MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Dohányzás az utasok között

2010. június 14. - Ashi Valkoinen
Olvasónknak nem válaszoltak, így hát hozzánk is eljutott végül a levél.

Tisztelt Címzett!
Tegnap (2010. 06. 01.) Vonattal érkeztem Budapestről Szolnokra, 21:45-re ért be a szerelvény. Szolnok állomáshoz  közeledve egy középkorú szemüveges, átlagosnál vékonyabb testalkatú, borostás kalauz RÁGYÚJTOTT a nemdohányzó kocsiban az utasok közt!! (leszálláskor ellenőriztem, hogy a kocsinak az a része is nemdohányzó volt) Ilyenkor én is kizárhatom őt az utazásból, vagy ez csak fordítva működik? Felháborító a viselkedése, nem csak azért, mert nem bírom a dohányfüstöt, hanem azért is, mert neki kellene példát mutatnia az utasoknak. Továbbá én nem azért szállok direkt nemdohányzó kocsiba, hogy ott a kalauz füstjét kelljen szagolgatnom. Amennyiben úgy tapasztalom, hogy Önök nem tanúsítanak nagy érdeklődést a levelem iránt/nem adnak érdemi választ a levelemre, akkor a levelet - azzal a ténnyel együtt, hogy Önök nem reagáltak - elküldöm a http://megintallunkvazze.blog.hu -ra. 

Várom érdemi reakciójukat az esetre.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr232080537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.14. 12:17:45

Próbáltál neki szólni arról, hogy mintha rossz helyen dohányozna?

Amúgy teljesen egyetértek a postolónak, és sajnos nem egyedi eset :-(

Nekem is volt, hogy egy birka "utas" rágyújtott az előtérben, először szóltam neki illedelmesen, hogy Ne hagragudjon, de a kocsi nemhohányzó, az előtérrel együtt. Válasz: Naés?
Ok, gondoltam úgyis ott állt a jegyvizsgáló az ajtóban menesztésre várva, gondoltam kérem a segítségét. Kértem, hogy legyen szíves és szóljon a hölgynek hogy ne dohányozzon az amúgy is 5-6 utassal telített előtérben. (A vonazt fullon volt)
Válasz: Szólok neki, ha indulás után megkínál egy cigivel. (Mármint én őt) Mondom wattafak?! Arra várhat, én nem dohányzom. Erre a válasza: De én igen!
Jó, mondom, ezzel minden rendben van, ettől még a szabályokat betartatni az Ön dolga lenne.
Közben menesztett felszállt, a mi jegyünket végignézte, persze még a diákot is előszedette (uhh nagyon megszopatott nem?) a dohányzó delikvensnek csak ennyit mondott:
"Szabadjegyes ugye?"

No comment...

Adani 2010.06.14. 12:20:46

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Vajon mit szólna a kaller, ha egy utas fogna egy poroltót és lefújná mondván, h bocs, azt hittem kigyulladt. Valamelyik Rendőrakadémia filmben volt hasonló jelenet, igaz ott vonat helyett repülőn bagózott az utas.

Pretoryan 2010.06.14. 12:23:10

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
"Próbáltál neki szólni arról, hogy mintha rossz helyen dohányozna? "

Nagy a baj ha ezért az utasnak kell szólnia, és nem veszi észre magát a kaller! :-(

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.14. 12:24:53

@Pretoryan:
Persze hogy baj, csak kíváncsi lettem volna, hogy ha megkérdezte, mivel indokolja a birkája, hogy a nemdohányzó vonaton utasok között bagzik :(

Adani 2010.06.14. 12:44:31

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Ha ennyi intelligenciával és ésszel van megáldva valszeg úgy, h hö? esetleg közöd? netán "faszközöd van hozzá"

chachi 2010.06.14. 13:33:36

Időpont,vonatszám,panaszkönyv.
Ha egyszer nem megy másként.
Kitűzőket nem kellett volna már réges-régen kötelezővé tenni?Persze ez sem a START dolga.

HUnter27 2010.06.14. 15:14:42

Igaz, hogy nem nagyvasút de, így meg aztán hiába is akarják a fővárosban bevezetni azt, hogy a BKV összes megállójában tilos legyen a dohányzás... úgyse tartja be senki... A nemdohányzó utas meg fulladozik a HÉV-et várva a sok "bagzó"miatt... Lassan gázmaszkkal lehet csak megmaradni egy BKV megállóban... Ellenőrizni senki sem fogja, megint a szarnak egy pofon...
Ezt is csak a posztolt szomorú eset erősíti, ha már a jv nem képes a szabályok betartására, akkor mit várjunk el utastársainktól????

Giraffa 2010.06.14. 15:19:08

A poroltós lefújás tetszik. Nem tudom, hogyan magyarázta volna ki a poroltóhasználatot követő kivizsgáláskor a dohányzó kalauz, hogy gyakorlatilag csak ő a fehér. :)

Amúgy titokban le kell videózni, miközben cigizik ÉS megkéri valaki udvariasan, hogy ne tegye. Aztán azt elküldeni a munkáltatójának.

Peron8 2010.06.14. 18:20:15

8év alatt az emberek hozzászoktak a lezülléshez, most majd hozzá kell szokni , hogy ami tilos az tényleg tilos, és nem szolgáltatói magatartás a tilosban ,, példát,, mutatni.

Domeq (törölt) 2010.06.14. 18:31:29

Sok kaller dohányzik, és nagy ívben letojják a nemdohányzók védelmét. Rajta kell elnyomni a csikket, majd akkor megtanulja.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2010.06.14. 18:43:28

Fotó vagy videó róla, és azt csatolva tenni meg a bejelentést. Az ilyen bunkók miatt van dohányosoknak rossz híre, sajnos.

Harvey mar van 2010.06.14. 18:45:11

középkorú szemüveges, átlagosnál vékonyabb testalkatú---ennek mi köze a sztorihoz???

Celtic 2010.06.14. 19:11:57

Azert en szoltam volna. Egyszer en is elneztem, nemdohanyzoban gyujtottam ra. Na, ott meg a T. utasok akartak rogton megverni, holott tenyleg nem volt szandekos, valami paraszt lelopta a nemdohanyzo tablat, a hamutalak meg bennvoltak. Kint a vonat oldalan tenyleg ott volt a nemdohanyzo ikon.

Szoval van az ugy, hoyg az ember elfelejti, hol is van, erdemes eloszor szolni, csak aztan utana megverni.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.14. 19:26:37

Igazi probléma, hogy ez nem csak a vasútra, de általában Magyarországra jellemző. Itt Csehországban tilos a megállókban, a pályaudvarokban, a stadionokban, az aluljáróban a dohányzás - és ami a legfontosabb: az emberek ezt be is tartják!

Elképesztő volt ezt nekem először látni, aztán pedig hihetetlen, mert mindkét ország ugyanazt a kommunizmust szopta. De a helyzet az kedves vérem, h már innen Prágából is egy utolsó balkáni söpredék népség vagyunk, akik saját maguk alá szarnak jelképesen és a másik embert sem veszik emberszámba, tiszteletbe. Európa sajnos - az a jelképes - sajnos a magyar határ után kezdődik.

És akkor a mocsokról, az alulöltözöttségről, az igénytelenségről, a hajléktalanokról, az általános szegénységről, az emberi minőség iszonyatosan alacsony szintjáről még nem is szóltam..

supracoger · http://supracoger.blog.hu/ 2010.06.14. 20:14:03

azért a toleranciából TI is átvehetnétek egy kicsit! én nem szoktam DIREKT más orra alatt rágyújtani! De ha egyszer nincs dohányzó fülke/kocsi (hötötöpö elvira, meg lehet nézni) akkor legalább a budi előtt, ahol amúgy SENKI se áll, legalább ott had gyújtsak már rá!

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.14. 20:25:20

@supracoger: Tényleg nem lehet kibírni, hogy nem gyújtasz rá egy vonaton???

mildi 2010.06.14. 20:32:55

@supracoger: egyrészt ha tilos, akkor tilos. nehogy ne lehessen kibírni 1-2 órát...vagy kérdezd meg a kalauzt, van-e vhol kereszt, ahol van idő lelépni rágyújtani.
másrészt tömött vonaton előfordulhat, hogy ott is állnak.

kötözködő 2010.06.14. 20:52:25

@Harvey mar van: személyleírás. biztosan hallottál már róla...

tundrazuzmo (törölt) 2010.06.14. 20:56:00

Baromira utálom, ha valaki az orrom alá bagózik, DE:

Évekig utaztam vonaton, és ezeket a szitukat mindig meg lehetett beszélni. Én tudom, hogy este, fáradtan az ember nem figyel mindenre oda.

