MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Most akkor közlekedik, vagy sem?

2011. július 24. - Vittore.

Péter mai levelében a MÁV-Start egyik hírét küldte be, mely szerint a monori vonalon egyes vonatok nem közlekednek majd. Hogy melyek ezek az "egyes" vonatok azt nem tudni, az Elvira szerint ugyanis közlekednek a vonatok.

Íme Péter:

Kedves Vittore!
 
Ma 10:15-ös dátummal a következő hír került föl a MÁV Zrt. és a MÁV-Start Zrt. honlapjára:

2011. július 23. | Hír

Pályamunkák miatt változik a monori vonatok közlekedési rendje

 

A Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonalon egyes Monor és Budapest között közlekedő ún. helyi járatunk pályakarbantartási munkák miatt a mai napon nem közlekedik.

Az okozott kellemetlenségekért utasaink ellnézését kérjük, türelmüket köszönjük!

Budapest, 2011. július 23.

MÁVINFORM

Nem tudom, hogy az egyébként tökéletesen megfogalmazott hír miért került föl a honlapra, mert ez alapján kb. annyi biztos, hogy vagy lesz vonat, vagy nem. Az Elvira alapján az összes vonat közlekedik, a hír alapján nem, így szerintem tökéletesen tervezhetetlen az utazás.

Írtam a MÁV-Startnak is, kíváncsian várom, mit reagálnak.

Üdv,
* Péter

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr423092832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pbence 2011.07.24. 17:58:40

Aha, ez ugyanaz, mint ami pár hete volt, hogy pályafelújítás (tehát egy olyan dolog, amit illik előre megtervezni, és bejelenteni) miatt mégis hatalmas késések és vonatkimaradások voltak. Van vágányzári menetrend, csak a MÁV-nál a menetrend egyetlen dologra jó, hogy megmondhassuk belőle, mennyit késik a vonat. A legjobb, hogy ez még mindig ugyanaz a pályafelújítás, a Városligeti elágazás környéki. Nem értem, hogy van pofájuk ehhez, a múltkor sem sikerült választ találni erre.

Budafoki 2011.07.27. 23:31:14

Ez pofon egyszerű.

Az ELVIRA nyilvánvalóan az előre tervezett menetrendet veszi figyelembe. A monori vonatok kimaradása nem előre tervezett volt, ezért adták ki aznap a hírt, amikorra vonatkozott, és ezért nem tudta előre az ELVIRA. A nem tervezett eseményeket semmi értelme számon kérni az előre kiadott menetrenden. Egy nem várt kényszerítő körülmény hatására kialakult helyzetben kiadott közlemény nyilvánvalóan felülírja az tervezett menetrendet. Jobb lett volna, ha nem jelenik meg a hír, és az utas nem is sejt semmit előre?

Más kérdés, hogy a megfogalmazás lehetne pontosabb. Hiányzik belőle, hogy előre nem tervezett ok miatt kényszerülnek a vonatok kihagyására, hogy pótlásként egyes ceglédi vonatok viszont megállnak mindenhol. Azt, hogy "egyes vonatok", nyilván azért írták, mert amikor ezt megírták, még nem tudták, melyek maradnak ki. Az adott forgalmi helyzettől, lehetőségektől tették függővé. Nem szerencsés, mert így nem lehet az utazást tervezni, de jobb híján ajánlani kellene egy pontosabb tájékozódási lehetőséget. Mindenesetre felhívták a figyelmet, hogy érdeklődni kell elinduláskor.

pbence 2011.07.29. 11:46:30

@Budafoki:
Te sem tudsz többet, nem tudod, hogy tényleg volt-e gond, és hogy mi volt az, és így, erre a semmire fel próbálod védeni a vasutat. Pár hete is volt ilyen, hogy az előre kiadott menetrendhez képest hatalmas késések voltak, és kidobták a mav-start.hu-ra, hogy pályaépítés miatt van ez. Azóta sem derül rá fény, hogy végül is mi volt az oka a késéseknek. A személyes véleményem meg az, hogy a Városliget elágazás - Nyugati közti egyvágányozás nagyon kockázatos úgy, hogy megpróbálják fenntartani a teljes hétvégi vonatforgalmat, szóval simán lehet, hogy tervezési gondok adódtak, amit senki nem volt hajlandó kijavítani a következő hétvégékre. Szerintem ez botrány.

