MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Tömeges leszállítás - jogtalanul...

2010. június 18. - Ashi Valkoinen

Elöljáróban jelezném, hogy nem fake/photoshop, habár a blog.hu talán harmadik kedvenc kommentje ez az "első" és a "sunáznám" után.


Szia Donát,

reméltem, hogy sosem kell írnom Neked, de tévedtem:)

Sempi


Ma a 2315. sz Vác-Göd-Bp vonattal szerettem volna pestre jönni, s
mivel nem volt bérletem, idejekorán kimentem jegyet venni - a
jegykiadónál viszont függöny elhúzva, 12.25-ig ebédszünet. Jó
étvágyat, volt már ilyen máskor is, majd veszek jegyet a vonaton - s
felszálltam a 12.23-kor megérkezőre.
Első meglepetésem már távolról is a rendőrös ellenőr volt - jó, nem
mintha ide épp kéne, de költsük valamire az adófizetők pénzét...
jönnek oda, kollégámal kérjük a jegyet, mire kijelenti, nem ad, mert
olyan nincs, hogy egy pénztár zárva legyen (megjegyzem: idáig mindig
percre pontosan tudták, ha van ilyen, szóval szerintem szimplán
hazudott). Mivel szeretek diplomatikus lenni, megkértem a rendőrt,
hogy miután igazolja magát, mert az azonosítóját elfelejtette kitenni,
jöjjön velem vissza Gyártelepre (ekkor még a két állomás közt voltunk)
s ott megláthatja - de persze ilyen lehetőség nincs, az ellenőrnek meg
már amúgy is vérben úszott a szeme. Végül is Dunakeszin leszálltunk,
rendben.

Bementünk az állomásfőnökhöz, ahol a pénztáros épp szintén szedegette
be az ebédidő táblát (a jegyzőkönyv szerint 12.28 volt) majd mikor
elmeséltük a sztorit, körbetelefonált, s mikor kiderült, nem hazudunk,
azonnal ő maga ajánlotta fel a feljelentést (igen: fel, és nem
bejelentés lett!) amit megtettünk - mindjárt négyen, mert
természetesen nemcsak engem és a kollégámat szállított le, hanem abból
a fülkéből mindenkit, aki Gyártelepen szállt fel... (később a
Nyugatiban pedig már egy "észrevételek lapját" is írtunk, illetve a
rendőr ellen is tettünk bejelentést az azonosítás hiánya végett (ott
azért csak be, mert úgysem ér semmit...)

Egy szó, mint száz: hogyan képzeli magáról egy ellenőr, hogy
hazugsággal vádoljon meg embereket (főleg, mert utóbb mindenki azt
mondta, biztos tudta, hogy zárva van, tehát ő hazudott!), hogyan lesz
ilyen nagy legény valaki egy rendőr mellett, a rendőr hogyan képzeli,
hogy ha felkérem, vizsgáljon ki egy bűncselekményt (becsületsértés ->
PTK) nemet mond, és főleg: hogyan képzelik azt, hogy mindezt egy olyan
emberrel szembe teszik, aki nemcsak jegyet akart venni, de nem
mellesleg egyetemista létére munkája után becsületesen fizeti a
nemkevés adóját, hogy aztán a MÁV, az állam "ilyen szolgáltatásokra"
költse?

Azt halkan jegyzem meg, hogy az állomásfőnökök szerint is az elmúlt
évek legszánalmasabb ötlete a rendőri ellenőrzés, és szintén halkam
jegyzem meg, hogy még ha blicceltem is volna, az sem akkora kár nekik,
mint (minimum) 4 feljelentés ügyvédi költsége...

Természetesen ha érdekel valakit, azonnal írok Donátnak, ha kapok
tájékoztatást az ügy fejleményéről,

István

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr552090613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Gyula 2010.06.18. 08:01:59

Egyetértek a post írójával és együttérzek vele, remélem lesz valami eredménye a feljelentésnek. Nekem az a véleményem erről az egész halálbrigádnak nevezett, rendőrökkel kiegészült ellenőrzésről, hogy az a jegyvizsgáló, vagy ellenőr, aki nem képes normál körülmények között rendőr jelenléte nélkül elvégezni a munkáját, az nem alkalmas erre a pályára. Ha annyira fontos lenne a rendőri jelenlét, akkor minden jegyvizsgáló mellé kellene rendőrt állítani, hogy vigyázzanak rá.

pisda 2010.06.18. 09:07:35

Javítanám a postolot a becsületsértés BTK, nem PTK. Remélem nem sértem meg ezzel. A rendőrnek igazolnia kellett volna magát, akkor ha intézkedik, de ez nem történt meg így erre nincs is szüksége. Azonosítójel a csapaterőben mozgó rendőröknél "rohamosztagosok"-nál kell. Egyszerű mezei rendőrnél elég, ha intézkedés során igazolja magát, de akkor KÖTELEZŐ. Postolo esetében a becsületsértés nem áll fenn, mert nem munkakörével, közfeladat ellátásával kapcsolatban és nem nagy nyilvánosság előtt követte el az ellenőr amit tett.Aki a 179. § esetén kívül mással szemben

a) a sértett munkakörének ellátásával, közmegbízatásának teljesítésével vagy közérdekű tevékenységével összefüggésben,

b) nagy nyilvánosság előtt

a becsület csorbítására alkalmas kifejezést használ, vagy egyéb ilyen cselekményt követ el, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.

Helyette rágalmazás miatt tehetett volna feljenelentést.
Btk. 179. § (1) Aki valakiről, más előtt, a becsület csorbítására alkalmas tényt állít vagy híresztel, vagy ilyen tényre közvetlenül utaló kifejezést használ, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.
Bár, ha valakit hazugnak neveznek az azért még nem minősül rágalmazásnak sem. Legalábbis bíróság ilyennel nem fog foglalkozni.

