Csaba a külföldi vonatos élményeiről ír a mai levélben. Azt már gondolom minden blog olvasó ismeri, mi a helyzet a német vonatokkal és vasúttal, de hogy a hozzáállás Szlovákiában és Csehországban is jobb legyen, azt szomorú olvasni.
Vagy nem ez a szomorú, inkább az, hogy itthon még mindig az ismert gondok vannak, ráadásul nálunk ez a vasúti rendőrség, vagy biztonsági őrség sem nagyon működik.
Íme a levél:
Üdv!
A történet 2 évvel ezelőtti, akkor utaztam Lipcsébe vonattal. Megosztanám a tapasztalataimat:
A hajnalban induló Ján Jesenius EC-vel mentem. A Keletiben állt bent a vonat, kényelmesen elhelyezkedtem. Az indulásig volt még kb. 10-15 perc, miközben a szerelvényen egy 3 tagú gyanús banda haladt végig. Gondolom őrizetlen csomagokat kerestek. (De ha valakit egyedül találnak akkor akár erőszakkal is elvehetik a csomagot... és a Kerepesi út felé lelépnek.) Szerencsére ilyen nem történt.
A vonat elindult, a rövid magyar szakaszra a MÁV valamiért hivatalosan beiktatott 3 megállót, pedig korábban ezek a vonatok csak Párkányban álltak meg legközelebb.
Párkány után 2 dolog változott:
1. A szlovák vasúti rendőrség végigjárta a szerelvényt. (Van ahol ez működik)
2. Megszólalt az utastájékoztató 3 nyelven.
Ha tetszik az oldalunk, akkor kérjük, szavazz ránk a HVG Goldenblog 2011-es versenyén is. Kérd meg a barátaidat is erre! Itt elérhető a szavazás, a Hírblogok kategóriában indultunk! |
Csehországban még valami változott:
Az utaskísérők tájékoztató lapot osztogattak, hogy a vonat hol áll meg, mikor és milyen csatlakozási lehetőségek vannak.
A német állomásokon fel volt tüntetve az is, hogy melyik vágányra érkezik és a csatlakozás melyikről indul. Drezdában szálltam át a Lipcsei csatlakozásra. Egész egyszerűen nem lehet nem észrevenni, hogy melyik vágányhoz merre kell menni és persze könnyen elérhető volt az adott vágány. Innen egy egyszerű gyorsvonattal mentem tovább, ami kb.: Budapest - Siófok távolságot tesz meg 1.5 órán belül.
A Lipcsei pályaudvaron volt időm szétnézni:
Egy több mint 20 vágányos fedett csarnok. De a vágányok egy vonalban végződnek, így nincs az a kerülgető miézria mint a Keletiben vagy Nyugatiban. A pályaudvar egybe van építve egy bevásárlóközponttal így a tiszta és kulturált. Nincs csöves, "bicskei vonatjegyre" tarháló, arab valutaseftes...stb. Nem tömörülnek elférhetetlenül a nagy kijelző alatt az emberek. És a mai napig nem értem, ezt itthon miért nem lehet megcsinálni a Nyugatival (Westend), vagy a Keletivel (Aréna pláza). Mindenki jól járt volna, kivéve a most is ott tanyázó kétes alakok. Egyébként minden vonatnak megvan a maga vágánya, hogy mikor melyikre érkezik be, ez gyakorlatilag "kőbe van vésve". A blogon nem egy olyan történet volt már, amikor az indulás előtt sem lehetett tudni, hogy honnan megy a vonat.
Ezzel szemben ott is vannak késések, van hogy a légkondi elromlik és vannak olyan állomások is, amiket kísértetiesen hasonlítanak egy egy itthoni lepusztulthoz (Halle/Saale). Németországban is vannak összefirkált vasútállomások. De az állomásokon és környékükön nincsenek ipari alkoholistákkal teli füstös kocsmák.
Az ICE vonatról csak annyit mondanék: kényelmes. Most ezzel szemben Keszthely - Bp távon 3,5, 4 órát kell utazni egy 25-30 éves keletnémet elővárosi szerelvényen, amit nem ilyen távokra találtak ki és egy idő után nagyon kényelmetlen. (Itt említem meg, hogy ezen a téren volt már azért pozitív élményem is.)
A lényeg annyi, hogy nálunk is lehetne jobb a MÁV színvonala és nem is feltétlenül sok pénz, hanem ésszerű döntések és több odafigyelés kellene hozzá. Mert az a meglátásom, hogy ha az állam 2-3 szor annyi pénzt öntene beléjük, mint most annak is csak az lenne az eredménye, hogy annyival többet is mutyiznának el.
Üdv.
Csaba
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!
Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket! |