MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Menetrendváltozás

2010. december 08. - Ashi Valkoinen

December 12-én életbe lép a 2010/2011-es menetrend

2010. december 12-tõl változik az éves vasúti menetrend, számos részében megújult kínálati lehetõséget biztosítva azoknak, akik belföldi vagy nemzetközi utazásukhoz a vasutat választják.

Az új menetrend életbe lépésével hat újabb mellékvonalon (Esztergom – Almásfüzitõ (Komárom); Sárbogárd – Székesfehérvár; Sásd – Komló; Szerencs – Abaújszántó- Hidasnémeti; (Nyíregyháza – Mátészalka) Fehérgyarmat – Zajta; Mátészalka – Csenger) indul újra a személyszállítás.

Jelentõs változásként lép életbe az Alföld térségében, hogy Szeged és Budapest között óránként közlekednek majd az InterCity vonatok. A menetrendváltástól új InterCity vonatpár közlekedik Budapest és Szombathely viszonylatában Budapestrõl 8:10-kor, Szombathelyrõl 17:00-kor indulva. További fejlesztésként a térségben új gyorsvonatpár közlekedik Gyõr és Szombathely között, Gyõrbõl naponta 20:40-es, illetve Szombathelyrõl munkanapokon 7:00 órás indulással. Zalaegerszeg vasúti közlekedésében jelentõs elõrelépést jelent a Boba–Bajánsenye vasútvonal felújítása és villamosítása, ennek köszönhetõen az új menetrend több új lehetõséget kínál a térségbe utazók számára. Újdonság, hogy Zalaegerszeg és Gyõr/Budapest között naponta hat közvetlen vonat közlekedik, ezen kívül a zalai megyeszékhelyrõl Veszprémen át Budapestre reggelente új, az eddigiekhez képest 18 perccel rövidebb menetidejû gyorsvonat tudja biztosítani Ajka és Veszprém érintésével a reggel kilenc óra elõtti fõvárosi érkezés lehetõségét. Menetidõ csökkenéssel javul a személyszállítási szolgáltatás a Budapest és Eger között közlekedõ sebesvonatok többségénél, illetve a Baja és a Szekszárd felõl Budapestre közlekedõ Gemenc InterCity-k esetében is. További kedvezõ változás a menetrendben, hogy a Budapest–Ócsa–Lajosmizse vasútvonalon délutánonként Budapest felõl óránkénti, ütemes menetrend szerint indulnak a vonatok, az utasoknak gyakoribb eljutási lehetõségeket biztosítva.

 

A nemzetközi menetrendi kínálat jelentõs bõvítése valósul meg azáltal, hogy a Budapestrõl a kora délután induló railjet minden pénteken és szombaton tovább közlekedik Frankfurtba, míg visszafelé Frankfurtból Budapestre vasárnaponként tudnak az utasok a magyar fõvárosba érkezni. Az újonnan bevezetett Moravia EuroCity-nek köszönhetõen újra közvetlen, nappali eljutásra lesz lehetõség Varsó irányába és ezáltal Csehország délkeleti részeibe. A Hargita InterCity a menetrendváltástól Budapest és Marosvásárhely között mindkét irányba közvetlen kocsikat továbbít, újabb átszállás nélküli eljutási lehetõséget kínálva Marosvásárhelyre.

A MÁV-START Zrt. december 12-tõl bizonyos InterCity járatain csökkenti a felárak mértékét. Így 540 forint helyett 360 forint lesz a Budapest-Szombathely közötti InterCity vonatokon a pót- és helyjegyek ára. Továbbá keddenként, szerdánként és csütörtökönként a Budapest – Debrecen - Mátészalka, a Budapest – Nyíregyháza - Záhony és a Budapest - Miskolc - Sátoraljaújhely vonalakon közlekedõ feláras vonatokra a pót- és helyjegyek 540 forint helyett 360 forintba kerülnek.

A nemzetközi utazásokat érintõ kedvezõ intézkedésként terjeszti ki a személyszállító vasúttársaság a legújabb szolgáltatását, amellyel 2010. december 1-jétõl valamennyi nemzetközi pénztárában és az összes nemzetközi vonatán lehetõvé teszi a nemzetközi menetjegyek árának és a hozzájuk kapcsolódó egyéb díjaknak az euróban történõ kiegyenlítését.