Adani 2010.06.18. 09:35:37

Hasonló esetre javaslom a zárt pénztárról és az ebédszübnet miatt zárva tábláról fényképet készíteni. Úgy már csak elhiszi. Bár ha igaz, h 4 ember is állította, aki ott szállt fel h nem volt pénztár és így se akkor miért hinne a mobilos képnek? Ráfogja, h mobilon futó photoshoppal csináltad 2 perc alatt. :)

Giraffa 2010.06.18. 10:07:30

Reméljük a balhénak lesz hatása, és a jogsértő ellenőrt átképzik gyöngyhalásznak Észak-Kamcsatkán.

kispista 2010.06.18. 10:34:44

A máv mennyit fizet a rendőrbűnözőknek a lopásaikban való közreműködésben?

Ilyenkor fényképezd le az ellenőrgecit és tedd fel mindenhova a fényképét!

Mocskos tolvajbanda!

borso 2010.06.18. 10:37:13

befosok azért azon, hogy lassan dátumos fényképezőgéppel kell járni a zsebünkben mindenhol hogy az ilyen droidparasztok képesek legyenek elhinni bármit is. az ennek az országnak a nagy hibája, hogy alapból mindenkit tolvaj csaló hazugnak vél és eszébe sem jut, hogy az utasnak lehet igaza......

dzsaszper 2010.06.18. 10:54:43

@pisda: a magyar jog szerint az efféle bejelentéseket a tartalmuk szerint kell értelmezni. A rendőrnek kell ismernie a Btk-t, és jeleznie, hogy ez nem becsületsértés hanem rágalmazás, és nem árt igazoltatnia az ellenőrt, hogy később az ellenőr személyazonossága ne legyen kérdés.

Amúgy Dunakeszin is elég hektikus időpontokban tartanak ebédszünetet. Idáig azt gondoltam, hogy bent előre egyeztetik, és így akarják meglepni a bliccelőket. De ha a vonaton nem tudnak róla, hogy mikor van az ebédszünet, az elég gáz.

Az eddigi legszaftosabb hasonló történetet egy másik vonalról hallottam, jópár évvel ezelőttről: A Camponában Budatéténynél a MÁV eredetileg egy pékséget bízott meg a jeghyárusítással, ami pár nap múlva az ÁNTSz-nek szúrta a szemét, és a hatóság azonnali választás elé állította a pékséget: vagy nem ad el több jegyet, vagy becsukják a boltot x napra. Nyilván az előbbit választotta. A jegyvizsgálókhoz ez az infó persze késve jutott el.

Alapvető élelmiszer 2010.06.18. 10:56:56

@Giraffa: Áá, hidd el, az is jobb neki,
Az ilyen ellenőrt (pontosabban jegyvizsgálót, mert neki ez a neve) szeretni kell, tökös legény.
Mehet át a Bp.-Kelebia vonalra, vagy a Miskolc-Ózdra, vagy Bp.-Pusztaszabolcsra. Ott kellenek ilyen tökös legények.

Zsola777 2010.06.18. 11:26:45

Nem szeretek ilyet mondani, mert minden tiszteletem a becsületes rendőröké, de a kalauz valszeg összedolgozott a rendőrrel, saját zsebre.
Talán arra játszottak, hogy az emberek 95%-a fizet szó nélkül ilyen helyzetben.
Gratula a kiállásért, várjuk a fejleményeket!

RobinGood 2010.06.18. 11:43:52

Itt mindenre van pénz. A Nyugatiban a kapuknál támaszkodó vérbunkókra, a vonatokat soha nem takarító sétálókra, az ÁVH-st játszó ellenőrökre. Az hogy a fizető utas tömegben, mocsokban utazik, állandóan késő vonatokkal, az hogy rendkívüli helyzetben rendes tájékoztatást kapjon az utas az senkit nem érdekel.

Samott 2010.06.18. 11:57:00

2010-ben miert bohockodunk meg penztarakkal meg abban dolgozo emberekkel? Felszamolni az egeszet es kartyaelfogados automatakat mindenhova...

Mille38 2010.06.18. 12:14:15

@dzsaszper: Ez leginkább az Ámentéesz szűkagyúságát jelzi. Európa boldogabbik felén simán lehet postahivatal a 150 fős településen (mondjuk inkább tanyaközpont), mert a vegyesboltos a postát is elintézi (igaz, már cirka 300 éve - Royal Mail), és lehet menetjegyet is váltani az ásványvíz mellé. Ja és kedves a postás-vegyesboltos-jegyárus néni és elmeséli a túraútvonalat a betérőknek (meg csodálkozik az odatévedt magyarokon :).

Slow 2010.06.18. 12:22:24

Ezért kell bérletet venni, időben :D

Joindulat SC 2010.06.18. 13:01:33

@Adani:
És mi van ha az a 4 ember bűnszövetkezetet alkotva akart bliccelni? Összebeszéltek, hogy mindannyian ugyan azt mondják :D Pl ,hogy az volt kiírva ,hogy ebédidő...

Amúgy meg miért kell akkor ebédszünetet tartani a pénztárosnak,ha jön a vonat? Biztos tudja mikor van szabad fél órája kajálni.Egyen akkor.

Joindulat SC 2010.06.18. 13:03:28

és küönben is miért nem rendőröket alkalmaz a máv a jegyvizsgálásra? 2 in 1 :)
És akkor elküldhetné az összes agyoniskolázott jegyvágóját.