Én szólni szoktam. A múltkor a hév nyitott ajtajában bagzott a csávó. 2 perc volt indulásig. Szóltam (mert hölgyek is voltak ott többen), erre a csávónak állt feljebb. Leültem, mosolyogtam, mert a hév-vezető átvette az ügyet, és a csávó a hév mellett találta magát.

kiberneky 2010.06.14. 21:15:29

A BP-NY jaraton a pilota oda-vissza dohanyzott nehany eve amikor utoljara a MALEV-val repultem. Nagyon lehetett erezni az utasfulkeben, es a sztyuardeszektol hallottam, hogy a pilota, persze szolni nem mertek neki.

supracoger · http://supracoger.blog.hu/ 2010.06.14. 21:20:41

@Csehszlovák Kém: tényleg nem
@mildi: ha tilos akkor kapják be amiért tilos, hihetetlen hogy egy kurva fülkét/kocsit nem tudnak dohányzónak MEGHAGYNI

hát igen, "Magyarorszag", itt mindig mindenki MÁS tehet mindenről, midnenki MÁS paraszt.. nektek paraszt aki rágyújt.. nekem meg paraszt aki miatt nem tudok egy cigit elszívni a vonaton

Adani 2010.06.14. 21:21:49

@mildi:

Ha nincs senki a környéken akkor én is rágyújtok a nemdohányzónál a peronon, de ha tele van és vkit zavar akkor nem. Kereszteknél meg tényleg belefér egy gyors bagó 4-5 perc általában van keresztre.

2010.06.14. 21:27:10

@supracoger: Szervuszkérlek, nincs igazad. alapvető hozzáállásként nem bagózunk olyan helyre, ahová nem dohányozni (hanem ti. utazni) járunk. ha százból egy utas csak, aki nem dohányzik, akkor sem. ha nincs bagós kocsi, akkor szépen választunk másik vonatot, vagy megálljuk gyújtás nélkül. ez van. a repcsin sincs bagós szekció, a tengerentúlra ez pl. tíznél több órát is jelent, sőt, mégsincs kérdés, hogy de legalább a budiban hadd gyújts rá. meg mondom, ez alapvetően morális kérdés.
mindezt erős dohányosként mondom.

2010.06.14. 21:29:16

egyébként meg a rend, az rend. soha semmilyen szabálynak nincs értelme, ha érdekes ajánlásnak tekintjük azokat. e miatt beszélhetünk magunkról mint balkánról.

balba 2010.06.14. 21:31:31

@Csehszlovák Kém: ja, 7 eve en is dohanyoztam. Csehorszagban utaztunk a vonaton, es nem volt dohanyzo kocsi. Megkerdeztem a kalauzt, hogy ragyujthatok-e. Azt mondta, szo sem lehet rola, ami sehogy sem fert a fejembe, ugyhogy meg eroskodtem egy kicsit. Erre azt mondta, hogy ket allomassal kesobb kicsit tovabb fog allni a vonat, es akkor leszallhatok. Igy is lett - es kicsit meglepodve lattam, hogy a kalauz velem egyutt szivja a cigit a vonat mellett...

supracoger · http://supracoger.blog.hu/ 2010.06.14. 21:38:30

@killersalmons: szervusz kérlek repülőn kicsit szűkösebb a hely, és biztonsági okai is vannak (wow). ott is megesz a fene hogy a terminálban csak x helyen lehet rágyújtani, ahol venni kell 400 forintos kávét. de megveszem!

"nem bagózunk olyan helyre, ahová nem dohányozni járunk"? kocsmába is inni járunk, nem cigizni, mégis megy a cigi mindenhol. étterem? dettó!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.14. 21:39:08

@supracoger:
Ott SE gyújtsál rá. Bírd ki. Ha nem bírod ki menj gyalog, vagy autóval...
Attól, hogy épp akkor senki nincs ott, lehet 1 perc múlva ottlenne valaki, csak hányni van kedve a füstödtől...
Ha akarod, mérhezd magad otthon, aki nem akarj aszívni azt hagyd ki belőle...

Azért tartunk ott, ahol mert mindig csak a kifogások vannak... "De nincs dohányzófülke" "De nincs is ott senki" "De ez de az, de amaz". Nincs de. Nemdohányzó, akkor nemdohányzó kész.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.14. 21:42:20

@supracoger:
Sajnos egy nomrális közösségben a közösség többségi érdeke érvényesül, és ha etszik, ha nem a dohányzók még mindig kevesebben vannak mint a nemdohányosok.
Így ha rendben mennek a dolgok, akkor a közösség többségi tagjainak jelen esetben a nemdohányzók akarata érvényesül...

Tudom nemsokára jön az aduász szöveg a cigire kivetett adókról...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.14. 21:43:26

@Adani:
Elég szomorú, hogy ott bagózol, ahol tilos... Miért?
Honnan tudosd, hogy nem zavar senkit? Csak mert senki nem megy oda megcsapkodni, hogy hagyd abba? :-(
Nem igaz, hogy nem lehet 1-2 órán át kibírni...

Giraffa 2010.06.14. 21:44:38

Az ilyen "apró" szabályok betarTATásával és betartásával kell kezdeni a rend újraépítését.

Előbb a kőbalta, aztán jön az interkontinentális ballisztikus rakéta.

Mi mindig előbb rakétát akarunk megtanulni építeni (vö: korrupciós botrányok, és a rájuk hivatkozva kisebb szabályokat be nem tartók)

Beefboneknock (törölt) 2010.06.14. 21:54:10

Kamu sztori vagy a levélíró rémülten kucorgott a kocsi túloldalán és elhatározta majd másnap jól megmondja, de szemtől szembe nem mert dumálni.
Én simán megkérem az urat, hogy oltsa el a szarát ha meg nem teszi, akkor megkérdezem az utasokat, hogy tanúsítják-e, hogy bevert szájjal érkezett a kaller. Ha ebből sem kapcsol a skac akkor olyat kap, hogy nyekken. Fasz kivan az önbíráskodással, de aki csak így tud szocializálódni annak segítek. :D

venszivar 2010.06.14. 21:57:12

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Te nem bírod ki azt az 1-2 órát ??Látod milyen önző vagy !!!Bírd már ki azt az 1-2 órát.

supracoger · http://supracoger.blog.hu/ 2010.06.14. 22:11:43

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: tolerancia tudod? toleráld a cigányokat, toleráld a buzikat! a dohányost azt NE, azt nem kell, az kapja be! de a dohányos toleráljon téged! aha, ok

az ember mindent megtesz azért, amit akar. nincs pénzed CDre? haver átküldi mp3ban. megvennéd, ha lenne rá pénzed. de mivel nincs, marad a sunyizás.
én is megteszek minden tőlem telhetőt, hogy te ne szívd a cigi füstömet. de ha nincs dohányzó kocsi, én viszont cigizni akarok, akkor fogom magam és sunyiban rágyújtok a budi előtt

Adani 2010.06.14. 22:18:17

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Ha pl. nincs a környéken senki és ajtó is van az előtér és az ülések között mint a fülkés és az egyterű kocsiknál akkor igen. Ha van ott vki és ő nem bagózik inkább nem, vagy max. megkérdezem ,h zavarná-e. Bagózni leginkább a vonat utolsó kocsijánál lehet ott zavarsz vele a legkevésbé bárkit is. Fülkés vonatnál persze lehúzható ablakoknál.

2010.06.14. 22:20:03

@supracoger: egy buzi kevésbé károsítja az egészséged, mint egy dohányos. és még valami: a bárhol dohányzás lehetősége az NEM jár és nem alkotmányos alapjog. dohányozni ott lehet a vonaton, ahol ki van téve a jel. ha az egész szerelvény nem dohányzó, és nem bírod ki, akkor menj kocsival.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.14. 22:27:42

@venszivar:
Erre mondtam, hogy ha rendben mennek a dolgok, akkor a közösség többségi tagjainak érdeke felülemelkedhet a kisebbség érdekein, Jelen esetben a nemdohányzók a dohányzókon.
De semmi esetre sem kényszeríthetsz bele egy nemdohányzót abba, hogy szívja az negészségkárosító szarodat, csak mert neked jó.

Iylenkor szoktam viccesen mondani, hogy van egy káros szenvedélyem: Mások orra alá fingok. Ha Te 2 órán keresztül bagózol, akkor én 2 órán keresztül engedem a gázokat közvetlen az orrod alá. De meg ne szólalj, hisz toleránsnak kell lenned, ez az én káron szenvedélyem. Kíváncsi vagyok meddig bírod.

