MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Szlovákiában és Csehországban is jobb a vasút

2011. augusztus 09. - Vittore.

Csaba a külföldi vonatos élményeiről ír a mai levélben. Azt már gondolom minden blog olvasó ismeri, mi a helyzet a német vonatokkal és vasúttal, de hogy a hozzáállás Szlovákiában és Csehországban is jobb legyen, azt szomorú olvasni.

Vagy nem ez a szomorú, inkább az, hogy itthon még mindig az ismert gondok vannak, ráadásul nálunk ez a vasúti rendőrség, vagy biztonsági őrség sem nagyon működik.

Íme a levél:

Üdv!

A történet 2 évvel ezelőtti, akkor utaztam Lipcsébe vonattal. Megosztanám a tapasztalataimat:

A hajnalban induló Ján Jesenius EC-vel mentem. A Keletiben állt bent a vonat, kényelmesen elhelyezkedtem. Az indulásig volt még kb. 10-15 perc, miközben a szerelvényen egy 3 tagú gyanús banda haladt végig. Gondolom őrizetlen csomagokat kerestek. (De ha valakit egyedül találnak akkor akár erőszakkal is elvehetik a csomagot... és a Kerepesi út felé lelépnek.) Szerencsére ilyen nem történt.

A vonat elindult, a rövid magyar szakaszra a MÁV valamiért hivatalosan beiktatott 3 megállót, pedig korábban ezek a vonatok csak Párkányban álltak meg legközelebb.

Párkány után 2 dolog változott:

1. A szlovák vasúti rendőrség végigjárta a szerelvényt. (Van ahol ez működik)

2. Megszólalt az utastájékoztató 3 nyelven.

Ha tetszik az oldalunk, akkor kérjük, szavazz ránk a HVG Goldenblog 2011-es versenyén is. Kérd meg a barátaidat is erre! Itt elérhető a szavazás, a Hírblogok kategóriában indultunk!

 

Csehországban még valami változott:

Az utaskísérők tájékoztató lapot osztogattak, hogy a vonat hol áll meg, mikor és milyen csatlakozási lehetőségek vannak.

A német állomásokon fel volt tüntetve az is, hogy melyik vágányra érkezik és a csatlakozás melyikről indul. Drezdában szálltam át a Lipcsei csatlakozásra. Egész egyszerűen nem lehet nem észrevenni, hogy melyik vágányhoz merre kell menni és persze könnyen elérhető volt az adott vágány. Innen egy egyszerű gyorsvonattal mentem tovább, ami kb.: Budapest - Siófok távolságot tesz meg 1.5 órán belül.

A Lipcsei pályaudvaron volt időm szétnézni:

Egy több mint 20 vágányos fedett csarnok. De a vágányok egy vonalban végződnek, így nincs az a kerülgető miézria mint a Keletiben vagy Nyugatiban. A pályaudvar egybe van építve egy bevásárlóközponttal így a tiszta és kulturált. Nincs csöves, "bicskei vonatjegyre" tarháló, arab valutaseftes...stb. Nem tömörülnek elférhetetlenül a nagy kijelző alatt az emberek. És a mai napig nem értem, ezt itthon miért nem lehet megcsinálni a Nyugatival (Westend), vagy a Keletivel (Aréna pláza). Mindenki jól járt volna, kivéve a most is ott tanyázó kétes alakok. Egyébként minden vonatnak megvan a maga vágánya, hogy mikor melyikre érkezik be, ez gyakorlatilag "kőbe van vésve". A blogon nem egy olyan történet volt már, amikor az indulás előtt sem lehetett tudni, hogy honnan megy a vonat.

Ezzel szemben ott is vannak késések, van hogy a légkondi elromlik és vannak olyan állomások is, amiket kísértetiesen hasonlítanak egy egy itthoni lepusztulthoz (Halle/Saale). Németországban is vannak összefirkált vasútállomások. De az állomásokon és környékükön nincsenek ipari alkoholistákkal teli füstös kocsmák.

Az ICE vonatról csak annyit mondanék: kényelmes. Most ezzel szemben Keszthely - Bp távon 3,5, 4 órát kell utazni egy 25-30 éves keletnémet elővárosi szerelvényen, amit nem ilyen távokra találtak ki és egy idő után nagyon kényelmetlen. (Itt említem meg, hogy ezen a téren volt már azért pozitív élményem is.)