Roy 2010.06.18. 13:04:09

@Slow: Aki nem rendszeresen utazik az adott vonalon, miért kellene bérletet venni. Ugyanúgy szembesülhet ezzel, amikor a pénztárnál jegyet szeretne váltani.
Erre van egy vasúti szabály. Ahol nincs, vagy zárva pénztár, akkor a vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgálól lehet menetjegyet vásárolni. Ez az utas felszállási helyére vonatkozik. Nagy valószinűséggel minden pénztárnál egy egységes az ebédszünet időpontja, ezt a jegyvizsgálónak is tudni illik. A rendőr meg mit keres a vonaton, ingyen utazgat?

n_gyula 2010.06.18. 14:19:15

kártéritést kérni a kiesett időért- és igen személyiségi pert is - rágalmazásért .
Aztán vakarozzón a MÁV a bunkó ellenőriért .

sütöde 2010.06.18. 14:24:05

Az egész "halálbrigád" egy patkány dolog amit még a gyurcsány kormány idején hoztak létre.
Az üzletszabály azt írja : -ha 3 utas (vagy több) állítja,hogy a pénztár zárva pótdíj nélkül ki kell adni a jegyet. Tehát a halálbrigád szabályellenesen "dolgozott".

Páneurópai Harci Kos 2010.06.18. 15:28:28

www.mav-start.hu/res/mav_start_szusz_100601_tol.pdf
A 6.2 esek környékén van a szakszöveg, erőm nincs végigolvasni, de Sün az ellenőr hátsó felébe.

franxepe 2010.06.18. 15:28:33

@Adani: @borso: nekem is rogton ez jutott eszembe. de nem kell hozza fenykepezogep, eleg a mobiltelefon is, azon biztos jol van beallitva az ora, es azt is megmondja mikor keszult a kep (mikor jott letre a fajl)

fővizsgáló 2010.06.18. 15:31:31

@sütöde: nem első eset, hogy kívánnivalót hagy maga után a repülőbrigádos "kollegák" viselkedése.Sajnos ide válogatott csókosok mehetnek...Pldul a Börcsök Róbertet én sosem láttam még vonaton jegyvizsgálóként dolgozni...Köztudottan a saját anyját is típus

punkers22 2010.06.18. 15:39:15

Nincs leszabályozva hogy 3 utas,hanem hogy több utas egybehangzó állítása esetén a jv ürjegyen engedélyezheti magának a pótdíj nélküli jegykiadást! De sok repülőbrigádos a szabályok felett képzeli magát!

martinasz 2010.06.18. 16:20:49

@punkers22: T.PUNKERS! Kérlek ne általánosíts!/ Dohányzós poszt/ engem itt még vasutast bántani nem láthattál,és remélem nem is fogsz!...természetesen okom sem volt még rá! még a sztrájkolókat is megvédtem mindig...még a T.Georgeij-el is vitatkoztam!....ugyhogy ne általánosíts!

punkers22 2010.06.18. 17:13:51

@martinasz: Bocsi Martinasz akinek nem inge ne vegye magára.Jól esett hogy voltak olyanok akik nem akartak azonnal felakasztani! :)
Csak mérgel hogy egy ilyen levél alapján sokan így leminősítenek engem,amikor nem is ismerik a másik fél álláspontját!Meg lehet kérdezni a kollegákat hogy hogy dolgozok és meg lehet nézni hogy 4 éve ez az első bejelentésem.Valahol el kell kezdeni...
Várom a szembesítést.

Törzsgyökeres szentesi 2010.06.18. 21:17:21

@Joindulat SC:
Azért a 70-es vonalon nem sok idő van két vonat között. Mikor menjen el a szerencsétlen kajálni?

lurkó 2010.06.18. 22:50:26

Itt megint sok a fogalomzavar és ebből megint az lesz hogy a jegyvizsgálók vérengző állatok. Pedig a posztban nem említenek jegyvizsgálót. Rendőr pedig sokszor kellene néhány vonatra de annak ellenére hogy tudják a jelentéseinkből hogy mely vonalak mely állomásai a problémásak ott még sosem láttam.
Mielött pofánvág az itt leirtak miatt valaki tisztázzuk hogy pontosan milyen ellenőr volt. A jegyvizsgálók kb. 20%-a képes ilyen durvaságra. Jó esetben szolgálati telefonon lehet érdeklődni hogy valóban zárva volt-e a pénztár. Időigényes de ha enyire fontos az ebédszünet.... :-(
Jobb lenne lecserélni a pénztárosokat.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.18. 23:59:50

@lurkó:
"de ha enyire fontos az ebédszünet.... :-(
Jobb lenne lecserélni a pénztárosokat."

Jajaja.
Még a végén a biorobot pénztáros a hibás, hogy nem dolgozik végig 12 órát étlen-szomjan, ugye?
Még ő érezze magát szarul, amiért az MT által biztosított pihenőidőt kivette...

Még véletlenól sem a kollégád, aki supermant játszott mert mögötte állt egy sündőr....

Zsola777 2010.06.19. 01:17:14

Valaki világosítson fel, hogy az elmúlt ötvensok évben hogyan működött a jegyek eladásakor az ebédszünet? Ketten voltak a pénztárban?
Akkor az elmúlt 10 évben? Nem tudtak egy rohadt szabályt hozni ebédszünet idejére (pl. 12:00-12:30), amit MINDEN kaller megjegyez?
Nem a sikkasztások és bolhacirkusz miatt gáz a MÁV, hanem azért, mert az adminisztráció nem működik megfelelően. Vagy a képzés. Vagy a vezetés :)

Adani 2010.06.19. 09:33:57

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Igazad van a pénztáros is csak ember, neki is vannak szükségletei meg anyagcseréje vagyis néha enni-inni kell neki is esetleg a mellékesbe is ki kell mennie. Ha meg sűrűn járnak vonatok nem biztos, h mindezt vonatmentes időben meg tudja tenni.

chachi 2010.06.19. 19:40:14

Olyan nagy feladat lenne a jegyvizsgálóknak kiadni egy kimutatást arról,hogy egy adott vonalon az állomásokon mettől-meddig van ebédidő?Ez tényleg hatalmas beruházást igényelne a START részéről???

