MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Hatalmas késések a Nyugati-pályaudvarnál

2011. július 09. - Vittore.

Barátnőm nemrégiben jött el a Nyugatiból, az összes vonat hatalmasat késik. Előbb a MÁV-Start közleménye, utána meg a valóság.

2011. július 9. 11:30
Hosszabb menetidővel közlekednek a vonatok a ceglédi és a szegedi vonalon

A Budapest-Cegléd-Szolnok és a Budapest-Cegléd-Szeged vasútvonalak közös szakaszán, a Nyugati pályaudvar és Városliget-elágazás között ma és holnap az esti órákig pályafelújítást végeznek. A munkák befejezéséig a szerelvények csak az egyik vágányon közlekedhetnek váltakozó irányba a biztonsági előírások betartásával. Az erre közlekedő vonatok utasai 25-30 késéssel számoljanak.

A vágányzár okozta késésekért és kellemetlenségekért utasaink megértését kérjük, türelmüket köszönjük.

Budapest, 2011. július 09.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság MÁVINFORM
(kiadta: Both Ferenc sajtóügyeletes)

Nos, kint rekkenő hőség van, biztos örülnek az utasok, hogy ott álldogálhatnak a Nyugati-pályaudvaron, s gondolom a befelé jövő vonatok szintén.

Nézzünk azért meg néhány vonatot, hogy mi a valóság:

10:28 Bp.-Nyugati-Cegléd-Szolnok záhonyi sebesvonat:32 perc késés (36 perces késéssel indult)

11:03 Bp.-Nyugati-Cegléd: 45 perc késés, a vonat 12:12-kor ért volna Ceglédre, és a 12:24-es záhonyi személlyel lehetett volna tovább menni Szolnokra - a személyvonat elment időben, de a Nyugatiból induló vonat csak 12:57-re ért be Ceglédre a késés miatt (13 perces késéssel indult)

Bp.-Nyugati-Cegléd-Szolnok Hortobány IC: 68 perc késés (38 perc késéssel indult)

12:23 Bp.-Nyugati-Cegléd-Szolnok Kócsag IC: 103 perc késés (103 perces késéssel indult)

 

09:22 Szolnok-Cegléd-Bp.-Nyugati Hajdú IC: 50 perc késés (6 perc késéssel indult), a vonat 10:38-kor érkezett Zuglóba, ennek ellnére 11:27-kor ért a Nyugatiba

10:15 Szolnok-Cegléd-Bp.-Nyugati sebesvonat: 88 perc késés (pontosan indult)

10:22 Szolnok-Cegléd-Bp.-Nyugati Délibáb IC: 101 perc késés (15 perc késéssel indult)

 

És így tovább. Biztos baromi jó lehet a napon szenvedni, még az IC kocsikban is, nemhogy a gyorsvonatokban. Grat, ezt megint jól megszervezték, tegye fel a kezét az, aki elhitte, hogy itt meg lehet úszni a történetet a közleményben említett 25-30 perces késéssel.

 

Frissítés (17:09): Közben Bence is beküldte majdnem ugyanezt az oldalt található Gyorsbeküldővel:

Kedves Vittore!

Érdekes dologra lettem figyelmes az elmúlt pár percben az ELVIRA-n.

Gondoltam, megnézem, mennyit késik a vonatom. Hát elég sokat! Így kicsit beleástam magamat a mai késésekbe, és az alábbi, kevésnek nem nevezhető késéseket fedeztem fel (a képek kattintásra nagyobbak lesznek):



Mondom, megnézem, mit ír erről a MÁV-START.
http://mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14e0ede2d74471
Ha eltűnne:
http://e5tv.hu/11.07.09_kozl.jpg

Állítólag pályafelújítás van, amire ki is adtak egy menetrendet (pár napja néztem pont, és be is mondogatták), de most röhögve közlik, hogy 25-30 perces késések várhatók.

(Ráadásul nem is ennyi a késés, hanem jóval több, plusz a lajosmizsei vonalat alapból nem is említi a közlemény.)

Azért ez kissé szíven üti az embert. Pályafelújítás, amit nem lehet normálisan lekezelni? Szerintem ez felháborító. Mi lenne, ha valami fontos dolgom lenne? Ja, az biztos nincs senkinek hétvégén, persze...

Küldök majd levelet a START-nak is, de gondoltam, ide is beküldöm, mennyire dilettánsok csinálják a "munkát" a vasútnál, hiszen erre az alapvető dologra sem képesek. Megmondom őszintén, ilyet még ettől a szánalmas bandától sem vártam.

