MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

142-es vonal panaszok

2010. november 15. - Ashi Valkoinen

Tisztelt Máv-Start ZRT!

Azzal a panasszal írok Önöknek hogy a 142-es vonalon meglehetetlenítik az utasok életét.
A 2010/2011-es menetrend teljesen rossz az iskolások és dolgozókkal szemben egyaránt,ugyanis abba nem gondoltak bele hogy aki délutánra jár dolgozni nem tud mivel bejárni ha eltörlik a 11 óra 29 perckor Lajosmizséről induló személyvonatot,ez azért sem jó mert általában mindenki 14 óra jár dolgozni és a munkahelyen senkinek nem fogják elnézni ha nem ér be időbe a munkába. A tanulókkal is kiszúrnak meg a délelőttös dolgozókkal is mert a úgymond diák járatot is eltörlik ami 14 óra 07-kor van Kispesten,így is sokan vagyunk rajta.
Arra is panasszal élnék hogy rendszeres a vonalunkon a késések,a héten többször is előfordult hogy beérkezett a vonat Ócsa állomásra és a Lajosmizséről közlekedő személyvonat 30-40 perces késéssel jött és a forgalom irányító azt a tájékoztatást adta hogy nem engedhetik ki a vonatot,pedig az idő alatt le érne Dabasra ahol be tudná várni az ellenkező szerelvényt.Nem elég hogy már a Nyugatiból késve indul ki,de minden dupla vágányos állomáson így Pestszentimrénél is várni kell állandóan,utánna még Ócsán is  és aki lentebb lakik közel 1 óra késéssel ér haza.
Azt kérném Önöktől hogy csináljanak valamit mert ez nem állapot ami itt folyik!



Kedves MÁV Blog és Olvasók!

Friss, vonatkimaradásos és sokat késős történet péntekről, a 142-es
vonalról. Jó olvasást!

Üdvözlettel:

P.B.


Tisztelt Ügyfélszolgálat!

2010. november 12., 142-es vonal

Ismét kimaradt a 2849-es járatuk. Ezúttal a kiesett kapacitást pótolták, nem úgy, mint az elmúlt 2 hónapban történt esetek alkalmával, amikor úgy gondolták, hogy körülbelül 2 vonat utasai, azaz olyan 600-700 ember elfér a szokásos, 3+1 kocsis ingavonaton (ami egyébként 1 vonat utasainak is kevés, de Önök ezt 2 és fél éve nemveszik tudomásul). Ezúttal végre másképp történt, végre rájöttek, hogyha elrontanak valamit, akkor azt a lehetőségek szerint helyre is kell hozni, tekintve, hogy szolgáltatásról beszélünk.

Természetesen ez nem mentesíti Önöket a felelősség alól, miszerint ezen a napon ismét többszáz ember késett el kizárólag az Önök hibájából a munkából, iskolából, vagy egyéb, akár ezeknél fontosabb eseményről. Ráadásul az elmúlt 2 hónapban rendszeresen, már-már heti szinten ezt művelik a fizető utasaikkal, ami véleményem szerint eszméletlenül nagy pofátlanság, és tűrhetetlen. Mint korábban írtam, minden ilyen esetben panaszt fogok tenni Önöknél, nincs ez másképp most sem.

De ezen a napon Önöknek ez a kimaradó vonat is kevés volt, próbálták tovább tetézni az amúgy sem kicsi, 40 perces késést. Amikor elindultam itthonról, már láttam, hogy a 2849-essel összevont
2817-esre is 10 perc késést jelez az ELVIRA. Ennek megfelelően ki is mentem a megállóhelyre, de a vonat végül nem 10, hanem 16 perc késéssel indult el Felsőpakonyról. Majd Kőbánya-Kispestre 27, Budapest-Nyugati pályaudvarra 29 perc késéssel érkezett meg.

Mi is volt ennek a növekvő késésnek az oka? Az, hogy Önök egy olyan vonatot állítottak ki, ami a következőképpen nézett ki: 2 mozdony, 2*(3+1) személykocsi, 1 mozdony. Vagyis a vonaton összesen 8 személykocsi és 3 mozdony volt. Nyilvánvaló, hogy az egyetlen üzemelő mozdony ezt kissé nehezebben húzta el, mint a szokásos vonatot. Persze most mondhatnák azt, hogy ellentmondás van a levelem első része és e között, de alapvetően nincs. Az utasok köszönik, de nekik bőven elég lett volna a 8 személykocsi és 1 mozdony is, a logisztikai problémájukat, miszerint még 2 mozdonyt valahogy el kell juttatni Budapestre, próbálják úgy megoldani, hogy nem okoznak újabb kellemetlenséget (félórás késést) az utasaiknak. Ez Önöknek ismét nem sikerült, hála a "hozzáértő" csapatuknak.

Tehát ha a két dolgot, a kimaradást és a késést együtt tekintjük, amik külön-külön is elfogadhatatlanok, akkor párszáz utasuknak összességében 1 óra 9 perc késést okoztak. Erre nincs mentség, ez nem szolgáltatás, ez csak egy nagy bénázás, csakhogy a bénázásért pénzt kérni hatalmas pofátlanság, mint már írtam, de még ha ingyen is lenne, akkor sem szép dolog ilyen nagy mértékben eltérni az előre meghirdetettől.

Azt már csak megemlítem, hogy a szerelvényfordulók és a keresztek miatt ismét egész napos 10-15-20 perces késés alakult ki a vonalon, ez megint csak elfogadhatatlan.

Kérem az eset kivizsgálását, az érintett dolgozók felelősségre vonását, tájékoztatást az eredményekről, valamint azt, hogy az ilyen és ehhez hasonló eseményeket próbálják elkerülni a jövőben.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr562448921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pbence 2010.11.15. 10:06:37

Az első levélhez: Elérhető a jövő évi menetrend? Hol?

pbence 2010.11.15. 10:07:41

Ha igaz, amit az első levélben írnak, akkor a START-nál hülyék dolgoznak... Ilyen menetrendet nem lehet csinálni...

