MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Rúgjanak már ki egy pár menetirányítót!

2011. november 03. - Vittore.

Név nélküli olvasónknak nagyon tele van a hócipője, hiszen a rossz utazásszervezésen kívül az utasok érdekeit figyelmen kívül hagyó menetirányítókból is elege van.

Az nem elég, hogy egy gázolás miatt a legutóbb ő és jó néhány utastársa a sötétben botladozott vissza a sínek mentén az előző állomásra, de a Szolnok tartó vonatot meg sem állíttatta a menetirányító, így az önhibájukon kívül eső gázolás miatt több száz ember várhatta a következő, természetesen késő szerelvényt.

Átadjuk a szót:

November 2.-án este Rákoshegyen vártam a 20 óra 8 perces Sülysápi vonatot, mivel a kedves máv gondoskodott róla, hogy Budapest utolsó nagy megállójában ne álljon meg a Szolnokra menő vonat. Így minden este fél órával tovább tart az utazása annak aki Rákoshegyről szeretne eljutni Sülysápon túlra.


A Sülysápra menő vonat kivételesen pontosan érkezett, (nagy ritkaság), de alig hagytuk el a következő megállót Rákoskertet, a vonatunk valakit elgázolt a nyílt pályán egy nagy kanyarban, esélyt sem adva a vonatvezetőnek a megállásra. Aki az éjszakai sörétben ilyen helyen gázoltatja el magát az nagyon elszánt. Ez ellen nincs mit tenni, van ilyen. A kaller kb. 10 perces várakozás után jött szólni az utasoknak, hogy gázolt a vonat, kb. másfél 2 óra múlva fog befejeződni majd a helyszínelés mert olyan sötét van kint. Kérdeztük a kallert, hogy a következő, mögöttünk jövő vonat amelyik Szolnokra megy, az meg fog-e állni átvenni az utasokat? A vonatunk ugyanis igencsak tele volt, alig volt ülőhely. A kaller azt mondta, hogy nem tudja, ők szóltak a menetirányítónak, de az nem szólt vissza. Ezt már ismerjük, ezért több száz utas nekiindult a sötétben a síneken és a sínek mellett botladozva Ecser állomásra ami kb. másfél-két kilométer távolságban volt. A telefonjaink fényével világítottuk meg valamennyire magunk előtt az utat, többen így is elestek a köveken.


Megérkeztünk Ecser állomásra, ahol nemsokára bemondta a hangos, hogy az „A” vágányra a fog érkezni a Sülysápra menő vonat. Tehát már tudott róla, a bakter, hogy gázolás történt mert normál esetben a „B” vágányra kellene érkeznie a vonatnak.

Pár percenkén megismételte a szöveget, majd megláttuk a közeledő vonatot ami lassítás nélkül átdübörgött az állomáson, több száz utast otthagyva. Természetesen ez a Szolnokra menő vonat volt, a menetirányító nem utasította a vonatvezetőt, hogy álljon meg, sőt tévesen tájékoztatta az Ecseri baktert is. Ez az utasokkal egy hatalmas kibaszás, az utasok érdekeinek a semmibe vétele.


Fél órás várakozás után megérkezett a következő Sülysápra menő vonat, azzal el is jutottunk Sülysápra. Ott persze mindenkinek le kell szállnia a vonatról, és a vonat ÜRESEN megy tovább le Szolnokra. Ez minden este így van, kurva egy okos lehetett az aki ezt kitalálta. Szépen várakozunk a következő Szolnokra menő vonatra, amikor is a hangosba bemondják, hogy 25 percet fog késni. Na ezt szépen be is tartották, sőt még pár percet rá is tettek. Így több mint másfél órával később értem haza. Ja és a 60km-es vonatbérletemért több mint 50.000 Ft-ot perkálok le minden hónapban a mávnak amiből olyan szemét trehány embereket fizetnek mint a menetirányítók.


Kérdésem lenne, hogy mikor fogják végre Rákoshegyen is megállítani a Szolnokra menő vonatot.

Kérdésem lenne az is, hogy mikor fogják végre megcsinálni a vasúti pályát Nagykáta után, ahol a 120km/h-s pályán hosszú évek óta 30-40km/h-val közlekednek a vonatok több településen keresztül. Ez a pálya szakasz életveszélyes, még sem csinálják meg. Ha nem lenne életveszélyes akkor nem korlátozták volna le ennyire a vonatok sebességét több 10km-en át.