Üdv:
Bence

 

Frissítés 07.10. 14:35: a délelőtti kisebb késéseket követően a vonatok megint 40-90 percet késnek a vonalon, az Elvira azt írja, hogy Zuglónál felsővezeték szakadás van.

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr153053152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@kukac@ 2011.07.09. 20:42:46

Mivel az ottani pályát is kb. 20 év késéssel tartják karban, így talán meglepő, hogy a biztosítóberendezést, a váltókat és a többit hasonló módon hagyták lerohadni. Most ezek a berendezések felhívták/felhívják magukra a figyelmet, ugyanis nem a pályafelújítás önmagában okozza ezeket a késéseket, hanem az előbb említett, szintén lezüllesztett rendszerek, eszközök. Az pedig szerintem nem lep meg senkit, hogy ilyenkor 101%-os a káosz, logikátlan intézkedések tömkelege születik meg. Sajnos ez a vasutunk igazi arca... és így akarja bárki is elérni, hogy minél többen válasszák a vasutat? Röhej... hétről hétre felülmúlják magukat az utaselriasztó húzásaikkal!

@kukac@ 2011.07.09. 20:50:32

Ja, és amúgy a héten több vonalon, több napszakban, különféle viszonylatokon, változatos módokon sikerült a terveimnek részben vagy teljesen keresztbe tenniük a hülyeségeik miatt. Mivel itt egyes vasutasok előszeretettel hangoztatják, hogy ők több, mint tökéletes, odaadó, önfeláldozó munkát végeznek, csak sajnos az időjárás, az utasok, a technika és egyéb gonosz erők ezt igyekeznek semmissé tenni, azon gondolkodom, hogy magam mellé fogadok pár napra egy ilyen vasutast. Utazzunk együtt, éljék át velem, átlag utassal a hülyeségeik következményét, és magyarázzák meg ott helyben őket. Azt hiszem, jónéhányszor elállna a szavuk.

Nagymoli 2011.07.09. 20:58:45

Hát, ha úgy dolgoznak, mint nálunk, akkor tényleg igyekeznek, ügyesek, csak fentről kissé ellentétes utasításokat kapnak, és nem a logika, hanem a hatalom győz... magasról indulnak a bajok...

@kukac@ 2011.07.09. 22:34:54

@Nagymoli: több vasutastól hallottam már olyan magyarázkodást, hogy az ilyen-olyan irányító kényszeríti rájuk a rossz döntéseit, stb. Lehetséges. Én sosem egy réteget ostoroztam, hanem magukat a döntéseket. Nekem, mint utasnak igazából tökmindegy, hogy ki hozza, a lényeg, hogy szívok miatta másik több száz vagy ezer emberrel együtt, és az biztos, hogy ez így nincs rendjén. És szerintem az sem, hogy sok vasutas úgy nyilatkozik, hogy ő ért hozzá, mindenki más hülye, bárki javasol bármit, az csakis baromság lehet, szóval hajoljunk meg előtte és csönd! Pedig az a tapasztalatom, hogy lelkes vasútbarátok sokszor nagyon okos ötletekkel rukkolnak elő, ami még ha nem is valósítható meg esetleg, legalább gondolkodni megérné rajta, ahelyett, hogy leköpjük és azonnal elvetjük.
Ami ma történt, az arra legalábbis mindenképpen jó volt, hogy rávilágítson a legnagyobb bajokra: lezüllesztett infrastruktúra, rendellenesség esetén cselekvőképtelenség, valamint ragaszkodás a szokásokhoz mereven, még ha az irreális dolgokat szül is (pl. Köki - Nyugati táv megtétele 80 perc alatt, stb.)

balatoni utas 2011.07.09. 22:52:38

Ma én is igy jártam és nem elöször hanem sokadszor a Balaton északi parti vonalon. Székesfehérvári átszállás után a vonat "bizonytalan ideig" nem indult el, a mai rekkenő hőségben ott dekkoltunk az állomáson és --úgy látszik az időjárás teszi hogy leáll a munka--más vonatok is igy jártak. 1 órás késéssel indultunk el azért, mert a kocsikhoz "nem találtak megfelelö mozdonyt" --ennyit tudtam meg az ügyfélszolgálattol...A vonat nem volt légkondis, de hütött üditöt nem szolgáltak fel...
1 honapja utaztunk utoljára és ugyanezen okból ugyanezen a vonalon 75 perces késést tapasztaltunk (akkor még nem volt höségriado)...Állitolag napi gyakorisággal késnek ott is a vonatok ekkorát. Ki a hibás? Biztos utána lehetne nézni ki vagy kik nem végzik megfelelöen a munkájukat...És ezeknek a rendesen dolgozó emberek vannak kiszolgáltatva!