Adani 2010.06.20. 10:53:02

@chachi:

Még azt se kéne, csak elbeszélgetni a kallerekkel, h ha ennyien állítják ,h nem volt nyitva a pénztár akkor ugyan higgye már el.

chachi 2010.06.20. 12:50:38

@Adani:
Egyetlen jv.-t sem kérek meg,hogy ugyan higgyen már nekem.
Egyetlen utastársat sem kérek meg,hogy igazolja az állításomat.
Egyetlen fényképet sem készítek a zárva tartott pénztárról.
Mindezek helyett kérek egy menetjegyet a jegyvizsgálatkor,és azt pótdíj nélküli elszámolás esetén kifizetem.
A rendőr pedig egy polgárjogi vita tartalmi részébe soha nem fog beleszólni,mert nem is teheti.Ezt ő is nagyon jól tudja,hidd el nekem.

Adani 2010.06.20. 15:17:11

@chachi:

Hasonló esetben én azért lőnék egy képet a mobillal a pénztárról, ha nem akar hinni nekem ,h tényleg zárva volt akkor megmutatom neki ha még mindig nem hiszi el akkor sem fizetnék pótdíjat, ha meg van rendőr a közelben neki is megmutatnám a képet hátha neki több esze van.

Egy esetet olvastam valahol ahol az istennek s akarta elhinni a kaller, h nem volt pénztár a vége az lett, h elvitatkoztak pár állomást és a végén mondta, mikor megálltak valami pusztaközepe-alsó szintű megállónál ,h kiadom innen aztán viszon' lángos.

Azt nem tudja a kaller megtenni, h rácsörög az állomásra és mondjuk megkérdezi a pénztárost, h te bezártad a pénztárat mostanában? Feltéve persze ,h van szolgálati mobilja és még az állomás számát is tudja, vagy vhol meg tudják adni. Igaz hasonló esetben mobilnettel akár én is kiguglizhatnám neki, hátha sikerül.

Snake 2010.06.20. 19:01:49

@Adani: A legtöbb állomásnak már nincsen "postai" telefonja.

lurkó 2010.06.20. 23:03:47

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Kollégám? Már bocsi de én nem vagyok ellenőr de ezt már sokszor leirtam.
A munkaközi szünetet pedig ki lehet adni hogy ettől - eddig. Nem elöbb nem késöbb. Egyébként 20 perc. Vigyen magával szendvicset 20 perc alatt hármat simán lenyel. Ha a jegyvizsgáló nem tudja kivenni a kijelölt munkaközi szünetet akkor miért nem mondják le a következő vonatját?? Vagy ő nem ember?? Ő mehet 12-15 órát egyfolytában? Mostanában volt benne részünk és köszi kivagyunk segitve 0,33 óra mksz megváltással.
Az ellenőr viselkedését pedig elitélem. Pont ilyenekre nincs szüksége a START-nak.

VJV Man 2010.06.22. 08:52:08

Három utasnál, már el kell fogadni, hogy zárva van a pénztár... Ennyi. Sajnos vannak ilyen kollégák. Remélem a feljelentés eléri a célját.

(mondjuk ez a szabály, hogy ha 3 utas állítja, hogy zárva volt a pénztár, elég hülye dolog, mert mikor az elsővel találkozom, nem tudhatom, hogy találkozni fogok még másik kettővel aki ezt állítja. Ezért sem szoktam bele kötni az ilyenbe)

VJV Man 2010.06.22. 08:53:16

Mondjuk azt jó lenne tudni, hogy akkor most jegyvizsgáló volt az illető, vagy ellenőr. (repülőbrigádos, halálbrigádos, stb...)

Mert a keletis halálbrigádoknak igen rossz a híre...

Adani 2010.06.22. 12:05:19

@VJV Man:

Mi van ha mégse találkozol még kettővel?

Sztem a legegyszerűbb kinyomtatni később 1 vagy 2 regisztrációs jegyet így már sima ügy, nem lehet belőel gond.

VJV Man 2010.06.22. 16:04:00

@Adani: Ebben a szabályban pont ez a tréfás, hogy nem lehet tudni, hogy a vonat végén esetleg van e még másik két utas aki erre fog hivatkozni...
Vagy ha csak egy felszálló van ugye...

Jegkoko 2010.06.22. 21:54:17

Én a héten jártam ugy hogy a vonat elé kidőlt egy fa a 30 as vonalon, majd a kalauz azt mondta ne szálljon le senki mert nemsokára vissza vontatnak minket albertfalvára.Hát vártam és olyan 20 perc utáűn a vonat nagy része már leszállt és elkezdett budatétény megálló felé menni.Majd én is követtem a példájukat, szerencsére nem sokkal később meg is érkezett a vonat.Majd érd után jött a két kaller és kérték a jegyemet, mondom nekik mi történt meg hogy azon a vonaton már kezelték és én ott hagytam a jegyet, persze ezt nem hitték el és azzal jöttek, hogy miért nem ülök azon a vonaton. Na az ilyen kallerokat tudom kurvára utálni, akikben egy csep megértés sincs az ember felé.Meg elöttem már jó páran mondták mi történt, persze azokkal nem volt smemi probléma és jegyet se mutattak nekik.

vanek ur 2010.06.22. 22:55:55

@Jegkoko: Ezt azért magyarázd meg, hogy ha tovább utazol, akkor miért is hagyod a jegyed a másik vonaton? Nem érzed egy cseppet magadat is hibásnak?