Nyugalomra vágyó utas 2010.06.14. 22:28:14

Véleményem szerint semmilyen vonaton nem kellene dohányozni. A wc előtti peronon, és a fülkés vonatok folyosóján sem.
Hogy miért nem?
Azért, mert a peron, és az utastér közötti ajtók nem légmentesen zárnak. Ugyanez igaz a fülkék elhúzható ajtajára is. Egy kis fizika: a vonat haladása közben a réseken beáramló levegő beviszi a dohányfüstöt az utastérbe. Márpedig rések azok vannak, néha még az ablak is hiányzik...
A dohányosok ráadásul a szaglásuk jelentős részét is elveszítik (ki lehet próbálni, pár hét szünet után újra szaga lesz a világnak), és el sem tudják képzelni, hogy a nemdohányzók mekkora távolságból megérzik a nagyon jellegzetes dohányfüstöt.
Ráadásul bizonyított tény, hogy a dohányfüst káros. Rákot, látáscsökkenést, és sok egyéb más betegséget okoz. Sajnos nem csak a dohányzóknak, hanem a környezetükben élőknek is.
Összefoglalva: hadd vonatozzak már el dolgozni úgy, hogy a rendszeres késések miatti stresszt ne tetézze még a bűzös dohányfüst is...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.14. 22:30:24

@supracoger:
Ok, Neked is áll a fingós ajánlatom. Én fingadozni AKAROK (ahogy te írtad) és ráadásul nem a budi előtt, hanem közvetlen az orrod alá, csak hogy élvezd a rózsaillatot! Nos?
Neked el kell viselned, mert toleránsnak kell lenni ugye?

Amúgy pedig egy buzi nem károsítja az egészséged, maximum a hitvallásoddal nem egyezik, amit az ágyban csinál... De ez önmagában még nem öl meg, passzív módon, nem lesz kib.szott büdös a ruhád, hajad, táskád, mindened, csak attól mert egy homokos van melleted.
Ez nem mondható el egy dohányosról.

neurotikk! (törölt) 2010.06.14. 22:30:50

@supracoger: probaltam masok toleranciajara szamitani nyilvanos helyen en is, de nem lehet. Nincs befingos kocsi a vasuton, es meg a budi elott is csunyan neznek ram ha odafingok a babgulyas utan. Nem beszelve a nezesrol amit kapok azoktol akik utanam hasznaltak a budit.
Messzemenoleg tamogatom, hogy ott es akkor lehessen csinalni ahol epp nekem tetszik.
Miert az en bajom legyen ha belelep barki, nem?!!!
Genyo ez a vilag bazdmeg!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.14. 22:31:36

@Nyugalomra vágyó utas:
RESPEKT.
Pár szóban összefoglaltál minden fontosat, amit egy nemdohányzó gondol erről a kérdésről...

neurotikk! (törölt) 2010.06.14. 22:36:58

@supracoger:
Igazad van testver!!
Ha nem jelolnek ki a mi egyeni privat elvezetunkre helyeket akkor nezzenek szembe a mi trukkos kovetkezmenyeinkkel!!
Szagot a budi ele!!
Alkotmanyba vele!!

neurotikk! (törölt) 2010.06.14. 22:42:31

@Nyugalomra vágyó utas:
'a publikus helyeket dohanyzo es nemdohanzo reszre osztani olyan mint a medenceket belehugyozos es nem belehugyozos reszre osztani'.

supracoger · http://supracoger.blog.hu/ 2010.06.14. 22:58:43

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: "De semmi esetre sem kényszeríthetsz bele egy nemdohányzót abba, hogy szívja az negészségkárosító szarodat, csak mert neked jó."

demagóg alert! kb mint a bicikli vs. autó téma. ne szennyezd a környezetem, ne károsítsd az egészségem! hippi duma! tele a nép mindenféle modern szarral, de az ÉN cigim AZ tönkrebassza az egészséged. mozogsz te minden nap legalább egy órát? nem? akkor ne az én cigimet hibáztasd az egészséged miatt.

amúgy fingós ajánlatodból látszik hogy SEMMIT nem értettél meg amit írtam! ÉN IS FINGOK! de a budiban hugyozás közben, nem DIREKT az orrod alá ahogy te írod! Nem cigizek direkt orrod alá! Párhuzamban, akkor fingok más ember előtt ha már "ááá nem bírom, PRRCSSSSSSSSSSS"

martinasz 2010.06.14. 22:58:58

Jó estét! Régebben a T.GEORGEIJ idejében még én szívesen kommenteztem,mára viszont a pökhendi, mindenkinél mindent jobban tudó, kioktató,lekezelő,sértegető stílusu néhány kommentező miatt inkább csak olvasgatok /kiváncsi vagyok kiknél lesz passzentos a zako/....Most ritka kivételt teszek! Nagyon unom már ,hogy ebben az országban lassan első számú közellenség a dohányzó lesz,az a dohányzó aki egy doboz cigaretta után kb 400 ft adót fizet z Állami költségvetésbe és eltartja a sok ingyen meg 90%-50%-os ki tudja még milyen kedvezménnyel utazokat! tényleg kiváncsi lennék hogy hány nap alatt dőlne be a koltségvetés ha kiesne az alkohol.meg a dohány adőja!.....Viszont engem is zavar a vasúton sok minden! Pl az hogy mért kell 2-300 km-en és órákon át hallgatnom és elviselnem 4-5 kisgyerek rohangálását,és vonyítását akupéban,vagy pl mért kell elviselnem a sok mobiltelefonos kultúrlény csevegését! na meg az Mp3-4 lejátszókat!....nos ilyenkor kimegyek inkább a peronra és levezetésképpen elszívok egy cigit szép csendben ....akinek meg nem tetszik az tehet egy szívességet!

neurotikk! (törölt) 2010.06.14. 23:00:46

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Nem tudom.
Tenyleg.Lehet.
Hallottam valahol es megjegyeztem az ilyen esetekre. : ))
Jellemzo. : )

2010.06.14. 23:02:56

@martinasz: és mások faszsága téged feljogosít arra, hogy te is bunkó legyél. igazi érett hozzáállás.

kicsibuta 2010.06.14. 23:06:08

Mit csinálnátok azzal a sutyerákkal, aki lenn áll és bagózik a peronon, és amit becsukódik a légkondicionált vonat automata ajtaja, azonnal kinyitja, és fújja befelé a füstöt? Felajánlottam neki, hogy kitépem a szívét, de azt mondta, azért nyitogatja az ajtót, nehogy lent maradjon, ha elindul. :S

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.14. 23:07:42

@martinasz:
Annyira tudtam, hogy előjön az ilyen adó olyan adó :-))) (Miért nincs így ötösöm a lotón? :-( )

Az a bibi ezzel az egésszel, hogy ugyan részben (és ezen van a lényeg: RÉSZBEN) a Te dohányadódból van az 50%, elenben RÉSZBEN az én ITB hozzájkárulásomból és az én adómból kezelnek ki téged és a barátaidat a tödőrákból és minden lépfenéből amit a dohány okoz. Hopp. Lehet te épp nem kapsz tödőrákot és minden mást, mert szerencsés vagy de a te adódból sem kap mindneki 90%-ot. De azért a párhuzam ugyebár megvan.

Valóban, igazad van az MP3-at sem kellene hallgatnod, ahogy a rohangáló gyerkőcöket sem, ez is részben az utazási kultúra hiányára utal a dlikvensek részéről.
Ám, míg ők apróbb kellemetlenséget okoznak neked, még ha fel is idegesítenek, akkor sem ölnek meg az akaratodon kívül.... Te és a dohányos társaid viszont igenis mindenkit aki nem akarja, szép lassan megölsz a cigiddel.
De ezt pont olyannak magyarázom, aki önszántából teszi a nyakába a kötelet a cigiszívással? :-((

kicsibuta 2010.06.14. 23:08:33

@kicsibuta: Ja, különben dohányzom, nem is keveset, de a Bp.-Szeged vagy a Bp.-Debrecen távot is kibírom bagó nélkül. Rohadtul nehezen, de kibírom.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.14. 23:08:37

@eml:
Opcionális esetben ha a delikvens külön kéri, akár azt is megkaphatja.
De kizátrólag azért mert nincs kijelölt pukifülke :)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.14. 23:13:32

@supracoger:
Lehet hogy én demagóg voltam, de te gigademagóg, ha szabad fokozni...

Tehát ha én nem mozgok 1 órán át, akkor nyugodtan szívjam csak a büdös füstödet, mert amúgy is meghalok? Hm.
Tudod inkább fujtson meg a zsír, mint a dohányfüst...
De köszi hogy aggódsz értem, a napi 1 óra bőven megvan... :-))
Ha szabad már sak ezért sem akarom szagolni a füstödet!

