilyen, de nem értem, hogy miért
nem tesznek ellene.

Hiszen lehetőség lett volna több alkalmazottal több ablakot nyitva
tartani, így kellemesebbé és gyorsabbá tenni a leendő utasok számára a
jegyvásárlást.

Az is részben megoldás lehetne, ha lehetne Interneten is jegyet
vásárolni, bankkártyával, de erről 2007-ben, Magyarországon ábrándozni
csak álom.

(aláírás)

Bit Rot 2008.01.15. 22:46:26

(Ezt még 2007 december 23-án írtam.)

NGabor 2008.01.15. 23:45:25

Hosszú utazás előtt a jegyet megvenni előre egy héttel, akkor nincs ilyen gond.

Mi megpróbáltunk a déliben venni jegyet Komáromból-Komárnoba(Révkomárom) (EUR1,2) Ezt sem lehet megvenni a belföldi pénztárban. A nemzetközi pénztár előtt 5 ember állt. 20 perc alatt egy embert sem szolgáltak ki, utána nem érdekelt minket a dolog.

Miért van, hogy 1 ablak működik du. 4 órakor? Miért kell a pénztárosnak minden feltett kérdés után 5 percre eltűnnie?

kicsit off:
Így akár egy sikeres vonat is kihasználatlan lesz, mert senki nem fog órákat állni sorba egy EUR 1,2 jegyért. (Az hogy miért EUR, az a másik MÁV csoda.)

Köszönet a MÁV-nak végülis a meghirdetett menetrend az hibásan jelent meg, így egyik magyar vonathoz sem csatlakozik - Komáromban derült ki. Ergo van idő megvenni ott a jegyet, de akkor meg már minek, mert az indulásig gyalog átér az ember a túloldali vasút/busz állomásra.

tomi79 2008.01.15. 23:54:07

"Valahol olvastam, hogy előbb kellett volna megvennem a jegyemet."
Érdemes akár napokkal, hetekkel előbb megvenni a nemzetközi jegyet, annál is inkább, mert vannak olyan kedvezményes jegyek, amelyek korlátozott számban kaphatók, és csak bizonyos ideig.
Pl. Budapest-Velence viszonylatban jelen pillanatban is reklámoz a MÁV honlap ilyen jegyet: 29 euró egy útra a legolcsóbb, de legalább egy héttel utazás előtt meg kell venni, és nem váltható vissza: www.mav-start.hu/ajanlatok/kulfoldi_utazasi_ajanlatok.php?mid=1467fbe5a427e9

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.16. 08:23:54

korábban beküldtem már ezt a postot, de úgylátszik valahol elkeveredett. Ide tartozik:

Nem tudom, hogy esett e már szó a Keleti pu. nemzetközi jegypénztáránál uralkodó állapotokról, igaz ez már ősidők óta így van. Tömören fogalmazva a jegyeladás folyamata annyira lassú, hogy 1-1 emberrel 5-10 perceket is eltökörésznek, és 2 pénztár van nyitva. Így amikor tegnap Bécsbe utaztam a 13.10 kor induló vonatra, akkor jó korán (12.30) kimentem a Keletibe, hogy a jegyet biztosan meg tudjam venni, a tapasztalat most is az volt, hogy ez a 40 perc pont elegendő idő volt a jegy megvásárlására. Ez idő alatt kb. 10-12 embert tudtak nemzetközi jeggyel kiszolgálni. Számomra ez a dolog igencsak érthetetlen, mert ez idő alatt legalább 10 embert láttam, aki jegyet szeretett volna venni, de a sor láttán elmenekült.

Véleményem szerint elsődleges hangsúlyt kellene fektetni arra, hogy a fizető ügyfél a menetjegyet gördülékenyen meg tudja venni, ugyanis ez hozza a bevételt. De ezek szerint erre tojik a MÁV, az állam bácsi úgyis kipótolja majd a veszteséget.

roziamopsz 2008.01.16. 08:57:36

Nagyon sokan azt hiszik,hogy csak a Keletiben lehet nemzetközi jegyet venni,pedig lehet sok utazási irodában is,normálisabb körülmények között! szerintem sem jó ötlet egy nemzetközi jegyet indulás elött pár órával megváltani. És valóban léteznek olyan elővételi kedvezmények amire csak indulás elött 2-3 héttel van esély.

hbe 2008.01.16. 09:32:11

Szerintem is azért szívatták a kalauzok, mert azt hitték, hamis az interrail. Volt idő, amikor sok magyar fiatal utazgatott Európában hamis interrail bérlettel, és ezt nem felejtették el olyan könnyen a külföldi vasutak.