záporjózsi 2011.07.09. 23:53:14

Mi itt a probléma? A START-nál elosztották a késést a Kavalecz-féle állandóval. Értéke 3 és 5 között szabadon választható.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.07.10. 01:03:56

Itt nem a pályafelújítás okozta a problémát, vagyis inkább csak részben.
A pályafelújítás miatt egyvágányozás volt egy jelentősebb hosszú szakaszon.
Ezen az egy vágányon órákon át nem lehetett menetirányt váltani. A nem hozzáértők kedvéért konyhanyelven: A pályaszakaszon működő biztosítóberendezésen meg kell adni hogy az adott vágányon milyen irányban szeretnék közlekedtetni a vonatokat. Mivel csak egy vágány volt járható, ezért hol erre-hol arra mentek a vonatok. (Tényleg elég konyha lett :D ) A beállított menetirányt műszaki hiba miatt nem lehetett átállítani, a beállított (és beragadt) irányban normálisan közlekedhettek a vonatok, míg az ellenkező irányban (beállított menetiránnyal szemben) csak külön papíralapú rendelkezéssel, 15 km/ó sebességgel lehetett közlekedni.
Azért nem kell sok tudás ahhoz hogy észrevegyük, 15 km/ó-val megjárni azt a szakaszt, ráadásul egyvágányozással, hát... Ilyen késéseket eredményez.

Butaság volt a Start részéről szimplán a pályafelújításra fogni ezt a dolgot, bár lehet hogy az utóbbi idők biztberzavarai után nem akarták a pánikot kelteni ismét ezzel a mondókával amit fent megejtettem.

Persze így az utas meg információ hiányban szenved...

pbence 2011.07.10. 01:41:22

@Kimérős szaloncukor (Lédig):
Na, ez mindjárt egy jóval értékelhetőbb információ. Még hogy pályafelújítás... Ráadásul előrevetítették vasárnapra is ugyanezt, ott van a közleményben! Ezek szerint csupa-csupa szakember adja ki a közleményeket.
(Amúgy este fél 6 után már egészen biztos nem volt ez az irányváltási probléma, ott voltam.)
Az is kicsit problémás volt, hogy az adott állomásokon sem volt semmi információ. Kőbánya-Kispestről is olyan lazán továbbengedték a vonatot, amikor a következő térköz szabad lett, hogy csak na... Nem ám bemondani a hülye utasnak, hogy nem nagyon jutsz tovább (merthogy akkor volt a torlódás, hogy Kőbánya alsóra sem volt olyan egyszerű átjutni).
Ja, és ez nem egyedi, minden hasonló esetben ez van.

Amúgy megint az az alapvető probléma, ahogy a helyzetet kezelték. Még a mezei utas is látja, hogy ez nem megy, mert nem elég, hogy a 15 km/h miatt késik az adott vonat, de amiatt késik egy másik is, és ez egy "végtelen játszma".
Érdekes módon, amikor Kőbánya alsón volt az a kis probléma az esővel, azt sokkal jobban kezelték. Ugyan akkor nem volt semmi irányváltási probléma, mégis rájöttek, hogy egyszerűen kár a lehetetlent erőltetni. Szépen kiszedték a monori személyeket és ceglédi zónázókat, helyettük végig személyvonatok közeledtek Kőbánya-Kispesttől.
Ha most is ezt teszik, és ment volna az a 3-4 vonat óránként, talán működött is volna. De így mi volt? Semmi rendszer, minden késik, de ki tudja, mennyit, ez elmegy, ez megjön, a Nyugatiban is csak hazudoznak a késésekről, mintha a vasútnak lenne még bármi imidzse, vagy mintha ott vívódnának az irányítóközpontban, hogy most akkor melyik menjen el, mintha ez akkora kérdés lenne. Én is IC-vel jöttem át a lajosmizsei vonathoz Kőbánya-Kispestre a Budapest Bérletemmel, mert nem fogok ott szaladgálni, hogy "na vajon melyik vonat megy el".

Egyébként ez is csak egy alternatív megoldás, ha már megvan a probléma. Ugye az lett volna a legalapvetőbb, hogy tesztelik esetleg a rendszert, hogy működik-e. (Vagy csak én várok túl sokat?) Á, minek azt! Hiszen minden olyan tökéletesen, pöccre indul a vasútnál, sosincs gond.

záporjózsi 2011.07.10. 03:06:21

@pbence: A teszt olyan, hogy hiába nézed meg, az akkor működik, de élesben természetesen valami be fog ragadni és nem tudsz menetirányt fordítani.