A lényeg annyi, hogy nálunk is lehetne jobb a MÁV színvonala és nem is feltétlenül sok pénz, hanem ésszerű döntések és több odafigyelés kellene hozzá. Mert az a meglátásom, hogy ha az állam 2-3 szor annyi pénzt öntene beléjük, mint most annak is csak az lenne az eredménye, hogy annyival többet is mutyiznának el.

Üdv.
Csaba

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr573136160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karosszékely 2011.08.09. 09:27:00

Annyira szánalmasak az ilyen címek. Csak azért, mert egyszer, egy nemzetközi vonattal átszáguldott Csehországon és Szlovákián, és éppen akkor nem volt semmi gond, mert jobb ott a vasút?!

Vittore. 2011.08.09. 11:16:45

@karosszékely: tudnál jobb címet adni? Pl. Lajos átszáguldott Szlovákián és Csehországon és tetszett neki?

Adani 2011.08.09. 11:30:10

Megaztán ha tényleg jobb akkor nem lehet azt írni ,h nem az. Mindenhol máshol figyelnek arra, h legalább a pályaudvarok ne úgy nézzenek ki mint egy disznóól, Bécsben a Westbanhof pl. tiszta és rendezett és hát az ország meg a város egyik kapuja, ott figyelnek arra,h úgyi s maradjon. A Keletit és a Nyugatit is ki lehetne pofozni, nem pénzkérdés lenne hanem elsősorban akarat kérdése, megerősített vasútőri és rendőri jelenlét és az arabokat meg koldusokat ki lehetne hajítani a környékről is, tisztán lehetne tartani a pályaudvar, a Keleti szégyen, ahogy kinéz és hát az ország kapuja.

záporjózsi 2011.08.09. 12:59:08

@karosszékely: Ez a fekete bárány esete. Bölcsész (abból is az alulképzett) szemmel ha épp valaki meglát egy távolról feketének látszó birkát, akkor rámondja, hogy itt fekete birkák vannak. Valójában kijelölhető a téridő egy olyan nem végtelenül kis tartománya, amelyben definiálható egy megfigyelő, akinek a szemszögéből legalább egy birka az adott körülmények között feketének látszott. (Beképzelt matematikus szemmel) Holott valahol a kettő között van az igazság.

A Nyugati esetében a Duna vízrajzi közelsége, a Keleti esetében az azt tartó cölöpözés nem engedi az átépítést. Persze ezek nem látszanak...

karosszékely 2011.08.09. 13:21:21

@Vittore.: Eleve ott kezdődik, hogy az írás nagyrészt Németországról szól, Csehország és Szlovákia csak egy futó kis epizód benne.

rickyramirez 2011.08.09. 13:52:42

"de hogy a hozzáállás Szlovákiában és Csehországban is jobb legyen, azt szomorú olvasni" - olvasható a bevezetőben. Szerintem pedig az ilyen bevezetőket szomorú olvasni, ugyanis benne van ebben egy nagy adag lenézés és felsőbbrendűségi tudat. Az, hogy mi alapból jobbak, sőt, erkölcsileg magasabb rendűek vagyunk. Hát az nem lehet, hogy még ott is jobban mennek a dolgok, ez csak valami tévedés, valami átmeneti dolog lehet - ez jön át ebből a megfogalmazásból. Pedig egy országot vagy népet alapból lenézni súlyos hiba. Mert ha pl. megnézzük az itt is érintett szlovákokat, akkor azt kell megállapítanunk, hogy amíg a '93-as különválásukkor alaposan le voltak sajnálva, az azóta eltelt 17 évet - gazdasági értelemben - közel sem szúrták el annyira, mint kis hazánk politikusai. Ott az ország érdekében képesek voltak egy alapvető minimumban megegyezni és gyűlölködés helyett a munkára koncentrálni, míg nálunk a gyűlölködés nemhogy nem szűnt meg, hanem most kezd igazán a tetőfokára hágni. Szlovákia gazdaságilag lekörözte Magyarországot, miért ne lenne jobb hát a vasúti szolgáltatás színvonala is?
Persze az íráshoz azért hozzá kell tenni, hogy ahol Csaba végigutazott, azok végig fővonalak, nyilván a mellékvonalakon ott is korosabb mozdonyok és személykocsik járnak, és közel sincs olyan szolgáltatási színvonal, mint a "kirakatban". Magyarországon sem lehet összehasonlítani a Budapest-Hegyeshalom vonalat egy nógrádi mellékvonallal. De az igaz, hogy legalább a főbb pályaudvarok tisztaságára és rendjére jobban lehetne ügyelni.