A budiban finghatsz pisi dobás közben, ám azt nem vetted figyelembe, hogy a 00 (Gy.k.: WC) azért van hogy ott szabadon eregethess... (Meg kitoj magad, megpiszkáld az orrod, dobj egy pislantást.)
Ellenben a NeEMDOHÁNYZÓ szakasz arra van hogy ott ne dohányozz. Sehol. Ajtó előtt ablakon kihajolva, sehol.
Ha mégis megteszed ugyanott leszel mint én ha az orrod alá fingok. A normális emberek normél helyen nem finganak, elintézik a klozeton.
A nomrális dohányosok nemdohányzó helyen nem gyújtanak rá egyáltalán sehol.
Stimm?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.14. 23:14:21

@neurotikk!:
Akor tuti tőle van :-)
Neki szokása ez a belehogyozós medence :)

martinasz 2010.06.14. 23:15:12

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Első! várom még a mi GYULÁNKAT is a T.JEGYVIZSGÁLÓ URAT.....mondtam én,hogy passzentos lesz az az ing ! HiHiHi

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.14. 23:17:17

@martinasz:
Szerintem szépen fogalmaztam...
Vagy te is egyike vagy azoknak, akik nem érzik jól magukat ha nincs igazuk?
Ne haragudj, de nem lett volna nagy baj, ha folytatod a nemszólokhozzá fogadalmad, ha csak ennyit tudsz hozzátenni... :-)

martinasz 2010.06.14. 23:20:57

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Nem haragszom,tejesítem kívánságodat....jó éjt mindenkinek!

neurotikk! (törölt) 2010.06.14. 23:25:54

@martinasz:
Essen ki az adod!! Ugy legyen!! Legyszives! Azonnal! Kerlek! Nincs szukseg ra. Megleszunk nelkule, nagyon is. Ne aldozd fel magad az adonkert, konyorgom!
Es onnantol csak a kiskolykoket kell elviselni. Akik legalabb a jovo nemzedeke. Inkabb veluk vallalj kozosseget mint zavaro tenyezo, inkabb hangoskodj es rohangalj mint ok. Inkabb mint fustolj. : )
(gondolom az mp3 hallgatokkal es egyeb taho zavarokkal csak veletlenul vallaltal kozosseget...)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.14. 23:33:44

aki utcan, megalloban vasuti fulkeben stb ragyujt az menetbol paraszt
" a parasztot tessek helyen kezelni, nem belekotni"
uriember nem dohanyzik a kozteruleten
vendegloben ha olyan
urino egyaltalan

Killyourself 2010.06.14. 23:38:53

@martinasz: sehány...a jövedéki adó bevétele elenyésző a többihez képest.

végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2010.06.14. 23:42:09

Picsogó életképtelen szerencsétlen köcsög vagy picsa fogd be az orrod ha nem tetszik valami!!! Bele ne dögöljél már abba ha valaki rágyújt!! FASISZTA!!!!!!!!

neurotikk! (törölt) 2010.06.14. 23:46:33

@martinasz:
"mára viszont a pökhendi, mindenkinél mindent jobban tudó, kioktató,lekezelő,sértegető stílusu néhány kommentező miatt inkább csak olvasgatok..

[...]

...akinek meg nem tetszik az tehet egy szívességet!"

Tudathasadas?

végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2010.06.14. 23:58:57

@martinasz: Teljesen igazad van martinásZ!! A médiák tejét szopó sok idiótával elhiteti a bárdosandrás meg a mátékriszta hogy a világon a legonoszabb emberek a dohányosok meg akik a rokkant helyen parkolnak!! Szerencsétlen ostoba népség beszoptok mindent amit a médiák elétek rak!! Holnap azt mondják az a köz ellenségg aki mitudomén nem hordd nyak kendőt és akkor majd arra fogtok fúlyni!! IDIÓTÁK NINCS SAJÁT VÉLEMÉNYETEK GONDOLATOTOK NEM IS ÉLTEK!!!!!!!!!

GoreX · http://gorexweb.hu 2010.06.15. 00:05:08

Lefotózni és panaszlevél a mávnak....

GoreX · http://gorexweb.hu 2010.06.15. 00:08:13

Amúgy hosszú utakon pl: BP-Nyíregyháza, az ajtó előtti elkerített részben sokan dohányoznak, nemdohányzó kocsiban is, úgy nem zavar senkit.

Meg lehet érteni... 4 órán keresztül nem tudnak rágyújtani...
(ráadásul azokon a vonatokon nincs is
dohányzó kocsi, inkább az a baj, hogy sok vonaton nincs dohányzó...)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.15. 00:29:50

@GoreX:
4 oran keresztul nem tudnak ragyujtani\aztaqrwa

xanax · http://bennyhillifier.com/?id=CVTFxYMhwiA 2010.06.15. 00:38:17

Úristen, micsoda hír... Bárcsak ez lenne a legnagyobb gond Magyarországon...

nothing.at.all (törölt) 2010.06.15. 00:40:30

@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll:
:D
ja ja. bárdos andrás kimosta az agyunkat, mert nem szeretünk bagószagúak lenni, és szívni a füstöt.
a te agyadat meg a cigi, meg a dohányreklámok. büszke vagy rá?

neurotikk! (törölt) 2010.06.15. 01:39:43

@nothing.at.all:
neviccejé! elaaszika zeberseged!
ezcsa ka fesziine a doogoknakam. bárdosandrás elhitetei még a napsutest is hólnapra. Hat figyelsz te mennyire veszejes ez az alak?!
legutobb asszitették el, hógy mi vaalasztottunk magunknak alakokat!

eml 2010.06.15. 01:42:04

@neurotikk!: Ha fárasztó dolog írni, akkor kérj meg valakit, hogy nyomkodja a gombokat helyetted.

MikeMyers 2010.06.15. 02:28:29

Nekem úgy tűnik véleménye mindenkinek van, viszont csak a nemdohányzóké érvényesül egyre inkább.

Egy 1 órás vonatutat talán ki lehet még bírni, de hogy egy 9 órás nemzetközin sincs egy dohányzó kocsi, az kemény.

A repülőgépen ok, hogy ne lehessen dohányozni. Az a viccess, hogy mikor még lehetett, még nem dohányoztam, de utólag nem is értem akkor hogy lehetett.

Viszont az hogy az ember leszáll egy 3 órás repülőútról, hogy felszéljon egy 12 órásra, egy nagy nemzetközi reptér egész területén nem lehet dohányozni, még dohánzyóhely sincs az órási szemétség.

Néhány nagy reptéren van dohányzófülke, egy napi több 10ezer embert áteresztő reptéren kb 2x5nm, amiben egyszerre 10-20 ember dohánzik, mint a hering. A gázkamra ahhoz képest irgalmas.

Szóval védjük anemdohányzókat, de ha valahonnan ki akarjuk tiltani a dohánzást, akkor igenis is legyen megoldva a megfelelő donányzóhely, vonaton is reptéren is.

Reggie 2010.06.15. 02:33:49

@MikeMyers: En is dohanyzom, megis siman erolkodes nelkul kibirom 3-4 napot nekule. Ennyire fuggonek lenni, mint ti vagytok, nagyon gaz.

borkostolo2 2010.06.15. 05:41:36

Irigylem a problémáitokat. Szőrnyűűűűűűűűűűűűűű!

Egy nem dohányzó.

neurotikk! (törölt) 2010.06.15. 06:17:34

@eml: Ha fárasztó dolog olvasni, akkor kérj meg valakit, hogy nézze a betűket helyetted.

kovácspéterke 2010.06.15. 07:36:17

És mondtad a kallernak, hogy apukám nem kellene, vagy csak itt magyarázol?

Benzoylmethylecgonine 2010.06.15. 07:49:51

Csak azt nem értem, hogy aki nem bír ki 1-2 órát dohányzás nélkül, az hogy és mit dolgozik? Komolyan érdekelne. Sok munkahelyet ismerek belülről, de egyik helyen sem tolerálják a dohányzóban csüngő embereket. Vagy ott ki lehet bírni, mert muszáj? Hát kérem, itt is muszáj.

Külön kedvencem a Keletiben a vonat indulásakor csikket elhajító, majd Kőbánya és Rákos között újra rágyújtó egyed. Persze a reggeli vonatokon peronon a tömegben füstölgő roppantfüggő 14-15 éveseket meg sem kell említeni.

A bejegyzéshez: azon a vonalon, ahol én járok, még kalauzt nem láttam rágyújtani a vonaton (a peronon sem). De a dohányosokat tolerálják, előfordult, hogy megemlítette a dohányzó ipsének, hogy nem kéne, utána témát váltottak, és kedélyesen cseverésztek egyet.

Nefernefernefer 2010.06.15. 09:24:41

Megértem, hogy a dohányosok ragaszkodnak a dohányzáshoz való jogukhoz. Megértem, hogy egy szint után gondot okoz kibírni órákat dohányzás nélkül. Megértem, hogy rosszalják, ha nem kapják meg a kultúrált dohányzás lehetőségét.
Elvárom viszont, hogy ők is értsenek meg engem. Zavar a dohányfüst. Egészségkárosító és büdös. Zavar, ha liftbe, étterembe, WC-be, zárt helyre belépve ezzel találom szembe magam, ha ruhám, bőröm átveszi a szagát. Zavar, hogy rám van kényszerítve, és ha szólni, kérni merészelek, sokszor értetlenkedést, de néha ingerült visszavágást kapok.
Kedves Dohányosok! Miért gondoljátok (tisztelet a kivételnek), hogy én vagyok antiszociális, ha nem szeretnék kis hobbitok melléktermékétől szenvedni? Kérlek, tekintsétek a dohányzást belügyeteknek, és csakis akkor és ott dohányozzatok, ha másokat nem zavartok vele. Ha pedig valaki szépen rátok szól és figyelmeztet arra, hogy dohányzásotokkal zavartok másokat, ne a plafonról szóljatok vissza azonnal, és ne sértődjetek vérig, hanem keressetek egy kijelölt helyet vagy pedig oltsátok el a cigit.

