Sziasztok!
Nem vagyok 100%-ig biztos benne, hogy jó helyen kopogtatok, de gondoltam itt talán választ kapok a kérdésemre.
Mint naponta vonatozó utas szoktam olvasni a blogot, hogy ki mint járt a vasúttal. Nekem abból a szempontból eddig szerencsém volt, hogy nem találkoztam kő bunkó kalauzzal - sőt kizárólag pozitívan beszélhetek róluk. Lehet ilyen szempontból jó vonalon közlekedek. Mással kapcsolatban azonban igen negatív véleményem van. Ez pedig a jelenleg folyó pályafelújítással kapcsolatos a Bp - Székesfehérvár vonalon. Az hogy a vonatok sokszor késnek, Istenem előfordul, sokszor fél pálya van, ha egy késik az összes többi is. Az hogy ezen a vonalon mostanában hanyagolják az új vonatokat - kivéve az elővárosi, de az nekem nem elég - és sokszor hideg vagy sötét, esetleg mindkettő vonaton kell utazni már kevésbé szimpatikus. Ami igazán kiverte a biztosítékot az állomás állapota Velencefürdőn - és lehet más államosokon is, de azokról nem tudok nyilatkozni.
Szóval ezen az állomáson több mint 1 éve nem lehet használni az állomás épületét. Egy ideig még lehetőség volt rá, hogy az ember behúzódjon az eső, hó, szél elől, de már tavaly télen a peron emelésével elzárták az utasok elől az épületet. Aztán le is bontották a nyáron, majd felhúztak egy majd' ugyanolyat. Ez az épület azonban továbbra sem használható. Elhiszem, hogy rohadt fontos az esztétikus kinézet és ennek értelmében az épület lábazatán már a nyáron elkészült a díszkövezés. Éljen! Ez azonban kicsit sem javít a komfort érzeten, amikor 100km/órás szél süvít a tó felől és nincs hova menekülni előle. Az is remek, hogy vannak padok, amik fémből készültek csak nincs felette semmi, ami óvna a csapadéktól - ráadásul olyan hideg van, hogy senki nem ülne le rá önszántából. Ami azonban a legnagyobb felelőtlenség az építtető részéről, hogy nincs rendesen megoldva a peronról való lejutás. Egy ideig - amíg nem volt a peron teljesen kész - a megmaradt régi peron maradékán megközelíthető volt az állomás gond nélkül. Aztán egyszer csak felhúzták körbe a teljes peront elvágva ezzel az egyik útvonalat. Elvileg már kész az aluljáró, de nincs megnyitva az utasok előtt. Gondolom azért, mert még nem kövezték le, nincs világítás - bár úgy gondolom ez még mindig kevésbé baleset veszélyes, mint az, hogy az emberek a peron végéről ugrálnak le - néha igen közel a sínekhez. Egy ideig betonlapokból "lépcsőt" tettek a végére, de ami reggel még ott van, nem biztos, hogy este is ott lesz. Erre mondhatják, hogy ott a felüljáró a túl oldalon tessék azt használni. Csakhogy mikor leesik a hó, jégeső, ónos eső, a közel 1,5 emelet magas lépcsőt a kutya nem takarítja. Tavaly az ott lakók mentek és lapátolták le a havat, hogy ne fagyjon rá -azt hiszem nem az ő feladatuk lett volna. Az idősekről nem szólok, hogy nekik sokszor ez mekkora kihívás, hogy megmásszák.
Gondoltam Gárdonyban ki van téve egy e-mail cím, amire a kérdéseket, észrevételeket, esetleg anyázásokat el lehet küldeni. Igen pár hónapja még láttam a hirdetményt ma reggel azonban már nyoma sem volt. Ezért fordultam ide, hátha olyan is olvassa, aki nálam jóval tájékozottabb és meg tudja mondani, hogy:
- mikor várható, hogy az állomás épülete legalább olyan szinten működjön, hogy a téli hidegben be lehessen húzódni
- mikor készül el az aluljáró, ami elvileg az utasok biztonságát hivatott szolgálni - és ez lenne inkább a fontos, hogy kész legyen
Bocs, ha kissé hosszú, unalmas, de azt hiszem rajtam kívül többen is szeretnének ezekre a kérdésekre választ kapni.
Üdv.
bk