További változásként a MÁV-START Zrt. a 2010/2011-es menetrendváltástól csak nemdohányzó kocsikkal közlekedteti az InterCity szerelvényeket.

A 2010/2011. évi menetrend PDF formátumban megtalálható az alábbi linkre kattintva: http://www.mav-start.hu/res/2010-2011_e-book_2.pdf valamint nyomon követhetõ az online menetrendünkben is a www.mav-start.hu honlapon.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr482502195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

charlie 2010.12.08. 22:05:26

(Bp-Keleti-)Győr-Szombathely közötti gyors ráadásul két irányba megy: a szokásos Cell felé (22:47-es érkezéssel), valamint Csornán át is megy az egyik fele, 22:07-es érkezéssel.

Viszont az eddigi 19:10-es esti Keleti-Szhely IC 18:10-kor megy el, 18:38-kor megy a gyors (mindkettő keletiből ugye), meg Déliból 18:11-kor megy a gyors és ennyi volt. Esetleg lehet menni a walzerrel és reménykedni, hogy Győrbe át lehet szállni a gyorsra - ha már 5 percet késik akkor bukó -, így csak pár perccel későbbi érkezéssel Szhelyre mint a mostani 19:10-es IC-vel.

Azt mondja meg nekem valaki, hogy mi értelme van ugyanakkor indítani a keletiből az IC-ket, meg a déliből a gyorsokat? Ha eltolva lennének egymáshoz képest akkor óránként lenne közvetlen vonat, így meg kétóránként vagy IC vagy gyors van. Ha egyiket lekésed, várhatsz két órát, vagy valami úgysevárjukbe a csatlakozást jellegű dolgot lehet megpróbálni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.12.08. 22:21:58

Most lusta vagyok megkeresni a tavalyi (Dec. 12-ig érvényes) menetrendet, de úgy rémlik, hogy Szegedre már idén is óránként járt az IC.

Az euroval történő fizetés időszerű.

A mellékvonalak újranyitása, ez egy olyan dolog, hogy nem biztos, hogy mindenhol jó ötlet. Meghát milyen állapotok is vannak egynémely újranyitott mellékvonalon?

rickyramirez 2010.12.09. 00:22:34

Teljesen igaza van az előttem szóló hosszú nevű kommentelőtársamnak, én sem látok különbséget a Budapest-Szeged közötti IC-k menetrenjében a jelenlegi és a 12-étől életbe lépő között. Nem mintha nagyon sokszor járnék arrafelé, de hogy ezt hogyan érthették, az kérdés.
Viszont ha már menetrend: meg is vettem a menetrendkönyvet, és felfedeztem, hogy hiányzik belőle több oldal nyomtatása, ezek helyén egyszerűen üres oldalak vannak. Pl. nincsenek meg a következő oldalak: 673., 676., 677., 680., 681., 684., 685., 688., 689., 692., 693., 696., 697., 700., 701., 704. És éppen a Budapest-Szeged viszonylat is érintett ebben a dologban. Ez vajon csak egyedi hiba lehet, vagy minden menetrendkönyv ilyen? Ilyeneket adnak el az embernek...
A hírlevél említi, hogy újabb hat mellékvonalon indul újra a személyszállítás. Ez jó. És annak ellenére, hogy nem a MÁV-Start dönt ebben a kérdésben, hiszen akkor indul újra a személyszállítás, ha arra kapnak megrendelést, de azért megkérdezném, hogy pl. a Pápa-Környe vonal az miért nem lett újranyitva? Ott mi akadálya lett volna ennek? Az, hogy hazudtak, amikor azt ígérték, hogy mindenhol újranyitják a bezárt vonalakat!

gozos 2010.12.09. 01:04:42

Hát, valamikor az előző Fidesz-kormány idején Budapest-Zalaegerszeg 3:25 volt vonattal.

Azóta eltelt 8 évben kiegyenesítették az íveket és villamosították a pályát, így most már 3:38 alatt el lehet jutni vonattal Bp-ről ZEG-re.

Busszal 3:00 alatt ott vagy.