Persze lehet, hogy tényleg volt valami, de mondom, az ég világon senki nem mondott erről semmit, sem akkor, sem utólag. Így mit látok? Hogy ezek annyira hülyék, hogy az előre megtervezett pályafelújítás is váratlanul éri őket, ráadásul nem is először!
Elég enyhe kifejezés erre a közleményre azt mondani, hogy "nem szerencsés", sokkal inkább "hanyag", látszik, hogy az utasok le vannak szarva, meg eleve lesül róla, hogy nekik sincs fingjuk sem arról, hogy most mi van, csak kiraktak valamit az oldalra.

Budafoki 2011.07.30. 10:49:36

@pbence:
Ne keverjük össze a tervezhető és nem tervezhető dolgokat!

Egyrészt előre TERVEZETT vágányzár volt 4 hétvégén, amiről MEGJELENT a vágányzári hirdetmény. Bár a munkák miatt a menetrendet nem kellett módosítani, de mint minden ilyen tevékenységnek, megvolt a KOCKÁZATA, hogy ha valami történik az egyvágányú szakaszon, csúnya késések leszenk. (Én a mav.hu-ról, nem a mav-start.hu-ról tájékozódom, meg persze az állomási hirdetményekből.)

Másrészt az aznapi hírekből tudom, hogy egyszer biztosítóberendezési hiba, máskor meg áramszedőtörés és felsővezeték-szakadás volt a pályafelúítás miatt egyvágányú pályán. Murphy törvénye: biztos, hogy a legrosszabb helyen és időben lesz probléma. Önmagában lehet, hogy ez nem okozott volna ekkora zavart a közlekedésben, de a vágányzár mellett igen. Így a kialakult helyzet okozója a vágányzár és a biztosítóberendezési hiba/felsővezeték-szakadás együtt. De ebből a vágányzár előre tudott volt - az utasok számára is!

Mivel előtte vágányzári hirdetmény is megjelent, nyilván nem érte meglepetés a vasutat. Aki előre tájékozódott, az is tudott a lecsökkent áteresztőképességről. A nem események viszont felülírták a tervet, ilyen bárhol, bármikor előfordulhat.

A 4 hétvégéből 2-n alakultak rosszul a dolgok, ezért nem kellene rögtön tervezési hibát emlegetni.

Aki tudatos utazóként előre akart tájékozódni, az tudta, hogy egyvágányozás van. Azt pedig be kell látni, hogy az ilyen vágányzárak kockázatosak. Ugyanez vonatkozik a székesfehérvári vonalra, ahol 3 éve folyik a pályafelújítás, és sokan még mindig csodálkoznak, hogy ha akármi váratlan történik az egyvágányú szakaszokon (pl. ítéletidő), késnek a vonatok. Türelem, el fog készülni a pálya, utána még gyorsabb is lesz az utazás!

Nem a vasutat védem, csak a belátás oldaláról közelítem meg a témát. Ültem én is 1 órát várakozó vonaton Ausztriában, mert fa dőlt a pályára, leszakítva a felsővezetéket. Az egészből annyit láttam, hogy egyszer el-, majd visszament mellettünk egy felsővezeték-szerelő kocsi, aztán láttam a "vétkes" fát is. Itthon is ültem eleget késő vonaton, meg vártam bizonytalan ideig.

pbence 2011.07.31. 02:20:00

@Budafoki:
"Ne keverjük össze a tervezhető és nem tervezhető dolgokat!"
A vasút keveri a közleményeiben, pont ez a baj. Ilyet kiadni kifejezetten vérlázító az utasok részére. Pontosan az a baj, hogy egy előre eltervezett dolognak állítják be a közleményben a késések okát.
Amiket leírtál, elfogadható indokok, de ezekről semmilyen hivatalos tájékoztatás nem volt a vasút részéről, se bocsánatkérés, semmi.
A fehérvári vonalat szerintem ne keverjük ide, ahogy írod is, 3 éve megy a pályafelújítás, de eredmény még mindig nem nagyon van, ellenben állandóak a késések, és ott tényleg úgy gondolom, hogy valami a tervezéssel nincs rendben. Mostanában nem tudom, mi van ott, de az elmúlt években heti rendszerességgel történt olyan, ami miatt borult minden. Szerintem az a 2-2 vonat óránként és irányonként nem annyira sok, hogy ilyen sokszor ez legyen.
De ebbe most nem is akarok belemenni, mert már tényleg csak emlék szinten vannak meg a dolgok, lehet, hogy azóta változott valami.
süti beállítások módosítása