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2010.11.15. 10:38:35

"a 142-es vonalon meglehetetlenítik az utasok életét."
Ezért már megérte felkelni.

pbence 2010.11.15. 11:29:37

Nem találtam meg a hivatalos forrást, de a bahn.de-n úgy tűnik, már fent van a jövő évi magyar menetrend, itt kerestem rá a Budapest-Ócsa és vissza viszonylatra, munkanapon.

Ez alapján indulások a Nyugatiból:

6:18
7:33
9:13
10:48
12:18
13:18
14:18
15:18
16:18
17:18
18:18
19:18
20:18
21:18
22:33

Érkezések a Nyugatiba:

4:42
5:22
5:52
6:47
7:22
8:12
9:27
11:02
12:47
14:27
16:27
17:27
18:27
19:27
20:27
21:27
22:22

Amennyire nézem, ezek egy-két kivétellel a Budapest-Lajosmizse és vissza viszonylatra is igazak.

Nekem ez nagyon jó menetrendnek tűnik a vonalhoz képest. Ha ez tényleg megvalósul, és a szerelvénykiadás is normális lesz, akkor az nagyon jó lesz.

pbence 2010.11.15. 12:10:09

Mondjuk az tény, hogy elég súlyos hiba van a délutáni páratlan menetrenddel... A 14:27 és 16:27 között két óra az nagyon sok... Kéne még egy 15:27-ös is. De amúgy elég tetszetős a menetrend, legalábbis ahhoz képest, amit ebből a sz.rkupac 142-esből ki lehet hozni.

pbence 2010.11.15. 12:32:30

@pbence: Korrigálom is magam, LESZ 15:27-es vonat munkanapokon, Ócsáról.

h.v.orsi 2010.11.15. 20:36:10

sziasztok!

A helyzet az hogy aki nem ezen a vonalon jár és nincs neki délutános műszakja,annak biztos tetszik az új menetrend.De sokan 14 órára sehogy nem ér be dolgozni. Kérdem én hogy mért jó az hogy sem délelőtt,sem délután nincs ideje semmire az embernek?
És akinek gyerek van?

Jelfogó 2010.11.16. 09:18:56

@pbence: "Ha igaz, amit az első levélben írnak, akkor a START-nál hülyék dolgoznak... "

Ez elég régóta egyértelmű. Ha valaki a starthoz megy dolgozni, nem azért teszi, mert azt szereti, hanem azért, mert minden egyébre alkalmatlan. Így lesz egy tökéletesen kontraszelektált csűrhe a cég állománya.

pbence 2010.11.16. 09:42:29

@h.v.orsi:

Teljesen megértem ezt a 14 órás dolgot, hiszen lényegében arról van szó, hogy egy vonatot 40 perccel korábbra hoztak. A következőt pedig 20 perccel korábbra.

Ha én csináltam volna a menetrendet, akkor a 9:27-estől kezdve órás ütemet vezettem volna be, egészen 23:27-ig, kifelé pedig 6:18-től 23:18-ig. Mindezt tartani hétvégén is, mert semmi értelme hétvégén sem a 2 órás lyukaknak. A START-nál másképp gondolták, szerintem rossz ötlet volt, de bizonyos időszakban még mindig jobb, mint jelenleg, és az elmúlt években.

Amúgy meg lehet nézni, hogy elég nagy mértékben megnőtt a menetidő, ez volt a félig-meddig ütemes menetrend ára. Remélem, valamennyire be fog válni, én egyelőre félek, hogy el fogják rontani a szerelvények hosszát...

Snake 2010.11.16. 17:09:01

@Jelfogó: Kezd rohadtul unalmas lenni az állandó mocskolódásod és az általánosításaid. Hogy jössz ahhoz, hogy egy cég teljes munkaerőállományát "kontraszelektált csűrhének" nevezd?

Ashi: Nem lehetne végre kidobni innen sokadjára is?

Jelfogó 2010.11.16. 18:24:55

Úgy jövök hozzá, hogy napi rendszerességgel veszem igénybe a cég "szolgáltatását" és látom, amit a "tisztelt" munkatársaik munka címén művelnek, ennyire egyszerű.

Ki lehet tiltani a nickemet, ez amolyan tipikus vasutas hozzáállás is lenne: ha probléma van, hallgattassuk el az utast, és máris meg van oldva minden. Pályát sem javítunk, teszünk rá lassújelet. Kocsit sem teszünk a vonatra, hiszen sok jó utas kis helyen is elfér. Ésatöbbi. :))

Snake 2010.11.16. 18:46:09

@Jelfogó: Elég sokat vonatoztam már az országban, de kb 20-ból 1 START-os az akinél valami hibádzik (és akkor beleszámoltam a helytelen egyenruhaviselést is). Ráadásul 20-ből 1-2 még tán az elvárt szinten is túl tesz, törzsutasokkal vált egy-két szót, ha végzett a feladataival, ha valamelyik utas nagyon mozgolódik, akkor érdeklődik, hogy tud-e segíteni valamiben, stb. Biztos, hogy nem a te készülékedben van a hiba?

Jelfogó 2010.11.16. 19:04:41

@Snake: Biztos.

Engem ugyanis a legkevésbé sem érdekel, hogy kin hogy áll a ruha, a jópofizást pedig kifejezetten utálom. Engem az érdekel, hogy ne késsen a vonat, legyen rajta megfelelő a hőmérséklet, ne legyen büdös és legyen csendes. Ezeket a minimális szintű követelményeket ebben az évben kevesebb, mint 10 vonat teljesítette. Az 500-ból. Nos, ez a problémám.