(nem tévesztettem el az időtartamokat!)

pbence 2010.12.09. 08:16:18

@gozos:

Az a gond, hogy igazából Budapest és Boba között romlik évről évre a pálya.

A Tárnok-Székesfehérvár vonalat, ami összesen 43 kilométer, már vagy harmadik éve újítják, de még idénre sem lett kész, még egy évet várni kell rá. Ezt hívják vasútfejlesztésnek itt Magyarországon?

hcpetrov 2010.12.09. 08:52:44

Sziasztok!

Elvirában megnéztem volna, hogy milyen útvonalon közlekedik a Moravia EC Varsóba. De sajna egy napnál sem jelenik meg.

Úgy látszik még nagyon új ez a vonatjárat.

charlie 2010.12.09. 09:23:25

@gozos: hiába csinálták meg a Bobai deltát, csak egy vonat használja azt (valamelyik hajnali), a többi mind bemegy Bobára (amelyik használja, annak 20 perccel rövidebb is a menetideje)

pbence 2010.12.09. 11:30:10

@charlie:

Én nagyon meglepődtem, mikor néztem a menetrendet, és láttam, hogy továbbra is be be fognak menni. (Mondjuk én azt az egyet sem találom, amiről írsz, annak mi a száma?)

Bár sok kérdést felvet a deltavágány használata. Egyrészt akkor egy korábbi állomáson kellene szétválniuk a vonatoknak, és ez valamivel több megtett kilométert jelentene a START-nak, ők meg spórolnak, ahol tudnak.
Másrészt kissé több időt is vesz igénybe a folyamat, mivel akkor egy irányba menne tovább a két vonat, ugyanabból az irányból kellene tolatni a két mozdonnyal. Ez meg az utasoknak nem jó, mert lehet, hogy nem is lenne kevesebb az utazás ideje, mint Bobán át.

charlie 2010.12.09. 12:30:47

@pbence: 950-es, Zalaegerszeg-Bp-Déli
05:30-kor indul, 08:55-kor van délibe, 3:25 menetidővel (a szokásos 3:43-as szemben).

Snake 2010.12.09. 18:31:09

@rickyramirez: Egyedi hiba, vidd vissza és cseréltesd.
A postból hiányolom, hogy nincs megemlítve a pécsi IC-k és a Maestral Délibe járatása.

@charlie: "Azt mondja meg nekem valaki, hogy mi értelme van ugyanakkor indítani a keletiből az IC-ket, meg a déliből a gyorsokat?" Melyik vonalról beszélünk? Mert én még csak ehhez hasonlót sem látok sehol.

gozos 2010.12.09. 19:31:11

Gyorsvonatként az átlagosan 10 km-re (!! gyorsvonat !!) fekvő megállókat (Zalaegerszeg - Zalaszentiván - Zalabér-Batyk - Ukk - Jánosháza 50 kilométer)

Vacak pályán 42 perc volt (72 km/h átlag)
Frankó pályán 38 perc lesz (79 km/h átlag)

Ezek szerint álom, hogy valamikor is 3 óra alá legyen szorítva a Budapest-Zalaegerszeg vonat út, ami jelenleg busszal 3 óra alatt teljesül, személygépkocsival 2:28 alatt.

No ez az a pont, ahol a vasút elveszíti itthon a versenyképességét. Nagy távolságon is koszos, lassú, drága.

Vessd össze: Frankfurt-Stuttgart autópályán 209 km és 2:07 alatt odaérsz kocsival. Vonattal 3,5 óra helyett 1:29 (!!!). Gyorsabb az autópályán robogó busznál és személyautónál is.

Megjegyzem, véleményem szerint hazánkban nem csak a pályasebesség növelése az egyetlen lehetőség a sebesség növelésre. Nagyon sok tartalék van beépítve a gyorsvonatok és IC-k menetidejébe. Holott prioritásos vonatként kezelve ezeket, nem feltétlen indokolt ekkora tartalék.

pbence 2010.12.09. 19:55:50

@charlie: Köszi, észre sem vettem! (Pedig kiszúrta a szemem...)

