Hát ez kész. Szánalmas. Ennyit a korrektségről....
Tisztelt MÁV szerkesztőség,
2007. november 23. péntek, Sopronról igyekeztem Budapestre a páromhoz a 911/936-os Kékfrankos/Alpokalja IC-vel, mint ahogy ez kéthetente lenni szokott.
A 21:48-as érkezés helyett sikeresen bedöcögtünk 22:18-ra a Keleti pályaudvarra. Felpillantottam a vasútállomás órájára-illetve a sajátomra- és mivel a késés -még barátok közt is- kétszer annyi mint a MÁV által előírt 15 perces határ, sietve mentem le a jegypénztárokhoz, hogy visszaváltsam az IC helyjegyet. A pénztároshölgy persze nem így gondolta, csak annyit közölt, hogy azt a "felsőbb utasítás kapta" h. nem válthatja vissza a jegy helyjegy árát.
Én -mint később kiderült naívan- rögtön azt hittem, hogy a hölgy rendelkezik téves információkkal, ezért az ügyeletes tiszthez fordultunk (a kilencedik vágány mellett lévő irodában). Itt a bent dolgozó hölgy közölte a felhalmozódott kisebb tömeggel, hogy vágányzár miatt a vonat 21:58-ra volt kiírva nem 48-ra.
És itt jött a meglepetés, amire nem számítottunk: a MÁV szerint a 22:18kor beért vonat már a Keletiben volt 22:13 -kor, tehát pont 15 perces volt a késés, így NEM JÁR VISSZATÉRÍTÉS!
Próbáltuk elérni az ügyeletes tiszt felettesét, de kérésünkre se nem jött le beszélni velünk, se nem vette át a telefont, csak annyit üzent, hogy nem fizetnek vissza semmit.
A telefonbeszélgetés után az irodában dolgozó hölgy odadobta elénk a "panaszkönyvet", hogy tessék ide lehet beírni, ha nem tetszik a dolog, de mellkesen odavette hogy "úgyse történik semmi".
Szóval így kell kimagyarázni egy fél órás késést, köszönjük MÁV.
Üdvözlettel:
XX / Sopron