Vittore. 2011.08.09. 14:13:45

@rickyramirez: Semmi ilyen nincs benne, max. egy kis egészséges nacionalizmus. Csak ilyen "magyarok vagyunk" címmel.

Ami szomorú, hogy ugyanezt el tudom mondani Szlovéniáról is, amit te leírtál Szlovákiára, az oda is igaz,

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.09. 22:02:02

Van vasutas ismerősöm, aki átjár Szlovákiába hivatalból. Szerinte is jobb a szlovák vasút.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.09. 23:34:15

@rickyramirez: Ez a lényeg. Hogy mi igazából sokkal jobbat kéne, hogy tudjunk - ez azért feltételez önkritikát, hogy elismeri, itthon nincs minden rendben.

Illetve, hát valahogy nem meglepő, hogy bárhol máshol kulturáltabb a vasút.

Kopi3.14 2011.08.09. 23:36:02

Most akkor mondjam azt, hogy anno, tizenpár éve, mikor esténként, nyolc óra utáni vonattal mentem Bp-békéscsaba viszonylatban, rendszeresen megjelent a rendőrség legalább kettő darab, szolgálatban levő tagja, s végigjárt a szerelvényen, menet közben is?
vagy hozzam fel a négy éves esetemet, amikor Krakkó-Bp laza négy óra késéssel sikerült, mert a szlovák határállomáson nem volt mozdony, s fagyoskodtunk a kocsiban egész hajnalban, mert mzodony híján fűtés sem volt? A jegyvágó meg semmilyen nyelven nem beszélt?
Vagy hogy a német bezzegvasút késési százaléka tapasztalataim alapján a magyar felett van? Az elővárosi vonalakon simán járatnak a felújítatlan BHV komfortját sem elérő kocsikat?

Akkor ezen vasutaknál jobb a magyar mind?

(Ezen hozzászólás Köln városában íródott)

Kopi3.14 2011.08.09. 23:38:38

Ja, a nem frekventált pályaudvarok állapota a siralmas és a gyalázatos közöttvan valahol sok esetben. A húgyszag meg evidencia pl. a kölni hbf metró aluljárója egy részén. A csövesek, koldusok a Dóm tövében ülnek- közvetlenül a hbf mellett, szép nagy lépcsőn.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.08.09. 23:47:06

Két éve Ostravában késtem le a csatlakozásomat, és jól be is paráztam, mert a B tervként kinézett busz nem onnan indult, ahonnan én vártam. Szóval kistányérnyi szemekkel pénztárosablakhoz mentem, hogy adjanak nekem egy jegyet Pestig (eredetileg csak Brnóig kellett volna mennem, de az ottani buszos csatlakozást is buktam). Pénztárosnéni átirányított a nemzetközi pénztárba.
Definíció: nemzetközi pénztár - plexi fallal elválasztott két ablakos krecli, ahol egy angolul a célnak megfelelően tudó középkorú hölgy szépen keresett nekem csatlakozást, és kártyás fizetést követően adott jegyet 10 (=tíz) percen belül.

Szlovénia: ugyanez, csak ott egy ablaknál beszéltek angolul, ott is középkorú hölgy, azonnal adott jegyet, sőt szólt, hogy az általam kinézett koperi vonat nem szállít kerékpárt. Ezt követően díjmentesen cserélte a jegyemet egy rijekai vonatra.

Lengyelország: egy cetlire ráírtam honnan hová kérek jegyet hányas számú járatra és odatettem a pénztáros elé (a rémséges Warsavska Centralnán). A vonaton, illetve a toruni állomáson visszafelé mondjuk kérdezgetnem kellett a népeket, de a hosszú lábú szőke hegyes orrú leányzók mindig eligazították az embert :D

Breclavban (Cseho.) viszont szabályosan menekültem egy engem kergető hajléktalan asszony elől, aki valamit nagyon akart volna, mert állandóan beszélt és hiába adtam neki koronát pár kör után, csak folytatta tovább, pedig már válaszoltam is neki a standard "Hódmezővásárhely-Népkert, Algyő, Szeged-Rókus Szegedre" szöveggel.

