MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Dohányzás az utasok között

2010. június 14. - Ashi Valkoinen
Olvasónknak nem válaszoltak, így hát hozzánk is eljutott végül a levél.

Tisztelt Címzett!
Tegnap (2010. 06. 01.) Vonattal érkeztem Budapestről Szolnokra, 21:45-re ért be a szerelvény. Szolnok állomáshoz  közeledve egy középkorú szemüveges, átlagosnál vékonyabb testalkatú, borostás kalauz RÁGYÚJTOTT a nemdohányzó kocsiban az utasok közt!! (leszálláskor ellenőriztem, hogy a kocsinak az a része is nemdohányzó volt) Ilyenkor én is kizárhatom őt az utazásból, vagy ez csak fordítva működik? Felháborító a viselkedése, nem csak azért, mert nem bírom a dohányfüstöt, hanem azért is, mert neki kellene példát mutatnia az utasoknak. Továbbá én nem azért szállok direkt nemdohányzó kocsiba, hogy ott a kalauz füstjét kelljen szagolgatnom. Amennyiben úgy tapasztalom, hogy Önök nem tanúsítanak nagy érdeklődést a levelem iránt/nem adnak érdemi választ a levelemre, akkor a levelet - azzal a ténnyel együtt, hogy Önök nem reagáltak - elküldöm a http://megintallunkvazze.blog.hu -ra. 

Várom érdemi reakciójukat az esetre.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr482080537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.14. 23:17:17

@martinasz:
Szerintem szépen fogalmaztam...
Vagy te is egyike vagy azoknak, akik nem érzik jól magukat ha nincs igazuk?
Ne haragudj, de nem lett volna nagy baj, ha folytatod a nemszólokhozzá fogadalmad, ha csak ennyit tudsz hozzátenni... :-)

martinasz 2010.06.14. 23:20:57

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Nem haragszom,tejesítem kívánságodat....jó éjt mindenkinek!

neurotikk! (törölt) 2010.06.14. 23:25:54

@martinasz:
Essen ki az adod!! Ugy legyen!! Legyszives! Azonnal! Kerlek! Nincs szukseg ra. Megleszunk nelkule, nagyon is. Ne aldozd fel magad az adonkert, konyorgom!
Es onnantol csak a kiskolykoket kell elviselni. Akik legalabb a jovo nemzedeke. Inkabb veluk vallalj kozosseget mint zavaro tenyezo, inkabb hangoskodj es rohangalj mint ok. Inkabb mint fustolj. : )
(gondolom az mp3 hallgatokkal es egyeb taho zavarokkal csak veletlenul vallaltal kozosseget...)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.14. 23:33:44

aki utcan, megalloban vasuti fulkeben stb ragyujt az menetbol paraszt
" a parasztot tessek helyen kezelni, nem belekotni"
uriember nem dohanyzik a kozteruleten
vendegloben ha olyan
urino egyaltalan

Killyourself 2010.06.14. 23:38:53

@martinasz: sehány...a jövedéki adó bevétele elenyésző a többihez képest.

végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2010.06.14. 23:42:09

Picsogó életképtelen szerencsétlen köcsög vagy picsa fogd be az orrod ha nem tetszik valami!!! Bele ne dögöljél már abba ha valaki rágyújt!! FASISZTA!!!!!!!!

neurotikk! (törölt) 2010.06.14. 23:46:33

@martinasz:
"mára viszont a pökhendi, mindenkinél mindent jobban tudó, kioktató,lekezelő,sértegető stílusu néhány kommentező miatt inkább csak olvasgatok..

[...]

...akinek meg nem tetszik az tehet egy szívességet!"

Tudathasadas?

végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2010.06.14. 23:58:57

@martinasz: Teljesen igazad van martinásZ!! A médiák tejét szopó sok idiótával elhiteti a bárdosandrás meg a mátékriszta hogy a világon a legonoszabb emberek a dohányosok meg akik a rokkant helyen parkolnak!! Szerencsétlen ostoba népség beszoptok mindent amit a médiák elétek rak!! Holnap azt mondják az a köz ellenségg aki mitudomén nem hordd nyak kendőt és akkor majd arra fogtok fúlyni!! IDIÓTÁK NINCS SAJÁT VÉLEMÉNYETEK GONDOLATOTOK NEM IS ÉLTEK!!!!!!!!!

GoreX · http://gorexweb.hu 2010.06.15. 00:05:08

Lefotózni és panaszlevél a mávnak....