roziamopsz 2008.01.16. 09:52:57

az olaszok meg amúgy is kekecek. volt olyan utasom akinek nem fogadták el a kézzel irt jegyét,mert olyan vonalon utazott ahol még sosem látott olyat a kaller :) majd mivel hamisnak vélték ezért a Velence-Bp gépi jegyét is elvették tőle. ezek után elég kellemetlen volt,mikor visszajött az utas és nekem kellett bizonygatni,hogy jól csináltam a jegyeket.

subotei 2008.01.16. 10:42:20

Kicsit a nemzetközi pénztárról.
Szerencsétlenségemre évente többször is igénybe venni kényszerülök a szolgáltatást. Először is: ha autóval érkezel, a parkolóban legkevesebb egy órányi pénzt dobj be, mert ha a sorban előtted csak ketten állnak, már akkor is biztosan számíthatsz hosszabb várakozásra. A bevezető út kellemesen előkészíti a megfelelő hangulatot, egy gettó-film díszletei közt átvágva a déli származású kívül-belül sötét lézengők csoportján. Belépve a pénztárterembe a gettó-díszlet világháborús moziéba vált, a nyilvánvalóan bombatalálatoktól megroggyant födémet masszív, soklábú faszerkezet tartja a helyén, melynek oszlopait a vég nélkül várakozók ízléses üzenetei és életbölcsességei díszítik, a világ szinte minden nyelvén. A valaha jobb napokat látott helyiség hajdani pompájára a cizellált, a régmúltban esztétikus burkolatok és berendezési tárgyak szánalmas, kopott, törött, mocskos maradványai emlékeztetnek. Sor vége - tulajdonképpen ötödik volt a legtávolabbo pozíció, amit itt valaha el kellett foglalnom, nem tűnik vészesnek -, és kezdődhet az előadás.

Első felvonás.
Első jelenet: sor elsője az ablaknál egzotikus nyelven elmondja a magáét. Pénztáros ingat. Jegyigénylő törve próbálkozik szélesebb körben ismert európai nyelven. Pénztáros mutatja: rajzolja le. Igénylő, ha felkészültebb, cetlit vesz elő és mutatja, ha kevésbé, papírra veti. Nagyjából tisztázzák az útirányt, a célt, a vonatot, az időpontot. Ezután következik a szórakoztató második jelenet. Jegyigénylőnek egyéb kívánalmai vannak: át akar szállni, kitérőt akar tenni, aludni szeretne, másnak is kell jegy, aki máshol száll fel, ilyesmi; és megkezdődik a mutogatós konzultáció kézjelekkel, mimikával, pantomimmal - a kézfejből formált asztalon sétáló kisembert különösen szeretem -, amíg vevő és pénztáros el nem fárad annyira, hogy megegyeznek valamiben, amiről úgy vélik, közel jár az eredeti elképzeléshez.

Második felvonás.
Pénztáros gondterheltté válik. Muzeális értékű, elaggott monitort néz, összefirkált listákat, gyűrött táblázatokat, szétlapozott, hihetetlenül kopott könyvecskéket forgat, közben jegyzetel, esetleg átmenetileg kiszalad a lihthófnak is kicsi alapterületű kabinból. Majd elérkezik a zárójelenet: a pénztáros fog egy szintén muzeális értékű mátrixnyomtatóval kitöltött jegyblankettát, borítóba helyezi, amit szigorúan golyóstollal lottószelvény módjára összefirkál, aztán gyermekkoromat idéző stemplivel érvényesít. Már csak fizetni kell, és a vevő menekülhet a fényre.

Azt hiszem, ez nem szolgáltatás, hanem büntetés. Nem csak az utas számára, a jegypénztáros helyzete tűnik rosszabbnak, akit egész napra egy lukba ültetnek, megfelelő nyelvismeret nélkül - mert nem ő tehet arról, hogy alig beszél idegen nyelvet, hanem az, aki ezt tudva őt ülteti oda -, kőkorszaki eszközökkel ellátva. Állandó stresszben kényszerülnek dolgozni, és becsületükre legyen mondva, érzékelhető feszültségük és tagadhatatlan elcsigázottságuk ellenére mindig korrekten, segítőkészen és türelemmel folytatták heroikus küzdelmüket a papírtengerrel, legalábbis esetemben.

Hadd szóljak az érdekükben: ilyen munkafeltételek között sokal könnyebb hibázni, ezért azt az álláspontot osztom, hogy ha látom, milyenek a körülmények, én figyelek oda jobban.