Az is kérdésem lenne, hogy mikor fogják már páros lábbal kirúgni a mávtól az ilyen menetirányítókat akik semmibe veszik az utasok érdekeit.


Tisztelet nélkül egy nagyon dühös utas.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr963350519

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Dizájnbunkók Budapest Belvárosában 2011.11.03. 15:15:14

Sokba került, sosem működik rendesen és igazi bunkóság a vakok számára – mi az? Az ötödik kerület egyik turistalátványosságának kikiáltott, Szabadság téri interaktív szökőkút. Nagyot álmodott a belvárosi píárpolgármester és csapata, csicsás ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.11.03. 16:23:53

A második kérdés jogos, a nemzetközi gyorsvonatokat, meg a belföldi Béksécsaba-Bp vonaton utazókat is szívatják ezzel. Újszász után szánalmas cammogásba kezd a vonat, egészen Nagykátáig. Miközben a 120-as pályát Szajol-Mezőtúr között átépítették 160-ra, hogy továbbra is 120-al hajtson rajta a vonat, mert ETCS-2 rendszer kiépítés előtt nem mehet 160-nal. Azt a 30 km-t miért is nem lehet normálisan megcsinálni? Szánalmas és kritikán aluli, ahogy kinéz, főleg Tápiógyörgye meg Tápiószele meg Farmos körül.

Az valóban jó kérdés, hogy a vonatot miért nem állították meg, hogy felvegye az utasokat. Valamint miért küldték ki üresen Sülysápról a vonatot? Ennek mi értelme volt? Hiszen utasokkal közlekedtetni épp annyiba kerül mint üresen, ha én kocsival felveszek még két embert, aki arra megy amerre én attól nekem a benzin ugyanannyiba kerül.

Aki meg vonat elé ugrik és több száz embert + a vezért szívatja azért mert neki szar és ki akarja nyírni magát annak a jó édes anyukáját. Miért is nem tudja magát otthon felkötni, ha ki akarja nyírni magát tegye, joga van hozzá, de gondoljon már másokra is.

Rabbeleben 2011.11.03. 19:11:57

Nyílt pályán, tök sötétben vonatot megállítani átszállásra?
Bravó!!
Ha meg valakinek kimegy a bokája, akkor szétperli a szemét MÁV-ot, meg a rohadt baktereket.

Szervezeti felépítés, hatáskörök meg teljes homály ....

Kapitányság 2011.11.03. 20:03:46

Ilyen tényleg van, hogy tök sötétben több száz utas a nyílt pályán bukdácsol másfél-két kilométeren át?

lyken 2011.11.03. 20:15:53

"Ja és a 60km-es vonatbérletemért több mint 50.000 Ft-ot perkálok le minden hónapban a mávnak amiből olyan szemét trehány embereket fizetnek mint a menetirányítók."

60 km távra 1200 ft a jegy startklub kártyával oda-vissza, ha jól rémlik.
Tegyük fel, hogy dolgozni jársz. Az max 22 utazás havonta.
Startklub éves díja 35.000 ft, ez havi leosztásban ~3000 ft.
Fentiek alapján a havi összköltség 29400 Ft. Ha szabadságon vagy, ill. ha nyaralsz akkor még többet nyersz.
Ne tömd ezt a szemét mamutot értelmetlenül. Hónap elején veszel 25 jegyet dátum nélkül a viszonylatra és kész.

@Rabbeleben: "Nyílt pályán, tök sötétben vonatot megállítani átszállásra?
Bravó!!"

Teljesen jogos. Inkább helikopterről dobjanak le nekik mobilzuhanyt, hidegélelmet meg szakállnyírógépet. A szolnoki helikopterezred Mi17N-ek úgyis nemrég kaptak NVG-t, majd megoldják ezt is. (Az gondolom kivitelezhetetlen, fizikai képtelenség, elszállt agymenés, hogy megáll a második vonat, a jv-k odaállnak az ajtóhoz, az egyik világít a szolgálati elemlámpával, a másik meg felsegíti meg lesegíti a delikvenseket.)

