MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

MÁV+NIF: Nem a magyar állam tartozik a gárdonyi alvállalkozóknak

2011. április 28. - Vittore

Mint arról tegnapi posztunkban beszámoltunk, a MÁV gárdonyi állomását le akarták bontani a kifizetetlen, de munkát már elvégző alvállalkozók. A kifizetésekre nyilatkozva a MÁV és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. leszögezte, hogy ők, azaz a magyar állam nem tartozik, a kérdést az alvállalkozói lánc tagjainak kell elintézniük egymás között.

A MÁV és a NIF azt állítják, nem ők tartoznak

A Tárnok – Székesfehérvár vasúti vonalszakasz korszerűsítése kapcsán felmerült alvállalkozói ki nem fizetések kapcsán a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és MÁV Zrt. leszögezte, hogy az államnak, ez esetben a két vállalatnak nincs tartozása. A vitás kérdések egy alvállalkozó és annak beszállítója között vannak. A kivitelező konzorcium egy alvállalkozója szerződést kötött biztosítóberendezések kábelcsatornáinak kivitelezésére. Utóbbiak a kábelcsatornák beépítését követően nem kapták meg a számlájuk ellenértékét az alvállalkozótól. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a konzorcium részére minden számlát kiegyenlített.

A közlemény szerint megértik az érintett beszállítók és családok felháborodását, azonban a kábelcsatornák visszabontása véleményük szerint semmiképp sem megoldás a kialakult helyzetre. Az említett kábelcsatornák ugyanis a biztosító berendezések kábeleinek elhelyezésére szolgálnak. A biztosító berendezés fő feladata, hogy biztosítsa a vasúti közlekedésben résztvevők személyek és vagyoni tárgyak biztonságát, mind a vágányokon, mind a szintbeli közúti átjárókban.

A MÁV Zrt. számára az utasok biztonsága és annak szavatolása az egyik legfontosabb cél, amelyet folyamatosan fent kell tartania. Mindennek, elengedhetetlenül fontos eszközei a vasúti biztosító berendezések. Megértve a pénzükre váró cégek problémáját, a MÁV Zrt. a visszabontáshoz és visszaszállításhoz kapcsolódó vasútüzem szüneteltetését, illetve vágányzár elrendelését visszautasítja - fogalmaz a közlemény.

Függetlenül a teljesítésektől, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. arról értesítette a kivitelező konzorciumot, hogy a beszállítói ki nem fizetések rendezéséig nem kívánja átvenni a hivatkozott műszaki tartalmakat. Az adott vonalszakasz kivitelezője az SZCKM-2008 Konzorcium (konzorcium vezető tagja: Szentesi Vasútépítők Kft., konzorcium tagjai: MÁVÉPCELL Kft., KÖZGÉP Zrt., KELET-ÚT Kft.), mely vállalat közel nettó 54 milliárd forintért vállalta a fejlesztés megvalósítását.
 

Forrás: PrivátBankár.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr812862335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.04.28. 19:14:43

Hasonló volt a Mezőtúr-Gyoma átépítésnél is, akkor a még épülő hídról vonultak le a munkások, mert nem lettek kifizetve. A NIF átutalta a pénzt csak az alvállalkozó döntött úgy, h ő lenyeli. Itt is ez lehet.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.04.29. 21:11:03

Gondoltam, hogy a meghirdetett nagy egyeztetésnek nem lesz érdemi eredménye.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.05.01. 04:53:09

A lenyúlcium nevű gazdasági rendszer a világ egyik rákfenéje, 100 százalékban törvényes, csak sz. a. r. Egy ekkora vállalatnak simán lehetne egy beruházási osztálya, amely direktbe tárgyalna a konkrét kivitelezőkkel, csak ez nem eu kompatibilis megoldás.

Vittore. 2011.05.01. 07:54:00

@nomad: ahham, mint pl. a Tesco-nak. Van öt milliárdom erre, kell, vagy nem kell? Nem kell? Akkor más csinálja. Végül is, megfelelő menedzserekkel, nem lefizetett, vagy politikailag motivált emberekkel akár mehetne is.

komjatius (törölt) 2011.05.12. 20:56:48

Tisztelt Olvasók!

Csupán véletlen, hogy rábukkantam ezekre a cikkekre, s az érdekes kommentekre.

Mint már a korábbi cikk alatt is írtam, a beépített kábelcsatornák, védőcsövek és egyebek mind a mai napig a beszállítók tulajdonát képezik. A megkötött szerződések nem hogy kizárnák a tulajdonjog fenntartását a teljes kifizetésig, épp ellenkezőleg, kifejezetten rögzítik azt.
Tehát teljesen jogszerűen járunk el, ha a tulajdonunkat birtokba kívánjuk venni. Vagy visszaadja a MÁV, ami a miénk, vagy valaki tényleg kifizeti a beépített termékek vételárát, és akkor az övé, azt csinál vele, amit akar.
Reméljük, hogy sikerül valamilyen megegyezésre jutni, és nem az lesz a történet vége, hogy a frissen megépült vasútvonal működésképtelenné válik.

Tisztelettel,
Dr. Komjáti Péter