A szünet alatt nem volt poszt, viszont mától ugyanúgy lesz minden hétköznap 8-kor, mint eddig, tehát ha nincs levél, poszt sincs. De egyelőre most van elég.
Tisztelt Máv-Start Zrt.! Tisztelt Raáb Donát!
Rendszeresen utazom a Más-Start Zrt. vonalain, leginkább azért, mert néha olyan későn megyek haza, mikor már nekem megfelelő Volán járat nem indul Budapestről. Az elmúlt évek folyamán sok mindent megszoktam a magyar vasúttól, volt, hogy kimaradt vonatom, volt, hogy a kalauz a másfél órás út alatt egyszer nem ment végig a vonaton. Már az sem lep meg, hogy vasútnál minden évben az első hó meglepetéseket okoz, hogy a vasúti dolgozók minden évben újra fedezik fel azt az egyszerű tényt, hogy a víz kitágul, mikor megfagy.
De ami tegnap történt, az kicsit felháborított. 9 órakor értem be a Nyugati pályaudvarra, néztem a kijelzőn: 9:13-kor indul a 9-es vágányról a vonat Lajosmizsére. Nagyszerű, ezzel szeretnék utazni. Odabattyogok a 9-es vágányhoz, a szerelvény bent is áll, de gyanúsan sokat állnak előtte. Mint kiderült, a szerelvény zárva. Nézem a kijelzőt a vágány elején, semmi információ rajta. 9 óra 20 perc körül megjelent, hogy a vonat 10 perc késéssel indul, (7 perc késéssel a menetrendhez képest!), majd 9 óra 25 perc körül az, hogy hogy a késés várhatóan már 30 perc. A kijelzőről az összes információ eltűnt 9 óra 40 perc környékén.
Később, mint az információn kiderült, a járatot törölték. A nagyszerű hír, hogy ezt be is mondták a hangosbemondóban: 10 óra 10 perc körül, majdnem egy órával a vonat menetrend szerinti indulása után, fél órával a törlés után. Az információs pultnál a kolléga semmilyen információt nem tudott adni arról, mikor indul vonat Lajosmizse felé. Mondta, hogy amint beérkezik egy szerelvény, amit el tudnak indítani visszafelé. Mondta ezt akkor is, amikor már az érkező vonatok közül egy sem késett, az összes késő járat beérkezett.
Idő közben a 10:48-as vonat is kimaradt minden jelzés nélkül. Ezt legalább már ki sem írták az információs táblára, mint induló szerelvény. Ha nem kap el 11 óra felé egy segítőkész vonatkísérő (a narancssárga mellényes emberek, akik a vonatokon vannak a kalauz mellett) az állomás területén, akivel még a 9:13-as vonatra vártunk közösen, akkor még további órákat vártam volna az indulásig. Persze az információs pultnál a munkatárs még ekkor sem tudott semmivel felvilágosítani minket.
Tudom, hogy technikai problémák, azaz felsővezeték-szakadás volt, ráadásul a váltókkal is volt valami gikszer. Az eset folyamán több dolog is eszembe jutott, amin javítani lehetne szerintem. Az első, hogy ilyen esetben 5 percenként be kéne mondani az állomás területén, hogy felsővezeték-szakadás miatt késések várhatóak, és mindezt ki kéne írni az összes információs táblára (a pénztáraknál, a vágányoknál továbbá a 10-13-as vágányok feletti nagy táblára). Így mindenki értesülhetne róla.
Ami nagyon felbosszantott, az az, hogy a szerelvény, ami 9:13-kor indult volna, bent állt az állomás területén, ámde zárva volt. Senki nem volt képes arra, hogy kinyissa, így többen kint fagyoskodtunk a szerelvény előtt. Nem hiszem el, hogy ne lett volna egy szabad ember, aki ki tudja nekünk nyitni azt.
Továbbá idegesítő még, hogy a váróteremben, ami az egyetlen meleg hely az állomáson, nincs információs tábla. Így, ha a munkatársukra hagyatkozva, az információs tábláról akartam értesülni a vonatindulásról, kint kellett fagyoskodnom a 10-13-as vágány előtti táblánál.
Remélem észrevételeimet megfontolják, és javítanak azon, hogy a későbbiekben ilyen ne fordulhasson elő!
Üdvözlettel:
N. V.