MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Leszállás

2007. december 10. - georgejr
Nyílt pályán nem illik leszállni, de itt a kalauz is ludas volt. Ha valami baleset történik az az ő felelőssége is lenne. Ennyit egyes emberek munkamoráljáról...


Heló!

Egy igen érdekes eset történt minap a barátnőmmel, elmesélem hát nektek is.

Történt 2007. december 2. álmos vasárnap délutánján, mikoris barátnőm a délután 15.17-es monori személlyel éppen Budapestre kívánt volt utazni. A vonat pontosan indult, és pontosan is közlekedett, egészen a hírhedt Ferdinánd-híd megállóig (Ne keresd a hivatalos megállóhelyek között, mert ez egy amolyan kvázimegálló, pár száz méterre a Nyugati pu. előtt.

Tízből kilencszer pár percre megáll itt a pályaudvarra tartó vonat, gondolom vágányátállítás meg ilyesmik miatt, mielőtt befutna a végállomásra.).
Szóval vonatok jönnek kifelé, mennek befelé, de az ő szerelvény rendületlenül áll. Húsz perc után kezdett elege lennie a dologból, kezdte keresni a kalauzt, hogy valami információhoz jusson, de sehol sem találta. Ekkorra már több utastársa is megunta az ücsörgést, és kezdtek leszállingózni a vonatról, mondván az a pár száz méter gyalog alig öt-tíz perc, hamarabb bent vannak, mintha még bizonytalan ideig várakoznának, mert persze a kalauzt senki sem lelte. Kedvesem követte a többieket. Ahogy haladt, látta, hogy az elöl lévők a masinisztával váltanak pár szót, aki csak a fejét ingatta búsan, jelezvén mit sem tud az ácsorgás okáról. Fél perc múlva ajtók pittyegnek, csukódnak, vonat elindul, otthagyva mindenkit. Emberek kiabálnak, öklüket rázzák, és értetlenül végignézik, míg elcsorog mellettük a szerelvény. Kedvesem és a többiek hevesen anyázva ballagtak be a pályaudvarra a sínek mentén.

Sem a mozdonyvezető, sem a kalauz (aki elő sem került, ugye) nem jelezte annak jónéhány embernek, hogy helló, vissza kéne szállni. Egy hangosabb kiáltás, hogy szálljanak vissza, mert indulunk, éppen elég lett volna, de hát ennyire sem telt tőlük.

(Megjegyzem, nekem a MÁV már nem fáj annyira, igen ritkán járok vele. Tíz évig suliba és melóba is minden nap vonattal jártam, épp elég volt belőlük. Megtehettem, hogy úgy váltsak munkahelyet, hogy vonat közelébe se kelljen mennem -és ez tényleg sokat nyomott a latban- és pár éve meg is tettem. Azóta ritkán használom, ha tehetem, Volánnal megyek.)


Kellemes MÁV-mentes közlekedést kívánva mindenkinek, maradok tisztelettel:

Cinege

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr9258840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.12.10. 10:44:07

ha már eldöntötték hoy leszállnak a semmibe, és onnan gyalog mennek, akkor miért akartak visszaszállni???

persze tudom én. hogy ne kelljen gyalogolni ha nem muszály. na de most őszintén. a semmi közepén leszállni a vonatról? normális e az ilyen ember?

gondolom nem poénból állt meg a vonat ott. ha igen, és ez többször is előfordul, akkor a mávnál kell reklamálni ezügyben, és a gyalogos elvonulás nem segít...

gery · http://gery.blog.hu 2007.12.10. 12:15:53

ez velem is előfordult már. igaz, akkor meghibásodott a vonat, és már háromnegyed órája állt 500m-re az állomástól. a különbség az, hogy én nem vagyok annyira korlátolt, hogy elkezdek anyázni. a megállásnak oka van, néha olyan, hogy a vezető is annyit tud, hogy "ződalámpa, go". esetleg menjen ki egyenként az utasokhoz, és térdenállva könyörögjön, hogy szálljanak már vissza, amíg a többi, türelmesebb utas a vonaton ül, és mégtöbbet késik?
jah, és nyílt vasúti pályán leszállni ősi román szokás. aki ezt teszi, az sikeres ember nem lehet, mert nem lesz lába :P

madachy 2007.12.10. 12:40:38

Két jó megoldás is lett volna.

Az egyik, hogy a kalauz nem tűnik el, és a leszállni szándékozóknak szól, hogy ugyan már ne, mert biztosan megyünk tovább mindjárt, meg különben is igen megnő a veszélye annak, hogy elveszti a t. utas a becses lábát.