GoreX · http://gorexweb.hu 2010.06.15. 00:08:13

Amúgy hosszú utakon pl: BP-Nyíregyháza, az ajtó előtti elkerített részben sokan dohányoznak, nemdohányzó kocsiban is, úgy nem zavar senkit.

Meg lehet érteni... 4 órán keresztül nem tudnak rágyújtani...
(ráadásul azokon a vonatokon nincs is
dohányzó kocsi, inkább az a baj, hogy sok vonaton nincs dohányzó...)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.15. 00:29:50

@GoreX:
4 oran keresztul nem tudnak ragyujtani\aztaqrwa

xanax · http://bennyhillifier.com/?id=CVTFxYMhwiA 2010.06.15. 00:38:17

Úristen, micsoda hír... Bárcsak ez lenne a legnagyobb gond Magyarországon...

nothing.at.all (törölt) 2010.06.15. 00:40:30

@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll:
:D
ja ja. bárdos andrás kimosta az agyunkat, mert nem szeretünk bagószagúak lenni, és szívni a füstöt.
a te agyadat meg a cigi, meg a dohányreklámok. büszke vagy rá?

neurotikk! (törölt) 2010.06.15. 01:39:43

@nothing.at.all:
neviccejé! elaaszika zeberseged!
ezcsa ka fesziine a doogoknakam. bárdosandrás elhitetei még a napsutest is hólnapra. Hat figyelsz te mennyire veszejes ez az alak?!
legutobb asszitették el, hógy mi vaalasztottunk magunknak alakokat!

eml 2010.06.15. 01:42:04

@neurotikk!: Ha fárasztó dolog írni, akkor kérj meg valakit, hogy nyomkodja a gombokat helyetted.

MikeMyers 2010.06.15. 02:28:29

Nekem úgy tűnik véleménye mindenkinek van, viszont csak a nemdohányzóké érvényesül egyre inkább.

Egy 1 órás vonatutat talán ki lehet még bírni, de hogy egy 9 órás nemzetközin sincs egy dohányzó kocsi, az kemény.

A repülőgépen ok, hogy ne lehessen dohányozni. Az a viccess, hogy mikor még lehetett, még nem dohányoztam, de utólag nem is értem akkor hogy lehetett.

Viszont az hogy az ember leszáll egy 3 órás repülőútról, hogy felszéljon egy 12 órásra, egy nagy nemzetközi reptér egész területén nem lehet dohányozni, még dohánzyóhely sincs az órási szemétség.

Néhány nagy reptéren van dohányzófülke, egy napi több 10ezer embert áteresztő reptéren kb 2x5nm, amiben egyszerre 10-20 ember dohánzik, mint a hering. A gázkamra ahhoz képest irgalmas.

Szóval védjük anemdohányzókat, de ha valahonnan ki akarjuk tiltani a dohánzást, akkor igenis is legyen megoldva a megfelelő donányzóhely, vonaton is reptéren is.

Reggie 2010.06.15. 02:33:49

@MikeMyers: En is dohanyzom, megis siman erolkodes nelkul kibirom 3-4 napot nekule. Ennyire fuggonek lenni, mint ti vagytok, nagyon gaz.

borkostolo2 2010.06.15. 05:41:36

Irigylem a problémáitokat. Szőrnyűűűűűűűűűűűűűű!

Egy nem dohányzó.

neurotikk! (törölt) 2010.06.15. 06:17:34

@eml: Ha fárasztó dolog olvasni, akkor kérj meg valakit, hogy nézze a betűket helyetted.

kovácspéterke 2010.06.15. 07:36:17

És mondtad a kallernak, hogy apukám nem kellene, vagy csak itt magyarázol?

Benzoylmethylecgonine 2010.06.15. 07:49:51

Csak azt nem értem, hogy aki nem bír ki 1-2 órát dohányzás nélkül, az hogy és mit dolgozik? Komolyan érdekelne. Sok munkahelyet ismerek belülről, de egyik helyen sem tolerálják a dohányzóban csüngő embereket. Vagy ott ki lehet bírni, mert muszáj? Hát kérem, itt is muszáj.

Külön kedvencem a Keletiben a vonat indulásakor csikket elhajító, majd Kőbánya és Rákos között újra rágyújtó egyed. Persze a reggeli vonatokon peronon a tömegben füstölgő roppantfüggő 14-15 éveseket meg sem kell említeni.

A bejegyzéshez: azon a vonalon, ahol én járok, még kalauzt nem láttam rágyújtani a vonaton (a peronon sem). De a dohányosokat tolerálják, előfordult, hogy megemlítette a dohányzó ipsének, hogy nem kéne, utána témát váltottak, és kedélyesen cseverésztek egyet.

