Tegnap tettük ki azt a levelet, melyet András írt a MÁV-nak, s melyben a térképes vonat-megjelenítő rendszer hiányosságairól írt.
Andrástól most megkaptuk az ügyfélszolgálat válaszát is, melyet itt olvashattok:
Kedves Vittore!
Kérted, hogy ha jött válaszlevél a térképes felület levélre, akkor küldjem el. Nem tudom, hogy megosztható-e, szerintem korrekt és udvarias, legfeljebb kicsit semmitmondó. Ízlés dolga. :)
A 2-3 perc eltérésre (késésre) vonatkozó megjegyzés korrekt, nagyjából megalapozott. (Dolgoztam ilyen területen.) Amit még kihagytam a levélből, nem akartam túl hosszúra, hogy konkrétan azzal jártam pórul – túl a 3 percen –, hogy a Déli után van egy alagút, ahonnan nem jön a jel. Tehát én azt láttam a képernyőn, hogy a vonat a Déli után áll a tárolón, majd hirtelen elindult Kelenföldről, és pár másodperc múlva láttam az ablakom alatt. Az én naivitásom a dolog, nem tagadom :)
András
From: mailto:eszrevetel@mav-start.hu
Sent: Monday, October 10, 2011 5:33 PM
To: *@*
Subject: Válaszlevél Gy.*
Tisztelt *András!
Köszönettel vettük a Társaságunk részére megküldött elektronikus levelét, értékes észrevételeit, amelyekkel kapcsolatban az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni.
Mint ahogy levelében írja, vonatkésések különféle okokból sajnálatosan előfordulnak, így a vasúti utazások nyomon követésére, illetve megtervezésére, valamint az állomásra történő kiérkezési idő meghatározása céljából hozta létre Társaságunk vonatinformációs szolgáltatását. A vonatinformációs rendszerünkben feltüntetésre kerülő tájékoztató jellegű időadatok jellemzően a vontatójárműveken elhelyezett műholdas vonatkövető rendszer által közölt információk alapján jelenítődnek meg.
Jelezni szeretnénk, hogy a teljes mértékben valósidejű (másodperc pontosságú) megjelenítésnek (adatátvitel, megjelenítés stb. időszükséglete miatt) technikailag sajnos még nincs meg a realitása. Az eddigi tapasztalatok alapján a térképes megjelenésben mindösszesen 2-3 perc eltérés fordulhat elő (összehasonlításképp: a német vasút nem grafikus vonatinformációs rendszere is ekkora eltéréssel dolgozik). Megítélésünk szerint ez a megjelenítési idő, megfelelő körültekintés mellett, nem okoz olyan aránytalan problémát, amely a rövidtávú utazások tervezését ellehetetlenítené. Mindazonáltal a rendszer, minél nagyobb pontosságának elérésén dolgoznak informatikus kollégáink.
A tényleges és a várható érkezési/indulási időadatok az adott állomásra történő érkezés, majd a tényleges indulást követően frissülnek. A rendszer által megjelenített pillanatnyi késési idő az éppen aktuális állapotot mutatja meg, hiszen a késés mértéke nőhet, vagy csökkenhet is. Az 5 perc alatti késéseket is - zöld színnel - jelöljük.
További felvetése kapcsán engedje meg, hogy jelezzük: a változó menetrendi adatok között jobbnak tűnik ez a megoldás (vagyis, hogy a pillanatnyilag ismert késési adatok kiírásra kerülnek), mivel így az utazások tervezhetővé válnak, .míg egy kérdőjel használata inkább megzavarná Utasaink többségét, ezért ezzel a megoldással várhatóan nem fogunk élni.
Megkeresését, építő jellegű észrevételét köszönjük. Bízunk benne, hogy a jövőben mind vasúti, mind internetes szolgáltatásainkat megelégedéssel veszi majd igénybe.
Üdvözlettel:
* Dezső
ügyfélszolgálati szakelőadó
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!
|