A Nemzetgazdasági Minisztérium nemrégiben módosította a költségvetési hiánycélt, 687,4 milliárd forintról 1184,2 milliárd forintra, de még ebbe a jól megnövelt hiányba sem férhet bele a MÁV és a BKV konszolidációjára tervezett 378 milliárd forint.
A Világgazdaság cikke:
A MÁV-adósságot már nem lehet kigazdálkodni
A módosított költségvetési hiánycélba biztosan nem fér bele a MÁV csoport és a BKV adósságának összesen közel 380 milliárd forintos átvállalása, nem beszélve a PPP-projektek kiváltására szánt további 200 milliárdról.
A nemrég közel háromnegyedével megemelt költségvetési hiánycélba sem fér bele az, hogy a büdzsé fizesse ki a Magyar Államvasutak Zrt. (MÁV) és a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) összes adósságát. Ez ugyanis a múlt héten a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint 378 milliárd forintot jelent. Bár ennek az összegnek az eredete sem egészen világos, a tavalyi beszámolók szerint ugyanis a MÁV tartozása meghaladja a háromszázmilliárd forintot, és a BKV is a számára előirányzott 78 milliárdosnál nagyobb adósságot halmozott fel.
Ha azonban maradunk a 378 milliárdos tételnél, még ennek a felvállalásához is az eredeti hiánycél több mint 225 százalékára kellene emelni az év végi deficit-előrejelzést. A kormány nemrég már módosította a büdzsét, és a közel 690 milliárdos hiány helyett – a Mol-részesedésszerzés miatt – immár közel 1200 milliárd forintos deficitet vár. Erre jönne még a MÁV- és BKV-adósság összege, sőt, a friss határozat szerint akár további kétszázmilliárd forintot is felemészthet a korábbi PPP-projektek egy részének a kiváltása, kivásárlása.
A teljes cikk itt folytatódik...
Ha tetszik az oldalunk, akkor kérjük, szavazz ránk a HVG Goldenblog 2011-es versenyén is. Kérd meg a barátaidat is erre! Itt elérhető a szavazás, a Hírblogok kategóriában indultunk! |
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!
Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket! |