@Snake: Ez a MÁV-START honlapján jelent meg így, én sem értem, miért nem szóltak erről az elég fontos dologról. Ráadásul ott még csak ezek a kiemelések sem voltak meg, így elég áttekinthetetlen volt az egész. Már ezért is köszönet Ashinak!
Valahogy idén nincs a toppon a START a menetrend reklámozásában, tavaly sokkal jobb összefoglaló anyag készült.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @rickyramirez: Ez is elég érdekes sztori... Eleinte tényleg óránként mentek a vonatok, aztán jött a "szakértő" minisztérium felől az utasítás, hogy nem lehet növelni az előző évi összkilométert. Márpedig más vonalakon is akartak bővíteni, ezért a szegedi IC-k közül bizonyos napokon kihúztak 1 párt a menetrendből (meg persze más vonalakon is történtek hasonlók és még durvábbak), hogy nehogy növekedés legyen. Így lényegében 2 éve nincs igazi órás ütem menetrend Szegedre, mostantól újra lesz.

pbence 2010.12.09. 19:59:17

@gozos:

A szombathelyi/zalaegerszegi vonatokéba nincs tartalék, vagy ha van, akkor az nagyon el van számolva, ugyanis nincs olyan nap, hogy azok a vonatok ne késsenek...

Egyébként teljesen egyetértek, a vasút nem versenyképes. Aztán néznek nagyokat a minisztériumban, miért csökken az utasszám. Erre a megfelelő reakció: akkor csökkenjen a vonatok száma is, nem is kell annyi pénzt költeni az egészre, hadd romoljon a pálya, úgysem használja senki.
Na, ez a tipikus szar hozzáállás. Fejleszteni kéne, de az meg nem nagyon megy, ahogy láthatja mindenki.

charlie 2010.12.09. 20:22:35

@Snake: Nem vonal, hanem viszonylat. Budapest-Szombathely között.

charlie 2010.12.09. 20:24:46

@pbence: A késések nem a Székesfehérvárig tartó részen jönnek össze a pályafelújítás miatt? (mellesleg mikor havonat 2-3-szor arra megyek, pontos szokott lenni)

charlie 2010.12.09. 20:26:40

A 20:40-es Győr-Szombathelyben mi az új? Az, hogy összevonták a 9208-at meg a 9038-at?

pbence 2010.12.09. 20:37:46

@charlie:

Én egyáltalán nem járok arra gyakran, de amikor voltam ott, mindig késés volt (10 perc körüli), és Kelenföldön, Érd felsőn is gyakran látom, hogy késik a Zalaegerszeg/Szombathely felől jövő vonat. Na meg ott van a XXI. századi technológia is, így az ELVIRA-ban is látszik már, milyen késések vannak.

Nagyrészt biztos, hogy a székesfehérvárin jönnek össze a késések, de nem csak ott.
Az meg nekem egyáltalán nem szimpatikus, hogy egy felújítás, amit előre terveznek, készülnek rá, írnak hozzá külön menetrendet is, magyarázat legyen 3-4 éven át arra, hogy miért késik minden vonat, hogy miért nem lehet abban bízni, hogy oda is ér az ember a kiírt időpontra.

Aurum08 2010.12.09. 21:30:37

@hcpetrov: A Moravia elvileg a 70-esen jár majd, minden nap... 7,25kor a Keletiből és 20.25re ér be a párja.

Kíváncsi vagyok vajon visszatérnek-e ide a pótjegymentes EC-k, mert Rákospalotára azért mégiscsak gyorsabban el lehet jutni velük, csak hát... A tanulóbérlet mellett nem néz ki jól a pótjegy :D

Viszont megint megállnak ezek az EC-k Szobon (talán a Metropol nem) viszont kevesebb áll meg Nagymaros-Visegrádon. Abban mi a jó, hogy egy megállóban EC (!!!) áll meg?

charlie 2010.12.09. 21:37:50

@pbence: hmm, ez érdekes. megnéztem most, a mai esti 908-ast (azzal szoktam menni, mert kényelmes szlovén fülkés gyorsvonati kocsik vannak benne).