gcsabi 2011.07.10. 08:49:14

@Kimérős szaloncukor (Lédig):
Miért kellene 15-el menni a vonatnak?
Menetiránnyal szemben a személyvonat a menetrend szerinti sebességgel közlekedik, miután felszállt a mozdonyra a vjv. Legfeljebb az utolsó kijárati váltóig kell 15-el, onnan teljes sebességgel.
A késéseket inkább az okozza, hogy egy forgalmasabb vonalon a 3-5 perces térközi követés helyett, állomástávolságba, visszajelentésre mehet, ami, vonatonként, +2-3 szoros idő, attól függően hány térköz van.
@pbence:
Persze, hogy "tesztelik". Amikor megjavítják, két három vonatot leközlekedtetnek, mielőtt helyreállítottként kezelnék. Ettől sajnos még újra elromolhat! Sok hiba egymást okozza, és nem mindig találni meg elsőre az alap hibát!
Vonatot meg akkor lehet lemondani, ha a szerelvény- és gépfordulók is átszervezhetőek.
Azt azért lehet látni egy idő után, hogy milyen nagyságrendű késések lesznek, így azért reálisabb várható késéseket lehetne közölni. Ezeket az információkat tényleg lehetne közölni. Így is elég bosszantó, nem tudom miért jó tovább idegesíteni az utasokat?

Adani 2011.07.10. 12:13:08

Zugló-Városligeti elág között az utóbbi egy hónapban rendszeres volt,h beszart a rendszer és 15-el mehetett csak a vonat. Ilyenkor miért is nem lehet bemondani Kökin, h gáz van akinek sürgős szálljon át inkább a metróra. Igaz most a metrónál is vágányzár van, de még a tömött buszokkal a határ útig aztán metróval is jobban jár ,aki siet mint ha csigatempóban kell csoszogni a Nyugatiig.

petya.bacsi 2011.07.10. 13:55:47

Ahogy már 2008-ban megírtam:

"Ugye, az ismert egyenlet:

Utazásra fordított idő = menetidő + k

A k egy olyan állandó, aminek az értéke változó... "

petya.bacsi 2011.07.10. 13:59:43

Nem tisztem védeni a MÁV-ot, de nem hiszem, hogy meg lehet úgy csinálni egy felújítást, hogy az senkinek se okozzon problémát.

Én is hónapokig szívtam anno, amikor pályafelújítás, meg karbantartás meg nem tudom mi volt, és naponta hülyét kaptam az utazásokkor, mert még a belekalkulált késésre is sikerült ráhúzniuk kemény perceket. :(

Ott sem a karbantartással, felújítással volt gond, hanem a tájékoztatással.

vénkujon 2011.07.10. 14:05:52

kedves MÁV-topmenedzserek(nem a krampácsolók és a bakterek). pénteken nem volt légkondi az interszitin (18.30. bp-miskolc)

szarjatok sünt.

balatoni utas 2011.07.10. 14:14:22

Hát ja amig mi itt szivunk a késések miatt, addig "központilag" meg minden a legnagyobb rendben van és megkapták a kitüntetéseket odaadó munkájukért :) Ráadásul az a cél hogy "európai szinvonalú lesz a vasútközlekedés", remélem ez nem csak álom marad....: orientpress.hu/85565

balatoni utas 2011.07.10. 14:18:18

@petya.bacsi: de a "k" mindig pozitív szám az biztos. És az még csak jó ha percben számolva 2 jegyű :)

petya.bacsi 2011.07.10. 14:27:44

@balatoni utas: előfordul azért olyan eset is, amikor k=0. Szerencsére.

Vittore. 2011.07.10. 14:37:41

Frissítés 07.10. 14:35: a délelőtti kisebb késéseket követően a vonatok megint 40-90 percet késnek a vonalon, az Elvira azt írja, hogy Zuglónál felsővezeték szakadás van.

pandacsökiboborján 2011.07.10. 14:39:40

igazán irigylem azokat,akik lekésték mondjuk a repülőjüket a szarházi vasút miatt. Remélem jó sok casht rájuk perelnek.

DnP 2011.07.10. 14:39:41

A MÁV-nak 5 ellensége van, a négy évszak és az utasok... kérdés?

balatoni utas 2011.07.10. 14:48:03

@DnP: ja jobb lenne nekik ha munka helyett nyaralni mennének mi meg keressünk más közlekedési eszközt, nem ? :)

DnP 2011.07.10. 14:57:05

kb... csak zavaró tényező az a sok utas. Fel-le szállnak, hangoskodnak...