Jelfogó 2010.11.16. 19:05:59

@Snake: Természetesen nem a jegyvizsgálókról beszéltem fentebb. Hanem mondjuk a startos menetirányítókról, meg a többi nagyon nem odavalóról.

chachi 2010.11.16. 20:34:30

@pbence: @Jelfogó:
Teljesen jogos a felvetésetek.A 142-es vonalat leszarják a menetirányítók.A fszt-nek azt mondják,próbáld megoldani.Egyébként a körvasuti MIR-hez tartozik a 142.
Végülis kibaszott nagy teherforgalom van.(!)
De majd azonnal jön széles látókörű egyetemista barátunk,aki megmondja a frankót,hogy ez nem is a Start dolga,meg nem is hozzájuk tartozik,/én meg csak benéztem/

banpepe 2010.11.16. 23:55:35

@chachi: "De majd azonnal jön széles látókörű egyetemista barátunk,aki megmondja a frankót,hogy ez nem is a Start dolga,meg nem is hozzájuk tartozik,/én meg csak benéztem/"

Lehet kirugták a mávtól, mert már régen láttam itt. Egyik nickkel sem lép be. De a blogján meg tudod nézni, hogy mikor hogy aludt, mikor kelt fel, és mit vett a tesco-ba, emg mikor ment el wc-re:)

banpepe 2010.11.16. 23:58:43

Amúgy meg az Egomi vonal is egy kalap kaki. Volán sokkal szinvonalasabb, Tisztább járművek, pontos indulás, wifi. Persze a csúcsba jobb a vonat, bár ha befogják valahol, mert a fentről érkezőt nem akarták időbe indítani, akkor megint jobb a busz, hiába van dugó, előbb beér. Este Árpád-Híd Dorog 40 perc busszal, vonattal Nyugati-Dorog késés nélkül 67 perc. Bár olyan elég ritkán van, hogy nem késik. De majd 2012-től nem fog:D:D:D

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.11.17. 00:13:48

@/budo/: Nem túl bizalomgerjesztőek az új menetrend adatai.

Bp-Ms: 1:57 helyett 2:01
Ms-Bp: 1:57 helyett 2:02
Bp-Bc: 2:25 helyett 2:28
Bc-Bp: 2:29 helyett 2:32

karosszékely 2010.11.17. 10:37:42

@Jelfogó: Napi rendszerességgel használod a MÁV-ot. Pár hete még Németországban éltél, állításod szerint. Jó, persze, tudom, én vagyok a hülye, hogy reagálok rád bármit is, így úgy tűnik, mintha komolyan vennélek.

lurkó 2010.11.17. 11:08:48

@chachi: Hát ezt szűkebb látókörüként és egyetem nélkül is megmondhatom neked! Amit felhoztál az nem a Startos menetirányító hatásköre hanem a forgalmi menetirányítóé. Tudod néhány éve szétszervezték a vasutat. Nem nézted be! Az emelet stimmel csak az ajtószám nem. A szomszédban kell keresni a főgonoszt.

lurkó 2010.11.17. 11:30:33

@pbence: A menetrend elkészítése sem Startos hatáskör légyszíves korrigáld a durva kijelentésedet!
@Jelfogó:
Most akkor már nem a sorompónál ácsorogsz hanem napi rendszerességgel utazol. Téged nem utasként hanem köz és önveszélyes elmebetegként kellene elhallgattatni. Az általad felvetett problémák közül melyik és milyen Startos munkavállaló hatásköre?? De egyébként is hogy jössz ahhoz hogy bárkit is hülyézzél? A Start állományában kocsivizsgálók jegyvizsgálók pénztárosok vezénylők fővizsgálók dolgoznak. Ennek ismeretében akkor konkretizáld légyszíves hogy ki melyik problémáért felel! Én érintettként válaszolok majd.

pbence 2010.11.17. 12:16:56

@lurkó:

Azt a kijelentésemet hirtelen felindulásból írtam, amikor még nem láttam az új menetrendet, csak a levelet olvastam. Akkor azt gondoltam, hogy a levélben írt 2 vonatot egyszerűen kihúzták a menetrendből, és más változás nincs is, ugyanis nálunk ez a menetrend van, mióta az eszemet tudom, legfeljebb apróbb módosítások voltak.

Vagyis én azt gondoltam, hogy a Nyugatiba 11:47-re, 13:27-re, és 14:47-re érkező vonatok közül kihúzzák a 13:27-est, és lesz egy szép, 3 órás lyuk. Illetve a Nyugatiból 12:58-kor, 13:48-kor, és 14:43-kor induló vonatok közül pedig a 13:48-ast húzzák ki, és így lesz egy 1 óra 45 perces lyuk a délutáni "diákcsúcsban".

A MÁV-START-ot azért írtam, mert számomra teljesen nyilvánvaló, hogy szarnak a vonalra, a szolgáltatás színvonala 0, csak teher nekik az egész, évek óta csökken a kapacitás is, és ehhez kell igazodnia az utasszámnak, nem pedig fordítva, ahogy normális lenne. Ezért simán el tudtam képzelni, hogy valami jó kis hamis statisztikával el tudták érni, hogy csökkenjen a kínálat.

A levél teljesen az előbb leírtakra utalt, közben kiderült, hogy nem teljesen így van. Nekem az új menetrend ötlete így már tetszik, ezt már le is írtam, viszont így is problémás, hogy a délelőtti menetrend sokkal rosszabb lett, holott azt is simán be lehetett volna vonni az ütembe. De az alapötlet szerintem jó, csak szokás szerint el lett rontva.

Az más kérdés, hogy már réges-régen minimum 80-as pálya kellene a vonalra, amivel a félórás ütem is gond nélkül bevezethető lenne, egész napra, nem úgy, mint most, hogy a menetidőket tovább kellett növelni, hogy az ütem "kerek" legyen.

Jelfogó 2010.11.17. 13:37:23

@karosszékely: "Napi rendszerességgel használod a MÁV-ot. Pár hete még Németországban éltél, állításod szerint."

Nem éltem, hanem dolgoztam. Igen, pár hete még ott dolgoztam. Utána rövid ideig Magyarországon, most megint külföldön, ez szinte naponta változik. Pörgős az életem, ezért viselem nagyon keservesen a mávos tötymörgést és csigalassúságot.

