MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Tuti IC út - a másik oldalról

2011. június 02. - Vittore.

Na ezért jók az ilyen típusú blogok, hiszen Tibor levelét elolvasva itt, melyet a Tuti IC út nevű bejegyzésünkben jelenítettünk meg, György is megírta a válaszát.

Ő is az említett meghibásodás áldozata lett, azzal a különbséggel, hogy a kalauzok beszélgetését hallva kiderült neki, hogy a jelenlévő MÁV-os alkalmazottak mindent megtettek, a szar felülről került a palacsintába: a forgalomirányítás és a válságkezelés nem volt topon.

Szóval köszönöm a leveleket, a múltkori akciónak hála folyamatosan jönnek, előbb-utóbb mindenki kikerül ide. A mai történet:

Hello!

A hétfői káoszos levelet szeretném kiegészíteni a másik oldallal.

Én Szeged felől jöttem 18:45-ös IC-vel. Amikor Nyársapáton megálltunk és egy kísértetiesen hasonló vonat állt mellettünk a másik vágányon, kezdett gyanús lenni, hogy most sem lesz sima utunk. Egy olyan 15 perc után jött az utaskísérő, hogy kábelszakadás miatt  bizonytalan ideig itt fogunk állomásozni. Mivel rutinos utazóként tudom, hogy az ilyesmi hosszú órákat vesz igénybe, kiderítettem hogy az utolsó busz 18:00 óra körül járt Nyársapáton, szóval ez olyan 20:00 óra körül azt jelenti, hogy a MÁV-ra vagyunk utalva teljesen.

Lleszálltam infót szerezni és akkor mondta az egyik vasutas, hogy próbálnak buszokat szerezni egy ideje, de a Volán társaságok elhajtották a MÁV-ot. No comment. Kicsivel később az előző vonatból ami mellettünk állt, elkezdtek áramlani az utasok az állomás felé. Tőlük tudtam meg, hogy nekik azt mondták, a buszok úton vannak.

Nosza én is visszamentem a mi vonatunkra és elkezdtem összeszedni a cuccomat. Akkor jött a mi kalauzunk, hogy a szomszéd vonatnak azt mondták jön értük busz, hogy velünk mi lesz ki tudja, de aki akar szerencsét próbálhat velük. A döntést segítette, hogy kicsivel később lekapcsolták a világítást. Miután az emberek lecuccoltak, az első vonatot vissza is fordították. Szóval első levél írója azzal mehetett el amiről én leszálltam. Ott már negyed kilenc körül nem volt villany.

Szóval nekiálltunk kempingezni Nyársapáton. 
 
A mellékelt képen látható amikor olyan 20:45 körül megérkeztek az ígért buszok. Két tizenszemélyes meg egy nagyobb. Hát ebbe becuccolt a várakozóknak olyan harmada, a szokásos tülekedés és tömegnyomor közepette. Mivel a sofőr szerint útban van még 2 busz, én várakozó álláspontra helyezkedtem és akkor csináltam a képeket. Annyi embert lapátoltak föl a buszra amennyit csak annyi légköbméterben lehetett. Reméltem, hogy a tömeg elmegy és én már kényelmesebben mehetek. Hiú remény volt. Ezek a buszok olyan 20:52-kor mentek el, mint látható a másik képen.
 
 
A 2. körben jött még egy kis busz meg egy nagyobb. Úgy nézett ki, hogy azok is hamar megteltek, de egyszer csak kiszólt a sofőr a kisbuszból, hogy még befér 2 ember. Nosza rástartoltam az egyikre. Beszálltam és akkor néztem, hogy optimista volt az a két hely, mert az ajtóból nem volt hova menni a sok csomagtól és már mindenhol ültek emberek. Ismét csak tévedtem mert még 2 embert begyűrtek mögöttem. Közben a nagyobbik buszra próbáltak éppen felpasszírozni pár biciklit. Kár hogy nem láttam mi lett a vége. Még olyan cca. 50 embert otthagytunk de hát valaki majd értük megy.

Mi szépen átdöcögtünk Ceglédre kicsit kényelmetlenül, mert mozdulni sem lehetett és állva a mennyezet is alacsony az ilyen buszokba és kapaszkodni se nagyon van mibe, de azért odaértünk. Cegléden semmi tájékoztatás vagy ember nem várt, de szerencsére csak 1 vonat állt az állomáson. Olyan 22:00 óra előtt kicsivel el is indultunk Budapest felé.

