MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Tedd le az autót, válts vonatra!

2011. június 17. - Vittore.

József eleget tett a felhívásnak és letette az autót, hogy vonatra váltva juthasson el a munkahelyére. Természetesen saját bőrén is megtapasztalhatta, mennyire is tartja a MÁV a menetrendet.

A levelében arról érdeklődik, hogy jogos -e az IC-k előnyben részesítése a többi vonattal szemben - várjuk meg a MÁV válaszát, de én úgy tudom, hogy sajnos igen, ez ma a policy a vasúttársaságnál.

Íme a levél:

Tisztelt MÁV! 

Biztos sok panaszlevelet kapnak, az én esetem azért különleges, mert május 26-án letettem az autót, és elkezdtem MÁV-val bejárni dolgozni Üllőről. A bizalmat egy havi bérlettel előlegeztem meg, és ha megfelelő választ kapok, akkor a következő sok évben is az utasuk leszek, egyébként meg visszaülök az autóba.

Pár perces késésekért nem is szólok, az elmúlt napokban mindig előfordult. Ma reggel viszont 8:17 helyett 8:28-kor indult el a vonat (a 2727-es). 8 percet álltunk egy helyben. A várakozás közben megelőzött minket egy IC, gondolom, a Cívis IC volt az. Ez azért háborított fel, mert ennyi idő alatt a mi vonatunk elindulhatott volna, odaérhettünk volna Vecsésre a 8 perc alatt, és ott is le tudott volna előzni az IC. Az IC kb. 1 perccel késett volna többet, mi pedig 8-cal kevesebbet. Arról nem is beszélve, hogy az IC már úgyis 15-nél több perc késésben volt, és úgy látom az Elvirán, hogy nem is tudta behozni, tehát mindenképpen perkálniuk kellett, igazán mindegy lett volna.

A kérdésem az volna, hogy a MÁV kiáll-e az üllői kollégák mai akciója mellett, jól tették-e, hogy nem engedték tovább a mi vonatunkat, tényleg ez a dolguk, hogy azokat a szerencsétlen utasokat, akik pl. Üllőre születtek, így diszkriminálják az IC-vel szemben? Vagy a MÁV inkább velem ért egyet, és szólni fog az üllői kollégának, hogy legközelebb számoljanak, gondolkozzanak, és utána cselekedjenek, ne csak az IC-s, hanem a többi utassal is foglalkozzanak? Kiemelem, nem a 8 perc zavar, bármennyi is lehetett volna, hanem a szándékos diszkrimináció vagy a dolgozók bénázása, előbbit nem tudom megbocsájtani, utóbbit elfogadom, ha felhívják a dolgozók figyelmét a hibáikra.

Üdvözlettel, várom válaszukat: * József

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!


 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr982991115

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miért van tömeg a tömegközlekedési járműveken? 2011.06.17. 15:26:05

Szeptember van, megkezdődött az iskola, ezzel párhuzamosan véget ér a munkahelyi szabadságolások korszaka is. Akik gyakran veszik igénybe a tömegközlekedést, azok emlegetik ilyenkor, hogy vége van a jó világnak, megint zsúfoltság van a metrón, buszon...

Trackback: Miért van tömeg a tömegközlekedési járműveken? 2011.06.17. 15:25:09

Szeptember van, megkezdődött az iskola, ezzel párhuzamosan véget ér a munkahelyi szabadságolások korszaka is. Akik gyakran veszik igénybe a tömegközlekedést, azok emlegetik ilyenkor, hogy vége van a jó világnak, megint zsúfoltság van a metrón, buszon...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arcturus 2011.06.17. 17:58:45

A vonatnak az is kényelmi funkciója, hogy nem kell megvenni, nem kell szervizelni, nem kell törődni vele. Nem lopják el reggelre és nem törik föl.

Arcturus 2011.06.17. 17:59:58

Ó, és mindenféle stohlbucik sem könnyen borítják föl és rohannak bele autóval.

Számolj Templár 2011.06.17. 18:06:10

@Arcturus:
Ha csak egyszer utazol évente, akkor kb. így van! De azoknak, akiknek naponta kell ingázniuk, vagy városon belül 2-3-4 átszállásnyit utazniuk naponta kétszer, magyarázd már meg, mennyivel is olcsóbb a máv, vagy a bkv! A kényelmet most felejtsük is el!

zpequino 2011.06.17. 18:10:42

@SilentSound: Kínában a lakosságnak pontosan nullaegész hány tízezred százaléka vonatozik 250 km/h-val nap, mint nap?
A kínaiak 130-szor többen vannak, mint mi, ennyi ember azért összedob egy-két kirakatvasutat, műholdat meg atombombát.
Azt nézd meg, belső-Kínában a paraszt mivel közlekedik, az az igazi Kína.

TaKy99 2011.06.17. 18:11:50

@nocommento: Na okoska: honnan vetted ezeket a számokat?
autót nem számolom,kell a melóhoz, ha utaznom kell akkor ott van... Gumi? 5Ft/km te mivel jársz? átlag 4 évente cserélek 2 garnitúrát (téli-nyári) évente 50e-60eKM megyek általában pályán. Ja, ha itt tartunk akkor a 4 napos pályamatricát sem kellene számolnom, hiszen meló miatt van éves... visszatérve a gumira 20.000/db x 8 db /4 év / 55.000Km = 0,73Ft/Km 340km*0,73=250Ft Vagy a 2Ft/Km biztosítás. 21.000-et fizetek évente 21e/55e=0,38Ft Az általad írt egyéb költségekkel ugyanaz a szitu, mint az autó árával. Fix költség, ami akkor is van, ha vonatra szállok, meg akkor is ha nem. De ha nézünk minden költséget, akkor is max egálban van. Akkor az autó már sokkal kényelmesebb, mint csomagokkal tömeg-közlekedni...
Persze, ha naponta fix-fix pont között ingázol, akkor a bérlettel természetesen jobban megéri. De talán kitűnt az előző hsz.-omból, hogy nem ingázásról beszéltem...

TaKy99 2011.06.17. 18:16:44

@efi: Nem loptam, "alám tették" (cégautó)
Persze, van egy 81-es D kadettem is saját néven, amit épp most készítek fel OT vizsgára, csak hogy legyen mire költeni...

Alikam 2011.06.17. 18:17:17

Itt nem az anyagiak a döntőek, mert a vasút külföldön is drága. Van ahol egész komoly összeg.

Viszont(!), ott 200 km/h a min. utazósebesség.

Tehát amíg autóval mondjuk 50 kilométert megteszel 50 perc alatt, addig egy komoly vonat az 20-25 perc alatt.