Jelfogó 2010.11.17. 13:40:54

@lurkó: "Most akkor már nem a sorompónál ácsorogsz hanem napi rendszerességgel utazol."

Nyilván nagyon nehéz lehet megérteni, hogy az, aki utazik vonaton, később vezethet autót is. Nem is várom, hogy eljuss idáig.

"Téged nem utasként hanem köz és önveszélyes elmebetegként kellene elhallgattatni."

Soha nem voltam sem ön-, sem pedig közveszélyes, a hülyeségeid pedig a legkevésbé sem érdekelnek. :)

"Ennek ismeretében akkor konkretizáld légyszíves hogy ki melyik problémáért felel!"

Kezdjük az elején: startos irányító. Kezdheted magyarázni a színvonaltalan, selejt munkájuk okait. Utána esetleg továbbléphetünk a jegyvizsgálókra is, meg a pénztárosokra.

h.v.orsi 2010.11.17. 17:37:44

Sziasztok!

A legelső levelemre a Mávtól a következő válasz levelet kaptam:

A Budapest-Nyugati pályaudvar – Lajosmizse vasútvonalon (142-es) az infrastrukturális feltételek hátrányos változása (pályaállapot romlás) szükségessé tette a vonatközlekedést meghatározó úgynevezett technológiai idők módosítását. Ez okból a jelenlegi menetrendet a jövőben nem lehet fenntartani, ezért 2010. december 12-től a személyvonatok többsége új menetrendi struktúra szerint közlekedik. A változás sajnálatosan érinti az Ön által jelzett 2815-ös számú (Lajosmizséről jelenleg indul 11:29) és a Budapest-Nyugati pályaudvarról jelenleg 13:48-kor induló 2834-es számú járatokat.
Jelezzük, hogy 2010. december 12-től a délutáni munkába járásra a Lajosmizséről 10:42-kor induló személyvonatot ajánljuk, ami a jelenlegi 13:27-es érkezés helyett 40 perccel korábban 12:47-kor fog Budapest-Nyugati pályaudvarra érkezni. A hivatásforgalmi igények kiszolgálása érdekében Budapest-Nyugati pályaudvarról Lajosmizse irányába 12 óra 18 perctől ütemes menetrend szerint, óránként indulnak személyvonatok (minden óra 18 perckor).
Természetesen folyamatosan figyelemmel kísérjük a hozzánk érkező észrevételeket. Azokat megvizsgáljuk, és amennyiben a feltételek és lehetőségeink is biztosítottak, kezdeményezzük a reális igényeket kielégítő módosítások bevezetését. Mindemellett jelezzük, hogy a jelenleg fennálló infrastrukturális korlátok miatt a 142-es vonalon közlekedő vonatok 2011.évi menetrendjének módosítására jelenleg nincs lehetőség.
A vonalon tapasztalt késések kapcsán jelezzük, hogy a vonatok menetrendszerinti közlekedését - kötöttpályás jellegükből adódóan - sajnálatos módon több tényező is befolyásolhatja hátrányosan. A biztosítóberendezések, vontatójárművek és személyszállító kocsik műszaki meghibásodása, balesetek és egyéb előre nem látható és ebből adódóan ki nem védhető események is kedvezőtlen hatást gyakorolhatnak a menetrendszerűség betartására. Egy másik igen fontos tényező a menetrend szerinti közlekedésben, az egyvágányú pálya, amely számos nehézséget gördíthet a forgalom lebonyolítása elé. Amennyiben a vonalon egy vonat bármilyen okból késik, több járat menetrendjét befolyásolhatja negatívan, mivel a vonatok találkozása, csak a kijelölt és megfelelő berendezéssel, illetve személyzettel ellátott állomásokon lehetséges. A normál üzemmenettől való eltéréseket - a kötött sínpálya és a közlekedés biztonságának szigorú szabályozása miatt - nem lehet a közúti közlekedésnél megtapasztalható rugalmassággal kezelni, emiatt bizony többször előfordulhatnak késések. Az ebből adódó kellemetlenségek miatt szíves elnézését és megértését kérjük.

Köszönjük megkeresését. A leírtak kapcsán szíves megértésére számítunk.

Egyszóval a Budapest-Nyugati pályaudvar és Lajosmizse között közlekedő személyvonat utasai nagy ívben le vannak sz...-va,az senkit nem érdekel hogy mivel és hogyan jut el a munkahelyére időre ,hogy ne kelljen másfél órával munkakezdés előtt beérni,amit természetesen a munkahely nem fizet ki senkinek pluszmunka fejében!

lurkó 2010.11.17. 18:23:28

@Jelfogó: Szerintem fogalmad sincsen mit is végeznek a Startos menetirányítók. Nekik nincs lehetőségük a forgalom szabályozására illetve a menetrendet sem ők szerkesztik. Valószínűleg te a forgalmi menetirányítóval kevered össze aki viszont nem startos dolgozó.

lurkó 2010.11.17. 18:37:25

@pbence: Értem én a problémád nap mint nap tapasztalok hasonló visszásságot ha nem is azon a vonalon. De még egyszer ezekről nem az általad említett dolgozók tehetnek.

lurkó 2010.11.17. 18:46:16

@Jelfogó: "Pályát sem javítunk, teszünk rá lassújelet. Kocsit sem teszünk a vonatra, hiszen sok jó utas kis helyen is elfér."
"Engem az érdekel, hogy ne késsen a vonat, legyen rajta megfelelő a hőmérséklet, ne legyen büdös és legyen csendes."
Az általad felvetett problémák.
Pénztáros jegyvizsgáló kocsivizsgáló vezénylő startos irányító fővizsgáló szerinted ki melyikért vonható felelősségre?

pbence 2010.11.17. 20:09:51

@h.v.orsi:

Látom, az Ügyfélszolgálat továbbra is nagyon képben van. Csak tudnám, hogy lehet ennyi hülyeséget összehordani, főleg olyan embereknek, akik elvileg ehhez értenek...

