MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re: Térképes megjelenítés

2011. október 26. - Vittore.

Tegnap tettük ki azt a levelet, melyet András írt a MÁV-nak, s melyben a térképes vonat-megjelenítő rendszer hiányosságairól írt.

Andrástól most megkaptuk az ügyfélszolgálat válaszát is, melyet itt olvashattok:

Kedves Vittore!
 
Kérted, hogy ha jött válaszlevél a térképes felület levélre, akkor küldjem el. Nem tudom, hogy megosztható-e, szerintem korrekt és udvarias, legfeljebb kicsit semmitmondó. Ízlés dolga. :)
 
A 2-3 perc eltérésre (késésre) vonatkozó megjegyzés korrekt, nagyjából megalapozott. (Dolgoztam ilyen területen.) Amit még kihagytam a levélből, nem akartam túl hosszúra, hogy konkrétan azzal jártam pórul – túl a 3 percen –, hogy a Déli után van egy alagút, ahonnan nem jön a jel. Tehát én azt láttam a képernyőn, hogy a vonat a Déli után áll a tárolón, majd hirtelen elindult Kelenföldről, és pár másodperc múlva láttam az ablakom alatt. Az én naivitásom a dolog, nem tagadom :)
 

András


From: mailto:eszrevetel@mav-start.hu
Sent: Monday, October 10, 2011 5:33 PM
To: *@*
Subject: Válaszlevél Gy.*
 

Tisztelt *András!

Köszönettel vettük a Társaságunk részére megküldött elektronikus levelét, értékes észrevételeit, amelyekkel kapcsolatban az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni.

Mint ahogy levelében írja, vonatkésések különféle okokból sajnálatosan előfordulnak, így a vasúti utazások nyomon követésére, illetve megtervezésére, valamint az állomásra történő kiérkezési idő meghatározása céljából hozta létre Társaságunk vonatinformációs szolgáltatását. A vonatinformációs rendszerünkben feltüntetésre kerülő tájékoztató jellegű időadatok jellemzően a vontatójárműveken elhelyezett műholdas vonatkövető rendszer által közölt információk alapján jelenítődnek meg.

Jelezni szeretnénk, hogy a teljes mértékben valósidejű (másodperc pontosságú) megjelenítésnek (adatátvitel, megjelenítés stb. időszükséglete miatt) technikailag sajnos még nincs meg a realitása. Az eddigi tapasztalatok alapján a térképes megjelenésben mindösszesen 2-3 perc eltérés fordulhat elő (összehasonlításképp: a német vasút nem grafikus vonatinformációs rendszere is ekkora eltéréssel dolgozik). Megítélésünk szerint ez a megjelenítési idő, megfelelő körültekintés mellett, nem okoz olyan aránytalan problémát, amely a rövidtávú utazások tervezését ellehetetlenítené. Mindazonáltal a rendszer, minél nagyobb pontosságának elérésén dolgoznak informatikus kollégáink.

A tényleges és a várható érkezési/indulási időadatok az adott állomásra történő érkezés, majd a tényleges indulást követően frissülnek. A rendszer által megjelenített pillanatnyi késési idő az éppen aktuális állapotot mutatja meg, hiszen a késés mértéke nőhet, vagy csökkenhet is. Az 5 perc alatti késéseket is - zöld színnel - jelöljük.

További felvetése kapcsán engedje meg, hogy jelezzük: a változó menetrendi adatok között jobbnak tűnik ez a megoldás (vagyis, hogy a pillanatnyilag ismert késési adatok kiírásra kerülnek), mivel így az utazások tervezhetővé válnak, .míg egy kérdőjel használata inkább megzavarná Utasaink többségét, ezért ezzel a megoldással várhatóan nem fogunk élni.

Megkeresését, építő jellegű észrevételét köszönjük. Bízunk benne, hogy a jövőben mind vasúti, mind internetes szolgáltatásainkat megelégedéssel veszi majd igénybe.

Üdvözlettel:
* Dezső
ügyfélszolgálati szakelőadó

 

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr13330482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karosszékely 2011.10.26. 13:51:01

Ha egymás mellé rakjuk a Trakció és a Start térképes megjelenítését, keresünk egy nem túl forgalmas vonalat, ott kinézünk egy vonatot, akkor tisztán látszódik a különbség. A Trakció vonata mindig "előrébb jár", az említett 2-3 perccel. Tehát akkor ezek szerint mégis lehet valós időben megjeleníteni, mert az iEMIG-en jól szerepel. Viszont egy sűrűbb vonalon (mint pl. a ceglédi) nehezebb kibogarászni, hogy melyik vonat melyik, mert az iEMIG-en csak mozdonyinformáció van. Nem lenne rossz ez a startos megjelenítő, vannak jó funkciók rajta, de az lett volna a legjobb, ha átveszik a Trakció (pontos) megjelenítését, mert elővárosi vonalok 2-3 perc igenis döntő lehet.

deeed 2011.10.26. 21:05:06

Van az 5 perc is. Késtem már le miatta vonatot. Valóban egy kevésbé forgalmas vonalon szembeötlő, de pl a pesti agglomerációban ? Hm...