"Szervezeti felépítés, hatáskörök meg teljes homály"

Ja, hát hülye utas, na. Hogy képzeli, hogy őt csak az érdekli, hogy A-ból B-be eljusson? Mikor vannak a hatáskörök, meg van a szervezeti struktúra? A boltban is, ha veszünk valamit és a két pénztárból az egyik bedöglik, akkor megáll az élet. És elkezdik magyarázni a gép áramköri struktúráját. Meg a pénztárgép javító főfelelős helyét a szervezeti ábrán.

lyken 2011.11.03. 20:18:33

@Kapitányság: Te mit csinálnál, ha a MÁV tojna a fejedre? Elindulnál a következő pontra ahonnan továbbjuthatsz, vagy ülnél a boldog tudatban, hogy biztos van a MÁV-nál valaki aki felelős a kényelmetlenséget szenvedett utasok mihamarabbi célbajuttatásáért? Mert ugye -bár nem a MÁV hibája-, de azért hagy érezze már az utas, hogy vészhelyzetben valaki gondoskodik róla.

Rabbeleben 2011.11.03. 20:39:39

@lyken: Akármilyen jármű is volt, kavicsos pályára leszállni ...
Tudod, volt olyan, hogy nyílt pályán megálló vonatról lemászó kíváncsi utas nyílt lábtöréssel mentőhelikopterrel került kórházba. De az ötlet jó: 1 kaller világít, egy kaller lesegít, egy kaller felsegít ... Hány ajtaja is van egy vonatnak?

Semmi gáz azzal, ha a T Utas haza óhajt jutni.
gond akkor van, amikor fogalma sincs, kit miért akar kirúgatni (lásd a "kissé" bulváros címet).

Rabbeleben 2011.11.03. 20:42:10

@lyken: Nem nekem írtad, de én például nyugodtan üldögélnék a vonaton.
A T. Utasok akkor voltak vészhelyzetben :o))), amikor elhagyták a szerelvényt.

Adani 2011.11.03. 20:44:43

@Rabbeleben:

De hol volt itt szó nyílt pályáról? Már elmásztak Ecserig, ami már rendes állomás peronnal. Ott már megállhatott volna a másik vonat felszedni az utasokat.

Sima ügy, aki bátor és merész az saját felelősségére elindul a síneken a nyíltvonalon a következő állomásig, ami 1 km-re van. Aki meg nem az, az marad a vonatban. De aki vállalja, h elmászik gyalog a következő állomásra azt ugyan vegye már fel a vonat.

Kapitányság 2011.11.03. 20:48:29

@lyken: Nem azt mondom, hogyha pl Bp-n belül történik ez, akkor nyílván leszállok a vonatról és keresek valamilyen más hazajutási lehetőséget.
Viszont az döbbenetes, hogy felnőtt emberek képesek veszélynek kitenni magukat azáltal, hogy inkább a vasúti pályán gyalogolnak. Melyik a fontosabb, a testi épség, vagy hogy később érek haza?

Rabbeleben 2011.11.03. 20:51:46

@Adani: De hol volt itt szó nyílt pályáról?

"Kérdeztük a kallert, hogy a következő, mögöttünk jövő vonat amelyik Szolnokra megy, az meg fog-e állni átvenni az utasokat? ...
Ezt már ismerjük, ezért több száz utas nekiindult a sötétben a síneken és a sínek mellett botladozva Ecser állomásra ami kb. másfél-két kilométer távolságban volt. A telefonjaink fényével világítottuk meg valamennyire magunk előtt az utat, többen így is elestek a köveken."

Kapitányság 2011.11.03. 20:52:04

@Adani: "De hol volt itt szó nyílt pályáról?"
Itt: ..."ezért több száz utas nekiindult a sötétben a síneken és a sínek mellett botladozva Ecser állomásra ami kb. másfél-két kilométer távolságban volt."

gcsabi 2011.11.03. 20:59:09

A kedves utasoknak tilos leszállni a nyilt pályán, rendkívüli ok miatt megállt vonatról!
A kallernek kifejezetten meg kellett volna tiltani a leszállást. Az persze más kérdés, hogy mondhat amit akar, aki le akar szállni az le is száll. Az, hogy tilos és nem véletlenül, az nem szokott mifelénk zavarni mindenkit.
@Rabbeleben:
A hatáskörök teljesen tiszták. A START-os vonat megrendelője a START és így értelemszerüen a START-os irányító rendelheti el a rendkívüli megállást, ahogyan minden START-os vonatot érintő intézkedést ő hozhat meg, a pályavasút csak végrehajtja a megrendelést és csak a technológiai lebonyolítást szabályozhatja.

