Mint arról tegnapi posztunkban beszámoltunk, a MÁV gárdonyi állomását le akarták bontani a kifizetetlen, de munkát már elvégző alvállalkozók. A kifizetésekre nyilatkozva a MÁV és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. leszögezte, hogy ők, azaz a magyar állam nem tartozik, a kérdést az alvállalkozói lánc tagjainak kell elintézniük egymás között.
A MÁV és a NIF azt állítják, nem ők tartoznak
A Tárnok – Székesfehérvár vasúti vonalszakasz korszerűsítése kapcsán felmerült alvállalkozói ki nem fizetések kapcsán a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és MÁV Zrt. leszögezte, hogy az államnak, ez esetben a két vállalatnak nincs tartozása. A vitás kérdések egy alvállalkozó és annak beszállítója között vannak. A kivitelező konzorcium egy alvállalkozója szerződést kötött biztosítóberendezések kábelcsatornáinak kivitelezésére. Utóbbiak a kábelcsatornák beépítését követően nem kapták meg a számlájuk ellenértékét az alvállalkozótól. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a konzorcium részére minden számlát kiegyenlített.
A közlemény szerint megértik az érintett beszállítók és családok felháborodását, azonban a kábelcsatornák visszabontása véleményük szerint semmiképp sem megoldás a kialakult helyzetre. Az említett kábelcsatornák ugyanis a biztosító berendezések kábeleinek elhelyezésére szolgálnak. A biztosító berendezés fő feladata, hogy biztosítsa a vasúti közlekedésben résztvevők személyek és vagyoni tárgyak biztonságát, mind a vágányokon, mind a szintbeli közúti átjárókban.
A MÁV Zrt. számára az utasok biztonsága és annak szavatolása az egyik legfontosabb cél, amelyet folyamatosan fent kell tartania. Mindennek, elengedhetetlenül fontos eszközei a vasúti biztosító berendezések. Megértve a pénzükre váró cégek problémáját, a MÁV Zrt. a visszabontáshoz és visszaszállításhoz kapcsolódó vasútüzem szüneteltetését, illetve vágányzár elrendelését visszautasítja - fogalmaz a közlemény.
Függetlenül a teljesítésektől, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. arról értesítette a kivitelező konzorciumot, hogy a beszállítói ki nem fizetések rendezéséig nem kívánja átvenni a hivatkozott műszaki tartalmakat. Az adott vonalszakasz kivitelezője az SZCKM-2008 Konzorcium (konzorcium vezető tagja: Szentesi Vasútépítők Kft., konzorcium tagjai: MÁVÉPCELL Kft., KÖZGÉP Zrt., KELET-ÚT Kft.), mely vállalat közel nettó 54 milliárd forintért vállalta a fejlesztés megvalósítását.
Forrás: PrivátBankár.hu