VJV Man 2010.06.22. 23:00:32

@Jegkoko: Azért azt tartsuk szem előtt, hogy ha utazol, akkor az a minimum, hogy a jegy és a kedvezményre jogosító okmány (már ha van kedvezményed) az nálad van.
Ez azért nem a kalauz hibája.

VJV Man 2010.06.22. 23:04:45

@vanek ur: eh... egyre gondoltunk...

Jegkoko 2010.06.22. 23:22:31

@vanek ur: Szted az volt a legfőbb dolgom, hogy el tegyem a jegyet?Én mindig a kezelés után kidobom vagy oda teszem arra a kis pultra.Egyébként meg a kaller akkor is beszólt volna ha nálam lenne a jegy, mert mi az hogy átszálok másik vonatra és nem azzal utazok amire a jegyme szól.Mint ahogy be is szólt.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.22. 23:55:37

@Jegkoko:
Nem szólt volna be, több okból is...

Itt egyértelműen te voltál a hibás, eldobtad a jegyed, nyilván nem volt mivel igazolnod utazásod jogosságát.
És még neked áll(t) feljebb...

Jegkoko 2010.06.23. 08:46:02

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Mint ahogy írtam más is volt azon a vonaton aki arról a vonatról ment át amivel én utaztam és azok se mutattak semmilyen jegyet csak mondták mi történt.Érdekes mód azokkal nem szívózott a kaller.Akkor most ki is a hibás?

Adani 2010.06.23. 08:54:06

@Jegkoko:

Elvileg ugye az van írva a jegyre meg a SZÜSZ-be is, az utazás végéig a jegyet meg kell őrizni, ez mindenhol így van bKV-n Volánon is. A MÁV-nál meg asszem az is kitétel, h az utazás vége onnan értendő, h elhagyod az állomás területét. Hiszen a pesti fejpályaudvaron karámrendszer van és kérni szokták.

Átszállásnál meg nem szokás szívózni, hiszen azt nem tiltja semmi. Esetleg akkor ha forgalmi okból megálló vonatra szállsz fel, mert azt ugye tilos, de hát akkor sem szokás elvégre hogy büntethet meg egy olyan utast aki nem is lehetne ott.

VJV Man 2010.06.23. 09:41:41

@Jegkoko: A jegyet el sem dobhatod, hisz mivel igazolod az utazás jogosságát egy fővizsgálónak, vagy egy ellenőrnek? Ennyi erővel kár megvenni...

Jegkoko 2010.06.23. 11:14:54

@Adani: Miután felmutatom a jegyem a kallernek már nem kell magamnál tartanom, mivel kelenföldről tartottam hazafele és nálam eza bevett gyakorlat.Egyébbként mint írtam más emberrel nem szívózott aki ugyan csak nem mutatott fel jegyet.Érdekes nem?

punkers22 2010.06.23. 11:36:28

@Jegkoko: Miután felmutatod a kallernak már nem kell megtartanod?Következő kallernak mit mutatsz fel?Bp.Nyugati-Záhony között valamikor 5ször változik a szakasz a vonaton.És ha mindenki az első után eldobná a jegyét....

Jegkoko 2010.06.23. 11:50:06

@punkers22: Mivel a fene se gondolta volna mi fog történni hogy most jön e vmi vonat ami visszahúz minket az előző állomásra.De azt látom mindenki figyelmét elkerülte az a tény, hogy mig más csak elmondta mi történt és jegyet nem mutatott a kaller nem szólt egy szót se csak tovább ment

punkers22 2010.06.23. 12:19:49

@Jegkoko: Arra nem gondolsz hogy ismerte őket hogy vasutasok és azért nem kért jegyet?Neked miért esik annyira nehezedre hogy kezelés után a jegyet belerakd a zsebedbe????

Jegkoko 2010.06.23. 12:35:36

@punkers22: Biztos hogy nem vasutasok voltak, a kallernak egyszerüen csak nem voltam szimpi vagy este nem volt meg az asszony és ezt vezette le rajtam

punkers22 2010.06.23. 13:03:54

@Jegkoko: amugy ezzel nem irtál hülyeséget!
Sokaknál sokaknál tényleg ilyen hatást vált ki az esti sex elmaradása....

Adani 2010.06.23. 15:06:10

@Jegkoko:

Kell. Ameddig az állomást el nem hagyod nálad kell legyen. Van mikor többször is ellenőrzik. A kaller pedig eztm egteheti. Tőlem is volt, h többször is elkérte, hiába mondtam ,h látta már, csak megnézte mégegyszer, de hát ha ezm inden vágya felőlem nézegetheti napestig ha kéri oda is adom neki emlékbe ha megérkeztem.