És ez itt a kurva nagy difi kérem szépen.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.06.17. 18:22:02

@zpequino: A sima "noname" városok között egyszerű gyorsvonattal mentünk, azzal csak 200-as sebességgel, nem 250-nel. Az emberek többségének nincs szüksége napi szinten ilyesmire, mert ritkább az ingázás, mint nálunk. Jó részük gyártásból él, azaz gyárban dolgozik és általában közel is lakik. Van, hogy konkrétan abban az épületben, amiben a gyártás is folyik. Nagyon más az egész, mint otthon.

TaKy99 2011.06.17. 18:26:13

@flimo13: Birtoklás költségei??? Ja igen... Csak nézzük egy kicsit a másik oldalról.
A Máv egy állami cég, 35,83 milliárd veszteséggel. Állami, azaz a MIÉNK. MI finanszírozzuk az adónkból. 35,83 milliárd / 3,5 millió adófizető = 10.237Ft/adófizető... Persze ez így nem igaz az eltérő jövedelmek miatt.

Jegkoko 2011.06.17. 18:34:04

@Számolj Templár: Aha tehát szerinted az lenne a megoldás, hogy a már igy is túlzsúfolt budapestre még több 100 ezer autót rászabadítani.Mondhatom nagyon okos ötlet.

tede 2011.06.17. 18:37:36

Lerakta az autót és vonatra váltott?
Na jó, én eddig olvastam el a történetet és már nagyjából mindent tudok. Azt is, hogy mi lesz 1 hónap múlva.

viktor134 2011.06.17. 18:38:27

@nocommento:
ha már megvan az autó ezek a költségek mindenféleképpen megvannak, csak üresen pörögnek a ház előtt.

tehát felesleges felszámolni az autó fix költségeit ez esetben. aki megvette az autót az azért vette meg, mert látja az előnyeit.
sokszor pénzügyileg is jobban megéri, mint a koszgombócokon utazni.
tudod, háztól házig megy meg ilyenek... sok csomag fér rá, 4 emberre nem is drága, ...

én is imádom a villanyvasutat, de a mávot odaadnám az ebenfurtiaknak, hogy csináljanak vele valamit.

nemecsek ernő áruló 2011.06.17. 18:44:08

@guy2: 5 litert fogyaszt a kocsim. Nem éri meg.

zpequino 2011.06.17. 18:44:34

@SilentSound: Hát pont ez az, te is leírtad: a kettő egyáltalán nem hasonlítható össze. Amiről mi beszélünk itt, az a magyar átlagember problémája. Majd ha a kínai öntödei munkás pontosabban ér be dolgozni vonattal a saját lakásából, mint a magyar, akkor majd azt mondom, ez igen.

_Jeff_ 2011.06.17. 18:47:02

Itt Londonban elég hétköznapi dolog a vonattal ingázás, és szerencsére már csak halvány emlékeimben él a Siófoki "gyors". Itt ha 2 percet késik a vonat, már sűrű elnézéseket kérnek hangosbemondón, de amúgy minden állomáson ki van írva hogy melyik vonat mikorra várható, percre pontosan. Amit ott megsaccolnak, abban a percben el is indul. Tiszták, kényelmesek, pontosak, és valóban, minden réteg használja, csúcsidőben tumultus van. Viszont ha vmi gebasz van (mert azért van néhány vonal), akkor elég sokat el tudnak p*csölni a megoldással, olyankor nem hat meg, hogy 5 percenként elnézést kérnek, megoldást szeretnénk. De alapvetően élmény használni. Hja, normál chip-kártyás bérlettel is lehet, beléptetőkapuk mindenhol, sehol egy ork vagy ilyesmi. Szóval lehet ezt normálisan csinálni.

is 2011.06.17. 19:12:08

@midnight coder: tokeletes. 15 eve lattad utoljara, majd kozlod a gyanudat, majd rogton bizonyiteknak veve mar vonod is le a kovetkeztetest.

barmely human gondolkodas kutato allatorvosi lova lehetne a kommented.

@viktor134: ha mar megvan, es fenn tudod tartani. ez a ha nem elmeleti ha, hanem kb. a magyarok harmadanak elerhetetlen.

is 2011.06.17. 19:14:11

@TaKy99: ja, cegauto. onnan konnyu, onnan tenyleg hulye bolhanak latszanak azok, akinek nem fussa ra...

is 2011.06.17. 19:16:39

@TaKy99: egyetertek. vezessuk be, hogy a MAV haromevente 200 000Ft, majd a jegyek joval olcsobbak. az auto meg 3 evente 2 millio forint, a benzin meg annyi, amennyi. a BKV berlet is evi 50000, majd havonta mar csak 4000. akkor mar talan mindenkinek fel fog tunni az osszehasonlithatosag, meg hogy a fix koltsegeket is be kell szamolni..

Számolj Templár 2011.06.17. 19:19:27

@Jegkoko:
Bocsika, de nem erről beszéltem! Az utazás egy olyan igény, amit valamiképp ki kell elégíteni! (Navigare necesse est! ... Mondá a bölcs latin.) Vagy kocsival, vagy bkvval, vagy mávval. Ezek nem egyenértékűek komfortban és helyettesíthetőségben, stb. és fajlagos költségekben. (Azért annyi különbség felfogható talán, hogy gk.-val szinte minden olyan helyre el lehet menni, ahova mávval, bkvval! Ergo a gk. bármelyikkel szemben működőképes megoldást jelent. Hajnalban, éjjel, sztrájk esetén is!)
Ha csak az államilag finanszírozott (adópénzből) veszteséget nézzük, akkor miért is nincs igazam? Arról nem is beszélve, hogy az autó mennyivel komfortosabb és variábilisabb, mint a máv!
Nem azt mondtam, hogy a gk. közlekedéshez nem kell infrastruktúra, vagy ott nem lenne zsúfoltság!
Ezek a tömegközlekedési megoldások alapjaitól rosszak, elavultak, rosszul üzemeltetettek! Ezekbe lehet évekig beletolni még a zsét, attól nem lesz jobb, mert nem fejlesztést finanszírozunk, hanem veszteséget! Ha ugyanennyiből megoldást is adunk és fejlesztünk is, az miért is lenne rosszabb?

redriot77 2011.06.17. 19:25:00

@savrola: "Az, hogy javítani a minőségen, fejleszteni, az eszükbe sem jut."

Nem lenne rossz, de mégis miből? Nem is kéne német vagy japán színvonal, legyen mondjuk csak olasz - de még ez is elérhetetlen mert jelenleg hátsó-dagesztáni a nívó. :/

Egyébként még jó is lenne a MÁV, ha a 30 évvel ezelőtti színvonalat tartaná. Csakhogy még az sem sikerül, mert akkor azért még nem maradtak ki vonatok másfél centis hó miatt.