Magyarnaba 2011.07.10. 15:08:54

A VPE honlapja szerint az Állatkert mögötti szakaszon cserélik a vasbeton keresztaljakat és síneket, a munkához kapcsolták ki az áramot a vágány fölött:

betonalj és hosszúsín cserék a 20-28 szelvények között - Pft. Alo. Bp.Észak
A vágányzár megkezdése után legfeljebb 30 perc időtartamban, ill. a vágányzár befejezése előtt 2011. július 10-én 14:00-16:00 között legfeljebb 30 perc időtartamban feszültségmentesítés szükséges Bp.Nyugati pu. és Kőbánya Teher állomások között a bal vágány feletti felsővezetéki hálózatra az átkötések levétele, ill. visszahelyezése céljából.

Jövő héten újra több napos vágányzár lesz ezen a szakaszon.

kbz 2011.07.10. 15:20:29

Tegnap én is utaztam volna, vidékre a szüleimhez, a zuglói megállóból indultam volna, 25 perc késés mondtak be, 45 percig vártam. Úgy döntöttem visszaváltom a jegyem és nem utazom. 20% levonással kaptam vissza a pénzem, vagyis kb 400 forintot fizettem azért, hogy 45 percig állhattam a melegben a megállóbán.
Ahhoz hogy visszakapjam név, lakhely személyigazolvány számot kért, a pénztáros hölgy aki már a köszönést is személyes sértésnek éli meg.

nezavarjmasokat 2011.07.10. 15:52:45

Ezek szerint a MÁV sokat javult - 70 perc késés az szinte semmi - legutóbb 6 órát vártam, mire megjöttek a tetűládások!

pbence 2011.07.10. 16:20:17

@Magyarnaba:
"A másik vágányon 12 óra 30 perckor a Budapest Nyugati pályaudvar és Kőbánya-teher között, a Keleti pályaudvarig közlekedő KÓCSAG (kör) InterCity mozdonyának áramszedője Zugló megállóhelynél eltört és leszakított a felsővezetéket. Jelenleg a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-teher között áll a vonatforgalom."
mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14e1993f7052a8

Lehet, hogy terveztek is hasonlót, de ez egy kicsit korábban jött, váratlanabbul, és írja is, hogy a másik vágányon.

Amúgy meg halál komolyan mondom, ha ilyen szép tervek voltak a hétvégére, a minimum az lett volna, hogy tényleg csinálnak egy átmeneti menetrendet, mert ez már túl van a pofátlanság határán. Még akkor is, ha nem történt volna semmi rendkívüli.

pbence 2011.07.10. 16:24:08

Ja igen, és 90-100 perces késéseket emleget a közlemény. Ahelyett, hogy Kőbánya-Kispesten visszafordulna minden. AZ IC-k és a gyorsok úgysem fordulnak sehova máshova a Nyugatiból, mozdonyuk meg van. A személyek meg zónázók is tudtommal hétvégén függetlenek a váci vonaltól, de ha nem is, tök mindegy 90-100 perces késésnél.
De nem, ehelyett az ország teljes keleti részén 90-100 perces késéseket okoz egy Budapesten leszakadt felsővezeték.
Gratulálok nekik.

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2011.07.10. 16:24:18

@Kimérős szaloncukor (Lédig):
"míg az ellenkező irányban (beállított menetiránnyal szemben) csak külön papíralapú rendelkezéssel, 15 km/ó sebességgel lehetett közlekedni."

Szerinted. Olvass F2 utasítást....A szemből lévő bejárati jelzőig max 15, (ott úgyis felveszi a vöröset), eltöröl, másik figyelő dolgozó a mv mellé, oszt GO! A következő bej. jelzőig...Nagyjából ennyi. Ez kb max 5 perc késés.

Félreértés ne essék, nem akarom itt a mundért védeni...

jobbos 2011.07.10. 16:25:52

szerencsére már elég régen kellett utoljára vonatra szállnom, ajánlom nektek is a telekocsit, www.oszkar.com

Kale-idoszkóp 2011.07.10. 16:59:23

Tegnap ezt én is kifogtam a Kökin. 13 17-es ceglédi vonat fél 3-kor jött. Nagyon ügyes voltam, 2-ig dolgoztam és elértem a negyed 2-es vonatot. :))
Csak azt mondaná meg végre valaki, hogy még meddig lesz szent tehén az IC. Egymás után engedték el az IC-ket és a gyorsvonatokat. Ha már úgyis késik 70 percet és ezért visszajár a helyjegy ára akár engedhetnék a sima vonatokat is.
Volt egy gázolás is a héten ezen a vonalon. OK, helyszínelés, rendőrség stb..., de megint az IC-k mentek előbb, a mi melós vonatunk meg álldogált.