The Chosen One 2011.08.10. 00:34:41

Penteken vonatozni fogok Szlovakiaban. Eddig csak a jegyvasarlasig jutottam el, de figyelemre melto a kulonbseg.
Toteknal:
1. klikk az angol zaszlocskara
2. kivalasztom honnan hova (lehet jatszani, internetes jegyvasarlas, barmilyen kedvezmennyel, barhova!)
3. nev, szemelyes info
4. bankkartyas fizetes, jegyet koddal kinyomtattam
MAVeknak:
1. klikk az English-re
2. kivalasztom honnan-hova
3. klikk a "Tickets"-re
4. es innentol: tessek megtanulni magyarul! -mondhatja a penztaros neni.

Ha valami erdekeset latok, majd beszamolok rola.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.10. 04:00:46

Ha már vonatozás: vagy húsz évvel ezelőtt addig nyaggatott a(z akkor) feleségem hogy vonatozzunk el Ottawából Kingstonba (~270 km) hogy azt mondtam, nosza. A jegyárra már nem emlékszem, csak arra hogy minden tökéletes volt, csili-vili, tisztaság stb. stb.... és 4,5 óráig tartott az út. Az életemet eluntam a dél-ontarioi síkságon cammogva.

Németországból egyszer hazafelé vonatozva (kb. 7 éve) megáll a vonat valamilyen kisebb állomáson már Ausztriához közeledve; kinézek az ablakon, hát Hans bácsi szedi össze a négylyukas szelektív szemetesből a szemetet... egyetlen műanyagzsákba. Nesze neked környezetérzékenység.

nazer 2011.08.10. 07:14:03

a Railjet vonatokon van Magyar biztonsági személyzet Hegyeshalomig.

hattyú 2011.08.10. 07:55:16

Én kb. 3 éve jöttem Budapestre Pozsonyból, a pozsonyi nagyállomáson rágyújtottam a vonat mellett, két vasúti rendőr azonnal előbújt a sötétből és igazoltattak, majd megbüntettek 20 euróra, de felajánlották, hogy megúszhatom olcsóbban is, akkor már nem volt nálam 20 euró, ezért elkísértek a bank automatához, ahol vettem ki egy tizest és azzal is beérték. Ez az egyik sztori, a másik Komáromban volt, ahol meg azért büntettek meg, mert állítólag a mozgó(!) vonatról szálltam le, miközben ez egyáltalán nem volt igaz, egyszerűen fekete pénzt akartak és mivel én szálltam le elsőnek a vonatról ezért engem szúrtak ki, de nekik nem adtam kenőpénzt, mondtam nekik írjanak csekket :D vagy 15 percig izzadtak az irodában mire szerencsétlenek kitöltötték a csekket 5 euróról... Hát ennyit a szlovákiai vasúti rendőrökről, az egész szlovák rendőrség annyira korrupt mint a magyarországi, ha baj van akkor meg szart sem érnek. A ZSR pedig egyáltalán nem jobb a MÁV-nál, de nem is rosszabb, uyganaz a fos.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.08.10. 08:40:46

A keletinél csupán a két külső oldali vágánysor közé kellene egy aluljáró, a két végén egy-egy kijelzővel és akkor csak az jönne be a nagycsarnok végébe, akinek tényleg ott van dolga. A csöveseknek meg zuhanykonténer, sárga mellény, 4 óra fizetett közmunkára ítélés helyben. Aki tiltakozik, elvinni fűkaszás bozótirtásra, van bőven Budapesten rá lehetőség. Száz évvel ezelőtt ez vígan működött, akinek nem volt pár napi kajapénz a zsebében, annak segítettek megkeresni. Üdv

maydayray 2011.08.10. 08:59:57

@rickyramirez: köszönöm, hogy megírtad helyettem. lassan le kéne esnie mindenkinek, hogy mi vagyunk az elmaradodtak, a lesajnálnivalók, és nem szomszédaink.