A Ceglédtől Pestig tartó úton mellettem ült két kedves utaskísérő hölgy akiknek a beszélgetéséből még pár dolog kiderült. Leginkább az, hogy a szegedi és a pesti irányítás simán elbeszélt egymás mellett. Mobilon hívogatták a központot és egymásnak ellentmondó információkat és utasításokat kaptak. Szegények még jobban megszívták, mert az utolsó Budapest Szeged vonattal mentek volna vissza Szegedre ami közben eljött Pestről. A pesti irányítás szerint az utolsó vonat elindul nyugatiból menetrend szerint pesti kallerral és Ceglédbercelin cserélnek. A szegedi irányítás szerint meg Pesten megvárta volna őket a vonat és úgy jöttek volna vissza. Ebből az lett, hogy felmentünk Pestre egy szuszra, Albertirsán elment a két vonat egymás mellett és a két szegedi lány a nyugatiban ragadt, a pesti kallernak meg le kellett mennie Szegedre. Egyébként a 12 óra szolgálatot akkor már átlépték. Én még jobban jártam, csak 2 órát késtem, aki viszont a korábbi vonattal próbált feljutni az 1-el többet. Ha jól hallottam 4 embert számoltak össze akik a repülőjüket késték le. 

Persze már az sincs, hogy legalább a helyjegy árát visszakapná az ember ha már megduplázódott a menetidő és az IC kényelemből indiai stílusú buszozás lett. Kárigénylő lapot tölthetsz ki az Andrássy úti MÁV központban amit 30 nap alatt elbírálnak és eldöntik, hogy visszaadnak-e valamennyi pénzt. Ha jól emlékszem arra amit a kaller mondott, a kárigény max. a jegy árának 40%-a lehet. Aki a repülőt késte le és franciául beszélt, azt gondolom nem vigasztalta meg.

Egyébként ez nem is olyan vészes, korábban ua. okokból Csengelén táboroztam, akkor 5 óra késéssel értem be Szegedre busszal késő éjszaka.

A személyzet egyébként végig normális volt és igyekeztek segíteni, de hát ők sem kaptak infót, sokat nem tudtak tenni. A központban volt teljes a káosz.
 
Üdv 
egy törzsutas.
 
ui.: elnézést a homályos képekért, szürkületben fényképeztem mobillal.
 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Kérlek töltsd ki egyperces kérdőívünket az olvasói levelekről! Szeretnénk még jobbá tenni az oldalt!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr82950899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MrFF 2011.06.02. 11:15:58

"Kárigénylő lapot tölthetsz ki az Andrássy úti MÁV központban amit 30 nap alatt elbírálnak és eldöntik, hogy visszaadnak-e valamennyi pénzt."

Én már párszor igényeltem kártérítést. A 30 napos határidőt még soha nem tartották be, és nem is értesítettek, hogy "bonyolult" az ügyem. Ha kerestem őket e-mailben vagy telefonon mindig az volt a reakció, hogy feltorlódtak a kérelmek, és emiatt késnek.

Adani 2011.06.02. 12:39:03

A Volán elhajtotta a MÁV-ot mikor buszt kért. Egyrészt érthető, elvégre a onkurenciát miért segítené, másrészt viszont állami szinten ki kéne utalni egy seggberugást ezért. Mondjuk simán mondhatja ,h nincs tartalék és menetrend szerinti járatáról nem vesz le, mert csak. Ezért kéne egységbe fogni a busz és a vasúti közlekedést,h ne egymással rivalizáljanak, hanem kiegészítsék egymást.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2011.06.02. 16:33:28

"Kárigénylő lapot tölthetsz ki az Andrássy úti MÁV központban..."
Biztos az az Andrássy út? Pár éve már nem ott van a MÁV központja...

VJV Man 2011.06.02. 19:32:59

"Egyébként a 12 óra szolgálatot akkor már átlépték."
A jegyvizsgálóknál 16 órás szolgálat is van. Annál több pedig elvileg nem lehet.

Okos mackó 2011.06.02. 23:11:30

Még régebben volt egy cikk, ahol az utas úgy tudott ügyeskedni, hogy okostelefonon böngészte az Elvirát. Hamarabb megtudta az infókat, mint a vasutasok.