Giraffa 2011.07.10. 17:05:17

@petya.bacsi: a k együttható neve "Kavalecz-együttható. Mindig meg kell vele szorozni a MÁV által közölt hivatalos késési időt, hogy a valósat megkapjuk. Értéke LEGALÁBB 2 de időnként tart a végtelenbe... :)

Mihaja414 2011.07.10. 17:08:49

Némi plusz info:
- Tegnap a Bp-Szolnok-Záhony vonalon a 12:28-as vonat 14 órakor indult, amivel sikerült is zavartalanul eljutni Törökszemtmiklósig, ahonnan továbbindulva kb. a semmi közepén nemes egyszerűséggel letört a villanyszedő.
Szegény kallert azért sajnáltam, mert a megállásunkkor telefonált, hogy ez a mai nap során a 300 perc késést is überelni fogja, amit eddig összeszedett...
Személy szerint Kabáig akartam menni, de amikor kiderült, hogy a mozdony, amit küldtek csak Püspökladányig megy, majd megint egy jó kör malmozás, inkább kértem a telefonos segítséget.
Időpontok : 12:28-kor kellett volna indulnia, 14:00-kor indult el valójában, kb. 16 órakor robbant le, és 18:54-re ért be Püspökladányba...

jack o'neill 2011.07.10. 17:48:12

Nem megy ez a pályafelújítás esetén egyvágányozás.
Hovatovább kissé nehezen megy a MÁV-nál a probléma megoldás / helyzetkezelés.
Lásd:
Fehérvári vonalon is szépeket késnek rendszeresen. Pláne most, hogy bejött nyáron az a huncut nyári idő és Balcsira / Velencei-tóhoz utazók népes tömege.

Adani 2011.07.10. 19:00:34

@pbence:

Normális esetben jó ötlet ez a Kökinél forduljunk vissza dolog ,de most mikor a metrónál is vágányzár van és a jelenlegi forgalmat se bírja el a sok pótlóbusz? Káosz lenne mert ugye most Kökiről a városba csak a pótlóbuszokkal lehet utazni.

decision 2011.07.10. 19:26:17

Tegnap, Debrecenben jártam a vasútállomáson, a kijelzőn szereplő 8 járatból 4 elé késés volt írva, a legtöbb 150 perc késés azt hiszem a Szolnok-Bp vonalon volt, majd később módosították 210 percre. Szerintem sikerült azt a pár megmaradt utast is a buszközlekedés vagy a saját autó beszerzése felé mozdítani.

tíz deka párizsi 2011.07.10. 20:06:39

Mi most ulunk szarvason a palyaudvaron, es a jelenlegi allas szerint egy oras kesessel indul pestre a vonat, es este tiz helyett fel egykor erunk haza.

Jegyarat vissza nem teritenek, mert nem IC, csak gyorsvonat, ami azert durva, mert kevesbe all a mav erdekeben a menetrend betartasa, hiszen nem kell ugyse visszacsengetniuk.

pbence 2011.07.10. 20:28:54

@nyunyógomez:
Ennek tudatában megint csak érdekes ez a tegnapi késés dolog.

@Adani:
Majd megoldják valahogy. Attól még abnormális, hogy - teszem azt - a Debrecenből Nyíregyházára utazó vonata is 90-100 percet késik, mert a 250 km-re lévő Budapesten leszakadt egy szaros felsővezeték.

Nagymoli 2011.07.10. 20:35:11

@@kukac@: Vasútbarátoknak tényleg vannak jó ötletei, de egy ekkora cégnél a bürokrácián nem lehet átjuttatni semmit. Mire valamit meglépnek, már rég túlhaladott rajta a világ. Én is csak vasútbarátságból vonatozok, nem vagyok rászorulva. De furcsállom, hogy fővonalon, száguldás és késés, mellékvonalon pontos döcögés. Évek óta a karbantartásokkal el vannak maradva. Jah, mellékvonalon nehéz nem betartani a 20km/h menetrendi átlagokat... Kiengedik a féket, és a hátszél behozza a késést. Kicsit elszomorító, hogy egy jól induló céget addig lezüllesztenek, hogy a régi gőzösökkel hamarabb lejutottunk Balcsira, mint a mai modern nagyteljesítményű, 200km/h-t röhögve bíró mozdonyokkal lassúmenetből lassúmenetbe vánszorogva száguldozni, és kétvágányú pályákon perceket félórákat várakozni (látszólag?) feleslegesen. (Jó tudom, ott épp felújítások vannak, 20 éves késéssel) Jah, és ha vasútbarát... Mozdonyra feljutni, fotóni eléggé macerás egy érdeklődőnek, kb mintha terroristák lennének.. a tolvajok meg hátbaveregetve, hogy nembaj, ha elloptad azt a pár kiló csavart az aljbetonból, úgyis csak megélhetésért tetted... fura egy ország a mienk!