Számolj Templár 2011.06.17. 19:38:41

A legnagyobb probléma, hogy rengeteg más egyéb gond mellett ebben (tömegközlekedés) sem sikerült előrelépni 21 év alatt egy centit sem!
Talán a közúti közlekedés infrastruktúrája fejlődött a legtöbbet, de az is jóval az EU-s átlag alatt van!
A szakadék egyre csak nő, és az ország jövőbeni kilátásait nézve ebben még sokáig nem várható változás!
Az a baj ebben, hogy mind a mávnál, mind a bkvnál 2-3-szoros túlfoglalkoztatottság van! Egy racionalizálást követően ezrek kerülnének utcára.
Hatalmas és rosszul üzemeltetett ingatlanállománya van mind két cégnek. Semmi jele, hogy ezen változtatni akarnának!
A járműpark 0-ra íródott!
Ami fejlesztés észlelhető, az kb. 20 évvel van lemaradva!

efi 2011.06.17. 19:41:54

@Napkutya:
A barátnőd az autóban is csak bevizelni tud, mert ott még olyan WC sincs, mint a vonaton.

Cr 2011.06.17. 19:42:36

Ülj vissza a kocsidba. Sajnos nem lesz jobb semmi :(

pukancs 2011.06.17. 19:43:17

Nem tudom mi a faszt pörögtök ezen a szar témán még mindig.

már 4-5 éve megéri 2 vagy több emberrel bárhova menni kocsival!
Nincs kosz mocsok oda mész ahová kell, senki nem korlátoz.
légkondi, kényelem. zene, a mai MÁV nem képes ezzel felvenni a versenyt.

Majd a MÁV 200+ sebességet tud produkálni max 3-4 perces késéssel légkondis helyben bővelkedő színvonalas vonatokkal és kiszolgáló személyzettel jegyárusokkal (LOL 2011 elektronika internet) akkor majd esetleg versenyben lesznek. Egy lapra kerülhetnek., talán.

Addig viszont sehol nincs, és csak még több veszteséget termel.

pukancs 2011.06.17. 19:46:04

@efi: valszeg nincs kocsid autópályán se vezettél még sose...(bizonyára nincs 20-30 km-erenként WC, hogy a természetet ne is említsem.

és szerinted a kocsi az A és B pont között sehol nem tud megállni, de még letérni se....

észlény lehetsz...

efi 2011.06.17. 19:47:16

@TaKy99:
Ja, ha te cégautóra számolgatod, hogy azzal milyen olcsó autóznod, akkor ezt szíveskedjél inkább egy vasutas szabadjeggyel összehasonlítani, mert így nagyon csak almát a körtével.
Azért én kiszámolnám úgy is, hogy akkor 2 millióért veszünk egy használt kocsit + garázs felár 1,5 M.
Ezért 85 évre (!) kapsz egy 35 km-es dolgozói havibérletet (3400 Ft) és akkor 85 év után indítsuk a stoppert. Miről beszélünk??

efi 2011.06.17. 19:48:56

@pukancs:
De van.
Gondolom mikor beautózol pl a belvárosba, akkor a Váci úton az egyik sarkon kiszállsz vizelni, ha úgy adódik.

Loona 2011.06.17. 19:53:08

Kezdő vonatozó! :D A vonat késik. Mindig. Felénk általában 20 percet. (Bp. - Szeged vonal)
Ja, és egyszer kiszámoltam, pest- Nyíregy olcsóbbra kijött autóval, 2 személlyel, mint a vonat... :( És "sokat" fogyaszt az autóm.

Számolj Templár 2011.06.17. 19:55:40

@efi:
Egy kicsit egyszerű vagy!
Azért ennél egy pucércsiga élete és közlekedése is bonyolultabb!

efi 2011.06.17. 19:58:11

@Számolj Templár:
Igen, az összeadás, szorzás, osztás aránylag egyszerű dolog. Ha már érzelmeket is visznek bele, sokkal bonyolultabb.

Számolj Templár 2011.06.17. 20:03:48

Nem okos dolog összevetni a gk. közlekedést és a tömegközlekedést!
Senki sem számol azzal, hogy a máv és a bkv infrastruktúrája, eszközállománya sem a semmiből keletkezett. Ugyanakkor rendre a gk.+garázs+stb. költségekkel jöttök! Ha szépen leosztanátok a máv és a bkv vagyonát emberfőkre, hát nem egy, hanem több gk.+garázs árát kapnátok meg!
A tömegközlekedési közvagyonnak a működtetése siralmas!
Az elmúlt évi 35 milliárdos veszteségből pedig az a Mari néni is kivette a részét a maga 10 ezer adóforintjával, aki Alsótökevakaróson bringával jár a faluszéli libatelepre ganajt túrni és évekig nem lát vonatot!

Számolj Templár 2011.06.17. 20:06:54

@efi:
A máv több tízezer milliárdos vagyonából néhány rendszeresen vasutazónak kijönne néhány pici kocsi! A garázst hagyjuk is!
:-)

pukancs 2011.06.17. 20:10:00

@efi: Te tényleg ennyire hülye vagy vagy csak teteted

A vonat a váci úton megy neked?
Jelenleg a város város összeköttetésről beszélünk nem a kerület kerület úthosszról, egyébként ha 2 kerületetnyi utat nem bír ki a csaj akkor ott már mindegy hogy kocsi vagy villamos troli vagy akármi,

De ha még se bírja a kocsiban előkapok egy üveget, poharat és mehet a lé bele, max akkor látják ha benéznek az ablakon,,,villamosnál ezt te eltudod képzelni?

Sajnálom de minden téren megcáfoltalak.
Régen én is a tömeg közlekedés oldalán álltam és szeretnék is, de ami most van az egy vicc 2 nagy CC-vel mondom majd ha a vonat meg a tömeg olyan lesz mint a nyugaton akkor lesz esélye egyáltalán anélkül semmi.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2011.06.17. 20:21:49

Kedves József! Ha az alatt a 8 perc tétlenség alatt megfigyelted a MÁV alkalmazottakat akkor talán minden világossá válhatott...
Én 3,5 évig ingáztam V1ház és Bp között és valahogy a vonatos utazás mindig egy "időutazás" volt. Az ember kinéz az ablakon - már ha kilát - és látja azokat az 50es-60as évekből itt maradt vasutas-formákat, az 50es-60as évek óta ki nem pucolt vonatokat, és állomásokat...
Ne csodálkozz, hogy álltok 8 percet. Saját tapasztalat: fogtok többet is...
...sajna...