Adani 2010.06.15. 10:30:57

@Nefernefernefer:

Igazad van én is ígyszoktam. Ha másokat zavar nme gyújtok rá. Ha szól és nem a dohányzó részlegen van akkor arrébbmegyek. De dohányzó kocsiban ne az legyen már a bunkó paraszt, aki rágyújt, kijelölt bagózóhelyen se mondják nekem ,h ne cigizzek mert zavarja. Ott szabad ezért cigizek ott ,akit zavar ne menjen oda. A dohányzó kocsiban is rá lehet gyújtani, akit zavar ne üljön oda.

Pretoryan 2010.06.15. 10:40:43

@MikeMyers:
Érthető! Akkor a heroin függők minimum napi 1 adagnyit kapjanak mindenképpen, mert ha nem tudják magukat belőni szarul érzik magukat. Ha ezt vonaton kell megtenniük ám legyen. Elő a kanalat meg a tűt had szóljon, végül is a jogaik védelmében nem lehet őket zavarni. Igaz büdös lesz tőlük egy kicsit és az emberek olyan 50%-t a tű látványa is kikészíti, de nyilván ez senkit nem zavar!

Adózik vagy nem a termék, a ciginek már 30 - 40 éve mennie kellett volna a közéletből, akkor amikor az a remek botrány sorozat volt a dohánygyárakkal (tudjátok mikor szándékosan eltitkolták a dohány egészségre káros hatásait). Na az kellett volna hogy a vízválasztó legyen, és maximum orvosi célra mint a kendert, mert néhány esetben tényleg van lehetősége a gyógyításra.

Tény, a dohányos eldöntheti hogy rágyújt vagy nem. A nem dohányzó nem döntheti el hogy beszívja a füstöt vagy nem, mert az a légáramlattól függ. Innentől kezdve a nem dohányzónak van több joga, és igenis ha dohányzol bírd ki azt az 1-9 órát amíg nem gyújthatsz rá. Ha nem bírod ki akkor gondolkozz el a függésed mértékéről.

amúgy:

homar.blog.hu/2010/06/11/nem_letezo_vasuti_kocsiba_arult_jegyeket_a_mav#more2073550

A Gyula 2010.06.15. 10:52:34

A kedves nemdohányzókat zavarja a dohányfüst?

Ezek nem zavarják?:

zoldhullam.blog.fn.hu/files/wwf/SzeneromuBlog.jpg

zoldhullam.blog.fn.hu/files/wwf/erUAmUUAndrewKerrWWfCanon350_280.jpg

www.gordiusz.hu/fotok/kiskepek/kemeny3.jpg

Vagy ezek?:

www.origo.hu/i/0901/20090111szmogriad.jpg

www.mixonline.hu/System/Articles/Images/8390a1ea-5fd1-4d43-a435-4c7c6ac9d248.jpg

Ha majd ezeket felszámolják lehet arról beszélni a dohányzás káros-e az egészségre vagy sem, addig mi értelme?

siófoki35 2010.06.15. 10:55:03

Csináljuk azt mint a szerbek a sínbuszukkal (ahol egy légtérben van a vezér az utasokkal): ha a vezér (vagy esetünkben a kalauz) rágyújt, a kocsi dohányzó. Ha nem gyújt rá, akkor nemdohányzó.

Ashi Valkoinen 2010.06.15. 11:25:44

Index-címlap volt, vagy mi?

Nem tudom elhinni, miért olyan nehéz felfogni, hogy a nemdohányzó kocsiban nem gyújt rá az ember. Sem a peronon, sem a folyosón, sem máshol. Egyeseknek miért ilyen nehéz ezt felfogni?

eml 2010.06.15. 11:35:15

@Ashi Valkoinen:
"Nem tudom elhinni, miért olyan nehéz felfogni, hogy a nemdohányzó kocsiban nem gyújt rá az ember. Sem a peronon, sem a folyosón, sem máshol. Egyeseknek miért ilyen nehéz ezt felfogni?"

Azt nem értik a dohányosok, hogy amíg lehet venni az országban cigarettát, nincs betiltva a dohányzás, az állam pénzt szed be az eladott cigaretta árából. Addig miért nem lehet legalább 1 dohányzó kocsit rakni a vonatra, és megszűnne a probléma.
A dohányos ott füstölhet.
A nemdohányos meg nem panaszkodhat, mert nem dohányoznak a közelében.

eml 2010.06.15. 11:36:36

@A Gyula:
Sorrendben az első két kép speciel hűtőtornyokat ábrázol, ami felszáll, az pedig vízpára, másnéven gőz. Ártalmatlan.

Nefernefernefer 2010.06.15. 11:37:21

@A Gyula: Tévedsz, Gyula. Zavar a környezetszennyezés. A magam szerény módján küzdök is ellene. Szelektíven gyűjtöm a szemetet, ha tehetem, nem ülök autóba, soha nem szemetelek, igyekszem "zöld" termékeket venni, szolgáltatást igénybe venni. Nyilván lehetne jobban és többet is. De ha mindenki legalább ennyit megtenne, és nem másra várna vagy mutogatna, már sokkal előrébb lennénk.

Adani 2010.06.15. 12:36:12

@siófoki35:

Az se rossz ott működik.

A legegyszerűbb megoldás ha van kijelölt bagózó hely a vonaton, lehet ez egy fülke is, vagy akár csak egy elválasztott rész. Ott szabad máshol nem, pont. Aki nem ott bagózik büntessék meg jó keményen és kész.

Pretoryan 2010.06.15. 14:27:40

@A Gyula:

De zavar, és próbálok úgy élni hgoy rám ne kelljen pazarolni a sok büdös füstöt. A dohányzás káros az egészségre, DE választhatsz hogy dohányzol vagy sem. A nem megújuló energiahasználatnál viszont elég kevés választásod van, vagy meg tudod fizetni vagy nem, ez utóbbi még a jellemzőbb sajnos.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.15. 16:45:47

@A Gyula:
Kedves Gyula!

Az első 3 képeden sikerült olyan fotót betenned, amelyen hűtőtornyok láthatóak, melyek működési elvükből eredően szép kövér gomolygó VÍZGŐZ-PÁRA pamacsokat bocsátanak ki, ez látható a fotón.
A vízgőz még nem igazán ült meg senkit, a dohányfüstöd viszont igen.

Az pedig elég szomorú, hogy csak addig jutunk el a probléma kezelésében, hogy majd amikor az xyz-t is megszűntetik majd akkor nem dohányzol. Szánalmas.

Ezekszerint teljesen normálisnak gondolod, hogy a kolégád nemdohányzó kocsiban utasok között rágyújtott igaz?
Csalódtam benned, nagyot...

A Gyula 2010.06.15. 18:15:25

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

"Ezekszerint teljesen normálisnak gondolod, hogy a kolégád nemdohányzó kocsiban utasok között rágyújtott igaz?"

Mivel sehol sem írtam olyat, hogy egyetértenék a kolléga viselkedésével. Jól tudod korábbi hasonló postoknál is elítéltem már ilyen cselekedetekért az olyan embereket, akik nem a kijelölt helyen dohányoznak. Ezek alapján nem értem miért okoztam csalódást.

Az viszont elfogadhatatlan, hogy a dohányosok számára nem alakítanak ki dohányzóhelyeket. Én is dohányzom, de ha olyan helyen tartózkodok ahol nem lehet, akkor nem gyújtok rá. Ennyi. Tahók mindig voltak, vannak és lesznek is.

A Gyula 2010.06.15. 18:17:16

A hibás ábrázolású képlinkekért elnézést kérek.

Ashi Valkoinen 2010.06.15. 19:21:30

@eml: ÉRdekes módon Nyugat-Európában szinte mindenhol tilos a dohányzás. Dohányzók számára fenntartott kocsi? Ugyanmár. Még Romániában is tilos a vonatokon cigizni...

De akkor hadd kérdezzek én: egy olyan korszerű szerelvényen, mint a RailJet, FLIRT vagy Talent, hogyan alakítanál ki dohányzó részleget? Hogyan akadályoznád meg, hogy a füstjelző minden egyes rágyújtáskor beinduljon?

Miért nem lehet kibírni egy 2-4 órás utat dohányzás nélkül?
Miért nem harcoltok azért, hogy lehessen cigizni a repülőkön is, mert jogotok van hozzá?

Egyébként, ha egy IC-n van is dohányzó kocsi, a legnagyobb pofátlanság a dohányosok részéről, hogy a nemdohányzóba kérnek jegyet, aztán átmennek cigizni, aztán vissza. A dohányzóban meg esetleg olyanok ülnek, akik nem is cigiznek, mert csak oda kaptak jegyet...

De mondom, kicsit fejlettebb országokban már tiltólistán van mindenhol a bagzás.

