Név nélküli olvasónknak nagyon tele van a hócipője, hiszen a rossz utazásszervezésen kívül az utasok érdekeit figyelmen kívül hagyó menetirányítókból is elege van.
Az nem elég, hogy egy gázolás miatt a legutóbb ő és jó néhány utastársa a sötétben botladozott vissza a sínek mentén az előző állomásra, de a Szolnok tartó vonatot meg sem állíttatta a menetirányító, így az önhibájukon kívül eső gázolás miatt több száz ember várhatta a következő, természetesen késő szerelvényt.
Átadjuk a szót:
November 2.-án este Rákoshegyen vártam a 20 óra 8 perces Sülysápi vonatot, mivel a kedves máv gondoskodott róla, hogy Budapest utolsó nagy megállójában ne álljon meg a Szolnokra menő vonat. Így minden este fél órával tovább tart az utazása annak aki Rákoshegyről szeretne eljutni Sülysápon túlra.
A Sülysápra menő vonat kivételesen pontosan érkezett, (nagy ritkaság), de alig hagytuk el a következő megállót Rákoskertet, a vonatunk valakit elgázolt a nyílt pályán egy nagy kanyarban, esélyt sem adva a vonatvezetőnek a megállásra. Aki az éjszakai sörétben ilyen helyen gázoltatja el magát az nagyon elszánt. Ez ellen nincs mit tenni, van ilyen. A kaller kb. 10 perces várakozás után jött szólni az utasoknak, hogy gázolt a vonat, kb. másfél 2 óra múlva fog befejeződni majd a helyszínelés mert olyan sötét van kint. Kérdeztük a kallert, hogy a következő, mögöttünk jövő vonat amelyik Szolnokra megy, az meg fog-e állni átvenni az utasokat? A vonatunk ugyanis igencsak tele volt, alig volt ülőhely. A kaller azt mondta, hogy nem tudja, ők szóltak a menetirányítónak, de az nem szólt vissza. Ezt már ismerjük, ezért több száz utas nekiindult a sötétben a síneken és a sínek mellett botladozva Ecser állomásra ami kb. másfél-két kilométer távolságban volt. A telefonjaink fényével világítottuk meg valamennyire magunk előtt az utat, többen így is elestek a köveken.
Megérkeztünk Ecser állomásra, ahol nemsokára bemondta a hangos, hogy az „A” vágányra a fog érkezni a Sülysápra menő vonat. Tehát már tudott róla, a bakter, hogy gázolás történt mert normál esetben a „B” vágányra kellene érkeznie a vonatnak.
Pár percenkén megismételte a szöveget, majd megláttuk a közeledő vonatot ami lassítás nélkül átdübörgött az állomáson, több száz utast otthagyva. Természetesen ez a Szolnokra menő vonat volt, a menetirányító nem utasította a vonatvezetőt, hogy álljon meg, sőt tévesen tájékoztatta az Ecseri baktert is. Ez az utasokkal egy hatalmas kibaszás, az utasok érdekeinek a semmibe vétele.
Fél órás várakozás után megérkezett a következő Sülysápra menő vonat, azzal el is jutottunk Sülysápra. Ott persze mindenkinek le kell szállnia a vonatról, és a vonat ÜRESEN megy tovább le Szolnokra. Ez minden este így van, kurva egy okos lehetett az aki ezt kitalálta. Szépen várakozunk a következő Szolnokra menő vonatra, amikor is a hangosba bemondják, hogy 25 percet fog késni. Na ezt szépen be is tartották, sőt még pár percet rá is tettek. Így több mint másfél órával később értem haza. Ja és a 60km-es vonatbérletemért több mint 50.000 Ft-ot perkálok le minden hónapban a mávnak amiből olyan szemét trehány embereket fizetnek mint a menetirányítók.
Kérdésem lenne, hogy mikor fogják végre Rákoshegyen is megállítani a Szolnokra menő vonatot.
Kérdésem lenne az is, hogy mikor fogják végre megcsinálni a vasúti pályát Nagykáta után, ahol a 120km/h-s pályán hosszú évek óta 30-40km/h-val közlekednek a vonatok több településen keresztül. Ez a pálya szakasz életveszélyes, még sem csinálják meg. Ha nem lenne életveszélyes akkor nem korlátozták volna le ennyire a vonatok sebességét több 10km-en át.
Az is kérdésem lenne, hogy mikor fogják már páros lábbal kirúgni a mávtól az ilyen menetirányítókat akik semmibe veszik az utasok érdekeit.
Tisztelet nélkül egy nagyon dühös utas.