A külföldiek számára pedig, akiknek eddig kétségeik lettek volna európai mivoltunk tartalmát illetően, a nyújtott imidzsnek megfelően tegyük ki az ominózus pénztár bejáratára a Welcome to Hungistan! táblát, ezzel oszlassuk el megmaradt bizonytalanságukat.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.16. 13:36:01

roziamopsz 2008.01.16. 08:57:36:

no engem ezzel a mentalítással tudnak kiakasztani de nagyon. Miért kéne nekem előre gondoskodnom a vonatjegyről, ha külföldre (Bécsbe) utazom? És miért kellene más irodában megváltanom? Nem az lenne a legtermészetesebb dolog, hogy az ember a pályaudvaron veszi meg úgy mint amikor csak simán Nagykanizsára utazik?

Egyébként munka ügyben kellett kimennem, délután 1-kor indultam, 4-re kiértem, és este 8 kor indultam vissza, este 11-re pedig vissza is érkeztem Bp-re. Tudom, ugyanígy Nagykanizsára, de még talán Debrecenbe sem lehetne így leugrani, a máv tetvészkedése miatt.

tomi79 2008.01.16. 13:52:53

Bástya elvtárs, itt nem Budapest-Bécs jegyről, hanem jóval bonyolultabbról volt szó, illetve hosszabb útról.

tomi79 2008.01.16. 13:53:48

Bástya elvtárs, itt nem Budapest-Bécs jegyről, hanem jóval bonyolultabbról volt szó, illetve hosszabb útról.

roziamopsz 2008.01.16. 14:30:32

épp ez a baj,hogy mindenki az uccsó pillanatra hagyja és mindenki az állomáson áll sorba indulás elött, persze,hogy nagy a sor és elmegy a vonat, aztán meg lehet szidni a mávot,hogy kevés a pénztár,meg lassú a pénztáros.

roziamopsz 2008.01.16. 14:35:58

Egyébként épp ezt elkerülendő, elég sok nyugati országban bevezették már az elővételi kedvezményeket és az internetes foglalást. úgy érzem sajnos mi ettől még elég távol vagyunk. ha indulás elött 2 héttel olcsóbb lenne mondjuk egy bp-szombathely ic jegy,akkor kevesebb ember idegeskedne indulás elött 10 perccel az állomásokon.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.16. 16:23:59

azt mondd már meg nekem, hogy ha most odamegyek a Keleti pu nemzeközi jegypénztárhoz, akkor nem mindegy hogy az épp egy óra múlva vagy az 1 héttel később induló vonatra váltom meg a jegyet?
Jó, abban igazad lehet, hogy mondjuk túristafőszezonban valaki olyan időpontban próbál jegyet váltani, amikor mondjuk fél órán belül 3 nemzetközi vonat is indul, akkor annak célszerű mondjuk előző nap este megvenni, amikor épp egy nemzetközi vonat sem indul a keletiből. De a keleti nemzetközi pénztár nem ez a helyzet. Oda bármikor megy az ember, azt tapasztalja, hogy állnak előtte 5-en, és simán 1 óra amíg az ember sorrakerül. És ez idő alatt kb. 30-an néznek be, akik jegyet szeretnének venni.

És biztos van egy csomó ember, aki úgy dönt, hogy nem veszi meg a jegyét, mert kapja be a máv nemzetközi jegypénztár. Inkább megy busszal, kocsival. A máv pedig bevételtől esik el.

tomi79 2008.01.16. 18:27:50

"És biztos van egy csomó ember, aki úgy dönt, hogy nem veszi meg a jegyét, mert kapja be a máv nemzetközi jegypénztár. Inkább megy busszal, kocsival. A máv pedig bevételtől esik el" ...pontosan, de ha előre tudja, milyen állapotok vannak a nemzetközi vonatjegyek terén, inkább időben vesz egy repülőjegyet, lehet, hogy még olcsóbban is jön ki.
Ráadásul gyorsabban célba ér, és biztosan nem lesz olyan problémája, hogy valahol nem fogadják el a repülőjegyét, amelynek megváltásához ki sem kell mozdulnia számítógépe mellől.
Árulja már el nekem valaki - pl. szakértőnk, roziamopsz :)
1. miért van lemaradva a nemzetközi vonatjegyekhez kapcsolódó infrastruktúra fényévekkel a repülő- és buszjegyekhez képest (pl. interneten nem lehet foglalni, kézzel kell írni a jegyet...)?
2. miért nincs tudatában a máv annak, hogy az 1. pontban említett lemaradás megszüntetése mindenképpen megtérülne, mert az utasok egy része esetleg a vonatot is számításba venné, ha külföldre utazik, nem csak a repülőt, buszt, illetve autót?
3. "volt olyan utasom akinek nem fogadták el a kézzel irt jegyét,mert olyan vonalon utazott ahol még sosem látott olyat a kaller :) majd mivel hamisnak vélték ezért a Velence-Bp gépi jegyét is elvették tőle. ezek után elég kellemetlen volt,mikor visszajött az utas és nekem kellett bizonygatni,hogy jól csináltam a jegyeket." egy ilyen esetben mit csináljon a póruljárt utas? az utazási iroda ilyenkor panasszal él az adott vasúttársaság felé? vagy széttárja kezeit, elküldi az utast, hogy nem tehet semmiről, reklamáljon ő?
4. tényleg, nem nagyon égő, hogy már csak nálunk állítják ki kézzel a nemzetközi vonatjegyeket? a busz- és repülőjegyeket miért tudják számítógéppel?
5. ezek után miért menjek vonattal hosszabb külföldi útra?