Nefernefernefer 2010.06.15. 09:24:41

Megértem, hogy a dohányosok ragaszkodnak a dohányzáshoz való jogukhoz. Megértem, hogy egy szint után gondot okoz kibírni órákat dohányzás nélkül. Megértem, hogy rosszalják, ha nem kapják meg a kultúrált dohányzás lehetőségét.
Elvárom viszont, hogy ők is értsenek meg engem. Zavar a dohányfüst. Egészségkárosító és büdös. Zavar, ha liftbe, étterembe, WC-be, zárt helyre belépve ezzel találom szembe magam, ha ruhám, bőröm átveszi a szagát. Zavar, hogy rám van kényszerítve, és ha szólni, kérni merészelek, sokszor értetlenkedést, de néha ingerült visszavágást kapok.
Kedves Dohányosok! Miért gondoljátok (tisztelet a kivételnek), hogy én vagyok antiszociális, ha nem szeretnék kis hobbitok melléktermékétől szenvedni? Kérlek, tekintsétek a dohányzást belügyeteknek, és csakis akkor és ott dohányozzatok, ha másokat nem zavartok vele. Ha pedig valaki szépen rátok szól és figyelmeztet arra, hogy dohányzásotokkal zavartok másokat, ne a plafonról szóljatok vissza azonnal, és ne sértődjetek vérig, hanem keressetek egy kijelölt helyet vagy pedig oltsátok el a cigit.

Adani 2010.06.15. 10:30:57

@Nefernefernefer:

Igazad van én is ígyszoktam. Ha másokat zavar nme gyújtok rá. Ha szól és nem a dohányzó részlegen van akkor arrébbmegyek. De dohányzó kocsiban ne az legyen már a bunkó paraszt, aki rágyújt, kijelölt bagózóhelyen se mondják nekem ,h ne cigizzek mert zavarja. Ott szabad ezért cigizek ott ,akit zavar ne menjen oda. A dohányzó kocsiban is rá lehet gyújtani, akit zavar ne üljön oda.

Pretoryan 2010.06.15. 10:40:43

@MikeMyers:
Érthető! Akkor a heroin függők minimum napi 1 adagnyit kapjanak mindenképpen, mert ha nem tudják magukat belőni szarul érzik magukat. Ha ezt vonaton kell megtenniük ám legyen. Elő a kanalat meg a tűt had szóljon, végül is a jogaik védelmében nem lehet őket zavarni. Igaz büdös lesz tőlük egy kicsit és az emberek olyan 50%-t a tű látványa is kikészíti, de nyilván ez senkit nem zavar!

Adózik vagy nem a termék, a ciginek már 30 - 40 éve mennie kellett volna a közéletből, akkor amikor az a remek botrány sorozat volt a dohánygyárakkal (tudjátok mikor szándékosan eltitkolták a dohány egészségre káros hatásait). Na az kellett volna hogy a vízválasztó legyen, és maximum orvosi célra mint a kendert, mert néhány esetben tényleg van lehetősége a gyógyításra.

Tény, a dohányos eldöntheti hogy rágyújt vagy nem. A nem dohányzó nem döntheti el hogy beszívja a füstöt vagy nem, mert az a légáramlattól függ. Innentől kezdve a nem dohányzónak van több joga, és igenis ha dohányzol bírd ki azt az 1-9 órát amíg nem gyújthatsz rá. Ha nem bírod ki akkor gondolkozz el a függésed mértékéről.

amúgy:

homar.blog.hu/2010/06/11/nem_letezo_vasuti_kocsiba_arult_jegyeket_a_mav#more2073550

A Gyula 2010.06.15. 10:52:34

A kedves nemdohányzókat zavarja a dohányfüst?

Ezek nem zavarják?:

zoldhullam.blog.fn.hu/files/wwf/SzeneromuBlog.jpg

zoldhullam.blog.fn.hu/files/wwf/erUAmUUAndrewKerrWWfCanon350_280.jpg

www.gordiusz.hu/fotok/kiskepek/kemeny3.jpg

Vagy ezek?:

www.origo.hu/i/0901/20090111szmogriad.jpg

www.mixonline.hu/System/Articles/Images/8390a1ea-5fd1-4d43-a435-4c7c6ac9d248.jpg

Ha majd ezeket felszámolják lehet arról beszélni a dohányzás káros-e az egészségre vagy sem, addig mi értelme?

siófoki35 2010.06.15. 10:55:03

Csináljuk azt mint a szerbek a sínbuszukkal (ahol egy légtérben van a vezér az utasokkal): ha a vezér (vagy esetünkben a kalauz) rágyújt, a kocsi dohányzó. Ha nem gyújt rá, akkor nemdohányzó.