P.S.
máv felszánt, behint sóval

ökörpöröly 2011.06.17. 20:23:47

@savrola: Idióta! A kommunistáknál éppen fordított volt a helyzet. Lehet szar, lehet pontatlan, lehet büdös, lehet káros a nemzetgazdaságra, de a vattaembereket el kell helyezni. Senkit se érdekelt a minőség, a gazdaságosság.
Azért ment tönkre az ország. Politikai okokból indokoltnak tartották, ha Suhajbasznád és Taktaharkány közt évi 10 milliárd forint ráfizetéssel utaztatnak 500 embert.
Ezt ideje lenne már megszüntetni. Vagy a hozzád hasonló kommunista tahók fizessék ki a költségeit! :)

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2011.06.17. 20:24:36

@Loona:
Szinte bárhová olcsóbb kocsival ha min 2en utaztok...

ökörpöröly 2011.06.17. 20:30:32

@Turbék: Na majd a Roma Rákosi, Felcsút Géniusza erre a problémára is talál módot. Hazaárulónak kiáltja ki azokat, akik nem hajlandóak a Magyar Állami Vasutak Pedofilics Kálmán szimahorkányi érsek által megáldott és megszentelt járataival utazni! Micsoda burzsoá és kispolgári szokás autóval járni a köz kárára? 2000 forint lesz literenként a benzin és a gázolaj magánembereknek! :)

Dr Kangörény 2011.06.17. 20:42:18

Hagyjátok, efi tutira vasutas. Annyit fog fel, hogy dolgozni jár az ember, arra meg szerinte jó a vonat.
Az meg sem fordul a fejébe, hogy ha valakinek van autója, akkor az esetleg néha-néha más irányban is el tud indulni, mert ugye a bérlet egy adott helyről gy másik helyre szól. Ha pont másfelé van dolgod, akkor a bérleteddel kitörölheted. Mag mondjuk nyaraláskor is a hajadra kenheted a bérleted, ha mondjuk lemész valamelyik tengerhez.

Ő annyit fog fel, hogy számold bele az autó árát a napi munkába járáshoz, de az meg sem fordul a fejében, hogy az emberek zöme nem munkába járáshoz veszi az autóját, hanem arra IS használja.

TEz az IS neki már nem feldolhozható, mert nála vagy/vagy létezik, feket/fehér, igen/nem.

A lényeg: ha már amúgy is van!!! valakinek autója, és elunja a késéseket, a kényelmlenséget, a tömeget, a büdöset, a bunkóságot, akkor ennek az autónak az árát nem kell beleszámolni a munkába járás költségei közé, mert már megvan az eszköz.

nocommento 2011.06.17. 21:03:13

@TaKy99: Óváron csak úgy teremnek az autók. Alig bírtam kikerülni az autófákat arra szerdán. Attól, hogy nem te fizeted, attól még van költsége a beszerzésnek. Ha meg céges, akkor annyival kevesebb a tulajdonos pénze vagy a te fizetésed. Nem szeretnék melletted autózni a 100-120 ezret futott gumijaid miatt. Egy suzuki km költsége kb. 40 Ft/km 200000 alatt évi 30.000-40.000 mellett. Egy 6,3-as beszerzési árú mondeónál ugyanez 80 Ft/km. Szuzuki esetén még jó is amit írtál, ha ennyit fut. de ott sem csak az üzemaganyag van.

efi 2011.06.17. 21:13:29

@Kangörény_:
Talán olvasd el a legelső mondatot ott fenn a csík alatt, hogy mi a téma.
Egyébként nálunk jó a vonatközlekedés. Mo, igaz nem MÁV, hanem egy GY-betűvel kezdődő másik cég.

efi 2011.06.17. 21:18:41

Autózni egyébként olyan marha olcsó, hogy nem győznek sápítozni amiatt, hogy milyen drága a benzin, meg hogy több a hitel a kocsin, mint amennyiért el tudná most adni, plusz képes havi 100 Ft mínuszért évente kötelezőt váltani.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.17. 21:19:10

@efi: Nem tudom, mikor mentél utoljára MÁV-al, de a 35km-es bérlet biztosan nem 3500Ft, inkább 35eFT. Úgy már egy kicsit mást mutat az általad számolt adat!

efi 2011.06.17. 21:28:52

@metal: Nem tudom mikor jártál utoljára a MÁV honlapján, de bizony a dúgozónak annyi.
www.mav-start.hu/utazas/berletek_20100201.php

BaradlayR 2011.06.17. 21:46:34

Majd én is átülök vonatra, de azért előtte megvárom, hogy a jelenlegi ötödébe kerüljön a tömegközlekedés, mert most még az autónál is kicsit drágább. Legyen negyede az autónak, úgy már reális alternatíva.

Rettegett Ignore 2011.06.17. 21:55:09

@efi:
Mert megállni bármikor egy kurva benzinkút, vagy kávézó mellet, az totál elképzelhetetlen?
Ja, a vonat nem akkor megy, mikor én akarom, ott is megáll ahol semmi dolgom, olyanokkal utazom, akikkel egy bolygón lenni is szar.

nocommento 2011.06.17. 21:57:56

@viktor134: A kopó alkatrészek cseréje nem fix költség, a gumi nem fix költség és az időnkénti javítandók is a használattal jönnek leginkább.
A "ha már megvannal" nem tudok mit kezdeni. Pezsgőfürdőt sem vesz a többség 1 milláért, hogy évente kétszer beleüljön, pedig ha már megvan nem kerül sokba. A Maldív-szigetek is olcsók, ha már ott vagyok. Köszi!

Sokkal nagyobb probléma, hogy a MÁV-ot is fizeted, ha nem is utazol vele, mert az adódat is költik rá. Átlagos család 12000-et akkor is elkölt rá, ha még a soropó előtt is becsukják a szemüket, nehogy vonatot lássanak.

bubo cupropenis 2011.06.17. 22:03:59

A Távol-Keleten és Nyugat-Európában is láttam már, hogy a helyi tömegközlekedés és a vonat egy feltölthető chipkártyával működik, nem kell külön jegyet venni, sorban állni, várakozni, csak odalépsz a beléptető kapuhoz és hozzáérinted a kártyát. Ez kizárja a potyázókat is, kényelmesebb, gyorsabb, egységes rendszer.
Nem hiszem, hogy Magyarországon valaha is versenyképes lehet a vonat az autóval és a busszal szemben. Még az 1000 forintos benzinár sem mozdítana sokakat a vonat felé, mert arányosan a vonatjegyek ára is nőnek, elvégre a gázolaj és a villamos áram is kőolajból lesz.
El kellene végre határozni magát a kormánynak és bezárni minden veszteséges vonalat. Egyszer nagyon fáj, de később dicsérnék érte. Persze a Bivalybasznád-Tiszaszétszarom viszonylat öregasszonyai és kisiskolásai tüntetnének ellene, mert képtelenek átszokni a buszra.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.06.17. 22:05:49

@Kangörény_: AZ autó üzemeltetési költségeinek jelentős része attól is függ, hogy mennyit használod: olajcsere, kopó alkatrészek, stb. ergo nem csak a benzinnel és matricával kell ám számolni az autó költségeinél. A hely közlekedésnél pedig általában drágább a parkolás.

