Norbert néhány hete arról írt, hogy elküldte a Máv-Start ügyfélszolgálatára a panaszát, melyben leírta, hogy a Desiro vonatok zárt rendszerű WC-je többször is elromlik, ilyenkor a legjobb esetben is matériával telten lötyög a WC, rosszabb esetben automatikusan lezárja a helyiséget, ekkor meg nincs WC az egész út alatt.
A levélben még másról is volt szó, így most a szokásunktól eltérően előbb beillesztjük ide az eredeti, MÁV-Startnak küldött levelet, majd utána jön Norbert új levele.
Akkor az elküldött panasz:
"Tisztelt Magyar Államvasutak Zártkörűen működő Részvénytársaság!
Az alábbi problémákkal fordulok Önökhöz.
2011. 05. 13-án a Budapest-Déli pályaudvar felől Sárbogárdon keresztül Bajára közlekedő 838-as számú Gemenc Intercity vonat 3 csatolt Siemens Desiro motorvonatából a középre soroltban már Budapest-Kelenföld és Sárbogárd között elromlott a vákuumöblítéses mosdó, ezáltal előidézve az általam csak "leves"-nek becézett jelenséget. Ezen jelenség az eldugult mosdó, valamint a csészében egyre halmozódó, jobb esetben csak vizeletből álló és így lebegő szárazanyagot nem tartalmazó folyadékból áll. Mint az Önök előtt sem ismeretlen, ez a vonat Sárbogárdig nem áll meg, így lehetetlenné téve a kocsik közötti átjárást. Ezzel kellemetlen, sőt kényelmetlen helyzetbe hozza a MÁV Zrt. az utasait, ugyanis két dolog lehetséges: az egyik az, hogy az utas engedve a természet szorító hívásának a wc helyett a kézmosó tálba kénytelen üríteni. A másik, és ez a rosszabbik, az, ha az utas figyelmen kívül hagyva a szocializált viselkedésre vonatkozó alapvető szabályokat arra a helyre ürít, ahol éppen tartózkodik, ezzel megsértve a MÁV Zrt. Személyszállítási Üzletszabályzatát. Ilyen esetben Önök mit javasolnak, melyik viselkedési forma követendő? Kérem mindenképpen válaszoljanak a kérdésre.
2011. 05. 15-én a fent említett probléma megismétlődött, a Bajáról Budapest-Déli pályaudvarra közlekedő 1833-as számú Sugovica Intercity vonat 2 csatolt Siemens Desiro motorvonatából a menetirány szerinti másodikban elromlott a vákuumöblítéses mosdó. A probléma ("levesesedés") ugyanaz volt. A problémára felvetett két megoldás közül jelen esetben is várnám az Önök által megfelelőnek ítélt megnevezését!
Ezzel a vonattal azonban nem csak ez volt a probléma. Baja állomáson a vonat úgy állt be, hogy a menetirány szerinti 2. kocsi utolsó ajtaja a peronról lelógott, de a mozdonyvezető a pótlépcsőt nem engedte ki. Ha a típus megengedi, akkor ebben az esetben ki kellett volna engednie a pótlépcsőt.
Általánosságban megjegyezném, hogy elővárosi vonatokat távolsági, sőt Intercity járatokon üzemeltetni nem egészen javasolt. Egyrészt az előbb említett 1 motorkocsi-1 mosdó problémát súlyosbítja a motorkocsik közötti átjárhatóság korlátozott volta. Másrészt nyilvánvalóan az ülések szerkezete, ergonómiája, elrendezése sem megfelelő a 3-3,5 órás utakhoz. Javaslatként jegyezném meg, hogy a 3 vagy 2 csatolt Desiro motorvonat utasteljesítményét figyelembe véve, meg kellene fontolni sima IC kocsik (max. 3 db szükséges) mozdonnyal történő továbbítását is. Indokaim: a Sárbogárd és Bátaszék közötti lassúmenet miatt a vonatot ki tudná szolgálni egy M41 sorozatszámú mozdony is. A Budapest-Sárbogárd viszonylaton V43-as sorozatú villanymozdony közlekedtethetné a vonatot.
Sárbogárd állomáson megoldható lenne a gépcsere, mint ahogyan erre volt már példa az elmúlt években. A menetrendben nem okozna fennakadást, hiszen a fentebb említett Intercity vonatok nemcsak az egyvágányú közlekedés miatt szükséges vonatkeresztezések idejében álltak az állomásokon.
Végül szeretném javasolni, hogy a fent említett problémák (mosdó rendszeres hibája, motorvonatok közötti átjárás megvalósíthatatlansága, ülések nem megfelelő kényelme, stb.) miatt a Desiro motorvonatokkal adott szolgáltatásra töröljék el a pótjegy árusítását és az ülőhelyek biztosítása érdekében vezessék be az ingyenes helyregisztrációs jegyet.
Mielőbbi válaszukat várva tisztelettel:
* Norbert
U.i.: amennyiben nem tudnak a törvényben meghatározott 15 napon belül válaszolni, úgy kérem, hogy tudassák velem válaszuk pontos időpontját!"
És megérkezett a válasz, hadd idézzem Norbertet egy-az-egyben:
Tisztelt Új MÁV blog szerkesztőség!