Nagymoli 2011.07.10. 20:47:32

Végigolvastam a kommenteket. "Hihetetlen" történetek. A technikai hozzászólások tetszenek a szakértőktől, érdekel a háttér, de a hivatali problémák, tájékoztatási mulasztások, hibás rendelkezések, utasok semmibevétele egyszerűen undorító!

Metál -e a bimetál? 2011.07.10. 21:13:28

azért a nyugati országrész is szív, 40 fokos melegben nem megy a légkondi, ablakok nem nyithatók ic-n (15:00kor szombathelyről induló IC, 56-os kocsi). kaller elmenekült, lincshangulat.

Magyarnaba 2011.07.10. 21:46:53

Vasúthoz értőket kérdezném...

Ilyen helyzetben nem lehet olyat cselekedni, hogy mittudomén... Például:
1. A sérült vezetékdarabot valahogy félreműteni, hogy legalább a dízelgépek haladását na akadályozza.
2. Kőbánya-Kispestet átszálló végállomássá minősíteni.
3. A Lajosmizse felé bóklászó csatolt Desirokból összeszedni egy ingavonatra valót, amely föl-alá ingázna a Nyugati és KöKi között.

A vezeték javítását pedig éjszakára tolni át.

Adani 2011.07.10. 22:09:27

@Magyarnaba:

Még a legjobb az lenne, amit simán meg lehet csinálni, h Kökin fordulnak a vonatok vissza ilyenkor ott pedig át lehet szállni a metróra és azzal bemenni a Nyugatiba. Aki meg Zuglóba akar menni annak ott a kismetró, a Deákon átszállhat rá.

Persze most ez se lenne jó megoldás, mert a metró se jár Kökire. De amúgy ha ott nincs semmi gond akkor inkább tereljék át a népet metróra.

záporjózsi 2011.07.10. 23:41:39

@vénkujon: Tuti volt. Max. nem működött.

@Magyarnaba: Kö-Ki alapvetően nem alkalmas fordításra. A magas számú vágányokon a lajosi meg a kunszenti megforog, pláne, hogy van inga is, de az IC-t nehéz lenne ott végállomásoztatni. Persze semmi sem lehetetlen. Inkább Fradiból hoztak volna 2 működő Szergejt, aztán hagy menjen az elegy...

@pbence: Szép dolog ám a szerelvényforduló...

záporjózsi 2011.07.10. 23:43:29

@Adani: Hát... Ennél már csak az lett volna szebb, ha 3 vonatonként összezár, gépeket leakaszt, egy gép elől, 2 hátul, aztán Fradi, Kőfelső, körvasúton át Nyugati. Na próbálok vagy elaludni, vagy felébredni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.11. 00:02:40

09:22 Szolnok-Cegléd-Bp.-Nyugati Hajdú IC: 50 perc késés (6 perc késéssel indult), a vonat 10:38-kor érkezett Zuglóba, ennek ellnére 11:27-kor ért a Nyugatiba

MI VAN?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.11. 00:09:08

@balatoni utas:

Másfél óra alatt hazaértem Füredről (budi agglo). Klíma nem ment, mert a kutya szereti kidugni a fejét az ablakon, volt hűtött üdítő, Nyugodtan, kényelmesen, gyorsan.
Tudom ez téged nem vígasztal, de sajnos ez a realitás.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.11. 00:12:06

@pbence: Kolléganőmnek jó lenne a 142, (Gyál-Nyugati-6os vili 3 megálló), de olyan megbízhatatlanul jön, hogy inkább kocsizik, illetve 3 átszállás.

MÁV - Minden amit a késésen kívül adunk, ajándék.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.11. 00:24:38

@Magyarnaba:

Máshonnan közelítem meg a kérdést.

Németeknél már papíralapú menetrend sincs, országos biztosan.

A menetrendbe viszont be van szerkesztve minden időszaki (pálya)karbantartás, és a közlekedési korlátozás rovatban jelzik az erre az időre megváltozott időket.

De ott a karbantartások általában tervezettek, nem tűzoltás jellegűek, mint nálunk. És a németek nem 40-re újítják fel a pályát (Sárbogárd-Baja).

Adani 2011.07.11. 07:44:47

@záporjózsi:

Nem rossz ötlet, hiszen még így városnézéssel is hamarabb odaér mint késés.

pbence 2011.07.11. 11:31:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"MI VAN?"
Pontosan ez van sajnos. Inkább megtette azt az 5 km-t 50 perc alatt, mint hogy valami ennél sokkal ésszerűbb dolgot kitaláltak volna.