Egy átlagos család általában két keresős... Ha nincs egyetemista gyerek, akkor is 2 ember eljutásáról van szó.

A kérdés az, hogy az utazáshoz, nagyobb vásárlásokhoz, stb. alkalmas családi verda mellé kell-e pl. egy másik verda ingázni? Itt már van amortizáció is :)

Bérletből Start Klub Prémium / VIP kártyák érik meg leginkább, ezek viszont nem útvonalhoz kötöttek.

Amúgy az IC kapcsán: ha belegondolsz hiába nem jár vissza a pótjegy ára, az IC szolgáltatás része az, hogy az IC elsőbbséget élvez. Az IC sok helyen szedhetne össze még "1-2 perc késést" ha mindenhol ő késne tovább, a személyvonat érdekében.

Ráadásul az IC késése sokfelé boríthatná a menetrendet, hiszen a késve érkező IC esetleg késve is indul.

Na ez az amiért az ICt nem jó tovább feltartani. Ha viszont az IC mindig késik, akkor a menetrend módosítása lehetne a megoldás.

flimo13 2011.06.17. 22:17:24

@Számolj Templár: sofőrt is adsz hozzá? Mert én utazás közben tanulni, dolgozni szoktam. Aztán legyen olyan rugózása legalább, mint a legszarabb vasúti pályának! :)

BaradlayR 2011.06.17. 22:22:04

@Fekete Mamba: "vasutast csak negatív IQ-teszttel vesznek fel, kár csodálkozni"

Az IQ definíciójából következően fogalmilag kizárt a negatív IQ. Sajnos azonban valóban vannak kivételek.

Számolj Templár 2011.06.17. 22:22:13

@efi:
Ajjaj efi! Annak a bérletnek az ára 24500 Ft! Rossz oszlopot néztél!
:-)
Megpróbálom még érthetőbben megvilágítani az ár/költség összehasonlítósdit!
Illene minden összevetésnél hasonló felállásból kiindulni! Ha utazási költségeket hasonlítunk, akkor ne vegyük figyelembe a beruházást! Egyik vonatkozásban sem!
Ha a máv irdatlan vagyonát leosztjuk a magyar lakosság számával, akkor kb. egy Suzuki árát kapjuk. Ez kb. 30000 milliárd Ft. Szvsz minimum ekkora a máv vagyona!
Tehát tekintsük úgy, hogy mindenki, még a csecsemők is, rendelkezik egy Suzukival, és nem kell beruházni!
Egy Suzuki km költsége, az eltérő amortizáció beszámításokra is tekintettel is 40-50 Ft körül lehet.
A mávnál ez 13-24,5 Ft/km között változik, távolságtól függően, átlagban 19 Ft/km.
Tehát rövid távon kb. 1,5 hosszú távon 3 ember autózási költsége, átlagban 2-é.
:-)

Számolj Templár 2011.06.17. 22:24:15

@flimo13: Én kéjből vezetek! Ha van egy kellemes utasom, akkor még kéjesebben!

flimo13 2011.06.17. 22:24:44

@nocommento: a világon nagyon kevés helyen fizettetik meg a tömegközlekedés teljes költségét, nem is lenne igazságos, hisz az autós is jól jár vele, mert kisebb a forgalom, az autópályákra elbaszott pénzekről meg nem is beszélve.

Számolj Templár 2011.06.17. 22:26:36

@Számolj Templár: Most vettem észre, hogy rosszul fogalmaztam! Aki érteni akarja, az érteni is fogja!
:-)

flimo13 2011.06.17. 22:28:29

@Számolj Templár: volt ilyen kérdés? Te akarod megreformálni az én utazásom, nem én a tiéd, szóval érdektelen, hogy mit szeretsz. Adj csodálatosan sikló autót sofőrrel, aztán miattam bezárhatod a mávot, bkv-t.

Számolj Templár 2011.06.17. 22:30:44

@flimo13:
Ez így is van!
Éppen ezért nagyon bonyolult dolog összevetni ezeket!
Azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy hol mennyi az üzemanyag adó és járulék tartalma!
Tehát az üzemanyag vásárlással és közkiadásokat (tömegközlekedés támogatás) fedezel!
Azért az abszurd, amit efi csinált a bérlet árával!
:-)

Számolj Templár 2011.06.17. 22:35:37

@flimo13:
Azért valamit félreérthettél!
Én arra próbáltam rávilágítani, hogy ebben a formában mind a mávnak, mind a bkvnak az üzemeltetése tragikus! Természetesen azt nem vitatom, hogy tömegközlekedésre szükség van. A minőségéről is lennének elképzeléseim!
:-)
Ja, és percenként 3 db. Aston Martint tojok, benzinkúttal és f1-szintű hölgysofőrökkel!

BaradlayR 2011.06.17. 22:36:16

@Számolj Templár: Bringával a Mari néni onokája jár. A Mari néni biciglivel jár! ;)

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.06.17. 22:43:22

Majd csak elérjük az albán cargó színvonalát is egyszer :) www.youtube.com/watch?v=unhXEQQk8G8

recommented 2011.06.17. 22:49:44

@efi: Csak megsúgom, hogy ott van mögötte egy olyan érték, hogy aszongya 24500. Azaz 24500 forintba kerül egy 35 km-es bérlet. A dolgozóit azzal érdemes összevetned, akinek céges kocsija van vagy benzinpénzt kap, ugyanis dolgozói bérletet jellemzően kevés munkahelyen kapsz (rosszabb esetben nem is téged vesznek fel egy állásra, ha messzebbről jársz dolgozni).

Imádok vonatozni, még akkor is, ha a magyar vasút minden összehasonlításban versenyképtelen, de két emberrel jobban megéri a kocsi. 3-mal, 4-gyel, kisgyerekkel pláne. Kényelmesebb, gyorsabb, olcsóbb, nem késik.

Csak összehasonlításképpen: most éppen nyaralok, a kocsim pedig műszakizik, vonattal vagy busszal járok be a városba, ha éppen szükség van erre. Ez két személyre 980 forint oda-vissza (pont túl vagyunk az 5 km-en). Autóval ugyanez 300 forint és negyedannyi idő lenne...