Kelebián (a déli határon!) két éve olyat mutattak, hogy interneten keresztül, digitális térképen grafikusan mutatja a vonatok mozgását, helyzetét, meg mindenféle adatát a rendszer és ez állítólag nyilvános is (a kezelő ezt mondta). Én megértem, hogy hamar amortizálódna, ha a kalauznak adnánk kütyüket, amin ezeket csekkolni tudja... de a mobilozáson kívül tényleg nincs jobb megoldás?

Komolyan beállok robotolni a sorba, hátha kitudok hozni belőle jobbat... nonsense...

ZBR 2011.06.03. 02:12:38

1. Csodálom a posztoló nyugodt, higgadt hangvételét. Az ilyen utasok miatt éri meg normálisan viselkedni a vasutasoknak is. Akik így is viselkedtek. Mit meg nem adnék azért, hogy mindig ezt láthassam/olvashassam! Mindenki normális, emberként kezeli a másikat!

2. Az IC-visszatérítés szabályainak megváltozása az EU-s jogszabályváltozáshoz köthető: www.hirextra.hu/2010/07/21/hideget-meleget-is-kapunk-a-mav-tol/

Okos mackó 2011.06.03. 07:43:20

@záporjózsi: Köszönöm!
Erről beszélek. Egy ilyen szerintem még egy kisebb telefonon is jól látható, de akár milyen szép volna, ha az állomásokon legalább a címet kiraknák, hogy az ember fordulhasson valahova reményért...

Adani 2011.06.03. 08:24:07

@Okos mackó:

Pontosan, SkyFire böngészővel lehet nézegetni persze egy táposabb mobilnet nem árt, mert sok adatot tölt le. Viszont az Elvira is jelzi már a késéseket sőt már a vágányszámot is (de itt írják is,h nem 100%-ban pontos, van mikor az utolsó percben dől el hová tudják belökni a vonatot). Mikor csak nem jön a vonat és nem mondanak semmit jól jön ha az Elvirán rá tudsz nézni, volt már, h a forgalmászoknak se szóltak még, h mi van, az Elvira szerint meg már behaladt Békéscsabára, némi támpontot adhat.

EvilHedgehog 2011.06.03. 11:55:14

Mi az hogy elhajtották? Nem volt kedvük foglalkozni a dologgal vagy nem volt erőforrás? Melyik Volán társaság?

Nem mindegy.

pause 2011.06.03. 11:57:20

@Okos mackó: igy igy, en is mindig ezt csinaltam amig Deb-Bp ingaztam...

Peetee 2011.06.03. 12:00:52

És ez az a szervezet, aminek a működése során évi 50milliád veszteséget termel.
És porban állnak éjjel az utasok a világ végén, késnek a koszos-büdös igénytelen vonatok, nem térítenek vissza senkinek-semmit, Kocsis doktornak meg 2 szolgálati luxusterepjáró jár.
Undorító.

ehja 2011.06.03. 12:22:58

@Adani: "Egyrészt érthető, elvégre a onkurenciát miért segítené"??? Miért is?

Remek reklám/marketing lenne a Volánnak. Mondhatná: "Mi bezzeg tudunk szolgáltatni, máskor ne is tessék próbálkozni a vasuttal, egyből velünk tessék utazni."

Másrészt, a Volán így igen jó alkupozicióban lenne.
Mondhatná: "Hirtelen buszt akar a MÁV? Minden megoldható mióta a főniciaiak feltalálták a pénzt!"

Giraffa 2011.06.03. 12:32:52

Szívás. Ennyi busz egyébként tényleg nincs szabadon a környéken. A "volán társaságok" konkrétan a pest megyei lehet csak, a többiek jó lassan érnének oda messziről. Mindegy, a MÁV ismét kitett magáért. :(

Egyébként:
A ceglédi állomástól kb. 10km-re van (közúton) a nyársapáti. Gyalog 2 óra, öregeknek 3.
Akinek sürgős, az fogjon össze ilyenkor 3 másik utassal, és rendeljen taxit Ceglédről. ;)

Adani 2011.06.03. 12:36:59

@ehja:

Ez igaz, de a Volános vezetőségnél is követelmény a gondolkodás hiánya, ezért eddig nem gondolkodnak.