Ashi Valkoinen 2010.06.15. 11:25:44

Index-címlap volt, vagy mi?

Nem tudom elhinni, miért olyan nehéz felfogni, hogy a nemdohányzó kocsiban nem gyújt rá az ember. Sem a peronon, sem a folyosón, sem máshol. Egyeseknek miért ilyen nehéz ezt felfogni?

eml 2010.06.15. 11:35:15

@Ashi Valkoinen:
"Nem tudom elhinni, miért olyan nehéz felfogni, hogy a nemdohányzó kocsiban nem gyújt rá az ember. Sem a peronon, sem a folyosón, sem máshol. Egyeseknek miért ilyen nehéz ezt felfogni?"

Azt nem értik a dohányosok, hogy amíg lehet venni az országban cigarettát, nincs betiltva a dohányzás, az állam pénzt szed be az eladott cigaretta árából. Addig miért nem lehet legalább 1 dohányzó kocsit rakni a vonatra, és megszűnne a probléma.
A dohányos ott füstölhet.
A nemdohányos meg nem panaszkodhat, mert nem dohányoznak a közelében.

eml 2010.06.15. 11:36:36

@A Gyula:
Sorrendben az első két kép speciel hűtőtornyokat ábrázol, ami felszáll, az pedig vízpára, másnéven gőz. Ártalmatlan.

Nefernefernefer 2010.06.15. 11:37:21

@A Gyula: Tévedsz, Gyula. Zavar a környezetszennyezés. A magam szerény módján küzdök is ellene. Szelektíven gyűjtöm a szemetet, ha tehetem, nem ülök autóba, soha nem szemetelek, igyekszem "zöld" termékeket venni, szolgáltatást igénybe venni. Nyilván lehetne jobban és többet is. De ha mindenki legalább ennyit megtenne, és nem másra várna vagy mutogatna, már sokkal előrébb lennénk.

Adani 2010.06.15. 12:36:12

@siófoki35:

Az se rossz ott működik.

A legegyszerűbb megoldás ha van kijelölt bagózó hely a vonaton, lehet ez egy fülke is, vagy akár csak egy elválasztott rész. Ott szabad máshol nem, pont. Aki nem ott bagózik büntessék meg jó keményen és kész.

Pretoryan 2010.06.15. 14:27:40

@A Gyula:

De zavar, és próbálok úgy élni hgoy rám ne kelljen pazarolni a sok büdös füstöt. A dohányzás káros az egészségre, DE választhatsz hogy dohányzol vagy sem. A nem megújuló energiahasználatnál viszont elég kevés választásod van, vagy meg tudod fizetni vagy nem, ez utóbbi még a jellemzőbb sajnos.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.15. 16:45:47

@A Gyula:
Kedves Gyula!

Az első 3 képeden sikerült olyan fotót betenned, amelyen hűtőtornyok láthatóak, melyek működési elvükből eredően szép kövér gomolygó VÍZGŐZ-PÁRA pamacsokat bocsátanak ki, ez látható a fotón.
A vízgőz még nem igazán ült meg senkit, a dohányfüstöd viszont igen.

Az pedig elég szomorú, hogy csak addig jutunk el a probléma kezelésében, hogy majd amikor az xyz-t is megszűntetik majd akkor nem dohányzol. Szánalmas.

Ezekszerint teljesen normálisnak gondolod, hogy a kolégád nemdohányzó kocsiban utasok között rágyújtott igaz?
Csalódtam benned, nagyot...

A Gyula 2010.06.15. 18:15:25

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

"Ezekszerint teljesen normálisnak gondolod, hogy a kolégád nemdohányzó kocsiban utasok között rágyújtott igaz?"

Mivel sehol sem írtam olyat, hogy egyetértenék a kolléga viselkedésével. Jól tudod korábbi hasonló postoknál is elítéltem már ilyen cselekedetekért az olyan embereket, akik nem a kijelölt helyen dohányoznak. Ezek alapján nem értem miért okoztam csalódást.

Az viszont elfogadhatatlan, hogy a dohányosok számára nem alakítanak ki dohányzóhelyeket. Én is dohányzom, de ha olyan helyen tartózkodok ahol nem lehet, akkor nem gyújtok rá. Ennyi. Tahók mindig voltak, vannak és lesznek is.

A Gyula 2010.06.15. 18:17:16

A hibás ábrázolású képlinkekért elnézést kérek.