Rabbeleben 2011.11.03. 21:02:08

@gcsabi: "A hatáskörök teljesen tiszták. A START-os vonat ..."
Köszi!
Ennyi.
Ehhez most kevés köze volt a menetirányítónak.

Adani 2011.11.03. 21:04:45

@Rabbeleben:

Igen, de a vonat megállításra már Ecser állomáson vártak.

"Megérkeztünk Ecser állomásra, ahol nemsokára bemondta a hangos, hogy az „A” vágányra a fog érkezni a Sülysápra menő vonat."

Vagyis már beértek Ecser állomásra ott már megállhatott volna a vonat, utasokat felvenni, az már nem a nyítl pálya, ahol veszélyes vonatra szállni.

Mellesleg tegnapelőtt a Pannónia IC is megállt valahol Rákos közelében és páran leszálltak róla. Elég hirtelen, ezért nem kizárt,h valaki a vészféket húzta meg.

Rabbeleben 2011.11.03. 21:09:24

@Adani: No, akkor ismét!
"Kérdeztük a kallert, hogy a következő, mögöttünk jövő vonat amelyik Szolnokra megy, az meg fog-e állni átvenni az utasokat? ..."
A nyílt pályán!!!!! utána sétáltak el Ecserig.
Nem bonyolult!

Adani 2011.11.03. 21:32:26

@Rabbeleben:

Akkor ismét szövegértés. Ecser állomáson voltak ,ahol a hangos bemondta,h a megszokott B helyett az A-ra megy a vonat, előtte mondták, h szóltak,h állítsák itt meg a vonatot, h fel tudjanak szállni rá. A vonat meg is érkezett csak épp nem állt meg. Ecser állomáson. Nem a nyílt vonalon volt mindez, az állomáson pedig miért ne állhatott volna meg? Ott már semmi veszély nincs benne.

lyken 2011.11.03. 22:09:35

@Rabbeleben: "Hány ajtaja is van egy vonatnak?"
Ha egy ajtónál segítik az átszállást?

"Semmi gáz azzal, ha a T Utas haza óhajt jutni."
Ok, már azt hittem az lesz a következő, hogy vessünk ki tömegközlekedési adót mindenkire, ha a jegybevétel nem elég Az utasok meg a jegyvásárlás ellenére is kussoljanak és ne várjanak szinvonalat meg szolgáltatást.

"gond akkor van, amikor fogalma sincs, kit miért akar kirúgatni"
Igen, sajna sok a bűnös lelkű nyomoronc lélek, aki csak utazni akar-lehetőleg minnél gyorsabban- és felszállás előtt nem biflázza be a vasút szervezeti felépítését, hogy tudja, ki miért nem felelős.
A MÁV nem átall ilyet kitenni: www.mav.hu/res/szerv_abra.pdf
Miközben a valóságos teljes ábrázolás kb ilyen szintű lenne: www.kormany.hu/download/7/e8/50000/NGM%20szervezeti%20%C3%A1grajz.jpg
És szegény hülyék nem hajlandóak bebiflázni. Érthetetlen.

"Nem nekem írtad, de én például nyugodtan üldögélnék a vonaton."
Sajnos jártam úgy, hogy előttünk zuhant kocsi a pályára. Bevallom, hogy a második laptopakksi lemerülése és a könyvem következő 80 oldalának elfogyasztását követően azért nem bántam, hogy megjött a mentesítő volánjárat és erdőn-mezőn-töltésen átmászva továbbmehettünk.

@Adani: "De aki vállalja, h elmászik gyalog a következő állomásra azt ugyan vegye már fel a vonat."
Illegálisan odajutott utast? Dögöljön meg, inkább száradt volna el a pályán ahol a START kontojára dobhatja fel a talpát.

@gcsabi: "...minden START-os vonatot érintő intézkedést ő hozhat meg..."
Megkérdezhetem, hogy ez az utas mihamarabbi célbajutását hogy segíti elő? Feltéve, hogy feltesszük, hogy a MÁV célja a közlekedtetés, ezen belül pedig az utasigények minnél magasabb szinten történő ellátása. Az utas vesz egy jegyet a MÁV-tól, felszáll a MÁV vonatra, amit MÁV alkalmazott vezet, MÁV alkalmazott irányít és MÁV alkalmazott ellenőrzi rajta a jegyeket. A MÁV alkalmazott lehet MÁV cég szerződött partenere is, az utas számára és ÜSZ szempontból is MÁV alkalmazott.

