Na, ez most keményebb lesz.
Tisztelt Raáb Donát!
Az alábbi levelet két példányban elküldtem a MÁV-START Zrt. illetékeseinek, ezért kérném, feléjük ezt ne továbbítsák, pusztán észrevételként közölje a blogján.
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Az 1997. évi CLV. (fogyasztóvédelmi) törvény 17/A. § (3)-ra hivatkozva szeretném közölni a MÁV-START Zrt. által nyújtott szolgáltatás igénybevétele közben tapasztalt panaszomat.
2011. január 2-án 30 napos, Kiskunhalas - Kelebia útvonalra érvényes tanulóbérlettel (2010.12.19.12:37-kor Kiskunhalason kiállított bérlet, CIV:00132479, pénztáros azonosítószáma: 62632105) utaztam Kelebiáról Kiskunhalasra a Kelebiáról 18:46-kor induló 7901-es vonalszámú sebes vonattal (mozdony száma: V43-1193, vezérlő kocsi száma: 311).
A vonatra 18:42-kor szálltam fel, lepakoltam, majd az ablakba könyökölve rokonommal búcsúzkodtam. A vonat 18:44-kor szabad jelzést kapott és elindult, majd rövid szakasz megtétele után szaggatottan fékezve megállt. Ekkor a mozdonyvezető (nem fiatal, őszülő, rövid tüskés hajjal) a vezérlő kocsiból kilépve elindult hátra a mozdony irányába. A közelembe érve a következőt mondta: „Ne húzogasd a szád bazd meg, mert beverem a képed!”, majd bal öklével az arcom felé suhintott (nem tartom kizártnak, hogy valamilyen tárgy is volt a kezében, a rokonom meglátása szerint zseblámpa). Az ökle elöl kitértem, különben eltalált volna. Visszafelé jövet, miután gondolom helyreállította a hibát a következőt mondta: „Örüljél neki bazd meg, hogy egyáltalán működik ez a szar a kurva anyád!”, miközben tüntetőleg az öklét rázta. Válaszul próbáltam magam türtőztetni és érzésem szerint finomat közöltem vele, hogy a számban csokoládé van, melyből tévesen érezhette azt, hogy a szó nélkül megjegyzést teszek a helyzetre. A mozdonyvezető válaszul még obszcénebb módon közölte, hogy nem kötelező igénybe vennem a vasút személyszállítási szolgáltatásait, mert létezik más közlekedési eszköz is.
A szolgáltatás minőségét és helyzetét megértem és elfogadom. Az viszont, hogy egy apró rendellenesség (ami nem befolyásolta az utazást) olyan módon felbőszítse cégük alkalmazottját, hogy az utána engem, mint utast sértegessen és fizikailag fenyegessen, valamint félelmet keltsen mindkettőnkben, azt tűrhetetlennek tartom. Régóta és rendszeresen utazom vonaton, de ilyen tapasztalatom még hallomásból sem volt.
Ettől függetlenül a vonat menetrend szerint közlekedett, magával az utazással elégedett vagyok, a mozdonyvezető szakmai rátermettsége szerintem megfelelő.
Kérném az eset kivizsgálását, az érintett alkalmazott felelősségre vonását, tájékoztatást az eredményről, valamint az okozott erkölcsi kár megtérítését.
Tisztelettel:
P.