MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Új visszatérítési rendszer - tapasztalatok 2.

2010. július 03. - Ashi Valkoinen

Szia Donát!

2010.06.05-én utaztam Nyíregyházáról Budapestre és a vonat potom 50 perces késéssel érkezett meg a Nyugati Pályaudvarra. Ugyebár júniustól változtak a visszatérítési szabályok és ennek értelmében mentem oda a pénztárhoz sokadmagammal visszaigényelni a jegy 25%-át. Nagyon felháborodtam azon, hogy a pénztáros hölgy átküldött a keletibe kitölteni egy szerinte 3 oldalas nyomtatványt, ami 1-re csökkent. Az információs szolgálatnál még javasolta a hölgy, hogy pénzfisszafizetés helyett kérjek utazási utalványt, mivel sokat utazok. Természetesen így is tettem és teljesen nyugodt szívvel adtam le a papírt, mondván, hogy majd kipostázzák számomra. Ami azt illeti a mai napon [2010.07.01.] kaptam egy levelet a MÁV-tól. Nem postai hanem E-mail formájában. Csak tudnám, hogy miért tartott 1 hónapig a válasz a panaszomra?!

A levélben megköszönték, hogy panaszt tettem az ügyfélszolgálatukon és egyben tájékoztattak arról is, hogy a MÁV az utassal szembeni kártérítési felelőssége alól vis maior esetében mentesülhet. Nyílvántartásuk szerint a Jázmin IC vonat eseti késedelme vis maior körébe tartozik, ezért nem áll módjukban viszatérítést eszközölni.

Nevetséges, ahogy ezzel az új rendszerrel próbálják elérni azt, hogy az utasnak ne legyen kedve utánnajárni és jogosan kártérítést követelni. Érezhető, hogy teljes a káosz.


További sok sikert a bloghoz:

Via

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr682126974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

punkers22 2010.07.03. 14:28:14

S vis maior rendszer nem most került bevezetésre,már elég régi szabály!Ha nem a vasút hibájából késik a vonat nem fizet kártérítést.Ezt be is mondja a hangosba:-Ic pótjegyek árát nem áll módunkban visszatéríteni!
Majd talán egyszer, nagyon soká olyan előnyös helyzetben lesz a MÁV hogy 5perc késésért nemcsak visszatérítik a jegyeket,hanem még a vezetők is lemondanak!

DePassant 2010.07.04. 02:38:30

Ha vis maior, akkor ennyi, ezen kár problémázni.
Viszont én úgy gondolom, hogy az új formanyomtatványos dolog sokkal kulturáltabb mint az eddigi "beállok a sorba a pénztárnál - vitatkozom a pénztárossal, hogy mennyit késett a vonat - közli, hogy nem adja vissza, mert nem kapott kódot - 5 perc múlva hipp-hopp mégis van kód - nagy duzzodva visszaadja" rendszer.
Egy bürokráciában megedződött magyarnak merőben rutinmunka kell hogy legyen egy ilyen egyszerű nyomtatvány kitöltése, ráadásul ráérsz később is megcsinálni, ill. bárhol leadhatod a papírokat (vagy el is postázhatod).
Minden pénztárba küldeni kellene jó sok példányt, hogy a pórul járt utasnak tudjanak adni. Amit hiányolok, és már jeleztem is a direkt felé, hogy nincs fenn a máv-start honlapján egy nyomtatható verzió, mert így még a papírért sem kellene sorba állni.
Ami pedig a válaszadás idejét illeti: nos ez Magyarország, itt egy picit minden lassabban megy :) Nem hinném, hogy bárkinek a havi költségvetését nagyon befolyásolja, hogy azonnal vagy pár hét múlva kapja meg a kártérítést.
Én azt javaslom, hogy a rendszeres utazók szerezzenek be egy pár példányt, aztán ha 30 percnél többet késik a vonat, töltögessenek, adják be a papírokat, aztán vagy lyuk, vagy fa alapon vagy kapnak pénzt vagy nem.

Még valami a posztírónak: ha papír alapú levélben szeretne választ kapni, hagyja üresen az e-mail cím mezőt a papíron :) Bár nem tudom felfogni miért jobb egy a4-es papír az e-mail-nél...

banpepe 2010.07.05. 14:28:06

A Budapest-Esztergom vonalon akkor minden nap Vis Maior van?:D:D:D

Ashi Valkoinen 2010.07.05. 23:07:35

@banpepe: azon csak szimplán nem jár pót- vagy helyjegyköteles vonat.

banpepe 2010.07.06. 10:30:27

@Ashi Valkoinen: Azzal tisztába vagyok:) Viszont érdekes, hogy sokszor már az első vonatot sem sikerül időbe indítaniuk, és így egész nap borul. Volt olyan, hogy 2 hétig az összes vonat késett. Az, hogy milyen nap volt, nem számított.
süti beállítások módosítása