Celtic 2010.06.15. 21:48:29

@Ashi Valkoinen: IC: hat ilyen nincs. Amelyikkel en neha utazok, ott ugyan esetleg dohanyzokent van jelezve a vonat, de a helyjegy nem szol dohanyzo kocsiba. Kb. ot vonatot vegignezhetek, mire az egyiken lesz dohanyzofulke. De ket ora az sok, inkabb nem utazok vonattal.

Az a baj, hoyg ezt is csak hasrautesre vezette be a MAV, meg se kerdezett senkit: matol 100 km alatt kozlekedo szerelvenyen es IC-n nicns dohanyzas, punktum. Ebbol lettek a WC-n dohanyzo utasok, oda nem fog betorni a kaluz. Bunkosag, dehat ez van.

martinasz 2010.06.15. 22:37:18

@Ashi Valkoinen: Kedves BLOGGER! Kommentjei megerősítenek abban a hitemben,hogy a T. GEORGEIJ után nekem semmi keresnivalom nincs itt!...de még ma este is benéztem ide...ezért elnézést kérem !természétesen nem kívánok a gusztustalanul elfogult dohányzás ellenes vitatkozni!Azonban biztosíthatom T.MAGÁT és a többi DOHÁNYOS GYÜLÖLÖT ,hogy ezután is pontosan űgy fogok dohányozni a vonaton mint eddig!

Ashi Valkoinen 2010.06.15. 22:41:42

@martinasz: Személyeskedés helyett kérlek válaszolj "eml"-nek címzett kérdéseimre.

Nem vagyok elfogult, ha tilos, akkor tilos. Ha nem tilos, akkor nem tilos. Nem értem, mi ebben az elfogulatlanság.

Gyuri pedig pont az olyan kommentek (sok ilyen komment) miatt hagyta abba a blogot, mint amit Te most nekem írtál. Szóval - jobban meggondolva - valóban igazad van, keresnivalód itt pedig nincs.

Ashi Valkoinen 2010.06.15. 22:46:53

@Celtic: Megnéztem a győri, szegedi, debreceni IC-ket, minden belföldi járaton van lehetőség a dohányzásra a kijelölt kocsiban.

Az EN, EC, RJ, nemzetközi gyors vonatokon pedig nem lehet, pont a szomszédos országok dohányzási tilalma miatt. 100km-nél rövidebb utat bejáró vonaton pedig eddig sem volt kötelező dohányzó szakaszt biztosítani.

martinasz 2010.06.15. 22:52:29

@martinasz: Akinek meg nem tetszik az fakultatíve válassza T.VOLÁN BUSZT,vayg MALÉVET!...Én speciel azért gyülölöm a VOLÁNBUSZT mert nem tudok felállni,nem tudok Wc-re menni nem tudom a csomagjaimat magammal vinni....és addig amig a vasút egy 4-5-6 kocsis szerelvényen nem képes biztostani egy dohányzó kocsit addig igenis ki fogok menni a peronra rágyújtani,hogy nyugalma legyen a sok EGYETEMISTÁNAK!....a teljesárú menetjegyet természesen kifizetem !

martinasz 2010.06.15. 22:57:01

@Ashi Valkoinen: Nagyon Jó! Bp KELETI-ASZÓD .-BALASSAGYARMAT 110 km!mért nincs dohányzó...és igenis ki fogok menni a peronra rágyújtani

Ashi Valkoinen 2010.06.15. 23:04:49

@martinasz: Vonatonként 100km (vonatszámonként, ha így tetszik), nem utazásonként... mivel aszódi átszállás van, ezért az utazásod kettő, 100km-nél rövidebb utazásból tevődik össze. Az egri gyors szokott FLIRT lenni, ezen nem tudsz dohányozni, a személy, amire átszállhatsz, pedig 100km-nél rövidebb távon közlekedik.

vanek ur 2010.06.15. 23:17:31

Először is: nem dohányzom, és gyűlölöm a cigifüst szagát. Kizárólag bizonyos társaságban viselem el, amikor együtt elmegyünk kocsmázni. De ott lehet is cigizni, tehát nem szólok érte.

Ma a dohányosoknak Magyarországon arany életük van egyik-másik nyugati és keleti országhoz képest. Ennek ellenére alapvető jogaikban érzik magukat megsértve, ha néhány nyilvános helyen - ahol tényleg zavarhatnak a füsttel másokat - betiltják a dohányzást. (A csikkek szanaszét dobálását most nem is említem. Szingapúrban az ilyenért 1 hétre börtönbe csukják a delikvenst... Na AZ a rendőrállam.)

Egyébként van megoldás, amivel a dohányos hozzájut a nikotinadagjához, a társasága pedig nyugodtan meglehet vele egy légtérben. Ez itt nem a reklám helye, de egyik dohányos ismerősöm büszkén mutogatta az elektromos cigijét. Kis kapszulában levő folyadékot párologtat el, gyakorlatilag szagtalan, csak vízpára jön ki belőle. (És állítólag a repülőn is engedik.)

A dohányosok részéről is egy kicsit több megértést: szenvedélyük nem mindenkinél arat osztatlan sikert.

martinasz 2010.06.15. 23:24:43

@Ashi Valkoinen: Akkor nézd meg légyszi a Bp Keleti-Aszód-Balassagyarmat gyorsot közvetlen vonat indul Bp Keletiből 9.48...de nem is ez a lébnyeg nézd meg Bp Keleti-EGER gyorsot amig normális vonat volt szerettem.miota ez a mocsok desiro,vagy flört nem tudom hogy hívjam van kerülöm....tényéeg el akartok üldözni minden kuncsaftot?

Ashi Valkoinen 2010.06.15. 23:30:08

Tatabánya
5. vágány:
ashi.web.elte.hu/DSC02071.JPG
4. vágány:
ashi.web.elte.hu/DSC02072.JPG

Ezek a fényképet a felüljáróról levezető lépcsőnél készültek, körülbelül 3 méterre egy szemetestől.

martinasz 2010.06.15. 23:31:27

az az igazság gyerekek hogy hosszú évek fáradságos munkájaval a VOLÁBUSZOS GECI LOBBINAK sikerül mindenkit elüldözni a vonatról!

Ashi Valkoinen 2010.06.15. 23:34:18

@martinasz: A közvetlen vonat csak 80km-et tesz meg, nem 110-et, remélem, csak figyelmetlenség volt és nem szándékos csúsztatás.

Egyébként pedig elég nehéz veled úgy beszélni bármiről is, hogy te "csakazértis" dohányzol olyan vonaton is, ahol tilos. Tilos? Igen? Akkor?

martinasz 2010.06.15. 23:44:14

@Ashi Valkoinen: De szándékos volt! A távolság 110 km! az üzletpolitikai kedvezmény miatt a jegy valóban 80! ....És?....egyébként mért bántasz?....inmádok vonatozni....mért akartok elüldözni....tényleg miért? Szándékosan nem megyek busszal gyarmatra inkább a napi két közvetlen vonatot választom,vajon miért? Tényleg miéert akartok elüldözni?

Ashi Valkoinen 2010.06.15. 23:49:25

@martinasz: Nem akar elüldözni téged senki, de ha nem lehet, hát nem lehet dohányozni. Örülünk, ha szívesebben utazol vonattal, de attól még nem gyújthatsz rá rajta, csak ha van dohányzók részére fenntartott kocsi. Számotokra sajnálható módon egyre több helyről tiltják ki a dohányosokat, ez európai trend jelenleg. Nem a vasút, nem az állam, nem a nemdohányzó "gyűlölködők" hibája.

eml 2010.06.15. 23:55:20

@Ashi Valkoinen: Elbeszélünk egymás mellett.

Egyébként 20 év után január 1-el abbahagytam.

Két óránál többet nehezen bírtam ki anélkül, hogy rágyújtsak.
De amíg dohányoztam (és vonatoztam, mert 5 éve nem ültem vonaton), addig sose gyujtottam rá a nemdohányzó részen, elzarándokoltam a dohányzóba. Akkor még létezett olyan.

martinasz 2010.06.15. 23:56:19

A kis piros bz motorvonat 3 évvel ezelőttig négy kocsis volt az egyik dohányzó,mára már csak 3 kocsis....de velem nem fogtok ki..ni a keletiben a középsőbe szállunk T.JEGYVIZSGÁLÓ meg az utolsóba,ugyhogy Gödöllöig nyert ügyünk van....aztán Aszódon van 6 perc és mindenki leszáll rágyújtani....aztán Aszódon a T.JEGYVVIZSGÁLÓ Beül a a vezér mellé és gyarmatig baszik mindenre....nagyon szimpatikus!....szóval nem eszik a kását olyan forron mint itt egyesek!.....ha nem gyújthatnék ra akkor a vonatrol is leszoknék mint a buszról!

eml 2010.06.15. 23:57:07

@Ashi Valkoinen: Az lemaradt, hogy amióta úgy 4 hónapja kb visszajött a szaglásom, azóta tudom milyen zavaró (előtte is tuddtam), de most megtapasztalom, mert a feleségem szívja még, és időnként tök büdös, nem is a füst zavar, hanem a haja tök büdös utána.

eml 2010.06.16. 00:03:04

@Ashi Valkoinen:
A képek annyiból nem korrektek, hogy nem tudjuk:
- Milyen gyakran ürítik a szemetest?
- Milyen gyakran takarítják fel a fotózott részt?