MÁJklub (törölt) 2010.06.24. 17:12:56

@VJV Man: karszalagos, akkor gondolom ellenőr...

chachi 2010.06.24. 17:35:24

Valaki tényleg tisztába tehetné ezt a kérdést.
Fővizsgáló=ellenőr?
A 'repülőbrigád' nem a fővizsgálók egy csoportja?
Miért gyűlölik ilyen nagyon a jv.-k a próbavásárlókat?
Miért nem teszi kötelezővé a START a jv.-k számára a kitűzők viselését?/pl.név,honáll./

lurkó 2010.06.25. 00:24:09

@chachi:
- A repülőbrigád az 3-4 jegyvizsgáló és egy fővizsgáló vagy szolgálati vezető által alkotott banda.
- A próbavásárlók módszerei ellen van kifogásunk. Ha valaki rendesen dolgozik akkor is éri rengeteg stresz a normál bliccelők felől és akkor még mesterségesen generélnak egyet. Aki meg himi-humizik az meg azért.
- Nem kimondottan jó ötlet névtáblát rakni egy olyan dolgozóra aki nem hatósági személy és a munkája miatt a lakosság 20 százaléka utál másik 20 százaléka köpőcsészének néz.
A vezénylési rendszernek köszönhetően bármikor dátum és vonatszám alapján beazonositható hogy ki is volt ott. Több rosz mint jó dolog jönne ki belőle.
Szerinted milyen pozitiv hozománya lenne?
- Igen fővizsgáló=ellenőr.

chachi 2010.06.25. 09:12:46

@lurkó:
A nyári diákmunkát végző,egy napos felkészítés után Tesco pénztárba ültetett dolgozón is ott a kitűző,kamera veszi minden mozdulatát,bármelyik vásárlója lehet próbavásárló,konfliktushelyzeteket kell adott esetben kezelnie,mégis elfogadja a feltételeket.
Te,aki legalább fél éves tanfolyamot végeztél,forgalmi és kereskedelmi utasításokból vizsgáztál,rendszeresen részt veszel oktatáson,elutasítod a beazonosíthatóságod lehetőségét.
Miért?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.25. 09:33:24

@chachi:
"elutasítod a beazonosíthatóságod lehetőségét."

Te tényleg ennyire hülye vagy, vagy csak tetteted?

Ezt írja:
"A vezénylési rendszernek köszönhetően bármikor dátum és vonatszám alapján beazonositható hogy ki is volt ott."

Ezalapján hiába utasítja el a beaznosíthatóságát. Szerintem is felesleges a névtábla.
Teszkóról meg annyir, hogy ott sem az van, hogy Kovács Kázmér Pénztáros, hanem találkoztam már Mancikával, vagy Icussal is.
Egyik ismerősömnem meg nem is a saját neve van kiírva...
Sokra mentél vele? Nem. Megérted, hogy hülyeséget beszélsz? Nem. Megérte megint erre pazarolni 3 percet? Nem.

chachi 2010.06.25. 09:49:22

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Szerintem neked kellene kicsit visszavenni,mert a hatalmas arcod miatt alig marad kommentelő.
Persze ha különböző neveken írsz,akkor tudsz válaszolni a saját kérdéseidre,bizonyára nagy örömmel tölt el,amikor igazat adsz saját magadnak.
A dátum és a vonatszám alapján beazonosítható pl.a szegedi IC/gyorson 3 jv.,akik adott esetben majd egymásra mutogatnak.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.25. 09:56:03

@chachi:
Te nagyon el vagy tévelyedve. Én december óta ezen a nicken írok, csak ezen az egyen, viszont mindig ezen.
Úgyhogy most alaposan keversz valakivel...

Az lehet, hogy n3 jv van, azonban az utas megmondja, hogy az IC vagy a gyors részen volt, ebből egy vagy kettő már ki van lőve, ha a gyorson volt akkor 2 marad, ha az IC-n akkor egy.
A maradék kettőből könnyen kiválasztható mondjuk magas alacsony köpcös, vékonyka, feketehajú, szőkehajú, férfi nő és hasonló jellegű egyszerű kérdésekkel... VAgy ha nem akkor egy szembesítéssel, ami adogg esetben szokás, gyorsan kiválasztható a kérdéses jegyvizsgáló.
Ne gondod, hogy most feltalálod a sanyolviaszt...

chachi 2010.06.25. 10:31:14

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Fel tudnád venni azt a jóval szerényebb stílust,amit pl.a mozdvez.sörözőben is használsz?
Páran megköszönnénk neked.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.25. 11:02:28

@chachi:
Az mv sörözőben szerencsére nem kérdezi meg senki ugyanazt 8x és a 9. válaszadásra is 9. alkalommal. Bár nem tudom ki vagy, de mindegy is...
Próbáld meg túltenni magad a kitűző problémán, A Gyula problémáján, mert láthatóan ő is nagyon böki a csőrödet, ha A-t mond miért nem B ha B miért nem A, és satöbbi.
Az indexen is tudok köcsög lenni ahogy itt is. Vágtak már ki egyszer-kétszer, ha olvasod az mv sörözőt, talán olvastad azt is, amikor erről beszélgettünk. A véleményem nem az változtatja meg, hogy A vagy B helyen vagyunk...

u.i.: Én vállalom a nickem...

Adani 2010.06.25. 11:08:14

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Való igaz, gondolom a Tecsóban is van nyilvántartás a pénztárakról, ott is be lehetne úgy azonosítani ,h pl. júnis 2-án 16:30-kor a 2-es pénztárban ki ült. A névtábla csak egyszerűsíti.

A kallereknél felesleges volna, kérésre tudtommal most is igazolnia kell magát, vagyis megmondhatja az azonosító számát.

A rendőröknek sincs névtáblájuk tudtommal, de a jelvényét meg kell mutatnia ha kéred, és az alapján azonosítható, az egyedi azonosító jobbna azonosít bárkit mint a neve, hiszen Kovács Józsiból több is lehet.

