Bálint még ősz elején küldte ezt a levelet, melyben a Kürtős-Lőkösháza-Békéscsaba-Szolnok-Budapest-Keleti vonalra panaszkodik. Ez a vonal mindenki számára ismerős lehet onnan, hogy szinte nem is volt olyan alkalom, amikor az egyik budapesti pályaudvarra kilátogatva, ne emlegetnék a lőkösházi vonatok késését.
Bálint még több dolgot is felhoz a vonallal kapcsolatosan, így át is adjuk neki a szót. Íme:
Kedves Új Máv Blog!
Rendszeres, napi olvasója vagyok a blogotoknak és nagyon örülök hogy van egy ilyen oldal ahol mi is kitudjuk panaszkodni magunkat a MÁV által kapott sérelmek miatt. De most nem erről hanem a Kürtős-Lőkösháza-Békéscsaba-Szolnok-Budapest Keleti vasútvonalon folyó áldatlan állapotokról szeretnék írni:
Köztudott hogy a vasútvonal kezdő, magyar szakasza Lőkösháza. Itt általában 8 vonat jár be és lép ki az országból. Ezek a vonatok mind nemzetközi IC- k, melyek Marosvásárhelyről, Nagyszebenből, Bukarestből és más román városokból kötik össze Romániát Magyarországgal.
Köztudott hogy a vonatok 3/4- része IC, amelyek az országos átlagértéket meghaladó késéssel közlekednek, a mai, 2011.08.28.19:31- es elvira szerint a Nesebar nemz. gyorsvonat késése 208 (!!!!!!) perc, a TRAIANUS IC ma csak 7 percet késik a napi fél- 1 óra helyett.
A pályaállapotok finoman szólva is szarok, a vagonok Bo és A gyorsvonati kocsik, kb. a takarítás annyi hogy a tak. nő 2 végighúz egy lapátot és kész.
De a legjobban egy Gabriella nevű hölggyel megtörtént eset háborított fel, mikor a CFR- es ajtó a lányt odacsukta az már nálam is kiverte a biztosítékot. A MÁV megkeresésemre közölte hogy nem tiltják be a CFR kocsik Magyarországon való közlekedését.
A vonat kb. az engedélyezett 120/ ó helyett kb. 95- el megy, érdekes módon a 2 évvel ezelőtti menetrendben az út 2 és fél óra volt, ez ma ténylegesen 3 óra, pályarekonstrukció egyenlőre nem lesz.
A vonal végig kétvágányú, ám Mezőtúrig csak a bal, utána csak a jobb vágány van áram alatt és bekötve nincs a biztosítóberendezésbe. És a Budapesti vonatok menetrendjének itt régen csak híre-hamva sincs a valósághoz.
Legjobban pedig az háborít fel hogy a nagyszámú gyorsvonati kocsi ellenére több esetben az emberek nem tudtak elférni a vonatban, egymás hegyén- hátán álltak, amiben nekem is volt részem, pedig jó fizikális állapotban vagyok, de 3 órát végigállni sok.
Néhány alkalommal pedig a pesti gyors szerelvényét 2 (!!!) kocsi alkotta, az emberek úgy álltak egymás mellett
mint sok-sok heringes doboz
Sajnos egyenlőre változás e téren nem várható a Magyar Államvasutak személyszállító leányvállalatát ismerve
Köszönöm hogy kipanaszkodhattam magam!
Bálint