Déliből eleve késéssel indult, majd Kelenföldről is, viszont Székesfehérvárra pontosan érkezett. Majd onnét 2 perces késéssel indult tova. Innét kezdve Várpalotáig összeszedett egy 5 perces késést, amit Veszprémig leredukált egy két percesre. Viszont Veszprémtől megint 5 perces késéssel indult, Ajkáról már 9 perces késéssel indult el, amit Sárvárig 2 percesre hozott le. Ezt a 2 percet meg be tudja hozni Szombathelyig. De ha nem, ennél többet egy vonat se késsen...

charlie 2010.12.09. 21:59:50

@hcpetrov:
7:25-kor indul Bp-ről
Keleti-Rákospalota-Újpest-Vác-Nagymaros-Visegrád-Szob-Párkány-Érsekújvár-Pozsony-Jókút (határ)-Břeclav-sok cseh város-Zebrzydowice (Lengyelország)-Katowice-Sosnowiec Główny-Varsó fél hétkor (11 órás út)

Vissza pedig fél tízkor indul és fél kilenckor van Bp-n.

Cseheknél meg minden bokorba megáll majd.

charlie 2010.12.09. 22:03:44

ehh, potyára gépeltem be, most látom, hogy fent van a máv-start-on is: www.mav-start.hu/res/ec_136_137_moravia_11.pdf

Viszont nem közvetlen vonat lesz, csak közvetlen kocsik, és mintha nem lenne első osztály: www.mav-start.hu/utazas/lengyel_varso.php

banpepe 2010.12.09. 23:27:17

Ez mind szép és jó, de pl Egomi vonalon a nagy változás annyi, hogy Nyugatiból 1 perccel előbb indul, és ezért Óbudán 1-el többet áll... Nem mindegy, h Nyugatiba áll, vagy Óbudán? Mert lehet, hogy pont az az 1 perc kell valakinek a Nyugatiba, -10 fokba.

Antal Z. 2010.12.10. 08:13:16

"Mert lehet, hogy pont az az 1 perc kell valakinek a Nyugatiba, -10 fokba. "

Ne nevettesd már ki magad.

Antal Z. 2010.12.10. 08:14:31

@charlie: Lehetett volna 20:10-kor is IC a Keletiből Szombathelyre/Sopronba vagy 20:11-kor gyors a Déliből Szombathely/Zalaegerszegre, akkor senki se háborogna.

hcpetrov 2010.12.10. 09:04:28

@charlie, @tyky8

Köszi az infókat. Úgy Látom, hogy ZSSK (szlovák) kocsikból lesz elvileg kiállítva a vonat, a belinkelt pdf alapján.

charlie 2010.12.10. 10:24:52

@Antal Z.: ja, páros órakor déliből gyors, páratlankor meg keletiből IC. Az lenne a tuti. (Keletiből menő gyorssal senki nem megy Szhelyre, 4 órát nem vonatozik, azokat csak inkább Bp-Győr, Győr-Cell, Cell-Szhely viszonylatba használják, helyi forgalomba)

Antal Z. 2010.12.10. 12:53:57

@charlie: Ehhez mit szólsz:

Gyors

Déliből Szombathelyre: 6:11, 8:11, 10:11, 12:11, 14:11, 16:11, 18:11, 20:11
Bobán személyvonat csatlakozással Zalaegerszeg fele

Szombathelyről Délibe: 6:05, 8:05, 10:05, 12:05, 14:05, 16:05, 18:05, 20:05.
Bobán személyvonat csatlakozással Zalaegerszeg felől

Déliből Zalaegerszegre deltán át: 5:11, 7:11, 9:11, 11:11, 13:11, 15:11, 17:11, 19:11
Veszprémben személyvonat csatlakozással Szombathelyre

Zalaegerszegről Délibe deltán át: 5:30, 7:30, 9:30, 11:30, 13:30, 15:30, 17:30, 19:30
Veszprémben személyvonat csatlakozással Szombathely felől.

IC

Keletiből 6:10, 8:10, 10:10, 12:10, 16:10, 18:10, 20:10
Csornán személyvonat csatlakozással Szombathely, Hegyeshalom, Pápa fele.

Szombathelyről: 6:00, 9:00, 11:00, 13:00, 15:00, 17:00, 19:00
Csornán személyvonat csatlakozással Szombathely, Hegyeshalom, Pápa felől.

A többi meg lehetne akár átszállásos verzió is, Győr - Celldömölk, illetve Győr - Csorna fele.

charlie 2010.12.10. 13:02:06

@Antal Z.: á, Szombathelyről így nincs ütem, akkor már onnét is ütemesen kéne indítani.