A fősulin esett meg, h az egyk órán kiszórtak nekünk egy tesztet mondván közvéleménykutatás kíváncsiak a véleményünkre és nyugi név nélkül megy. Első kérdés: EHA kód. :) Ott az volt az egyedi aazonosító.

lurkó 2010.06.25. 16:23:25

@chachi: Mert nem hiányzik kicsit sem az amin a gyerekkori barátom ment keresztül aki történetesen rendőr. Már semmilyen közösségi oldalon nem tud adatlapot nyitni. Remélem el tudod képzelni hogy miért. Magyarországon vagyunk. Nem tucatnevem van öszesen kb. 30-an viseljük az országban nem lenne nehéz megtalálni és a többség azért utál mert szabályosan végzem a dolgom.

De nem válaszoltál a kérdésemre. Szerinted milyen pozitivumot hozna a névtábla?

Tacskoban a többségen eddig még csak keresztneveket láttam névtáblán.

lurkó 2010.06.25. 16:35:45

Nemrég történt eset: Egy kedves utas panaszkönyvet irt hogy az XXXX számú vonaton a jegyvizsgáló rágyujtott nemdohányzó részben az utaok között. Na kolégát lejegyzőkönyvezték elmondta hogy 12 éve leszokott a bagórol de senkit nem érdekelt kapott egy irásbeli figyelmeztetést. Három héttel az eset után derült ki hogy egy melóból hazatérő forgalmista volt a tettes, miután megismétlődött az eset és a jegyvizsgáló is látta. Még csak bocsánatot sem kért senki a kollégától.
Tehát könyen megtalálható hogy ki is dolgozott az adott vonaton.

chachi 2010.06.25. 17:00:22

@lurkó:
OK.A leírtak alapján elfogadom az ellenérzéseidet.Lehet,a Tesco párhuzam sem volt valami jó.
Hogy milyen pozitívumot hozna?
Tudod,beugrott egy pár héttel ezelőtti kép,az SNCF vonalán dolgozó jv.kitűzőjén a neve alatt kis nemzeti zászlók képei jelezték az utas számára,hogy milyen nyelveken lehet megszólítani az illetőt.Annyira európainak tűnt az egész megoldás.Olyan jó lenne eljutni erre a szintre.

Adani 2010.06.26. 19:52:29

Ez az országzászlós kitűző nem rossz ötlet, de felesleges is, hiszen úgyis kiderül, h beszéli-ea nyelvet ha úgy szólsz hozzá. Másrészt magyar földön nem követelmény egy kallertől ,h tudjon idegen nyelvet, max. nemzetközi vonatokra járó kallereknél. De amúgy az ötlet nem rossz, arra mondjuk kíváncsi lennék a kallerek hány %-a tud idegen nyelvet.

VJV Man 2010.06.26. 23:12:12

@chachi: A név viselése azért hülyeség, mert én nem "Kiss János" vagyok mikor dolgozok, hanem xxxxxxxx számú vjv, aki a vasutat képviseli. Mikor lejár a szolgálat, akkor vagy "Kiss János" és baromira nem örülnék, hogy ha azért cseszegetne valaki, mert a munkámat végzem. Ha hibáztam és valakinek gondja van velem, a hivatalos úton könnyen megtalál. Nem örülnék neki, ha valaki egyszer kopogtatna az ajtómon.

A zászlók viselése hülyeség. Egy épeszű ember idegen ország zászlaját mi a fenéért tűzné ki?
Én legalábbis biztos nem tenném.

Ha meg valaki kérdez valamit idegenül, egykettőre kiderül, hogy értem-e az ő nyelvét, vagy esetleg találok-e olyan utast aki által áthidalható a probléma.

chachi 2010.06.27. 07:23:12

@VJV Man:
Neked is megértem az ellenérzéseidet,legalábbis próbálom,de szó nincs a példában idegen ország zászlajának kitűzéséről.Az egész dolognak teljesen más a lényege,sajnálom,hogy senkivel nem sikerült megértetnem.Csóró franciák amúgy is jóval mögöttünk kullognak a szolgáltatások színvonalát tekintve,kár volt felhoznom egy ottani példát.

DePassant 2010.06.27. 15:20:54

A kitűző remek ötlet, de én inkább egy fényképes, azonosítószámos kis kártyát tudnék elképzelni. Mert Mo-n vagyunk és tényleg érhetik kellemetlenségek a jv-ket, ha mondjuk egy kellemetlen utas megtudja a nevét. Viszont fénykép, azon. szám, honállomás tökéletes lenne, jól látható helyen hordva, hogy pontosan azonosíthatók legyenek egy esetleges panasz esetén (lásd lurkó által leírt eset, ahol a rossz embert vették elő). A zászlós dolog pedig egy remek dolog, csak itthon szükségtelen. Pl. svájci vasúton dolgozók névtábla+zászlók, mert ugye 4 hivatalos nyelv van svájcban, tehát jó tudni, hogy miként szólítsd meg az illetőt (megjegyzem, majdnem minden jv beszél legalább 3-4 nyelvet, angolt kivétel nélkül mindegyik). Itthon én inkább valami kis rövid, egyszerű angol tanfolyamra küldeném el a jv-ket, nem kell Shakespeare-i szintre gondolni, csak egy pár órás továbbképzés ahol az alapokat megtanulják, ami nagyban megkönnyíti a külföldivel a kommunikációt és még esetleg a magánéletében is hasznára válhat.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.27. 15:48:14

@DePassant:
"Viszont fénykép, azon. szám, honállomás tökéletes lenne, jól látható helyen hordva, "

Ez már csak azért is felesleges, mert kérésre ezt bármikor köteles a jegyvizsgáló megadni.
Ha nem adja meg jogos a panasz.

punkers22 2010.06.27. 17:43:18

@DePassant: Fénykép miért kell?Nem látod az arcát?
Nem értem miben segítene a fénykép!
A törzsszám+telepállomásos kitűző viszont nem lenne hülyeség!

boyler 2010.07.08. 17:57:31

@Jegkoko:
Ugyan már miért hazudsz!!
Szem és fültanuja voltam az esetnek! Te szívóztál a kellerral és a kallernővel!. Mindenkitől kérték a jegyet és senki nem volt felháborodva, csak te, akinek nem volt menetjegye.
Azt már elfelejtetted leírni, hogy Budatétény megállónál a szakállas kaller nem indította el a vonatot addig, amig át nem értünk! Még a felüljáróra is feljött és sürgetett, hogy igyekezzünk, mert már négy perce ott állnak és ránk várnak!
Szégyelhetnéd magadat!