"az infrastrukturális feltételek hátrányos változása (pályaállapot romlás) szükségessé tette a vonatközlekedést meghatározó úgynevezett technológiai idők módosítását."
Ez egy akkora hülyeség, hogy fáj, amikor olvasom. Mégis milyen hátrányos változásról beszél?
Szerintem az ügyfélszolgálatos összekeveri a szezont a fazonnal, a menetrend módosításának semmi köze nincs ehhez, itt arról van szó, hogy kísérleteznek az ütemes menetrend bevezetésével, csak nem sikerült kiterjeszteni egész napra, itt hibázták el nagyon...
(Mert ugye a reggeli csúcs gyakorlatilag változatlan. Erről ennyit.)

"A változás sajnálatosan érinti az Ön által jelzett 2815-ös számú (Lajosmizséről jelenleg indul 11:29) és a Budapest-Nyugati pályaudvarról jelenleg 13:48-kor induló 2834-es számú járatokat."
Micsoda rizsa, legközelebb azt is megindokolják ezzel, ha - teszem azt - reggel 8-tól délután 3-ig nem is jár vonat? Semmi, de semmi kapcsolat nincs a kettő között...

"A vonalon tapasztalt késések kapcsán jelezzük, hogy a vonatok menetrendszerinti közlekedését - kötöttpályás jellegükből adódóan - sajnálatos módon több tényező is befolyásolhatja hátrányosan."
Jól van, jön a szó szerint idézett sablonszöveg, már kezdtem félni, hogy nem jutunk el idáig.

"A biztosítóberendezések, vontatójárművek és személyszállító kocsik műszaki meghibásodása, balesetek és egyéb előre nem látható és ebből adódóan ki nem védhető események is kedvezőtlen hatást gyakorolhatnak a menetrendszerűség betartására."
Nagyon hangzatos, látszólag ez mindent megmagyaráz. Csak az a baj, hogy a biztosítóberendezés kb. évi kétszer hibásodik meg, baleset kb. évi kétszer van, ezzel szemben hetente van 20-30 perces késés.
A vontatójárművek, személykocsik meghibásodása? Már bocsánat, de nem normális, hogy hetente gond van, főleg az nem, hogy a kb. 10 éves Desirokkal is.
Összegezve azt mondom, hogy évi 5 alkalommal el tudnám fogadni az ilyen mértékű késést, de egy évben 52 hét van, vagyis 10-szeresen túllépték az ésszerű limitet. Szánalmas, és egyben pofátlanság.

"Egy másik igen fontos tényező a menetrend szerinti közlekedésben, az egyvágányú pálya, amely számos nehézséget gördíthet a forgalom lebonyolítása elé. Amennyiben a vonalon egy vonat bármilyen okból késik, több járat menetrendjét befolyásolhatja negatívan, mivel a vonatok találkozása, csak a kijelölt és megfelelő berendezéssel, illetve személyzettel ellátott állomásokon lehetséges."
Ezt a sablonszöveget is megkaptam már egyszer, bár lehet, hogy nem szó szerint így. Meg amúgy is ez a joker-szöveg a vasút részéről, erre mindent rá lehet fogni... Persze, persze. Hülyeség.

pbence 2010.11.17. 20:57:35

@lurkó:

Szerintem arról csak a START-on belül születik döntés, hogy egy-egy vonatot mekkora kapacitással indítsanak. Évek óta tépem a számat, hogy a reggeli csúcsban a 4 kocsi kevés, de le se szarják, csak írnak mindig valami semmitmondó vagy vérlázító hülyeséget.

Eleinte: megoldás alatt van a probléma, átszervezik a személyzetet, szereznek kocsit a Nyugatiban, stb., persze nem történt semmi.

Később: "A Társaság tapasztalatai szerint az utasok jellemzően inkább a járművek állapotával, nem pedig a férőhellyel van gondjuk a tárgyban szereplő vasútvonalon."
Hát erre csak azt tudom mondani, hogy a jó édes ..........

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.11.17. 21:04:25

@banpepe:
" Este Árpád-Híd Dorog 40 perc "
- Mikor este? Még este 8-kor is 30 percet megyek Csabára kocsival. nincs tojás a pedálom alatt, de egyszerűen nem vagyok képes mindenkit lehagyni az erős szembeforgalom miatt.

Mondjuk ha nincs dugó gyorsabb a vonatnál....

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.11.17. 21:10:04

"A Budapest-Nyugati pályaudvar – Lajosmizse vasútvonalon (142-es) az infrastrukturális feltételek hátrányos változása (pályaállapot romlás) szükségessé tette a vonatközlekedést meghatározó" -

PÁLYAKARANTARTÁS?

FELÚJÍTÁS?

Nem bazmeg, lassítunk, majd mikor már 30-al se döcög (idáig is inkább 40 volt ott a divat) és kerékpárral is gyorsabb lesz az utas, esetleg már gördeszkával is hamarabb megjárjuk, senki nem fog már vonatozni, megszüntetjük, de utána tüntetünk, milyen kurva fontos ott a vonat és ezért újranyitjuk.

Kedves MÁV! Ami nem megy, azt nem kell erőltetni. De ha próbáljuk erőltetni, akkor úgy kellene csinálni, hogy menjen.

pbence 2010.11.17. 21:23:50

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Nem bazmeg, lassítunk, majd mikor már 30-al se döcög (idáig is inkább 40 volt ott a divat) és kerékpárral is gyorsabb lesz az utas, esetleg már gördeszkával is hamarabb megjárjuk, senki nem fog már vonatozni, megszüntetjük, de utána tüntetünk, milyen kurva fontos ott a vonat és ezért újranyitjuk."

Már rég elkezdődött ez a folyamat.

pbence 2010.11.17. 21:40:48

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Már az is kérdés, mi tartja az embereket a vasútnál. Ezt az egész országra meg lehetne kérdezni, de a 142-es vonalra még érdekesebb.