- Mennyi idő alatt gyűlt fel ez a mennyiség?

Csak hogy értsük, mikor elkezdtem bevezetni otthon, hogy a 1200 nm-es udvaromon sehol nem lehet eldobni a cigit, onnantól kezdve a városban is csak csikkelnyomóban, illetve arra alkalmas szemetesbe dobtam. Volt olyan hogy 4 utcasarkon át cipeltem, és utána is csak a csatornába tudtam ejteni. És mindezt a belvárosban. Általában a szemetesek sza..sig voltak, nem lehetett már egy bolhaszőrt sem beléjük tenni.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.16. 00:08:44

@martinasz:
"A kis piros bz motorvonat 3 évvel ezelőttig négy kocsis volt az egyik dohányzó,mára már csak 3 kocsis...."

Aha.
Ezzel az a bibi, hogy Bz-ből nincsen dohányzó. Nem is volt.
Úgyhogy ezt most elrontottad...

martinasz 2010.06.16. 00:15:39

Egyszer és mindenkorra vegye mindenki tudomásul,hogy a buszt meg a repülöt el tudom fogadni,hiszen ott egy légtér van...de a vonatot pont ezért nem...az nem igaz,hogy egy 5-6-8 kocsis szerelvényre nem lehet akasztani plusz egy dohányzó kocsit ...ez csak akarat kérdése....persze ha a dohányosok nem kivánatos kuncsaftok akkor érthető....akkor tényleg el kell üldözni őket!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.16. 00:19:53

@martinasz:
Én nem hazudok, én tudom, hogy így van, kérdés te miért hazudsz? :-)

Van ilyen gépi bemondás is az állomásokon, hogy:

"Felhívjuk utasaink figyelmét, hogy a Bz motorvontok egészén, beleértve a peronokat is, tilos a dohányzás!"

martinasz 2010.06.16. 00:22:16

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Tényleg miért?....A Balassagyarmat-Aszód Bp Keleti közvetlen vonat négy kocsis volt az egyik dohányzó...mára három kocsis és nem dohányzó....ettól még mindenki dohányzik a peronon...és fog is! Tényleg miért hazudsz?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.16. 00:24:11

@martinasz:
Akkor lassan írom, hogy te is megértsd:

A Bz motorvonatok MIND nemdohányzóak, a kezdetektől fogva.

Tehát te nem láthattál a vonatban dohányzó bz vagond, se a 4 kocsis se az 5 kocsis se a 8 kocsis Bz szerelvényben, mert NEM LÉTEZETT és MOST SEM LÉTEZIK dohánzó Bz.
Elég lassan mondtam, hogy megértsd? :)

martinasz 2010.06.16. 00:34:36

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Én is lassan mondom! Jó? Fussál ennek neki mégegyszer! mert az Balassagyarmat -Aszód közötti bz-en a mai napig ott vannak a hamutarók az üllések karfájában! a Vonat oldalán már valóban nem dohányzó matrica van....de ettől még tehettek egy szívességat!

martinasz 2010.06.16. 00:41:31

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: öt meg nyolc kocsis BZ szerelvényt még valóban nem láttam!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.16. 00:44:17

@martinasz:
Rossz helyeken járkálsz.
Tapolcára 6-7 kocsis "Bz kígyó" is jár szezonon kívül.
Nemdohányzóként :-))

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.16. 00:45:33

@martinasz:
Tovűbbra is ugyanazt tudom elmondani, a Bz-k nemdohányzóak, azok is voltak...

Te is tehetsz egy szívességet ám :)
Tegnap már emgfogadtad hogy nem írsz ideje elkezdeni betartani...
Max Ashi bácsi segít betartani egy kis bannal...

Ashi Valkoinen 2010.06.16. 00:46:06

@eml: 4 éve ingázom, mindig ilyen állapotban voltak a vágányok. Egyébként, mivel a papír nedvesség hatására elég hamar szétfoszlik, az időjárás és a csikkeldobálás között beállt az egyensúly. Nem tudom, mennyi idő alatt "tűnik el" egy csikk, de az eredmény akkor is elszomorító. De ha kiállsz tetszőleges, legalább 50-100 fő/óra forgalmú állomásra, szabad szemmel is megfigyelheted, hogy 10 csikkből 9 a síneken landol (főleg felszállásnál, amikor csak bedobják a vonat alá).

A szemetest még nem láttam tele (csikket pedig alig benne).

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.16. 00:49:50

@Ashi Valkoinen:
Egyetértek!!

Sokszor a kuka mellett állva is pöckölik el, mert az menő...
Pedig szerintem bunkóm tahó dolog... :-(

Az ilyenek még akkor is pöckölnék ha a keze elé tennéd a csikktartót...

Dehát mit várunk olyanoktól, akik kijelentik, hogy nem érdekli, hogy nemdohányzó, ő akkor is dohányozni fog és kész?

martinasz 2010.06.16. 00:52:53

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Biztos így van,ezt nem tudhatom,én Gyarmat és Aszód között utazom Bz-n és remélem soha nem cserélik le ezekre a mocsok desirokra!....sőt tudod mit? Én még Gózmozdonnyal is utaztam....424-es volt és Galgamácsán,meg Nógrádkövesden mindig megálltunk vizet venni azán mire pestre értünk mehettünk az ügyeletre a szemészetre mert bele ment a korom ,meg a szikra szemembe....jó kis vasárnap esti program volt!

martinasz 2010.06.16. 00:56:50

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Ja hát ha ez a megoldás kedves !Akkor legyen az!....igazad van....valóban nem kötelező ide írnom....igazán nem akartalak titeket megszavarni!.....elnézést kérek!

eml 2010.06.16. 00:59:46

@Ashi Valkoinen:
Egyébként sajnos igazad van.

Ám ha lenne takarítás, egyszer egy nagy. Akkor utána minden embert aki elpöcköli, megkínálni egy csekkel, legalább egy tizessel. No appelláta, leverni rajta.

A csik egyébként képes még 3 hónap után is megmaradni. Ha sok vizet kap, akkor 1 hónap.
Ha nem kap vizet, akkor örökös ugyan nem lesz, de 12 hónapig megmarad.

Nem elég siránkozni az állapotok miatt, a kívánt állapotot elő kell idézni, majd tűzzel vassal fenntartani. Az emberek utána megtanulják, ha már otthon ennyit nem kaptak útravalónak.

2010.06.16. 01:36:34

@supracoger: ahogy olvasom, amit írsz, nem tom eldönteni, marháskodsz-e, vagy tényleg komolyan nyomod ezt a sok süketséget.

először is tisztázzunk egy dolgot! a bagózás egészségtelen. a kurva bagófüstödet (vagy az enyémet, mert én is bagózom) másnak beszívni is egészségkárosító, nem, hogy neked, meg nekem. namost, ha a nemdohányzók vannak annyival értelmesebbek nálad, meg nálam, hogy nem ölik meg magukat idő előtt, akkor, az isten bassza meg, nehogy már te, meg én akarjuk már ezt rájuk erőltetni, hogfy a büdös isten bassza meg! :)

de egyébként ott is tévedsz, hogy a repcsin kisebb a hely, mert, hogy éppen nagyobb, mint a vonaton, de biztos még nem utaztál repcsivel, úgyhogy ez nem olyan súlyos tévedés.

az viszont, hogy az éttermeket (ahová az ember az étel ízét és illatát élvezni jár - NORMÁLIS ESETBEN) tömören ledohányzóhelyezed, az, hát... tragikomikus. rád nézve.

ne menj emberek közé, mert nem neked való! intelligencs!

A Gyula 2010.06.16. 06:39:00

@Ashi Valkoinen: Június 19-től a szombathelyi IC-ken is megszűnik a dohányzó kocsi.

A Gyula 2010.06.16. 06:47:03

@Ashi Valkoinen:

"Nem vagyok elfogult, ha tilos, akkor tilos. Ha nem tilos, akkor nem tilos. Nem értem, mi ebben az elfogulatlanság."

Azért mert ti nemdohányzók folyamatosan azért küzdötök, hogy olyan helyen se lehessen rágyújtani, ahol eddig lehetett, "rákényszerítve" a dohányosokat, hogy ezentúl olyan helyen szívják a cigijüket, ahol nem szabadna (pl. WC). Erős dohányosok eddig is, most is, későbbiekben is megtalálják a módját.

"Gyuri pedig pont az olyan kommentek (sok ilyen komment) miatt hagyta abba a blogot, mint amit Te most nekem írtál. Szóval - jobban meggondolva - valóban igazad van, keresnivalód itt pedig nincs."