roziamopsz 2008.01.17. 09:49:08

Sajna MÁV ügyben annyira nem vagyok szakértő :) nem látok bele a belső ügyeikbe én csak irom a jegyeket kézzel :))) Egyébként tök égő mikor jön egy román vagy ukrán és mutatja a géppel nyomtatott jegyét :)tényleg csak nálunk nincs gépesítve. Már évek óta szó van róla,hogy fejlesztik hozzá a szoftvert,de eddig még nem sikerült nekik. Mondjuk nem értem miért kell kifejleszteni? miért nem lehet megvenni valamelyik országtól a kidolgozott verziót?
Egyébként meg van egy európai helyfoglaló rendszer amiből foglaljuk a helyeket és azon keresztül ki tudunk adni több országba is gépi jegyet. Ezt miért nem lehet kibővíteni úgy,hogy minden vonatra ki lehessen adni a nyomtatott jegyet? Szóval ez számomra is rejtély.
Az óminózus esetnél csak annyit tudtam tenni,hogy lemásoltam a dijszabást ,a kitöltési mintát, több érvényes ,leutazott, kézzel irt olasz jegyet és átadtam az utasnak,hogy az olasz vasúttal birkózzon. Mivel én jól állítottam ki a jegyet és ezt el is számoltam a MÁV felé,ezért érdemben nem tudtam mit tenni. Ott egyértelműen az olaszok voltak a hülyék, mivel nem lett rendesen kioktatva a kalauz és nyelvi problémák is adódtak.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.01.17. 15:34:38

zorglub:

Igazad van abban, hogy érdemes megnézni, mit kaptál.

De hogy hogyan kell kitölteni és értelmezni egy jegyet, azt a vasutasoknak kell tudniuk. Ők vannak erre kiképezve (lol), nem az utas. Ha pl. először lát nemzetközit, honnan tudná megállapítani, hogy amit kapott, az _nem_ retúr?

Itt a durva hibát a pénztáros követte el. Pont.

papa razzi 2008.01.30. 21:02:32

Polgári per helyett ajánlanám figyelmedbe:-a 2hónapos előváltási lehetőséget;-a jegyet akkor is leellenőrzöm,hogy jó-e,ha csak 500Ft;-szerintem a jegyen van magyar nyelvü használati utasítás/kitöltési útmutató/.A pénztáros hibáját nem vitatom,de azért hibázhatott,mert kapkodott a jegy kiállításánál,hogy le ne maradj a vonatról!Ekkora madarat mint Te,ritkán látni!Megvetted a kenyeret,hazavitted,és kiderült hogy száraz,közben bezárt a bolt.Most már ezt kell megenned!

tomi79 2008.01.30. 21:54:24

papa razzi: Kitöltési útmutató nincs a jegyen (lásd a mellékelt fényképeket), magyar nyelvű meg pláne nincs, mivel a jegyen minden angolul van. Mielőtt hozzászólsz, javasolnám elolvasni, miről is van szó.
Leellenőrizni meg nem olyan egyszerű a jegyet, pláne ha valaki még nem látott ilyet, nem tudja, hol kell lepecsételve lennie, a rubrikának kihúzva lennie stb.
Igaz, a hibás dátumot észre lehetett volna venni.
És én sem értem, miért utazás előtt közvetlenül kellett a jegyet megvenni; igaz, a pénztárosnak ennyit nem lett volna szabad hibáznia, elvégre gyakran lát ad ilyen jegyet, nem?
süti beállítások módosítása