Számolj Templár 2011.06.17. 22:52:41

@nomad: Az áramszedő egészen korszakalkotó! Valamelyik szénkupac mögött ott láttam egy japán ipari kémet leskelődni! Lehet, hogy a Shinkansenen már hasonló módon szedik az áramot!
oriens.hu/magyarhirek/2010julius/probauzembern_az_uj_shinkansen_e6

ökörpöröly 2011.06.17. 23:05:15

@recommented: Lehetne az egész tömegközlekedést értelmesebben csinálni. Miért van az, hogy Szicíliától Skóciáig olcsóbban utaztam, mint itthon? Edinburghben 450 forint a napijegy a Lothian járataira -oké, kisebb város, csak buszra vonatkozik, de akkor is-, a buszok rendszeresen jártak, tiszták voltak, mindig volt ülőhely, a sofőrök pedig úriemberek voltak -nem egyszer segítettek a tájékozódásban-.
A helyközi utazás is olcsó volt magántársaságokkal , olcsóbb, mint a MÁV vagy a VOLÁN. Nem csak akkor, mikor jóval előtte neten vettünk jegyet, hanem közvetlenül a járat indulása előtti jegyvásárlásnál is.
Azt se értem, hogy a Circulum Vesuvian (Kb. HÉV) 55 km-t hogy tesz meg 1 óra alatt, miközben van egy rakat megálló, miközben egy szaros gyorsvonat tesz meg ennyit ennyi idő alatt ebben az ótvar országban -ha nincs vezetékszakadás vagy egyéb nyalánkság-.
Mondjuk vonatozni nem nagyon szoktam sehol -kivéve amikor az az egyszerűbb-, mert rühellem.
Szerintem teljesen le kellene építeni személyszállítást minden olyan helyen, ahol nincs jelentős nemzetgazdasági haszon -nem csak közvetlen-, illetve egy-két turisztikailag fontos hely kivételével -kisvasutak-.

Darth Revan 2011.06.17. 23:19:20

Nevetseges 8 perc kesesen ragodni. amikor a kocsival ulsz a dugoban, az menyivel jobb?

semmivel nem kiszamithatobb az autos kozlekedes, barmikor tortenhet valami, es akar orakra benn ragadhatsz egy dugoban.

Bal 2011.06.17. 23:23:59

8 perc késés érdektelen lenne, ha a vonatok tíz-tizenöt percenként mennének. Mint ahogy az teszik is minden tisztességes nyugat-európai nagyvárosban. A vasút értelmes esetben vagy kétszáz kilométerre jár rohadt gyorsan, vagy húszra, kevés megállóval, és gyakran. A MÁV-nál egyik sem.

Nézegetem Budapest térképét, hol lehetne lakást venni. Londoni tapasztalataim alapján végignéztem a vasútvonalak mentét, mert hát megszoktam, hogy az ember harminc kilométerre van a centrumtól, és mégis bent van húsz perc alatt a tízpercenként járó vonattal. Milyen klassz is lenne távol lakni, de mégis közel.

Budapest - csőd és katasztrófa. Talán Vác és Esztergom felé van valami, de a többi röhej.

Délkeleti irányban pl. ott van a Ferencváros, ami viszonylag jó helyen lenne - hosszas nyomozással kiderítettem, hogy Soroksár irányából ÓRÁNKÉNT megy egy vonat, és az se megy a centrumba, hanem visszakanyarodik a KöKire.

A vonatok nem járnak, iszonyat ritkán járnak, jó helyeken levő állomásokon nem áll meg a vonat, nincsenek városon belüli hosszútávú kapcsolatok. A vasút értelme az lenne, hogy tizenöt perc alatt Zuglóból a Délibe lehessen jutni, max tíz perc várakozással. Esélytelen.

Mindez azok fényében, hogy a város területének vagy húsz százalékát vasúthálózat foglalja el. Akkora rendező pályaudvarok vannak, hogy egy egész extra kerület elférne rajtuk. Hasznuk zéró: a vonalakat mintha valami girbegurba terepasztalra szánták volna, és a vonatok úgy is közlekednek rajta.

Ráadásul a fővonalak messze elkerülik a lakott területeket, az állomások kapcsolatrendszere elképesztően gyenge. Pl. Budaörs, Rákos, Soroksár teljesen reális külvárosi opció lenne, ha lenne mindegyikből tizenöt perc alatt a centrumban levő vonat. Ez már ott megbukik, hogy az állomások a prérin vannak. Legalább P+R lenne az állomás mellett, gyakori közlekedéssel... eh, csak egyszer válasszanak meg MÁV vezérigazgatónak :)

Pszt! 2011.06.17. 23:36:08

Ki az az állat, aki megengedheti magának, hogy autóval járjon, mégis vonatozni akar? De ha tényleg vonattal akar járni, szoktassa magát hozzá a mindennapi késésekhez, értelmetlen baromságokhoz. 8 percért meg ne rinyáljon, az semmi. Mi örülünk, ha csak 8 percet késik. Már le se megyek az állomásra időben.

Szél Kállmán 2011.06.17. 23:45:24

Én Budaörsről közlekedem a Déliig. A 272-es BKV busszal simán ki lehet menni Budapest bérlettel az Agip kútig. A térben közelebb lévő Budaörs vasútállomástól nem érvényes a Budapest bérlet, az csak Kelenföldtől érvényes. Budaörs-Kelenföld távolság 5 km. De olyan jegy meg nincs a MÁV-nál, a legkisebb 10 km távolságra szól. Tehát meg kell venni a Déliig a jegyet, hiába elővárosi vonat. Jegyet a vasútállomáson lévő kocsmában lehet venni. No comment. Csoda, hogy Budaörsön (az egyik leggazdagabb magyar városban) a helyiek nem is használják a vonatot?
Az állomásról meg ne is beszéljünk. A peron mállik, mindent felver a gaz.
Teljesen lepusztult szar az egész MÁV. Aki ezt rendbe rakja, Nobel díjat érdemel.
Nemrég utaztam a London-Lewisham vonalon. Hát mit ne mondjak! A vonat percre pontosan járt, minden megállóban őrzött P+R parkolóházak. Nem parkolók!
ezek után ki vágyik a magyar vonatokra? Aki rákényszerül, csak az használja.

T-akonypunpa 2011.06.17. 23:45:49

@SilentSound: Igen, és míg itthon úgy kell felmászni-felkapaszkodni a vonatra, sőt még a helyi közlekedési eszközök többségére is; addig Kínában besétálok a vonatba (az emelt peronról). De nálunk még a disznók is kényelmesebben mennek a vágóhídra, mint az emberek a vonatra...

Kasia 2011.06.17. 23:48:15

Halmozottan hátrányos helyzetű vagyok. :( Pilisvörösváron lakom, a vonat innen kb. 40 perc alatt ér be a nyugatiba... 20 km... és szinte naponta vannak 20-50 perces késések. Mennék én autóval, de Ürömnél megáll az élet. /kedves tüzépes/. Helikopterre meg nem futja. :(

Szél Kállmán 2011.06.17. 23:50:31

Bocsánat. London-Accringtont akartam írni.

Bal 2011.06.17. 23:57:52

@Szél Kállmán: Budapest településszerkezete lett irtózatosan elcseszve. Angliában a települések a vasút köré épültek. Nálunk közé.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.06.18. 00:02:08

A ilyen típusú késések azért vannak, mert a régi commodore 512-es vezérlést Szolnokon a pagodában lecserélték, valami amcsi szarra...

