Tisztelt megintallunk!
Két egymásnak ellentmondó tapasztalatom miatt szeretnék információt kérni a kerékpárok vonattal szállításának rendjéről.
A régebbi tapasztalatom kicsit összetettebb. Június 28-án hétfői napon jóval a vonat indulása előtt (megszokás, hogy ha garantáltan ülni akarok akkor időben kimegyek, főleg ha 2-3-an vagyunk) begurultam a Keletibe a kerepesi oldalon és a 16.03-kor induló 12-es vágányon álló Sátoraljaújhely felé közlekedő gyorsvonat vagonjai között kerestem a biciklis logóval ellátott ajtót. Elértem a mozdonyig, de ilyet nem találtam, így feltettem a bicajt az első kocsi hátsó ajtójánál ( az első ajtónál már volt egy biciklis... gondoltam ne legyünk szűken) akárhogy nézegettem, ha itt az utasok elkezdenek jönni menni, akkor az 5 (két leszálló ajtó, WC, utastérbe nyíló, másik vagonba nyíló) ajtóból 2-nek a holtterében mindenképp benne lesz a bicikli ha a kerekein marad, így a tárolónál ismert függőlegesen beállítós technikát alkalmazva fellakatoltam az első kereket a kis ablak nyitó részéhez és a hátsó kereket begurítottam a sarokba... viszonylag masszívan állt, csak egy kicsit rá kellett tartani ha nyitják a leszálló ajtót nehogy beleakadjon a kormány. Hosszas szenvedésem véget ért, mire a kalaj tájékoztatott, hogy itt nem lehet biciklit szállítani, de hála istennek hamar feladta a harcot, mert már csak a vállát tudta rángatni, "Akkor hova tegyem??" kérdéstől.
Nem teljesen témába vágó, de ekkor történt, hogy megszólalt a hangosbemondó: "Tájékoz...blabla...a 16.08-kor Gödöllőre induló személyvonat műszaki okok miatt nem közlekedik...kérjük szíves megér..blabla"
Elgondolkodtatott, hogy mi lehetett az a kegyetlen műszaki hiba, ami miatt nem tudott közlekedni, ráadásul ugyanazon a pályán, ahol majd az én vonatom is megy... tehát valószínűleg mozdony hiba lehet a bűnös... ami én érzésem szerint nem pótolhatatlan egy Keleti pályaudvaron... biztos én vagyok teljesen naiv és nem lehet csak úgy egy pót Szilit kihozni, mert ott állnak hosszú tömött sorba a friss levegőn, meg a karbantartó épületekben a mozdonyok. Szerencsére újra megszólalt a tájékoztató: A 16.03-kor Sátoraljaújhelyre induló (ezen várok én) gyorsvonat 16.08-kor indul és Gödöllő állomásig minden állomáson és megálló helyen megáll. Az még a kisebb gond, hogy 9 megállóval meghosszabbították az utamat, ami meglepően megnyújtotta amúgy a menetidőt, de nem jutott eszükbe megtoldani pár vagonnal, így a két vonat ingázó munkásai (délután 4 után már sokan voltak) meg a gyorssal keletre hazavágyók összetömörültek 4 vagonba. Végülis még csatlakozott hozzám egy másik biciklis, így már sajnos tényleg zavaróan sok térfogatot elnyeltünk az előtérből... illetve az ő bicajával minden állomáson keringőzni kellett Hatvanig, figyelve hol nyílik ajtó, hol nem, leszállnak felszállnak, ne told a lábamra... ne nyomd hozzám a láncot... meg úgy alapértelmezett 6-an tömörültünk ott csúcsidőben, és láttam a lincshangulatot a szemében néhány utasnak, hogy mit képzelünk, hogy biciklit utaztatunk.
Azon gondolkodom, hogy vajon tényleg egy kegyetlen és személyvonat közlekedését ellehetetlenítő műszaki hiba okozta ezt, vagy csak spontán úgy érezték a vasutas vezetők, hogy gazdaságosabb, ha egy irányba megy a két vonat, akkor pakoljuk össze a birkákat szépen... és nem kell két vonatot járatnunk. Ez lenne az egyik kérdésem, hogy történt e már hasonló, esetleg rendszeresen, vagy tényleg egyszeri műszaki hiba volt?
A másik történet, hogy Siófokról jöttünk haza július 25-én vasárnap a 16.02-essel és a vonat beállásakor egy szerencsétlen turista emelte volna be a biciklijét és a kalauz magából kikelve elkezdett vele ordibálni, hogy ezen a vonaton nem lehet biciklit szállítani és nem akarta neki engedni, hogy felrakja kerékpárját. Sajnos nem tudom, hogy végül fel sikerült e szállnia, mert el voltam foglalva azzal hogy magamnak és 5 barátomnak élet-halál harc árán egy kabinban helyet találjak.
Szóval erről szeretnék kérdezni...
Tényleg megtilthatja a kalauz, hogy feltegyem a kerékpárt a vonatra, ha nincs kijelölt tárolója?
Ebben az esetben, ha fel sikerül tenni akkor biciklijegy köteles? Hisz olyan mintha helyjegyet vennék olyan vonatra ahol nincs ülőhely.
Ha nincs kijelölt tároló és a kalaj megtilthatja, akkor ez benne van az utastájékoztatásban, mert szerintem nem szoktam látni a digitális információs táblán meg az Elvirán se nagyon, hogy lesz e a vonaton ilyen lehetőség? Esetleg a sárga lapon van rajta, de abban lehet bízni, hogy a Krakkó gyorsvonatot hogy dobálták össze külföldön, milyen vagonokból és ez mennyire fedi le a fél éve kint lévő papíros tartalmát. Ezek szerint lutri, ha bicikliznék, hogy fel tudok e szállni a vonatra??
Remélem tudnak segíteni. Köszönöm:
wild317
wild317