DePassant 2010.07.09. 02:20:14

@punkers22: Pont azért szoktak fényképet rakni rá, mert látod az arcát :) Jogosítványra minek fénykép? Rendőr látja az arcodat...
Arcképesre mindek fénykép? stb. Na pont ezért kell.

punkers22 2010.07.09. 19:09:52

@DePassant: De azzal mit érsz el? A nevemet ugysem írhatják ki a fényképes igazolványra! Ha problem van hívjanak a kalauzra rendőrt.Hozzám havonta hívnak a "kedves" utasok! Az utasoknak semmi köze a nevemhez! Személyiségi jogok. Ha meg be akarnak jelölni iwiwen szóljanak! :)

Jegkoko 2010.07.10. 12:58:23

@boyler: Senki nem hazudott, inkább te néztél félre valamit

Jegkoko 2010.07.10. 13:00:31

@boyler: Tényleg ugy kérték mindenkitől, hogy mondták mi történt és a kaller egyszerüen fogta magát és tovább ment. Nem kell mindent félremagyarázni.

boyler 2010.07.10. 23:22:10

@Jegkoko:

Nincs félremagyarázva részemről semmi!
Te próbálod félremagyarázni, mint a menetjegyedet.

Az eset a második kocsi (Flirt) első ajtajánál történt.
Idősebb kalauz szakállas, a kolléganője hasonló koru volt.

Jegkoko 2010.07.10. 23:49:03

Mégis mit magyaráztam félre?A kaller nem volt hajlandó megérteni amit mondtam neki. Gondolom te is a holdrol jötél mint az a két kaller mert még sosem láttak olyat hogy az ember a könyöklőre teszi a jegyét és a kavarodásban ott marad.

Jegkoko 2010.07.11. 00:39:48

@boyler: Vmit megint félre néztél ugyanis én nem a második kocsiban voltam

boyler 2010.07.15. 14:05:06

@Jegkoko:

Én rendszeresen utazom azzal a vonattal, és mindig a második kocsi első ajtajánál szállok fel és le. Akkor sem volt másképpen.
Tőled a kalauznő kérte a jegyet.
Nem jöttem a holdról, én a földön járok, vonattal utazom, és van bérletem.
Rólad ugyan ez nem mondható el.
Tudod van a te igazad, van az én igazam és vannak a tények. Az az nem volt jegyed!

Jegkoko 2010.07.16. 18:05:14

Még mindig hülyeséget berszélsz, inkább meg se szólalj ha nem vagy tisztába azzal melyik az első és második kocsi. Milyen jó hogy igy ismersz engem és ennyi mindent tudsz, csak sajnos ezt is rosszul gondolod.

Jegkoko 2010.07.16. 18:18:41

@boyler: Kérek bizonyítékokat arra vonatkozóan, hogy nekem akkor nem volt jegyem , amit szerinted nem hagyhattam ott a másik álló szerelvényen.Ezek hiányában csak inkább maradj csendben.De ahogy látom, még mindig nem jutott el a csöpp kis agyadig hogy vannak emberek akik bizony ott hagyják a jegyüket a támaszkodón, biztos ezzel ujjat mondtam neked és még sose láttál ilyet.Arrol nem is beszélve hogy a kavarodásban bizony ott felejtettem.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2010.07.16. 18:21:12

@Jegkoko:
Ember.
Ha otthagytad a másik szerelvényen, akkor az új szerelvényen nem volt jegyed.
Kész pont.
Lebuktál, van ez így.
Egy izgi történetet akartál nekünk előadni, de belebuktál, mert látta innen más is a történteket...
Volt már ilyen a jegyét szétvagdosó hülyegyerek esetében is.

Jegkoko 2010.07.16. 19:06:38

@Kimérős szaloncukor (Lédig): Semmilyen izgi történetet nem adtam elő, persze nem lehet elfogadni a más igazát?Ugy látszik senki nem felejtett még el semmit se a nagy kavarodás közben.Hagyjuk már ezht a süket dumát.

Jegkoko 2010.07.16. 19:08:00

Az meg hogy azt mondja vki hogy látta nem bizonyít semmit, ugyanis én nem abban a szerelvényben utaztam amiben ő állította.

Jegkoko 2010.07.16. 19:11:58

Ugy bírom az ilyen megmondó embereket, akik a több hónapos témához is képesek hozzászólni csak hogy beszólhassanak vkinek és erre élvezkednek

MÁJklub (törölt) 2010.07.18. 15:53:26

UPDATE:

ma kaptam meg a MÁV levelét, amiben azt írták, hogy bár csak 2 ember leszállítására emlékszik az ellenőr (jó, hogy nem csak egy félre) de mivel elismerte, hogy nem tudta, akkor ezen a vonalon TÉNYLEG zárva minden, ELNÉZÉST KÉRNEK.

Hát, ez is valami...
süti beállítások módosítása