@Adani: "Nem a nyílt vonalon volt mindez, az állomáson pedig miért ne állhatott volna meg? Ott már semmi veszély nincs benne."
Vasutas szempontból, ott nem lehetett 100 utas a nyíilt pályán veszteglő vonatról. Mert az tilos. Tehát mivel nem lehettek ott, felesleges lett volna elrendelni, hogy megálljon. Hiába próbálsz észérveket. Ha valaki a szabályzatok meg a hatáskörök mögé bújik azért, hogy ne kelljen utasigényekkel foglakoznia, akkor nem fogsz egyről a kettőre jutni. Nem akarja megérteni és kész.

gcsabi 2011.11.03. 22:41:34

@lyken:
A MÁV célja a vasúti közlekedés lebonyolítása, aminek EGY része a személyszállítás. Ennek a résznek a megrendelője a START ezért annak a képviselője jogosult rendelkezni az általuk üzemeltetett vonatokról és ők a felelősök is érte. A többi MÁV szervezettel a szerződések alapján állnak kapcsolatban. A pályavasút a megrendelt menetvonalak alapján a közlekedtetésüket végzi.
Ez nem elősegít vagy hátráltat, csupán így működik.
Az utast ez annyiban érdekelheti, mint a banknál, ha nem a kap hitelt a hitelügyintézőtől nem a pénztárost szidja. Már ha nem mindegy kit, csak szidhasson valakit!
Mivel van akinek ez zavaros, gondoltam leírom, mégis csak jobb azt anyázni akinek köze van hozzá :)
Itt meg nagyjából az történt, hogy az utasoknak a seggükön kellett volna maradni amíg végeznek a helyszineléssel és engedékyezi a rendőrség, hogy továbbmenjen vagy visszatolják. Persze inkább visszaekéztek a sötétben oda ahol nem is lett volna szabad lenniök és megsértődtek, hogy nem állt meg a vonat.
Az tuti, hogy nem a kaller mondta nekik, hogy tessék bátran visszabotorkálni a töltésen és ott megállítják nekik a vonatot.
Tudom szar dolog egy öngyilkos miatt ülni + 1-11/2 órát, de néha előfordul.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.04. 01:16:26

Tájékoztatás volt (10 perc múlva, az ilyen helyzetben azt jelenti, hogy rögtön) Ne feledjük, a kallernak ilyenkor más dolga is van.

Pobléma volt más (utasok). Amit a kaller egymaga képtelen volt megoldani, és igazából a MÁV sincs erre felkészülve.

Kérdezem, ha gázolás van, és a másik vágányon megy az üzemi forgalom, akkor ott mennyi a Vmax ilyenkor?
Logikus feltételezés-e, hogy ilyen esetben előfordulhatnak a sinen caplató utasok, ergo egy 120-as pályán nem kelene ilyenkor 120-al engedni a vonatot?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.11.04. 01:42:00

Én azt nem értem, hogy ha alig hagyták el Rákoskertet, miért nem oda sétáltak vissza, miért a jóval messzebb lévő ecseri megállóba?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.11.04. 01:43:40

Csak azt nem értem, hogy miért nincs erre valami megoldás, hogy ha előreláthatólag 1-1,5 órát áll a vonat, akkor ne kelljen az utasoknak dekkolniuk? Ilyen mértékű fennakadás esetén még a metróban is alagúti kiszállítást rendelnek el.

Rabbeleben 2011.11.04. 07:46:09

@lyken: Ha valamit sokszor leírsz, még nem lesz igaz.

Rabbeleben 2011.11.04. 07:47:43

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
20 km/h sebességet szoktak engedélyezni a gázolás/helyszínelés területe mellett.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2011.11.04. 10:39:37

Pár évvel ezelött pont Ecser környékén ütött el a vonatunk egy lovat. Nem vicc. Akkor megállt a másik pályán előző vonat és szépen megvárta amíg az utasok átszállnak, pedig az is a nyílt pályán volt. Jé, akkor lehetett? Most miért nem? Az állomáson viszont tényleg megállhatott volna. Sőt a Szolnokra menő vonatot, ami ugye Sülysápig nem áll meg sehol, utasíthatták volna arra, hogy ezután minden állomáson álljon meg Sülysápig, Ez lett volna a normális emberi, UTASBARÁT hozzállás.