Sajnos az menetrendszerű vezénylést alkalmaz, míg a régi káoszalapút...

Túl primitív az amcsi mesterséges intelligencia... hogy az ilyeneket megoldja... kb. 30 éves visszalépés volt a csere...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.06.18. 00:24:41

@Peetee: Én egyszer Budatétényben hallottam olyan Pali bácsis gépi bemondást, hogy a vonat 6 percet késik. Kicsit meglepődtem, hogy ilyen pontosan számon tarták a késést :)

názmin (törölt) 2011.06.18. 03:03:38

@dontals: Ha vonattal utazik és elolvassa az űzletszabályzatot akkor megkimélhetimagát a felesleges rőhőgéstől!

2011.06.18. 06:21:50

@márvesztes: annak, aki képes 4 gyerekkel vonatra szállni, a 4 gyereket együtt tartani, az minden kedvezményt megérdemel :)

Weidmüller 2011.06.18. 07:17:37

Évtizedek óta van egy "sórend" ,miszerint a vonatok "fontossága" így néz ki
1:kormány különvonat
2:nemzetközi express
3:belföldi express
4:gyorsvonat
5:gyorsított személy
6:személy
7:gyors teher
8:teher

Idet 2011.06.18. 08:24:58

MÁV-menetrend a neten. Azt tudjuk, hogy Bp.-Székesfehérvár között nagyfelújítás van. Azt is tudjuk, hogy a vonatok kerülőúton közlekednek, és így pl. a Bp.-Balatonkenese (101 km)út kb. 3 azaz három órahosszáig tart. De hogy a menetrend azt írja ki, hogy a balatoni célállomások csak átszállással Sz.fehérváron közelíthetők meg, az nóvum volt nekem, egyből lehidaltam. Persze nem így van, de a neten menetrendet nézők valszleg sikítófrászt kapnak. Képzeljük el, ezer fok meleg, csomagok, gyerekek, kutya stb., és Fehérváron az egész mindenséget egy másik vonatra áttelepíteni... Nem tudom, pillanatnyilag is így van-e a menetrend, de egy hete még így volt. Nem kellene szórakozni, amúgy sem egy kéjhömpöly MÁV-val utazni.

magyar ember teli szájjal 2011.06.18. 08:27:58

Fake. Üllőre nem születik senki, ott nincs kórház.

belekotyogok 2011.06.18. 08:32:06

@názmin: ha szerinted az utasnak célszerű elolvasni az üzletszabályzatot, akkor nem ártana, ha a dolgozók is megtennék ugyanezt. mert az bőven kevés, ha az utas tudja, hogy milyen jegyet válthat, ha a kalauz nem és megbünteti érte. Volt már poszt erről, nem egy. :S

ninimimi 2011.06.18. 09:20:42

Először most egy tipikus off, de csak részben, mert az Indexnek szól:
tegnap délután óta kinn van a címlapon egy undort keltő férges kép. Értem én, hogy a látogatottság sz első, de valamit a látvány színvonalára is kellene adni! Mióta meg láttam, kerültem az Indexet, gondoltam mára már csak eltűnt. Hát nem, ott virít most is!
Azért az furcsa, hogy bizonyos címlapos hírek, blogok - főleg, ha egyes tulajdonosi "főségeknek" nem tetsző hsz-ek vannak benne -, fél óra alatt el tudnak tűnni, ez meg tegnap óta kinn van. Érdekes...

achte 2011.06.18. 09:23:43

Azért nem mindenhol ilyen rossz a helyzet. Székesfehérvár-Bp Déli vonalon pl szinte sosincs késés, legalábbis az utóbbi 10 hónapban alig jártam úgy. A gyorsnál olyan ritka volt a késés mint a fehér holló, személynél néha becsúszott pár perc. Egy-két hete volt egy hosszabb, 20 perces állás, de az is karambol miatt volt. (nem mi ütköztünk, hanem vhol kocsik)
Egyébként régi vagy új, szerintem mindegyik nagyon tiszta, és a régi nagyon kényelmes. (az új viszont nem olyan zajos) Ja, a pontossághoz hozzátartozik hogy ez Szfvár-Bp, gondolom az ország egyik legforgalmasabb vonalán nem is nagyon szabad eltérniük a menetrendtől.
Amúgy diákkal 7350 a havibérlet úgy hogy ebben benne van a teljes Bpre bérlet, úgyhogy abszolút jó.

progbalu2 2011.06.18. 09:25:23

MÁV= Miért Állunk Vazze!

Snake 2011.06.18. 09:46:53

@Szél Kállmán: Van 5 km-es jegy, de nem baj...

@Weidmüller: Az új F2 életbe lépése óta 5 kategória létezik, a vonatok besorolását pedig külön az aktuális menetrendi utasítás határozza meg.

Kolkom 2011.06.18. 09:58:04

Szeretném látni azoknak az autósoknak az arcát,akik reggel az M7-es bejáratánál rádöbbennek, hogy ma a vasúttal közlekedők mind gépkocsival indultak munkába. Talán a munkaidő végére mindenki be is érne.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.18. 10:43:15

@efi: DE akkor a kocsi számításánál ne hagyd ki a 9ft/km-t! Hiszen itt így számoltál.

Bobby Newmark 2011.06.18. 10:46:09

@Idet: Szard le a menetrendet, ha EZ is fent van neten:
iemig.mav-trakcio.hu/3.0/

Ezek a vonatok real-time, valós helyzetei. Pár másodpercenként frissül. Látod, hogy mennyi a késés, meg hogy pontosan hol van.

21. század van, használni kéne a vívmányait, azé' vannak...

TaKy99 2011.06.18. 12:45:15

@efi: Nem teljesen! Ha az autód ott áll a ház elött, akkor hogy fogsz számolni? 2-en utazunk, összköltségben, fixekkel együtt olcsóbb a vonat 200FT-al, akkor megyünk vonattal? VAGY? Mivel ott az autód, amit munkára/vállalkozásodra használsz, akkor a fixeket már oda számolod, és csak az üzemanyag marad... és már talán 1 fővel is megéri az autó...

Weidmüller 2011.06.18. 12:53:51

@Snake: Ez így igaz,de.....
Mikor a menetrend borul,akkor még is csak a prioritás sórend határoz.Nem?Az sosem számított,hogy ha az egyik vonat amúgy is késik,akkor menesztjük azt ami menetrend helyesen közlekedik.