Antal Z. 2010.12.10. 13:20:14

@charlie: A 9:00 a Halászbástya IC ütemen kívüli vonat, ezenkívül vélemény?

charlie 2010.12.10. 15:38:33

@Antal Z.: nincs olyan, hogy ütemen kívül. Most vagy ütemes, vagy sem. Ahogy a szegedi IC-k se ütemesek, csak úgy tűnnek.

chachi 2010.12.10. 15:52:04

A 100-as vonalon meglévő viszonylati kedvezmények megszüntetése nincs kommunikálva a START részéről.A jelenlegi +140 helyett vasárnaptól +540 a felár az IC-ken pl. Debrecen-Nyíregyháza,vagy Szolnok-Cegléd viszonylatokban.

banpepe 2010.12.10. 18:03:14

@Antal Z.: Ezzel mi a baj? Neked még nem volt, olyan, hogy 1 percen múlott a vonatod?

Antal Z. 2010.12.10. 21:31:41

@banpepe: Nem. :) Időben ott szoktam lenni.

pbence 2010.12.11. 09:48:51

@Antal Z.:

Szerintem általában mindenki igyekszik időben ott lenni, csak hát sokszor a közlekedés közbeszól... Nem egyszer volt már olyan, hogy a busz/villamos/metró valamiért nem jött akkor, amikor számítottam rá, majd még valamiért lassabban is ért célhoz, mint kellett volna, és pont lekéstem a vonatot.

És azért lássuk be, annak semmi értelme nincs, hogy a vonat 1 perccel korábban indul, de ugyanakkor ér az Óbudán túli megállókba, mint eddig.

Antal Z. 2010.12.11. 09:59:10

@pbence: Itt nem erről volt szó, hogy korábban menesztik a menetrendhez képest, hanem arról, hogy az új menetrendben 1 perccel korábban indulnak a vonatok menetrend szerint.

pbence 2010.12.11. 10:04:00

@Antal Z.:

Nem is írtam ilyesmit! De attól még ugyanúgy korábban indul a vonat, itt most lényegtelen, hogy menetrend szerint vagy sem, mert az alapfeltételezésem az, hogy az emberek a munkából azonnal a pályaudvarra mennek.
De az emberek munkaideje ugyanaddig fog tartani, mint eddig, és aki mondjuk épp elérte az eddigi menetrendhez képest, az most nem fogja, de haszna sem lesz belőle senkinek, mert a vonat ugyanakkora ér a külső megállókba, mint eddig.

pbence 2010.12.12. 17:41:29

@charlie:

Tény, mostanában Bp.-Székesfehérvár között javult a pontosság, de volt olyan időszak, amikor minden vonat alapból 10 perc késéssel járt, nem is csak a szombathelyiek.

Pár napja én is figyelem ezeket a vonatokat, és örömmel látom, hogy tényleg nincs most velük gond, max. 2 perc a késésük, ami még valóban nem túl sok. Szóval csak így tovább!

pbence 2010.12.12. 17:55:58

Ma utaztam vonattal, és direkt figyeltem, hogy hogyan alakul az menetrendváltáshoz kapcsolódó új állomás-/megállóhelynevek kommunikálása.

Kicsit meglepett, hogy a vonaton sehogy. A martonvásári FLIRT továbbra is Nagytétény-Érdligetet, Budafok-Belvárost, Budafok-Albertfalvát és Budapest-Kelenföldet mondott be, holott az új nevek már Tétényliget, Budafok, Albertfalva és Kelenföld.

Kelenföldön láttam, hogy pár tábláról levágták a "Budapest"-et, majd visszarakták. Nem valami elegáns megoldás, de legalább próbálkoztak. Viszont még így is sok helyen díszeleg a "Budapest-Kelenföld", ami így kissé ellentmondásos.
Budapest-Déliben viszont szerencsére már készültek erre, a hangos simán "Kelenföld"-et mond.
Zuglóban is voltam, ott sem nagyon izgatott senkit az új név kiírása.