Mit is nyújt ez 142-es alapból?
- pocsék sebességet (40 km/h a legnagyobb forgalmú szakaszon)
- pocsék menetrendet (vonatok eloszlása, minimális követés 45 perc, stb.)
- pocsék üzemidőt (6:18-kor indul kifelé az első vonat? 22:33-kor az utolsó? 21:17-kor érkezik befelé az utolsó? Bármelyik másik elővárosi vonallal összehasonlítva borzasztóak ezek.)
- zsúfoltságot reggel (3+1 kocsis ingavonatok, nevetséges)

Ez van, ha nincs is semmi gond. De általában még gond is van.
- folyamatos késések
- folyamatosan hibás szerelvények

Én azon csodálkozom, hogy még mindig van ennyi utas a vonalon. Mégis mi köti őket ide?

banpepe 2010.11.17. 22:31:23

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
8:00-kor indul Árpád Hídról a busz. 8:40-kor leszállok. Az nálam 40 perc:) Rosszabb esetben 8:50-kor szállok le, és akkor mindenhol megállt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.11.17. 23:12:09

@banpepe:
Végülis reális.

20:00 után már Vörösvárig nem nagyon áll meg, Vonatja pont nincs Vörösváron, Utas kevés.

Busz miatt egyedül a Kopárnál felfele kell elvennem, de még a rakott KPK Volvo is felcammog 60-al, üresen már fogtam ott egyet 85-el felfele.

Csaba-Dorog 10-15 perc még busszal is.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.11.17. 23:16:17

@pbence:
"Én azon csodálkozom, hogy még mindig van ennyi utas a vonalon. Mégis mi köti őket ide?"

Szar a busz is. Felsőpakonyban csak vonat van. A vonali buszok csak Bp-re jók, belső forgalmat a buszok nem nagyon bonyolítanak.
A környék egy jó buszjárata a BP-M5-Inárcs-Kakucs-Újhartyán-Újlengyel, de az is csak csúcsban jár normálisan, csúcson kívül az is egy fos.

Dabason állítólag tűrhető ráhordás van. A Dabas-Bp járat (busz) szintén nem a kiegyensúlyozottságáról vált anno híressé, plusz a Bp-Dabason kis férőhelyű Ik256-ok jártak régen, melyekre már 45 ember is sok, ha van mindegyiknél egy iskolatáska.

banpepe 2010.11.17. 23:38:11

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Na látod, hogy nem írtam hülyeséget. Mondjuk a vonatnál ugye az a gáz, hogy ah késik 1, borul az egész nap szinte. Ezért jobb a busz este, nincs ellenbusz, amit be kell várni, nincs nagy forgalom, nincs sok utas. Nagyjából Vörin kiürül, és ennyi. Meg még Csaba. Ja, és a vonattal ellentétbe van wifi.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.11.18. 00:52:09

@banpepe:
Bevallom elsőre durva volt a 40 perc, aztán végiggondoltam.

Amikor hitetlenkedtem, akkor még olyan este 6-7 órás indulással számoltam, a 8 órát ugyanis úgy értettem, hogy 8-kor már bőven Csabán vagyok. Én tehát még nagyobb forgalomban megyek.

Kant 2010.11.21. 22:05:46

@Jelfogó: Ha minden nap használatba veszed a MÁV szolgáltatását, akkor:
1. hozzászokhatnál a késéshez
2. negatív tapasztalat esetén nem vagy köteles vonattal utazni. Van egyéb lehetőség: busz, autó...

Amúgy meg nem tudom, hogy feltűnt-e, de Magyarországnak nincs annyi pénze, hogy a teljes vasúti vonalat felújítsa. Még egy részének a kijavítása is több tízmilliós költség. Ezt sem az állam, sem a cég nem tudja előteremteni.
A vagonok pedig azért olyanok, amilyenek, mert ez még nagyobb költségekkel járna, és a meglévő, személyszállításra is alkalmas kocsikból igen kevés van használható állapotban. Nem hiszem, hogy szívesebben utaznál fék nélküli vagonon...
A cégnél dolgozókkal pedig nincsen semmi baj. Ha nem ront nekik az ember őrjöngve, hanem normálisan, emberhez méltóan beszél velük, akkor kedvesek és segítőkészek. Ha minden nap te is csak a mocskolódást hallanád, akkor a "rádförmedőt" te is elküldenéd melegebb éghajlatra. Nekem eddig csak pozitív tapasztalatom van a dolgozókkal kapcsolatban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.11.21. 23:09:24

@Kant: Gondold el, hogy a lakóhelyed közelében csak EGY helyen lehet élelmiszert vásárolni. A kenyér mindennap száraz, a tej mindennap savanyú, mást nem lehet kapni.
1. Hozzászokhatnál a száraz kenyérhez
2. Negatív tapasztalat esetén nem vagy köteles tejet inni, van egyéb lehetőség is: ihatsz esővizet is, esetleg kútvizet.

Gondolkozz már el néha! Az ember attól egy fejlett társas lény, hogy nem szokja meg sem a saját, sem más mocskát, sem igénytelenségét.

pbence 2010.11.22. 00:24:53

@Kant:

"hozzászokhatnál a késéshez"

Aha, persze. Ez pont így működik. Az ügyfél szokjon hozzá, hogy szar a szolgáltatás.

"negatív tapasztalat esetén nem vagy köteles vonattal utazni. Van egyéb lehetőség: busz, autó..."

Vagy nincs. Nálunk például nem jár busz. Autója meg nem mindenkinek van.
Egyébként tegyük fel, hogy a vasút pótolható. Akkor nincs is rá szükség, nem igaz? Bírom ezt a hozzáállást, Gaskó is frankón megmondta annak idején, hogy lehet mással is járni. Akkor nem lenne ekkora pofája, ha nem lenne vasút, nem lennének vasutasok, nem lenne szakszervezet, és értelemszerűen nem lenne elnök sem.
Gondolkozni kéne.