Megdobbent 2011.08.10. 09:03:20

@neoteny: Az Lakatos Benjamin volt, es hozta haza a szajret a kozvetkezo vonattal.

maydayray 2011.08.10. 09:03:23

@Kopi3.14: én évekig használtam a német vasutat, a késések százaléka erőteljesen tendált a 0 felé. lehet más vonalon közlekedtünk :-)

kennyking 2011.08.10. 09:33:33

Speciel nekem Prága és Pozsony között lopták el a videokamerámat és a fényképezőgépemet.Praha Holesovice-ben pedig elképesztő mennyiségű alkesz csöves van, akit időnként a vasútörökhöz hasonló alakok szó szerint elvernek ott a helyszínen ahol döglenek.( Ott akkor épp melettünk, ahol az akkor tízéves lányomal döbbenten néztük az esetet.)Aztán vettem egy kávét az egyik árustól, aki nem adott vissza a 200 koronásból, amikor meg követeltem a visszajárót, azt mondta, mutassam meg a blokkot a rendőrnek.( Amit természetesen nem adott.) És még ezernyi apróság lenne, csak a helyhiány...Szóval, semmivel sem jobbak arrafelé a körülmények.Sokat kell utazni, sokat látni és kiderül ott sem fenékig tejfel.persze, ezzel nem a MÁV-ot akartam védeni, mert az védhetetlen.Németország egyébként tényleg rendben, úgy általában.( Tévhit, hogy ott nem késnek a vonatok.)

halszájú 2011.08.10. 09:40:24

jók ezek a német példák, milyen pöpc a dolog, de azt elfelejtik a dolgozók, hogy ennek azért ára van. pl. passau-plattling (6o km) havijegy 2o9 euróba (54ooo huf) kerül.
vagy münchen-hannover (63o km) odavissza 238 euro (648oo huf).

lipcse hbf meg egy státuszdolog maga kohl adta át. látni kellett volna 1997 előtt.

stavvy 2011.08.10. 09:43:51

Az állítás, hogy Németországban nincsenek füstös kocsmák az állomások körül ("teli ipari alkoholistákkal") egész egyszerűen hazugság. Pontosan ott vannak ezek a helyek. És persze tegyük még hozzá hogy a DB csak akkor éri meg, ha rendszeresen vonatozol. Különben olcsóbb az autó (egy embernek is). Hamburg - Berlin 95 €. Ne vicceljünk már.

Zedder 2011.08.10. 09:51:27

@záporjózsi: "A Nyugati esetében a Duna vízrajzi közelsége, a Keleti esetében az azt tartó cölöpözés nem engedi az átépítést. Persze ezek nem látszanak... "

Aha, ezek nyilván megoldhatatlan mérnöki problémák... Végül is az is csak optikai csalódás lehet, hogy Zürichben a főpályaudvar felső és alsó vágányszintjei KÖZÖTT átvezettek egy komplett folyót. És még tovább bővítik, mélyítik az állomást, építik a további alagutakat... Miközben ott van mellette 1 másik folyó, 1 átfolyik rajta, nem messze pedig a szintén nem túl sekély Zürichlake. Hülye svájciak, mi?

kennyking 2011.08.10. 09:57:07

@halszájú: Ráadásul a német vasutaknak majdnem annyi az adóssága, mint a magyar államnak.Ha költenek a vasútra, akkor az olyan, mint a német vsaút ( és nincs hiszti, jajjj, mán, be kell zárni, mert csak a veszteséget termeli), ha nem költenek rá, akkor meg olyan, mint a MÁV.( és akkor még le kell vonni, hogy a nagy állami cégek mifelénk a mindenkori kormányok zsákmánycége, tele túl fizetett pártkatona vezetőkkel.Ez amolyan gyarmati sajátosság.Sok pénz megy el erre, de nem ettől csőd ez a cég.)

Void Bunkoid 2011.08.10. 10:09:46

@Kopi3.14: a csak kicsit arrébb levő düsseldorfi hbf is húgyszagú :)

ja és ott is mire kijöttem a vágánytól a gráfadolfstrászéig, ha nagyon szamaritánus lettem volna, legalább 50-60 euróval kevesebb lenne nálam a különböző tarhoid elemek miatt. Persze elküldöm mindet a picsába :)

Mirosláv 2011.08.10. 10:13:53

Erre csak annyit tudok reagálni, még mielőtt elolvastam volna a cikket...
Markáns a különbség már csak a megjelenésben is. Minden nem érintettől elnézést kérek, de rend szerint topronygyos, formaruhához nem köthető kiegészítőkkel ( ősszel -télen ez általában kötött sál, aláöltözet, nyáron fejtetőn "napszemcsi", stb...)jelennek meg rendszeresen ezen a szakaszon szeretett vasúttásrsaságunk alkalmazottai. A párkányi váltás egy EC, vagy IC-n úgy néz ki, megjelenik a Szlovák Vasúttársaság jegyvizsgálója: vasalt ing, névsín, szóval az egységes a formaruha kifogástalanul rendben volt eddigi utazásaim alkalmával. Azért ez már sokat elmond egy cég képviselőjéről ,nem?

