Csaba a külföldi vonatos élményeiről ír a mai levélben. Azt már gondolom minden blog olvasó ismeri, mi a helyzet a német vonatokkal és vasúttal, de hogy a hozzáállás Szlovákiában és Csehországban is jobb legyen, azt szomorú olvasni.
Vagy nem ez a szomorú, inkább az, hogy itthon még mindig az ismert gondok vannak, ráadásul nálunk ez a vasúti rendőrség, vagy biztonsági őrség sem nagyon működik.
Íme a levél:
Üdv!
A történet 2 évvel ezelőtti, akkor utaztam Lipcsébe vonattal. Megosztanám a tapasztalataimat:
A hajnalban induló Ján Jesenius EC-vel mentem. A Keletiben állt bent a vonat, kényelmesen elhelyezkedtem. Az indulásig volt még kb. 10-15 perc, miközben a szerelvényen egy 3 tagú gyanús banda haladt végig. Gondolom őrizetlen csomagokat kerestek. (De ha valakit egyedül találnak akkor akár erőszakkal is elvehetik a csomagot... és a Kerepesi út felé lelépnek.) Szerencsére ilyen nem történt.
A vonat elindult, a rövid magyar szakaszra a MÁV valamiért hivatalosan beiktatott 3 megállót, pedig korábban ezek a vonatok csak Párkányban álltak meg legközelebb.
Párkány után 2 dolog változott:
1. A szlovák vasúti rendőrség végigjárta a szerelvényt. (Van ahol ez működik)
2. Megszólalt az utastájékoztató 3 nyelven.
| Ha tetszik az oldalunk, akkor kérjük, szavazz ránk a HVG Goldenblog 2011-es versenyén is. Kérd meg a barátaidat is erre! Itt elérhető a szavazás, a Hírblogok kategóriában indultunk! |
Csehországban még valami változott:
Az utaskísérők tájékoztató lapot osztogattak, hogy a vonat hol áll meg, mikor és milyen csatlakozási lehetőségek vannak.
A német állomásokon fel volt tüntetve az is, hogy melyik vágányra érkezik és a csatlakozás melyikről indul. Drezdában szálltam át a Lipcsei csatlakozásra. Egész egyszerűen nem lehet nem észrevenni, hogy melyik vágányhoz merre kell menni és persze könnyen elérhető volt az adott vágány. Innen egy egyszerű gyorsvonattal mentem tovább, ami kb.: Budapest - Siófok távolságot tesz meg 1.5 órán belül.
A Lipcsei pályaudvaron volt időm szétnézni:
Egy több mint 20 vágányos fedett csarnok. De a vágányok egy vonalban végződnek, így nincs az a kerülgető miézria mint a Keletiben vagy Nyugatiban. A pályaudvar egybe van építve egy bevásárlóközponttal így a tiszta és kulturált. Nincs csöves, "bicskei vonatjegyre" tarháló, arab valutaseftes...stb. Nem tömörülnek elférhetetlenül a nagy kijelző alatt az emberek. És a mai napig nem értem, ezt itthon miért nem lehet megcsinálni a Nyugatival (Westend), vagy a Keletivel (Aréna pláza). Mindenki jól járt volna, kivéve a most is ott tanyázó kétes alakok. Egyébként minden vonatnak megvan a maga vágánya, hogy mikor melyikre érkezik be, ez gyakorlatilag "kőbe van vésve". A blogon nem egy olyan történet volt már, amikor az indulás előtt sem lehetett tudni, hogy honnan megy a vonat.
Ezzel szemben ott is vannak késések, van hogy a légkondi elromlik és vannak olyan állomások is, amiket kísértetiesen hasonlítanak egy egy itthoni lepusztulthoz (Halle/Saale). Németországban is vannak összefirkált vasútállomások. De az állomásokon és környékükön nincsenek ipari alkoholistákkal teli füstös kocsmák.
Az ICE vonatról csak annyit mondanék: kényelmes. Most ezzel szemben Keszthely - Bp távon 3,5, 4 órát kell utazni egy 25-30 éves keletnémet elővárosi szerelvényen, amit nem ilyen távokra találtak ki és egy idő után nagyon kényelmetlen. (Itt említem meg, hogy ezen a téren volt már azért pozitív élményem is.)
A lényeg annyi, hogy nálunk is lehetne jobb a MÁV színvonala és nem is feltétlenül sok pénz, hanem ésszerű döntések és több odafigyelés kellene hozzá. Mert az a meglátásom, hogy ha az állam 2-3 szor annyi pénzt öntene beléjük, mint most annak is csak az lenne az eredménye, hogy annyival többet is mutyiznának el.
Üdv.
Csaba
|
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!
Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket! |