Az egy külön vicc, hogy Sülysáp után üresen megy le a vonat Szolnokra, naponta nagyon sokszor fordul elő ez. Az is vicc, hogy a reggeli órákban Szolnokról üresen megy a vonat Sülyápig, és ott kezdi el csak felszedni az utasokat. Nagykátától délre eső településeken így csak óránként áll meg 1-1 vonat, miközben minden második vonat üresen robog át az állomáson. Aki ezt a rendszert kitalálta az fel kellene akasztani a keletiben egy jól látható helyre.
Régen megállt a Szolnokra menő gyorsított vonat is Rákoshegyen, hiszen aki pld a reptérre megy nagy csomagokkal annak az a jó ha a jó buszközlekedéssel ellátott Rákoshegyen tud leszállni illteve felszállni a vonatra. Amióta kitalálták ezt a zónázó szarságot, azóta vagy kénytelen átszállni az utasnak a bőröndjeivel másik vonatra ami megáll Rákoshegyen, vagy csak Rákos állomáson szállhat le, onnan meg csak több átszállással tud eljutni Ferihegyre. Ez egy kész téboly. Aki ezt kitalálta azt is fel kellene akasztani a keletibe a másik mellé.

Nagykáta utáni szakasz 30-40km/h-s sebességkorlátozása nem most kezdődött, már több mint egy évtizede szarnak tisztességesen felújítani a pályát. Talán 2 éve volt egy nagyobb, hetekig tartó felújítás azon a szakaszon, pár napig 60-70-el mentek utána ott a vonatok, majd újra lekorlátozták a sebességet. Pedig lenne jó megoldás a pályaszakasz megsüllyedésének megakadályozására. Az oroszok a tajgában a mocsárba lefektetnek egy kb 2 cm vastag terfil szövetet, majd erre lerakják a talpfákat és a sineket és már mehet is a vonatközlekedés, nem süllyed el a pálya. Ha itt a kőágy alá raknák a terfilt az lenne a megoldás. Ja és ezt a terfilt pont magyarisztánban gyártják, a Temaforg vállalat eszméletlen mennyiséget küld ebből a terfilből az oroszoknak. A terfil egyébként tépett bálás ruhákból készül, egy vatta szerű anyag ami ellenáll a víznek és nem korhad el egyik napról a másikra.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.11.04. 11:12:32

El nem tudom hinni, hogy miért vonat elé ugranak az emberek. SZerencsétlen mozvez meg aztán egész életében ezzel fog élni, plusz htráltatja a mMÁVot, pedig az még hátráltatás nélkül se olyan szuperpontos.
@Kapitányság: Vannak nagyobb döbbenetek is. Egyébként meg a sín mellett lehet okosan (azaz úgy, hogy ne b@sszon el a következő vonat) menni.
@Rabbeleben: lyken arról beszél, hogy a 100 utas ott volt Ecseren (mert ugyebár eléstáltako oda), és ECSEREN a vasútállomáson nem állt meg nekik az a vonat. Az meg ilyen szempontból lényegtelen, hogy azok az utasok a sínen jöttek a nyílt pályán álló vonaból, mert ugyanekkora erővel a töltés mellett a szántásban, vagy valami traktorcsapáson is jöhettek volna.

Adani 2011.11.04. 12:58:05

@SomyTomy:

Persze, h lehet a sínen menni pláne, ha csoportosan csinálják nem egy ember. De egyedül is lehet ha néha hátrapillant az ember, meg fülel. A vonat zaját hallani messziről is, a sín is ciripel már 5-6 mp-cel a vonat odaérkezése előtt, ezt bárki megnézheti egy állomáson is, vagy egy vasúti átkelőben. Vagyis ha sínciripelésnél azonnal ugrasz le a vágányról nem csap el a vonat.

ZBR 2011.11.04. 14:53:16

Bocsánat, Vittore, Adanit nem lehetne kitiltani? Kicsit meredeknek érzem, hogy jogszabályellenes, életveszélyes dolgok elkövetését helyesli, arra buzdít.

NEM. A vonatról nem szabad leszállni és nem szabad előregyalogolni. És ha mégis előregyalogolsz, a vonatokat akkor is a menetrendjük alapján kell közlekedteni. A megálló vonat megáll, a nem megálló pedig nem.