Remélem, a START nem járatja le magát úgy, mint a BKV annak idején, hogy a nagy változások után jónéhány héttel még mindig a régi dolgok vannak kiírva az utasok felé, meg még manapság is vannak olyan járművezetők, akik a régi neveket mondják be...

charlie 2010.12.12. 19:27:30

@pbence: Szerintem nagyon nem kellett Budapest-Kelenföldnél levenni a Budapestet. Ha valaki nem ismeri a helyzetet, akkor azért jó ha tduja, hogy már Budapesten van. Keletit se hívják csak Keletinek (vagy majd ez lesz, csak simán déli, keleti, nyugati budapest nélkül?)

Viszont hogy egységes legyen, akkor Kőbánya is leygen Budapest-Kőbánya, Budapest-Rákos, stb.

Mondjuk az tény, hogy most felemás a helyzet. De én jobban preferálnám az egy városon belüli megállók, vasútállomások, stb. nevében benne hagyni a város nevét.

pbence 2010.12.12. 19:41:13

@charlie:

Igen, egyszerűen nem volt egységes. És hogy folytassam a sort, akkor már lehetett volna ilyen abszurdabb neveket is csinálni: Budapest-Kőbánya-Kispest, vagy Budapest-Nagytétény-Diósd, Budapest-Rákospalota-Újpest, Budapest-Budafok-Belváros, stb. Az meg már elég hülyén nézett volna ki.

Amennyire én tudom, a fejpályaudvarok nevében azért maradt meg a Budapest, mert azok díjszabásilag ugyanannak az állomásnak számítanak (Budapest), ráadásul az, hogy Déli, Keleti, Nyugati, nem egy-egy városrész nevei, de még csak nem is mondanak semmit, csak vasúti elnevezések. Ha így nézzük, akkor már sokkal logikusabb, és az volt abszolút logikátlan, hogy egy-két budapesti állomás (Kelenföld, Ferencváros, Zugló; szerintem nincs is több) eddig megkapta a "Budapest" jelzőt.

Szóval szerintem így sokkal jobb. Azt nem tudom, mi lesz azokkal, akik nem ismerik a helyet, de ha belegondolok, országos szinten is vannak olyan megállónevek, amikből nem nagyon lehet megállapítani, hol helyezkedik el az adott megálló. (Most per pillanat Alsóbélatelep jutott eszembe, de biztos van még sok.)

pbence 2010.12.12. 19:49:03

És az még milyen érdekes, hogy a BKV szerint Kelenföld pályaudvar ("Kelenföldi pályaudvar"), míg Ferencváros csak vasútállomás ("Ferencváros vasútállomás"). Főleg a 103-as busz estén érdekes ez, ami mindkettőt érinti...
Szerintem be kellene vezetni, hogy csak a három fejpályaudvart hívják "pályaudvar"-nak, mert ez így egyáltalán nem logikus, sőt, lényegében nincs is olyan tulajdonnév, hogy "Kelenföldi pályaudvar", mégis használják.

pbence 2010.12.12. 19:51:31

@pbence: (Mondjuk ehhez a névhez a Volánbusz is asszisztál, nem is tudom, náluk mi lenne a legmegfelelőbb helyettesítője... Na mindegy, ez már eléggé OFF)

laczkoficzko 2010.12.13. 12:25:50

Azt meg tudja valaki mondani, hogy az elmúlt 2 évben a Sugovica ill. a Gemenc IC-re (Baja-BP ill. vissza) miért került 400 ft-ba a pótjegy, mikor Desiro vonatokkal közlekedik, tehát személyvonati komfortfokozata van (pl. BP-Esztergom vonalon is ilyen közlekedik személyvonatként)? Drágább volt, mint a BP-Pécs vonalon a rendes IC-re. Most a Sugovica ill. a Gemenc IC-re 220 ft, de ezt is sokallom, maximum 140 ft-ot adnék érte, hiszen csak azt biztosítja, hogy leülhetek (annyit adnak el, amennyi hely van a vonaton). Érti ezt valaki?

pbence 2010.12.14. 09:53:30

@laczkoficzko:

Csodálkozol? Másról nem szól, csak a lehúzásról. Akkora a fejetlenség a START-nál, hogy ilyen pofátlanságok vannak.
Egyetlen előnye van, hogy vissza lehet kapni miatta 25 vagy 50%-át a menetjegynek, ha késik a vonat. De mennyit? Minimum 30 (!) percet, és akkor jár 25%. Tehát a START szerint fél óra késés alatt még pontos a vonat, és teljesítették a pótjegy árában foglaltakat. Egyszerűen nevetséges. Én max. 10 percet engednék, akkor 25%, 20 perc után 50%, 30 perc után meg a 75%-ot fizessék vissza. Az már szolgáltatás lenne.
A következő majd az lesz, hogy a személyvonatként közlekedő Desirora, FLIRT-re, Talentre is kell 220-as pótjegy, mert az magasabb komfortfokozatú.