A másik, hogy a mozdonyvezetőnek vagy az elveszett kalauznak csak annyit kellett volna tennie, hogy kidugja a fejét az ablakon, füttyent egyet, vagy elkiált egy helót, és int egyet. Ebből nyilván megértették volna az utasok, hogy vissza lehet szállni.

Amúgy húsz perc ácsorgás meg még a Ferdinánd-híd megállónál is sok. Főleg úgy, hogy közben ki-be jár a többi szerelvény. De persze tényleg veszélyes ez a leszállás dolog.

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2007.12.10. 13:35:31

Ez a keletinél előforul, ott isleszálnak.

És bizony a tájékoztatás az oka, vagyis annak hiánya.

Reggel amikor 5-10 perc is számít a munkába menőknek, annyi lenne a minimum hogy szól az arra illetékes, jelen esetben a kaller, hogy mi van. Ezért van ott!!!

Ha ajegyet elkérni 20 perc alatt el tudja 2 is, akkor 20 perc állásnál egyszer végigmehetne hogy mi a baj.

Főleg ha 5 perc sétára van a végállomás.

Szerintem az a ősi román szokás hogy palira veszik és leszarják az utasokat! Nem az hogy igényli az ember a tájékoztatást!

Snake 2007.12.10. 14:26:46

Tessék tudomásul venni,hogy nyilt pályán nem szálingózunk csak úgy fel-le a vonatról.A VASÚT VESZÉLYES ÜZEM.A várakozásnak pedig valószínűleg forgalmi okai voltak.

FSZT. 2007.12.10. 15:14:01

Az előttem szólónál a pont!
Ráadásul a jegyvizsgáló honnan a fenéből tudná, hogy mi történik az állomáson, amikor ő is a vonaton tartózkodik?????????????? szerintem egyenlőre még nincs röntgen szemük.

Adani 2007.12.10. 16:49:33

Viszont van mikor maga ak aller mondja ( itt is volt példa hasonlóra), h sorry de valami gond van a mozdonnyal, de akinek sietős kb. 1 km-re vagyunk az állomástól a sínek mentén az menjen. pár 100 méter tényleg gyalog sme sok, de valóban nem árt vigyázni, meg figyelni ,h jön-e vonat meg, h legyen hová félreugrani ha baj van.

RDH · http://sexchat.hu?ref=1822 2007.12.10. 17:46:57

Elég szomorú hogy a 21. században párszáz métere az ország legforgalmasabb pályudvarától eltelik 20 perc úgy, hogy senki nem tudja mi van. Beleértve a mozdonyvezetőt is!

Ezért szar az egész! Ilyen technika miatt tud befagyni +2°C fokban a váltó, tud nap mint nap leszakadni a vezeték, és megbénulni egy fél ország mert foglalt az egyetlen vezetékes telefon! És ezek nem tulzások! Sajnos!

RDH · http://sexchat.hu?ref=1822 2007.12.10. 17:48:38

Ja igen... aki inkább elkésik mint hogy bizonytalanul várjon 20 percet vagy 240-et, igen az ne utazzon vonattal!

Én sem tenném ha nem lenne feltétlen szükséges, főleg nem több tízezerért.

Fedup Sári 2007.12.11. 11:15:19

Na kérem, akik szerint hülye az, aki a Nyugati peronjának gyakorlatilag a végénél lévő Ferdinánd hídnál 20 perc információmentes várakozás után leszáll, azoknak elmesélem, hol kellett tegnap leszállnom a Váczról 7:28-kor induló zónázóról:

A vonat a 9. vágányra állt be a Nyugatiban, és a hátsó 1 1/2 kocsi a már leaszfaltozatlan peronvégre lógott le. Ahogy leszálltam, és elindultam előre, elértem a karám végét, ahol a leszállásom helyére vonatkozóan a következő tábla volt elhelyezve: "Üzemi terület. Idegeneknek belépni tilos és életveszélyes!"

Most akkor tegnap az érintett mávosok gondatlan veszélyeztettek? Vagy csak hazudik a máv, amikor életveszéllyel fenyeget?

Gery, Snake, FSZT., mit szóltok ehhez? Ősi román szokás-e ez?

Plusz átfuthatjátok ezt is: www.meoszinfo.hu/hir_0347.php (Megintállunkvazzén is volt, de ezt dobta ki a gugli.)
süti beállítások módosítása