Nem is olyan régen mikor Gyománál csinálták a felújítást akkor az eredetileg eg hónapos vágányzár Dévaványa felé kitolódott fél évig, buszos pótlás volt. Na azt akkor olyan kőkorszaki és igénytelen módon szervezték meg buszokkal, h az ottaniak visszasírták a Bz-t. Ha a Volánnak lett volna esze akkor nyomja a beetetést és odaküldi a csilivili új klímás színes-szagos buszait és azzal pótol amolyan látjátok nálunk ez így megy üzenettel. Mondjuk za is igaz,h ha később már visszamegy a 100 éves rozzant busz akkor csak ideig-óráig működne, max. egy hónapig ameddig a beetetett utasoknak lejár a Volános havi bérletük, mert ugye azt vettek vasúti helyett.

Viszont van hely, ahol próbálkoznak utaslenyúlással, de mivel a Volán se jobb hosszabb távon max. ott lehet előnyben, ahol a vasútállomás messze van a falutól ,a Volán meg szir-szar utakon bekavarog valahogy a központba. De sokszor szarnak az egészre nem sokat cécóznak a szerintük kihasználatlan buszokkal. Ugye mikor mentek a vonalbezárások akkor mondták h, nem gond átvesszük mi, pár hónapig nem is volt gond utána ritkítoták a buszokat. Nézzétek csak meg mi a kínálat ma Murony és Békés között. És milyen volt vonatnál. De már pár éve egyáltalán nem jár a vasútállomásra busz és ami még megy az sem igazodik a vonatokhoz. Vagy mondjuk Körösnagyharsányból mennyi busz van naponta Vésztő felé.

Ahol meg még megy párhuzamosan busz megvonat is az semmire se jó csak arra,h egymás elől nyúlják le az utasokat. Elmegy a vonat rá pár percre ugyanazon az úton ugyanoda a busz aztán órákig semmi.

mughuzu565 · http://kerdesek.hu 2011.06.03. 12:41:43

Szolgáltathat-e adatot a közterület felügyelő a BKV ellenőrnek, vagy csak igazoltathat?

kerdesek.hu/szolgaltathat-e-adatot-a-kozterulet-felugyelo-a-bkv-ellenornek-vagy-csak-igazoltathat

Snake 2011.06.03. 12:56:03

@Adani: És közben elveszíti azokat az utasait, akik eddig a csilli-villi klímás busszal jártak, amiket átdobott vonatpótlóba, aztán a visszacsere után elveszíti az új utasait is.

Ahoj- 2011.06.03. 15:35:32

Azt nem értem hogy ilyen esetben (ugye ha rendbe lenne szedve a pálya) akkor Kecskeméttől el lehetett volna kanyarni Fülöpszállás - Bpest felé vagy Lakitelek - Szolnok - Cegléd felé. Nyilván nem a mostani állapotú pályán 30-al dögögve, hanem normális szárnyvonal esetén kb 35- perc alatt Szolnokon lenne a vonat Kecskemétről, majd onnan visszafogással kikerülhette volna Nyársapátot.

Másik kérdésem az hogy ilyenkor miért nincs egy dízelmozdony amit esetleg be lehetne vetni? Oké hogy szerelik a vezetéket de hát arra az 5 percre csak félre lehet tenni a melót amíg átrobog a dízelvonat. (vagy a vezetéket sínről szerelik nem közúti daruskocsiról?)

Ahoj- 2011.06.03. 15:36:44

@záporjózsi: Ez jó csak miért nincs nyilvánosságra hozva mondjuk a MÁVSTART oldalán? Nem lenne ez nyilvános? Aki nem tudja a közvetlen címet az mit csináljon?