"hiszen csak azt biztosítja, hogy leülhetek (annyit adnak el, amennyi hely van a vonaton)"
Egy korábbi postban már erre is rácáfoltak. Ugyan az Ügyfélszolgálatnak ez az álláspontja, mégis előfordul, hogy nincs elég hely, kártérítésre pedig nem kötelesek. Vagyis nem biztosít semmit.

grupi 2011.01.06. 20:19:11

És miként áll a 124-s vonal?
Ott tudtommal többen panaszolják a délelőtti indulást Ócsáról. 11 óra tájt semmi olyant nem tudok, amivel délre be lehetne érni a fővárosba. De állítólag a 14 órás munkakezdéshez sem jó a jelenlegi vasúti kapcsolat.
A sorozatos késések megvannak. A MÁV a saját igen lassú eljutási sebességét és vele a menetrendet sem képes tartani.
A vezérek fizetését, a pénz kiáramlást azonban igen.

pbence 2011.01.07. 00:04:24

@grupi:

142-es vonal.

Volt erről egy külön poszt, abban is épp arra volt panasz, hogy kicsit problémás az új menetrend. Ott is leírtam, leírom újra.

Tényleg problémás, de alapvető változást hozott, ugyanis délután be- és kifelé is óránként járnak a vonatok. Nekem nagyon szimpatikus lépés volt, hogy immár nem a 10-15 éve változatlan struktúrát vezették be újra, hanem komoly változás történt.

Sajnos az órás ütem és a jelenlegi keresztek nincsenek nagyon összhangban, éppen ezért délután befelé kb. fél órával nőtt a menetidő a Lajosmizse-Bp.Nyugati viszonylaton. Ez eléggé sajnálatos, de még mindig azt mondom, hogy az órás ütem nagy előrelépés.

Viszont amiről nem az ütemesség tehet, az a délelőtti... hogy is mondjam, alacsony kapacitás. Kissé abszurd, hogy délelőtt (9 és 12 között) hétköznap 2, hétvégén 1 vonat érkezik csak a Nyugatiba. Ugyanez kifelé: ugyanebben az idősávban 2 vonat indul.
Kifelé 12 után rögtön javul a helyzet, de befelé nem, csak a 14:27-es érkezéstől van az órás ütem.
Ezt a kis "bakit" ki lehetett volna simán küszöbölni, szerintem az ütem mehetett volna egészen a reggeli csúcsidő elmúlása után. (Ha a keresztek is engedték volna.)
Meg az is kicsit problémás, hogy az utolsó érkezés befelé 22:22, az utolsó indulás kifelé 22:33 a Nyugatiban. Azért ezt 1-1 órával meg kéne már növelni, épp itt lenne az ideje...
A reggeli első vonat a Nyugatiból szintén abszurd, hogy csak 6:18-kor indul, ezen is változtatni kéne. (Kicsit nehéz a keresztek miatt, de nem lehetetlen.)

pbence 2011.01.07. 00:16:55

@pbence:

Apropó, keresztek. Gondolom mindenki látja a problémát, hogy a 142 vonal tragédiája az alacsony pályasebesség mellett a keresztlehetőségek ritkasága. Ha Inárcs-Kakucson meg Gyálon az ott lévő kitérőket nem elhanyagolták és bezárták volna, akkor máris egészen más lenne a helyzet. Ehelyett van ~20-25 percenként egy-egy kitérési lehetőség, ami olyan 45 perces követést tesz lehetővé. Fél órás ütemben túl sok, 1 órásnak kevés. A késéseket meg lehetetlen kezelni.
süti beállítások módosítása