Anti Anyag (törölt) 2011.08.10. 10:39:44

Nem járok vonattal, de van, hogy kimegyek valaki elé a nyugatiba, keletibe.

Én az egész MÁV vezérkarát leváltanám és előlről kezdeném az egészet. A 80-as évek elején járkáltam vonattal, amikor katona voltam, ahhoz képest tragédia ami most van. Kosz, egy csomó gyanús alak, udvariatlan dolgozók és képtelenek előrejelezni egy vonatot.

sankó panza 2011.08.10. 10:45:57

A minap kitaláltuk egy barátommal , hogy az augusztusi szabadnapjainkat egy kis határ menti túrázással fogjuk eltölteni. Gondoltuk remek túra ha Salgótarjánból elmegyünk Somoskőújfalun keresztül Fülekre és gyalog visszaszivárgunk kis hazánkba. Be is írom az Elvirába , hogy Salgótarján-Filakovo...kis is dob néhány utat Miskolc meg Pest felé 11-12 órás menetidővel...Gondoltam valamit rosszul csinálhatok, mert emlékeim szerint a kishatáron van vonatforgalom (utólag kiderült, csak volt) Sebaj, felhívom a Tarjáni vasútállomást (megyeszékhely) és megkérdezem...Az online tudakozóban nem szerepelt, megnéztem a város honlapján semmi, hívom a MÁV Direktet "Minden munkatársunk foglalt"...Kínomban felhívtam a Salgótarjáni Tourinformot, hátha tudnak valamit...(ekkor már vagy egy órája böngésztem a netet) Egy segítőkész munkatárs azt mondta , hogy azonnal utánanéz egy pár perc múlva hívjam vissza... Így is történt, a válasz viszont olyan megdöbbentő volt, hogy percekig csak makogtam a telefonba , mint egy elmeroggyant..."A vasútállomásnak nincs telefonja, érdeklődni csak személyesen lehet!valamint ő úgy emlékszik májusban megszűnt az a vonat"...AZt a q***-va...nem hiszem el! Nesze neked Abszurdisztán!!! Megyeszékhely!!! Nincs egy elérhető készülék! A Euronicsban van 1990-ért, de MÁV-nak nem telik rá??? Mi van ha egy csapat kiránduló gyerek vonata késik és a szülő aggódik, és netán nem helyben lakik? Így , hogy várják majd a külföldi turistákat is? Dél-Szudánban lehet jobb a helyzet...el is kéne küldeni a MÁV vezetőket oda tanulmányútra...vonattal...

sankó panza 2011.08.10. 10:48:38

Bocsi, kissé ingerült voltam és dühömben nem javítottam az elütéseket...mielőtt valami MÁV-troll leüvölti a fejem

qrisz 2011.08.10. 10:54:31

Gyanús alakok a vonaton... igen. Vannak. Természetesen 10-ből 11-szer a szegény üldözött kátrányos helyzetű ,nem idén barnult honfitársaink. Hiába a peronzár, "véletlenül" ők mindig feljutnak a vonatra. Biztos "nem veszik észre" őket. Természetesen utaznak is csak tőlük a kalauz "véletlenül" nem kéri a jegyet. Ők ingyen utaznak. Nekik ez alanyi jogon jár,nyilván. És aki nem ért velük egyet az náci, természetesen. A hülyemegyar fizessen, a söpredék meg ingyen utazik és fosztogat a vonaton. Van a MÁV-nak is vasútőr szolgálata, pár ,eddig az irodában punnyadó rendőrrel együtt végigjárhatnák-kísérhetnék a szerelvényeket. Ne egy bűnöző kisebbség terrorizálja a többséget.