gcsabi 2011.06.03. 18:32:19

A buszos vállalatoknak sem egyszerű leakasztani a szögről 3-4 buszt, pláne egy olyan helyzetben mint egy vihar után esetleg több vonat helyett is buszokat kiállítani. Olyankor ennél jóval több kell. Általában megrendelik amikor kiderül, hogy nem lehet a vonatközlekedést helyreállítani, de a buszos cégek is sokszor csak igen tág pontossággal tudja a buszok rendelkezésre állási idejét belőni. Náluk sem ül tarcsiban egy rakás busz sofőröstül, mint ahogy egy felsővezeték hibánál 3-4 dízelmozdony mozdonyvezetőstől. Azért az olyan ötletek elég viccesek, hogy minden villamosvontatású vonat hurcvibáljon magával tartalék dízelt :)
@Ahoj-:
Azért nem árt egy kis jártasság az emig használatánál, mert vicces tud lenni, amikor 5 perccel a vonat indulása után megérkezik az utas és sértődötten veszi tudomásul, hogy a vonatja elment rendesen, pedig az előbb nézte meg, hogy késik 15-percet.Csak azt felejtette megnézni, hogy a vonatnak közben az egyik állomáson van 15 perc várakozása a menetrendben és ott pont "behozza" a késést. Ebből a szempontból az ELVIRA, is "buta" mert automatikusan hozzáadja a pillanatnyi késést a további időpontokhoz!

Törzsgyökeres szentesi 2011.06.04. 09:22:20

@Törzsgyökeres szentesi: Ja és egyetlen kétéltű járművük van, ami képes közúton és vasúton is közlekedni.

siófoki35 2011.06.07. 15:56:10

Volán bújjon el a sunyiba. Nyársapáttól 15-km-es körön belül két volán két busztelepe van: Volánbusz-Cegléd, Kunságvolán-Kecskemét! Nem igaz, hogy egyik helyen sincs tartalék busznak pár rozzant Ikarus. Kecskeméten még talán csuklós tartalékos is van, (ilyenkor érdemes olyat szerezni, mert sok állóhely van a helyijáratos buszokon.)

siófoki35 2011.06.07. 15:57:44

Még a nyáron jártam úgy, hogy a hatalmas vihar fákat borogatott a sínre Mezőkövesdnél. Néhány óra alatt találtak 3 buszt a helyi VOLÁNTÓL! Este! Tízkor! Szóvel meg lehet azt csinálni.

Snake 2011.06.07. 16:17:08

@siófoki35: Erős a gyanúm, hogy inkább gépkocsivezető nem volt.
-Ugyebár egy nap max. 9 óra lehet a vezetési idő (heti kétszer lehet 10 óra).
-Hetente 6 vezetési időszak lehet.
-Heti max 56, kétheti max 90 óra engedélyezett
-4,5 óra után 45 perc pihenő (vagy közben 15 és utána 30 perc)
-napi pihi 11 óra (heti háromszor csak 9 óra), felosztható egy 3, majd egy 9 órásra
-heti pihenő 45 óra, kéthetente egyszer 24 /három héten belül kompenzálva/
szóval ez nem úgy megy, hogy "Józsikám, ha végeztél mennyé má ki még 4-5 órát vonatpótlózni!"

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.06.07. 16:25:57

@siófoki35:
Mezőkövesden közvetlen a vasútállomás mellett van a Volán telep. Ráadásul este 10 környékén már vannak beálló buszok, amiről személyzet mozgósítható.
Kicsit más a helyzet.

Adani 2011.06.07. 17:28:54

@Snake:

Már az is pozitívum, h eljutottak oda, h a vonatokat visszafordították. Pár éve még mikor Katonatelep és Kecskemét között egy öngyilkos ugrott a vonat elé akkor rákig álltak mindkét állomáson a vonatok mire összekanalazták az öngyilkost. Már két IC is bent állt meg pár személy Kecsón. Na ilyenkor kell visszafordítani a vonatot, így aki nem átutazni akar az nem szív akkorát, aki meg át akar annak úgyis várni kell mire jön vonatpótló vagy valami, ami elviszi a kiesett szakaszon. De a két irányban élhet a vonal csak a kiesett szakaszon nem.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.07. 18:40:42

@siófoki35: Azon túl, amit Snake leírt, a Volán nem a MÁV számára áll készenlétben.

záporjózsi 2011.06.07. 18:47:30

@Ahoj-: Kérdezze meg itt. :) Amúgy szerintem nem bírná a terhelést, mert elvileg nem erre találták ki. De ha már van, kitették, hogy aki tudja, annak jó legyen. Menet közben meg hátha nem lesz gond összevakarni egy kis pénzt egy nyilvános szerverre.

Snake 2011.06.07. 19:03:38

@záporjózsi: Elvileg fejlesztés alatt van a Start saját térképes felülete.
süti beállítások módosítása