"de sajnos ez a realitás"
Tényleg ez. Pár éve még én is erősen vasútpárti voltam, most is szeretem a vasutat, de rá kell jönni, hogy ebben formában nincs jövője. Már "szabad szemmel" is észrevehető, hogy évről évre kevesebb az utas mindenhol. Akik vonattal járnak, azoknak is a 90%-a csak kényszerből jár vonattal.

"de olyan megbízhatatlanul jön"
Tudom. Ráadásul nem elég, hogy megbízhatatlan, alapból ritka is. Meg lassú (igaz, a jó összeköttetés miatt ez annyira nem jön ki, de 2-3-szor ilyen gyorsnak kellene lennie). Reggel a gyáli buszokon, amik elhaladnak mellettünk (igen, a busz hagyja le a vonatot), több ember van, mint a vonaton. Ez azért elárul valamit, pedig tényleg nem rossz a vasúti összeköttetés. (Emlékszem, amikor BKV sztrájk volt, megduplázódott bizonyos vonatok forgalma.)
Most is nagyon érdekes, Gyálon egy szakaszon kicserélték a síneket, zakatolás nélkül megy a vonat. De továbbra is 40-nel. Ráadásul pont egy új megállót terveznek oda, szóval soha az életben nem is fogja semmi kihasználni, hogy ott jobb pálya lett. Nem tudom, ez kinek érte meg.

vanek ur 2011.07.11. 11:32:45

Ez az eset ismét igazolja, hogy két dolog nagyon nem működik a MÁV-nál.
Egyik a kommunikáció. Az csak a kisebbik probléma, hogy egy műszaki gond miatt óriási késések vannak. A nagyobbik az, hogy nem adnak információt arról, mire lehet számítani. Sokat javít az utasok hangulatán is, ha tudják, műszaki gond van, és valós késési információt kapnak (nem kell a k számmal felszorozni).
A másik a váratlan forgalmi szituációk kezelése. Kész forgatókönyveknek kellene lennie ilyen esetkre: Felére-harmadára csökken a kapacitás Kö-ki és Nyugati között? Akkor a vonatok csak Kö-Ki-ig járnak, óránként 1-2 vonat megy el a Nyugatiig. Ugyanezt meg kell csinálni minden szakaszra, majd be kell gyakorolni szimulátoron.
A lényeg: ne akarjanak több vonatot átverni a szakaszon, mint amit az elbír, ugyanakkor az utasoknak az eljutás lehetősége minél kevesebb kényelmetlenséggel meg legyen oldva.

Adani 2011.07.11. 11:55:29

@vanek ur:

Sőt el lehetne a valós okot is mondani, hiszen volt már olyan, h 90 perces késés volt Kecsón és kórusban szidták a MÁV-ot, mert nem közölték senkivel,h gázolás volt. Ha kábellopás vagy gázolás van azt mondják csak be, legalább azért ne őket szidják, amiről nem tehetnek. Hiszen pl. azért jogosan nem a MÁV-ot fogja senki hibáztatni ha valaki a vonat elé ugrik ahelyett, h felszállna rá.

A kész forgatókönyv pedig alap kéne,h legyen. Pláne forgalmasabb állomásoknál. Vagy kerülőúton menjen ha tud vagy tényleg inkább fordítsák máshol. Jelen esetben mi lenne ha Kökin fordulna minden vonat és ha egy vágány már járható, akár csak dízellel is (madzagszakadás, áramtalanítás még tart, de az egyik vágányon már nem dolgoznak, akkor egy vonatot be lehet állítani arra,h ingázzon a Nyugati és Köki között. Pl. egy lajosmizsei szerelvényt, Uzsgyi, Dezső, Csörgős inga vagy ami épp van.

zozoli10 2011.07.11. 14:49:02

kicsit furi a helyzet. Ilyenkor tényleg gyors cselekedetekre van szükség, de nem is csodálom, ha ez nem megy hisz nagy a hőség ingerültebbek vagyunk, már-már nagyon kell koncentrálni és van hogy elszakad a madzag (és a felső vezeték is).

Mikor pályafelújítás volt a 100a-n akkor tök frankón a debreceni IC-ket elterelték a 120a-ra. Ha a lajosmizsei (142) vonal jobb állapotban lenne akkor a szegedi IC-t is lehetne terelni arra.
a pályafelújítás alatt összevonták a személyeket és a zónázókat amelyek minden hol megálltak Ceglédig/Szolnokig. Most ez is lehetett volna egy jó döntés

csabivonat 2011.07.11. 20:05:39

Tegnap a menetrendtől eltérően az eredetileg 17:23-kor érkező pesti zónázó Monorról 17:53-kor indult tovább.
süti beállítások módosítása