Amit lejjebb írtál, azzal részben egyetértek. De az általad felsoroltak NEM magyaráznak minden késést. Nagyon sokszor bénázás folyik, alapból szar menetrendet írnak, stb. De ezeket helyre lehetne hozni, csak úgy tűnik, nincs hozzáértő.

Egyébként más szemszögből nézve a dolgot.
Ha én azt mondanám a jegyvizsgálónak/ellenőrnek, hogy bocsánat, nekem szarok a körülményeim otthon, ezért nem tudom a teljes jegyárat kifizetni, de azért adok valamennyit, akkor nem tenne le a vonatról? Dehogynem, és igaza lenne. Utazni akarok, de nem fizetek rendesen? Ez így nem megy.
Nézzük ennek az ellenkezőjét, amit Te írtál. Az utasoknak miért kellene megértőnek lennie a vasúttal szemben? A vasút szarul szolgáltat, de azért tartja a markát. Ezt a magatartást a másik példában elítéljük, itt nem? Hogy is van ez?

Kant 2010.11.22. 12:38:15

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Nem kötekedni akarok, csak azt próbálom mondani, hogy senki fejéhez nem tartanak puskát, hogy vonattal utazzon. Az meg, hogy vannak késések részben a MÁV hibája, mert nincs elég pénze arra, hogy az 1930-ban lefektetett síneket javítsa. Rohad az egész pálya és a vagonok is. Sajnos azonban nincs pénz újakra. Ebből pedig az következik, hogy ami elromolhat, az el is romlik! Ettől még nem kell lehurrogni a MÁV-ot. Nem igazán van más lehetőségük, minthogy fenntartsák a szolgáltatást úgy, ahogyan bírják.

"Az ember attól egy fejlett társas lény, hogy nem szokja meg sem a saját, sem más mocskát, sem igénytelenségét."
Ez társadalmi probléma, és nem a MÁV hibája. Ha nem figyel az ember arra, hogy a szemetet a kukába dobja, vagy esetleg ne sz*rja össze a WC-t, akkor nem csoda, hogy retek van. Ha mindenki fogná a kis szemetét, és a legelső kukába beledobná, akkor nem egy szeméttelep közepén kellene utaznia. A firkálások meg...hát arról inkább nem írnék. Tehát ha odafigyelnének az emberek a környezetükre, kevésbé lenne gáz a vonatok állapota.

Kant 2010.11.22. 12:58:05

@pbence:
A késésekkel nem sok mindent tudsz csinálni. Ezek vagy azért vannak, mert technikai problémák lépnek fel, esetleg baleset, vagy öngyilkos miatt. Nagyon sok ilyen eset van! El sem hinnéd, hogy hányan ugranak ki vonat elé! Vagy például a csatlakozások bevárása is okozhat késést. Ha mondjuk külföldről érkező vonat késik, és a csatlakozás bevárja, akkor készen is van a még nagyobb késés! Arról nem is beszélve, hogy az időjárás számlájára is nagyon sok késés írható: kidőlt fa, leszakadt felsővezeték, alámosott pályaszakasz...
Tehát hidd el, hogy nem szándékosan késnek a vonatok, és az esetek kb 98%-ában nem a dolgozók bénáznak, és nem ők a hibásak.

A menetrendekkel kapcsolatban pedig: lehetetlen olyat csinálni, hogy mindenkinek jó legyen! És mivel ez kötöttpályás közlekedés, ezért nem lehet 10 percenként indítani szerelvényt! Ráadásul nincs is rá kapacitás. Sem pénz.
Ez van! El kell fogadni, hogy itt nagyon régi a pálya és a szerelvények is. Amit lehet, azt megtesznek a dolgozók, de ők sem istenek, csupán emberek.
Sokat jártam fel pestre, és nekem eddig csak pozitív tapasztalatom volt.

Ja! A jegyárakkal kapcsolatban pedig: 30 percet meghaladó késés esetén, ami a MÁV hibájából történik (technikai okok) visszaigényelheted a menetjegy árát.
Amúgy meg minden szolgáltatásért fizetni kell. Ha megveszel a boltban egy kiló kenyeret, és másnapra bepenészedik, akkor hiába panaszkodsz. Kifizetted, használatba vetted a szolgáltatást, negatívan sült el a dolog, de sajna ezen nem lehet változtatni. A MÁV legalább megadja a lehetőséget, hogy ha az ő hibájuk, akkor visszaadják a pénzed. Míg a boltban nem hiszem, hogy kapsz egy másik kenyeret...

pbence 2010.11.22. 13:11:52

@Kant:

A késésekhez:
Minden egyes nap mindegy egyes vonat késik a 142-esen. Nem tudok olyat mondani, amikor teljesen pontos lett volna a vonat.
De mostanában már hetente előfordul egy-egy vonatkimaradás vagy 20-30 perces késés, ami nem kevés.
Biztos vagyok benne, hogy ezek nem mind az általad felsoroltakból következnek.

A menetrenddel sem az a bajom, hogy nem 10 percenként járnak a vonatok. Hanem egyrészt az, hogy sok helyen nem tartható, nem úgy van megcsinálva, hogy ne legyen késés. Másrészt meg az, hogy én elvártam volna a reggeli csúcsidőn kívüli egész napos 1 órás ütemet a vonalon, hétvégén is, ezzel szemben 1,5-2 órás lyukakkal van tele az új menetrend is, teljesen értelmetlenül. Amúgy alapvetően örülök a változásnak.

A menetjegy árának visszaigényléséhez:
Nem adják vissza. Csak IC-n, a 25%-át. A MÁV-START szerint csak IC-n várhatom el, hogy ne késsen, vagyis hogy kevesebbet késsen, mint 30 perc.

Szerintem ez felháborító. Bármi bármennyit késhet, kivéve az IC, de még abban sem bízhatok, mert simán késhet bármilyen következmény nélkül 30 percet.