kácske 2011.08.10. 11:02:05

Svájcban is késik néha.. az ICN Genfbe 4 perc késéssel érkezett és kb hason csúszva kértek elnézést a vasút nevében. Kicsit fentebb a svédeknél, Kirunából Stockholm felé pedig műszaki okokból bő másfél órás késéssel indult a vonat. Mikor már sokadjára mondták be hogy késik, az emberek már csak szánakozva röhögtek. :) Gyanús alakokat arrafelé ugyan nem láttam, de volt rá példa hogy már magyar területen voltam amikor végigment a jegyvizsgáló, hogy vigyázzunk mert tolvajok vannak a vonaton... Apropó peronzár; pár éve egy cseppet sem bizalomgerjesztő alak le akart húzni a Keletiben a vonaton egy müncheni jegy árára, csak nem sikerült neki. Jó kérdés, hogy hogy mégis jutott fel a vonatra.

kácske 2011.08.10. 11:05:37

néha össze a szavakat keverem, szóri :D

záporjózsi 2011.08.10. 11:14:32

@Zedder: Az is részben természetes, részben mesterséges úton feltöltött talajra épült? Nem az a gond, ha egy létező vízfolyást kell átvezetni, hanem az, ha a talajvíz változó áramlásait kell kivédeni.

@sankó panza: Ez nem jelenti azt, hogy nincs vasúti telefonja.

gyarló 2011.08.10. 11:40:19

Nem kicsit ferdített leírás, de akkor én is leírom a tapasztalataimat az adott járatról vissza-irányban.

Németország:
Alapvetően zökkenőmentes utazás, tiszta kényelmes kocsi (MÁV-os). A cseh határ előtt viszont egy alkalmazott csöppet erőszakosan ráakart beszélni a hálókocsira, ugyanis "nemsokára Csehországba érkezünk, ott fel fognak szállni ci.. (akarommondaniblogmotor) romák éshát...", de valahogy én ettől nem ijedtem meg annyira, hogy rögtön 200 Eurót kipengessek neki.

Csehország:
Meg is jöttek az említett elemek menetrend szerint (bár megjegyzem voltak addig is gyanús alakok a fedélzeten), illetve velük a cseh rendőrök is fekete bevetési ruhában, kutyákkal. Viszont őket nem nagyon érdekelték a nyilvánvaló szándékkal utazók, inkább a mellettünk lévő kabinban egy üzletembert szemeltek ki maguknak, az ő útlevelét vizsgálták NCIS-t megszégyenítő módon (más-más színű UV fények stb.). Miközben ott voltak egy német utas tárcája eltűnt pár kocsival hátrébb.

Szlovákia:
Alapvetően semmi különös nem történt, Pozsonynál eléggé ki is ürült a vonat, viszont meg kell jegyezni hogy a késések (3 óra) jelentős részét itt, illetve még Csehországban szedtük össze. Ezzel szemben otthon még a Keleti bejáratánál sem nagyon kellett állni, minden zökkenőmentesen ment.

názmin (törölt) 2011.08.10. 12:46:57

Azért teljesen nincs igazad mert a KESZTHELY-BUDAPEST gyors vonatok továbbitanak egy ic kocsit 360 forintos felárral és abban elég kényelmes az utazás!!!!!!!!

dino_ 2011.08.10. 21:08:48

kedves Csaba, legközelebb szállj le Pozsonyban, na az a Hlavna Stanica, azaz Főpályaudvar olyan, mint a Köki és a Blaha Lujza tér összemixelve.. Nem tökéletes ott sem minden. Rendszeresen utazom Bp- Pozsony-Brno-Praga vonalon, hol itt, hol ott szallok le, a Brno pályaudvar is megér egy
misét.. Egyébként ezen a vonalon én találkoztam már mindhárom ország rendőreivel, és eddig - hálisten- soha nem ért semmi probléma. Kelet- Európa bármelyik vasúti vonalán vannak tolvajok, kunyerálók és sajnos fenyegető pofájú arcok, ez van.

dino_ 2011.08.10. 21:42:08

Ja, a kedvencem.. egyszer megkérdeztem a kalauzt, hogy ez már Magyarország-e, vagy még Szlovákia, válasz: Amikor elkezd rázni a vonat, onnantól Magyarország. ( nyilván a sínek állapota és nem az áram miatt:))

Kopi3.14 2011.08.10. 23:03:47

@maydayray: Ma reggel konkrétan kimaradt a vonat, amivel utazni szándékoztam. A kiírás össze-vissza volt, nem egyértelmű a tábla két oldalán. Tegnap este késett öt percet, előtte este negyed órát.
süti beállítások módosítása