A gond azzal van, hogy egy öngyilkos miatt ennyit helyszínelnek. Harminc perc alatt az egész ország területén fel kéne tudni számolni ezt a problémát. 15 perc alatt mentő-rendőr-tűzoltó ki kell érjen. A maradék 15 perc elég három fotó készítésére, aztán meg szépen odébb lehet tenni és mehet a vonat. Majd a rendőr-mentő-tűzoltó megvárja a hulaszállítókat. Ha esetleg még él, na akkor megállhat tovább. Nyilván, ha az életéért küzdenek a sínek között, akkor ráér az újraindulás.

Ami meg a menetrendet illeti, az illetékes minisztérium a megrendelő, lehet odamenni panaszkodni. Ha tényleg nem tetszik az ütemes menetrend. Másfél órával később értél haza? Az ország nagy részében a gázolás után, a következő vonat indul EGY óra múlva, jó esetben! Rosszabb esetben a pálya elzárása miatt (pl. másik vágányra is esnek testrészek) a helyszínelés végéig egy vonat se megy sehova sem...

gcsabi 2011.11.04. 15:02:48

@Adani:
Hadd legyek egy kicsit morbid: lehetőleg addig vonuljatok eagy 120-as pályán tök sötétben falkában amíg nem mentek el a helyszinelők!

Légnyomásos Gyuri 2011.11.04. 17:59:59

@ZBR: Végre egy ésszerű hozzászólás.Minden pontjával egyetértek.Aki leszáll a vonatról(én is vártam már gázolás miatt)ne lepődjön meg ha a nyakára mászik pár száz tonna.Ha pedig utaspanasz lenne az öngyilok miatt,legyenek szívesek a hulla hozzátartozójával beszélni.

Adani 2011.11.04. 18:03:44

@gcsabi:

Hát aki hülye és a sínen mászkál mikor mellette is lehet. Majdnem minden vasúti pályatest mellett van földút, vagy legalább egy ösvény. Az érkező vonatot 120-as pályán is meghallod ha nem ordít a zene a füledben meg ha figyelsz. A sín ciripelését is.

Amúgy ha már kicsit morbid, akkor mondok én is egyet. Szerintem minden mozdonyra szereljenek fel egy hosszú pengét a két ütköző közé nyílt pályán gombnyomásra ki kell tolni aztán ugorjon be elé az öngyilkos ha akar, felszúródik a pengére, neki úgyis mindegy hogy purcan ki ugyebár, de nem kell a vonatnak állnia miatta, ráérnek leszedni a következő állomáson. Avagy valóban mentő kiér megállapítják ,h menthetetlen, vonat megy tovább aztán ami maradt belőle majd összekanalazzák. Mintha Romániában így ment volna, ha nyílt vonalon történik gázolás, akkor automatice baleset, ahol az áldozat a hibás, mert minek mászkál ott, ahol semmi keresnivalója.
Mondjuk sztem vasúti átjárós baleseteknél is rövidre lehet mindent zárni azzal, h működött-e a fénysorompó? Ha működött, akkor a közúton jövő a hibás, mert miért nem állt meg?

gcsabi 2011.11.04. 19:20:40

@Adani:
Ezen a nyáron Tatánál egy családot gázolt el egy SZEMBŐL jövő tehervonat. Szegények, ők is úgy gondolhatták mint Te...
Nem azért nem kell a sinek között mászkálni-pláne nem egy 120-as vonalon, sötétben, mert tilos/az/, hanem a józan ész okán!
Találkoztam 3 évtized alatt néhány gázolással. Valószínüleg mindannyian úgy gondolták, hogy nem hülyék és tudnak vigyázni!
"Persze, h lehet a sínen menni pláne, ha csoportosan csinálják nem egy ember. De egyedül is lehet ha néha hátrapillant az ember, meg fülel. A vonat zaját hallani messziről is, a sín is ciripel már 5-6 mp-cel a vonat odaérkezése előtt, ezt bárki megnézheti egy állomáson is, vagy egy vasúti átkelőben. Vagyis ha sínciripelésnél azonnal ugrasz le a vágányról nem csap el a vonat" -ez így , ha mégegyszer végiggondolod, akkor elég nagy marhaság. Főleg olyan valakitől, aki úgy gondol magára, mint akinek van némi fogalma a vasútrol!

Adani 2011.11.04. 20:44:47

@gcsabi:

Hallottam a tatati gázolásról .Szemből nem is értem hogyan nem vették észre. Ráadásul sötétben volt, a reflektort pedig nem lehet szerintem nem észrevenni. Azt jóval előbb látja az ember mint ahogy meghallja a vonat zaját.
süti beállítások módosítása