Kant 2010.11.22. 13:28:52

@pbence:
Az a pálya elég necces, mert egy részén csak egy pár sín van. Ha a szembejövő vonat késik, akkor a Pest felől érkező is késve fog beérni Kecskemétre, és így késéssel tud visszaindulni is...szóval elég egy késés, és egyből bepörgeti magát a dolog!
A menetrend megszabdalása szerintem azért volt szükséges, mert nem volt meg a megfelelő kihasználtság. 4-5 ember miatt nem hinném, hogy indítanak vonatot. Így szívás, de kénytelenek megvárni a legközelebbi induló szerelvényt. Lehet, hogy így 1 órát ott kell dekkolnia az emberkéknek az állomáson, de sajna ez megint csak pénzügyi ok.
A MÁV-nak szinte minden gyenge pontja a kevés pénzre vezethető vissza. Ez itt Magyarország, és nem Ausztria vagy Németország...

pbence 2010.11.22. 13:40:30

@Kant:

A késéshez:
Tudom, sajnos ez az oka annak, hogy az összes vonat késik. Szerintem pont ezért kellene nagyon odafigyelni, hogy ne késsen egy vonat sem. Hogy ne boruljon egész napra a menetrend. De úgy látszik, ez nem megy.

A menetrendhez:
Délután már simán megy az órás ütem, reggel megfelelő a sűrűség, délelőtt és kora délután van gond, akkor nem sok vonat indul.
Én azt gondolom, hogy ha délutántól egészen éjjelig megy az órás ütem, akkor elegendő szerelvény lenne arra is, hogy ezt délelőttre is kiterjesszék. A jegyvizsgálók száma sem lehet gond, ugyanebből az okból.
Ekkor viszont már nem túl sok többletköltség lenne megcsinálni a délelőtti ütemet is, viszont utasvonzó lenne, tehát hosszútávon hasznot is hozhat.

vanek ur 2010.11.22. 21:10:35

@pbence: Az ütemben levő lyukak nem feltétlenül a menetrendkészítők ökörségei, vagy személyzet-, szerelvény-, vagy kapacitáshiány. Volt 2-3 éve egy közlekedési miniszter, aki azt mondta, csak úgy lehet az ütemes menetrendet még több vonalon bevezetni, ha az összes futásteljesítmény nem nő. Így hát több helyen lyukat kellett hagyni az ütemes menetrendben. Az a miniszter már sehol sincs, de az öröksége még mindig kísért.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.11.22. 22:58:43

@Kant:
Nem kötekedni akarok, de ha a MÁV leírja a menetrendbe, amit ő állít össze, tehát nem érheti váratlnaul, ami abban le van írva. Tehát ha a menetrendben 34 van írva érkezésre, akkor ne 12-kor, és ne76-kor érkezzen az a vonat. Ennyi!

Vagy hétfőnként fadőlés, kedd öngyilkos, szerda baleset, csütörtök alámosás, péntek vezetékszakadás, ..... ?

A tisztaságot pont nem abban az értelemben írtam, amiben értetted, de egyetértünk benne. Kiegészítve a takarítók munkavégzésével....

Mellesleg úgy is írhatnám, nem szeret az ember szarban ülni, még a sajátjában sem.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.11.22. 23:01:00

@Kant:
"A MÁV-nak szinte minden gyenge pontja a kevés pénzre vezethető vissza. Ez itt Magyarország, és nem Ausztria vagy Németország..."

Ami nem megy, nem erőltetjük. Én sem vettem hitelre Lexust, pedig éve (mikor még pörgött az autóhitel) vehettem volna.

vanek ur 2010.11.23. 08:32:23

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami nem megy, nem erőltetjük."
Legutóbb tavaly ilyenkor hoztak döntéseket ezen az alapon. talán emlékszel, teli volt a sajtó a sirámokkal, hogy vasút nélkül az érintett települések milyen nehéz helyzetbe kerülnek. (A sok siránkozó között persze olyanok is voltak, akik életükben nem ültek még vonaton.)

A jó vasút nem olcsó dolog. Pálya, járművek, infrastruktúra. Ezekre költeni kell, ha azt akarják, hogy rendeltetésszerűen működjön. Ha nem költenek ezekre a dolgokra eleget, az eredmény az, ami nálunk is megfigyelhető.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.11.23. 19:36:47

@vanek ur:
Sose értettem, miért kell változatlan formában fenntartani egy vasutat, ahol az állapotok 30-40 éve változatlanok, a pályasebesség közben csak csökken.

vanek ur 2010.11.23. 22:22:04

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A tőlünk nyugatabbra levő országok valami hasonlót éltek át 30-40 éve, csak ott nem lerohasztották, hanem nemes egyszerűséggel bezárták azokat a vonalakat, amiket nem volt gazdaságos fenntartani. Az autó ott akkoriban nyert teret.
Az elmúlt 15 évben viszont újraéledt a vasút, mert megtalálták a helyét, viszont ott is sok pénzbe került az újjászületés. Cserébe van jó pályájuk, modern vonatuk, tisztaság, minőség.
Mi még a pusztítós szakasznál vagyunk (ráadásul ész nélkül csináljuk, mert tényleg vannak vonalak, amiknek még felújított formában sincs értelme). Pedig nem kellene elkövetni azokat a hibákat, amiket tőlünk nyugatabbra elkövettek.
Egyébként pedig egy adott vonal sorsa nem gazdasági kérdés, hanem politikai. Tavaly és 3 éve olyan vonalakat is bezártak, amiket nem kellett volna, a mostani kormány meg gondolkodás nélkül nyitná vissza mindet (azokat is, amiket egyébként nem kellene). Számos lepusztult mellékvonal jobb sorsra érdemes, ha legalább 60 km/h-ás átlagsebesség lenne, modern motorvonatokkal, sínbuszokkal, sok helyen még az autóval is versenyképes lenne.
Egy jó vasútra igenis szükség van. De ez sok pénzbe kerül.
süti beállítások módosítása