Bemásolva küldöm a "Leves" című levelemre kapott válaszlevelet. Igazából konkrét megoldást nem látok a sorok között a felvetett problémára és igazából azt sem értem, hogy a Baja-Sárbogárd között közlekedő InterRegio vonat (az általunk jól ismert Uzsgyi esetleg Studenka) miben nyújt többletszolgáltatást, mint a Desiro-k. Főleg, hogy ugyanazokon a megállókon és állomásokon áll meg. Talán a jól megérdemelt levesünket nem tudják prezentálni? Bár ez sem lehet, hiszen az Uzsgyik is képesek ezen jelenség előállítására. De lehet, hogy a Bzmot-ok légkondi hiányára fognak hivatkozni.:) Biztosan indokolatlan költségnövekedést okozna ezen szerkezetek beszerelése.:D Azt hiszem meg van a következő levelem témája. Jó olvasást mindenkinek!
"Tisztelt * Norbert!
Köszönettel vettük a Társaságunk részére elektronikus úton tett bejegyzését.
Megkeresése alapján vizsgálatot indítottunk, melynek eredményéről az alábbiakban tájékoztatjuk:
A Desiro szerelvényeket kiemelten és fokozott figyelemmel ellenőriztetjük, így a kocsiirányító munkatársaink nem engednek ki úgy vonatot a telephelyről, hogy a WC állapotát ne ellenőriznék. Bármilyen észlelt problémát a diszpécsernek azonnal jelzik.
Járatainkat, a menet közben észlelt meghibásodásokkal, tudomásszerzés után, mielőbb az istvántelki javító bázisra utaljuk!
A menet közbeni meghibásodásokat az esetek többségében sajnos az utasok gondatlan WC használata okozza. Az ilyen jellegű meghibásodásokat (tiltott szilárd hulladékok zárt rendszerű WC-be történő bedobása) nem lehet menet közben elhárítani, csak javító műhelyben. A zárt rendszerű WC-k üzembiztos, és folyamatos működése érdekében számítunk kedves utasaink együttműködésére is.
Felvetésére tájékoztatjuk, hogy a jelzett vonat hagyományos négytengelyes személykocsikból és mozdonyból történő kiállításának jelenleg két akadálya van:
- elsődlegesen, Sárbogárdon nincs elegendő idő a gépcserére, a menetrend módosítása pedig az egyvágányú szakasz, valamint a rendkívül zsúfolt Érd felső – Budapest-Déli szakasz véges kapacitása miatt nem megoldható;
- a vonat végig dízelvontatással is közlekedhetne, ebben az esetben azonban Sárbogárd és Budapest között 120 km/h helyett csak 100 km/h sebességgel tudna közlekedni, ezért az így keletkező menetidő-növekedésből adódóan a menetrend előbb ismertetett kötöttségei miatt ez sem megoldható;
- másodlagosan, Szekszárd és Bátaszék között a pályaállapot miatt a mozdonyvontatású szerelvények lényegesen lassabban közlekedhetnek, mint a motorvonatok, így a menetidő lényeges megnövekedése minden Szekszárd - Baja között utazó számára komoly érdeksérelmet jelentene.
A minőségi vonatainkon, felár beszedésére a 271/2009 (XII. 1.) Korm. rendelet 13. § (4) bekezdés hatalmazza fel Társaságunkat. A vonat felárkötelességét a vonat - többi vonathoz képest elért - menetideje, a - többi vonathoz képest alakuló - megállási rendje és a - vonal többi vonatához képest magasabb - komfortszintje alapján határozzuk meg.
A Budapest és Baja között közlekedő Gemenc és Sugovica IC vonatok a vonalon zömmel közlekedő Baja - Sárbogárd személyvonatokhoz viszonyítva olyan többletszolgáltatást biztosítanak a Budapestről illetve Budapestre utazóknak, amely alapján a felárkötelesség indokolt. Mindazonáltal az említett IC vonatokon felhasznált jármű jellege, és éppen az Ön által is részletezett műszaki kötöttségek (pl. járműegységenként egy WC) miatt, a helybiztosítás nélküli IC pótjegy létező legalacsonyabb, 220 Ft-os árszintjét alkalmazzuk, azt is csak a Sárbogárdtól északra is kiterjedő utazások esetében.
A kötelező helybiztosítást - legyen az "fizetős" vagy díjmentes - az említett vonalon, a viszonylag sok megállási hely miatt nem tartjuk megfelelő megoldásnak, mert úgy utasaink között, a helyek átadása körül számos konfliktus alakulhatna ki.
A fentiekkel kapcsolatos megkeresését, és megértését köszönjük. A kellemetlenségekért szíves elnézését kérjük.
Itt szeretnénk figyelmébe ajánlani hírlevél szolgáltatásunkat, amelynek segítségével elektronikus levél formájában személyre szabott információkat kaphat legújabb akcióinkról, menetrendi módosításainkról. Hírlevél szolgáltatásunkat a következő hivatkozásra kattintva érheti el: http://hirlevel.mav-start.hu/.
Üdvözlettel:
D. Á.
ügyfélkapcsolati szakelőadó
MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.
Ügyfélszolgálat
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!
|