TaKy99 2011.06.18. 13:14:40

@Kolkom: Jöttök mindig azzal a kib....t dugóval. Egyet jegyezetek már meg, nem mindenki lakik, dolgozik BP-en!
Menj vonattal mondjuk Móvárról Pécsre 5-8! órás út, a jegy ára vonat típustól függően 5e-8e! Ft közt mozog. Autóval 4 óra és 275Km aminek üza költsége: 8000Ft Ha az autó egyéb költsége kiteszi mégegyszer az üzemanyag árát, 2 főre már akkor is megéri!!!!, De ha még esetleg Siófokon dugóban ülök egy órát, még akkor is időben ugyanott vagyok, mintha vonattal mennék!

Snake 2011.06.18. 20:13:29

@Weidmüller: Nem ismerem a Menetrendi Utasítást, de ha jól tudom, akkor minden vonatnak meghatároz egy prioritási szintet. Elvileg lehetőséget ad arra, hogy az IC-t kelljen félredobni a személy elől. De mondom, nem ismerem az utasítás tartalmát. Mindenesetre a régi prioritási rend ebben a formában megszűnt, még ha azon is alapul az új.

Egyébként véleményem szerint az ütemes menetrend úgy lehet igazán hatékony, ha a pontatlan vonatokkal csak egy bizonyos, minimális határig késettjük meg a rendes vonatokat és csak akkor, ha ez előreláthatóan a pontatlan vonat késését jobban csökkenti, mint a rendes vonat késését növeli.

názmin (törölt) 2011.06.18. 22:13:13

@belekotyogok: EZT nem értem ha az utas JÓL TUDJA hogy milyen jegyet válthat akkor szerintem tuti hogy nem bűntetik meg!!!!!!!

názmin (törölt) 2011.06.18. 22:21:54

@achte: Mai tényt szeretnék kőzőlni veled a sosincs késés űgyben én konkrétan kettő vonatot amit tudok hogy késett egyiken rajt űltem tehát:857 számu nagykanizsa-budapest gyors 40 perccel,a 19607 számu szombathely-budapest sebes vonat pedig 20 perccel ért késöbb budapestre!!!!!!!!!!

záporjózsi 2011.06.19. 17:42:45

@ökörpöröly: Ahol nincs tehetrszállítás, ott a késés sem jellemző.

@TaKy99: Ha nem fogsz tudni bejönni, akkor meg fogja érni.

@Weidmüller: Ehhez képest még vannak egyéb vonatok...

@Bal: Ha elolvasnád a jelenlegi (és építés alatt álló) terveket tudnád, hogy a 15-20 perces ütem már nem csak a ceglédi vonalon lesz elérhető, hanem egyre több helyen.

záporjózsi 2011.06.19. 17:45:03

@nocommento: Rosszul tudod, a beszerzési költség és az amortizáció az ellenség keze, ami betette a lábát. A vasútnál ilyen nincs, tehát nem azért van papíron iszonyú vesztesége, mert a használhatatlan eszközök is 10-100 milliós értékkel terheltek és évente abból amortizálnak is. ;)

viktor134 2011.06.20. 11:27:56

@is:
na nem már, hogy 300 ezerért egy használt autó elérhetetlen a magyaroknak.

vidéken nem is vagy meg nélküle, volánra meg bicajra egy ideig lehet tervezni, de azzal ritkán hozod haza a krumplit a telekről. :)

viktor134 2011.06.20. 11:35:49

@nocommento:
akkor másképp fogalmazom meg.
ha már vettél egy autót, és valaki befolyásolni akar arra, hogy átülj tömegközlekedésre akkor már nem érv, hogy gumit kell rá venni, vagy javíttatni kell.

az érv, ha kényelemben, időben, illetve folyamatos költségekben olcsóbb...

hasonlattal élve, ne azzal érvelj, hogy mibe kerül az lcd tévé ha le akar szoktatni a tv-ről, hanem valami mással.

Napkutya 2011.06.29. 23:14:19

@efi: Hmm... Nem egészen. Pont ott állok meg ahol akarok ha egy klotyó kell.

De, ha csak simán elrongyol a susnyásba, két papír zsebkendővel, akkor is messzebb kerüli a kolerát, mint a MÁV-nál.

Koshinae 2011.07.22. 14:09:41

Mhm... váltsak vonatra...
Kis családom áll 2 felnőttből és 2 <3 gyermekből. Lássuk, hogy jutok fel Debrecenből Pestre, ha meg akarjuk látogatni a nagyit:

Autó: 5 személyes (tehát még valaki be tud ülni, pl öcsém), pályán 8L-t fogyaszt százon (nyilván nem 150-nél), 2,5 óra alatt felcsoszogok, s ebben 2 megállás is van pelenkázni, ha kell.
Költség retúrban: 2*7500 + 1650 = 16650.
Háztól házig, bármikor, akár éjjel, hajnal is, nincs menetrend, telehugyozott váró, késelő kétes elemek.

Vonattal: a 221km a nyugatiba pont 1 km-mel lépi túl az egy kategóriával alatta levő díjsávot, köszönjük.
2 felnőtt: 2*3890, 2 gyerek mivel <6, grátisz.
Ez retúrban 4*3890 = 15560-33% (családi kedvezmény) = 10425, (illetve ha IC, akkor az + 8*540, azaz a végösszeg 14745) ÉS MÉG CSAK A NYUGATIBAN VAGYUNK!
BKV mondjuk X. ker-be: 1 átszállás, annyi mint 320 Ft * 2 * 2(mert retúr) = 1280. (Családi jegy nem játszik, mert az 2200...)
Végösszeg: 11705 (IC-vel 16025). Igen, olcsóbb.

De soha nem tenném ki a gyereket egy nyáron is fűtött kocsiban rohadásnak, ahol minden szaros-koszos, a kurvanagy zajtól aludni sem lehet, egyszerűen nem lehet lefoglalni 3 órára. A BKV se visz házig, a csomagot attól még cipelni kell, a gyerek nyűgös, lefárad, vinni kell őt is.

Szóval kedves MÁV, _esélytelen_, hogy vonatozzunk, mert nincs meg az elegendő feltétele annak, hogy gyerekkel vonaton közlekedjek. Aki ezt teszi, az se akarja, csak neki nincs más lehetősége.

Másik kérdés, hogy hogyan jutok fel Debrecenbe Hajdúszovátról, hogy egyáltalán vonatra szállhassak :-D

Adani 2011.07.22. 16:29:51

@Koshinae:

Erre szokták azt mondani ,h de hát az autónak is vannak egyéb költségei, pl. szervízelni kell néha, biztosítást, súlyadót stb. kell fizetni. Ami mind igaz is, de én meg azt mondom erre, h ha van autód akkor ezek a költségek megvannak egyébként is, tehát mindegy, h használod vagy nem, ezen nem változtat, az adókat fizetni kell. Ha meg nincs akkor meg teljesen mindegy, hiszen akkor úgyis csak a vonat marad.
süti beállítások módosítása