Jegyvizsgálóként a vonaton is, itt is sok helyről kapom/kapjuk az ívet, kollégáimmal együtt álljuk a sarat nap mint nap, arról nem tehetünk, ha nem bírjátok elviselni a kritikákat a mimóza lelketeknek köszönhetően. Ugye milyen nehéz elviselni, ha nemcsak dícsérnek?

A Gyula 2010.06.16. 06:54:16

@vanek ur:

"Először is: nem dohányzom, és gyűlölöm a cigifüst szagát. Kizárólag bizonyos társaságban viselem el, amikor együtt elmegyünk kocsmázni. De ott lehet is cigizni, tehát nem szólok érte."

Nem érzed az ellentmondást? Nem hasonlatos ehhez?: az a szemét dohányos megveszi a helyjegyét a nemdohányzó kocsiba és átjárkál dohányozni a dohányzó kocsiba és akkor a szegény nemdohányos utas már csak a dohányzóba kap helyet bla-bla szöveg...

"A dohányosok részéről is egy kicsit több megértést: szenvedélyük nem mindenkinél arat osztatlan sikert."

És mi lenne, ha a másik oldal is megértőbb lenne és biztosítanák a kultúrált dohányzás feltételeit. A csikk szétdobálása és a kultúrált helyek megteremtése között nem látok összefüggést. Tahó emberek mindig is voltak, vannak és lesznek is. Nemdohányzó emberek kezéből is esnek ki dolgok, pl. papírzsebkendő, mégse tiltják be nekik a papírzsebkendő használatát.

A Gyula 2010.06.16. 07:01:34

@Ashi Valkoinen:

"A közvetlen vonat csak 80km-et tesz meg, nem 110-et, remélem, csak figyelmetlenség volt és nem szándékos csúsztatás."

A 80 km a virtuális díjszámításhoz van. A vonat a valóságban 110 km-en keresztül közlekedik. A 100 km alatti teljes nemdohányzás a valóságos km-hez lett kitalálva. Annó a balassagyarmatin jól emlékszem volt is dohányzó Bzx mellékkocsi.

"Egyébként pedig elég nehéz veled úgy beszélni bármiről is"

Sokszor veled is, de nem gond ám, csak a fától nem látod az erdőt. :D

A Gyula 2010.06.16. 07:05:45

@Ashi Valkoinen:

"ez európai trend jelenleg. Nem a vasút, nem az állam, nem a nemdohányzó "gyűlölködők" hibája."

Mondatod ezen részét remélem te sem gondoltad komolyan, hogy valaki elhinné.

A Gyula 2010.06.16. 07:07:03

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Nem rontotta el, volt dohányzó kocsi a balassagyarmatiban.

vanek ur 2010.06.16. 08:31:11

@A Gyula: Nincs ellentmondás. Az az én döntésem, ha minden utálatom ellenére vállalom a cigifüstöt. (Elvégre nem muszáj a haverokkal elmennem kocsmázni. Ha mégis velük tartok, az az én döntésem. Más kérdés, hogy azt a pulóvert este mosásba kell tennem, ha másnap is fel akarom venni.) Ja, és abban a kocsmában nincs elkülönítve a dohányos-nem dohányos hely.

vanek ur 2010.06.16. 08:40:05

@A Gyula: "És mi lenne, ha a másik oldal is megértőbb lenne és biztosítanák a kultúrált dohányzás feltételeit."

Valóban. De ebbe az is tartozzon bele, hogy a füst és a szagok is ott maradnak. De ez sajnos nem igazán megoldható. Egy dohányzószobában eltöltött 15 perc után 1 órán át érzem a ruhámon a füstszagot. (És persze azt is meg tudom mondani, ha valaki nemrég lépett ki onnan.)

Celtic 2010.06.16. 09:07:37

@Ashi Valkoinen: Pecsi IC. Arra jarok. ELVILEG van rajta dohanyzo kocsi. Gyakorlatilag ha oda akarok helyet foglalni, kb 5:1 az eselye, hogy sikerul. Tapasztalati keplet :) Ugyanis helyfoglalaskor kozli, hogy megsincs dohanyzo kocsi.

Celtic 2010.06.16. 09:08:58

@Ashi Valkoinen: 100 km-es hatart meg saccra tiz eve vezettek be. Ezek persze szemylvonatok, amik a Pecs-Budapest vonalon 3-4 orat is kozlekednek...

Celtic 2010.06.16. 09:12:27

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Hulyeseg. Letezett. Motorkocsiban nem, de normal kocsiban igen. Az is kb. tiz eve szunt meg felenk, mikor olcsan "csodalalatosan " atlakitottak a BZ-kocsikat (parnazott ulesek, de ritka kenyelmetlen)

VJV Man 2010.06.16. 10:38:50

@martinasz: Nem a dohányzó az első számú közellenség, hanem a szabálysértők. Pl.: Aki tilosban dohányzik.

DePassant 2010.06.16. 11:19:21

Arról itt senki nem szólt, hogy mennyire szarul vannak jelölve a kocsik/kupék bizonyos esetekben. Én a Bp-Debrecen közötti gyorsokon utaztam sokat az elmúlt időben, hát kéremszépen ott totál fejetlenség van. Kívül a vonaton nemdohányzó piktogramm, benn a kupé felett már dohányzó, máskor vonaton kívül doh., belül már nyakig tiltótáblával, vannak kupék amik nemdohányzónak vannak jelölve és vannak hamutálak, vannak amik dohányzónak és nincsenek hamutálak... És ennek kb az összes kombinációjával találkoztam, arról nem is beszélve, hogy dohányzó kupéban 3gyerekes család(nemdohányzók), most akkor tényleg ott gyújtsak rá, hogy "márpedig nekem itt szabad"???
Arról nem is beszélve, hogy 40 fok összes ablak/kupéajtó nyitva, akkor most ne gyújtsak rá a dohányzó kupéban nehogy átsomfordáljon a füst a szegény nemdohányzókhoz??
Jah és a legjobb, bicikliszállító kocsi, rajta mindenhol a pirossal áthúzott cigi, és a jv oda irányította át a peronon dohányzó utast, hogy "itt szabad"... no comment

Adani 2010.06.16. 19:06:38

Korábban vitatéma volt a dohányzó-nemdohányzó Bz. Elvileg nem az, gyakorlatilag a pótkocsi hátsó panorámaablakánál szoktak bagózni a bagósok és valóban ott zavarják legkevésbé a nemdohányzókat. A panorámaablaknál általában vasútbarátok ülnek és bámulják a vágányt.

punkers22 2010.06.18. 10:14:47

Köszönöm a kedves hozzászólásokat, ti aztán nagyon okos bátor emberek vagytok!
Én vagyok az a bizonyos kaller és nem dohányoztam az utasok között.
A "kedves" utas láthatott dohányzók között,de mivel korábban sérelem érte valamilyen módon a vasút részéről, ezért így akar bosszút állni!
Ennyit erről....Amúgy szánalmasak a hozzászólások!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.18. 17:56:54

@punkers22:
Aha.
Tehát ezek szerint Te dohányzó kocsiban dohányoztál szabályosan?

Mert a kedvesutas azt állítja, hogy nemdohányzó kocsiban történt mindez.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.18. 19:01:16

@punkers22:
Értem.
És az említett vonaton egyedül teljesítettél szolgálatot?
Vagy az egész történet kamu lenne?

punkers22 2010.06.18. 19:58:05

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Bpest-Szolnok önköltség, Szolnok-Debrecen törzsszakasz,ketten voltunk.

A Gyula 2010.06.18. 21:52:13

A megintallunkvazze blog most ásta el nálam magát véglegesen. Ennyi lehet a valóságalapja a többi postnak is.

@punkers22: "Amúgy szánalmasak a hozzászólások!"
Mindenkié?

A Gyula 2010.06.18. 21:58:33

@punkers22: Köszönöm ezt a választ vártam és részemről ez az utolsó hozzászólásom.

chachi 2010.06.19. 19:55:39

@A Gyula:
Üde színfolt voltál a blogon a 'következetes' kommentjeiddel.Számomra a pótdíjazás szigorítása a szar anyagi helyzetedre való hivatkozással,és a 2.osztályú arcképesekkel 1.osztályon történő utazás megengedése volt a legelkeserítőbb.Meg még a dohányzás kérdésköréről alkotott véleményed,és az egész öntömjénezés.
Büszke lehet rád a START.

charlie 2010.06.21. 20:46:02

@A Gyula: Te, az első három képeden semmi környezetszennyező nincs... az simán vízgőz, ami a Heller féle hűtőtoronyból áramlik kifelé.

charlie 2010.06.21. 20:50:45

@eml: egy db csikknek nem kéne ott lennie... csak hát ugye egyszerűbb elpöckölni mint elfáradni a legközelebbi kukáig... legyen az akár egy méterre...

eml 2010.06.21. 21:05:29

@charlie:
Mondtam, hogy kéne?
süti beállítások módosítása