Ashi Valkoinen 2010.06.15. 19:21:30

@eml: ÉRdekes módon Nyugat-Európában szinte mindenhol tilos a dohányzás. Dohányzók számára fenntartott kocsi? Ugyanmár. Még Romániában is tilos a vonatokon cigizni...

De akkor hadd kérdezzek én: egy olyan korszerű szerelvényen, mint a RailJet, FLIRT vagy Talent, hogyan alakítanál ki dohányzó részleget? Hogyan akadályoznád meg, hogy a füstjelző minden egyes rágyújtáskor beinduljon?

Miért nem lehet kibírni egy 2-4 órás utat dohányzás nélkül?
Miért nem harcoltok azért, hogy lehessen cigizni a repülőkön is, mert jogotok van hozzá?

Egyébként, ha egy IC-n van is dohányzó kocsi, a legnagyobb pofátlanság a dohányosok részéről, hogy a nemdohányzóba kérnek jegyet, aztán átmennek cigizni, aztán vissza. A dohányzóban meg esetleg olyanok ülnek, akik nem is cigiznek, mert csak oda kaptak jegyet...

De mondom, kicsit fejlettebb országokban már tiltólistán van mindenhol a bagzás.

Celtic 2010.06.15. 21:48:29

@Ashi Valkoinen: IC: hat ilyen nincs. Amelyikkel en neha utazok, ott ugyan esetleg dohanyzokent van jelezve a vonat, de a helyjegy nem szol dohanyzo kocsiba. Kb. ot vonatot vegignezhetek, mire az egyiken lesz dohanyzofulke. De ket ora az sok, inkabb nem utazok vonattal.

Az a baj, hoyg ezt is csak hasrautesre vezette be a MAV, meg se kerdezett senkit: matol 100 km alatt kozlekedo szerelvenyen es IC-n nicns dohanyzas, punktum. Ebbol lettek a WC-n dohanyzo utasok, oda nem fog betorni a kaluz. Bunkosag, dehat ez van.

martinasz 2010.06.15. 22:37:18

@Ashi Valkoinen: Kedves BLOGGER! Kommentjei megerősítenek abban a hitemben,hogy a T. GEORGEIJ után nekem semmi keresnivalom nincs itt!...de még ma este is benéztem ide...ezért elnézést kérem !természétesen nem kívánok a gusztustalanul elfogult dohányzás ellenes vitatkozni!Azonban biztosíthatom T.MAGÁT és a többi DOHÁNYOS GYÜLÖLÖT ,hogy ezután is pontosan űgy fogok dohányozni a vonaton mint eddig!

Ashi Valkoinen 2010.06.15. 22:41:42

@martinasz: Személyeskedés helyett kérlek válaszolj "eml"-nek címzett kérdéseimre.

Nem vagyok elfogult, ha tilos, akkor tilos. Ha nem tilos, akkor nem tilos. Nem értem, mi ebben az elfogulatlanság.

Gyuri pedig pont az olyan kommentek (sok ilyen komment) miatt hagyta abba a blogot, mint amit Te most nekem írtál. Szóval - jobban meggondolva - valóban igazad van, keresnivalód itt pedig nincs.

Ashi Valkoinen 2010.06.15. 22:46:53

@Celtic: Megnéztem a győri, szegedi, debreceni IC-ket, minden belföldi járaton van lehetőség a dohányzásra a kijelölt kocsiban.

Az EN, EC, RJ, nemzetközi gyors vonatokon pedig nem lehet, pont a szomszédos országok dohányzási tilalma miatt. 100km-nél rövidebb utat bejáró vonaton pedig eddig sem volt kötelező dohányzó szakaszt biztosítani.

martinasz 2010.06.15. 22:52:29

@martinasz: Akinek meg nem tetszik az fakultatíve válassza T.VOLÁN BUSZT,vayg MALÉVET!...Én speciel azért gyülölöm a VOLÁNBUSZT mert nem tudok felállni,nem tudok Wc-re menni nem tudom a csomagjaimat magammal vinni....és addig amig a vasút egy 4-5-6 kocsis szerelvényen nem képes biztostani egy dohányzó kocsit addig igenis ki fogok menni a peronra rágyújtani,hogy nyugalma legyen a sok EGYETEMISTÁNAK!....a teljesárú menetjegyet természesen kifizetem !

martinasz 2010.06.15. 22:57:01

@Ashi Valkoinen: Nagyon Jó! Bp KELETI-ASZÓD .-BALASSAGYARMAT 110 km!mért nincs dohányzó...és igenis ki fogok menni a peronra rágyújtani

Ashi Valkoinen 2010.06.15. 23:04:49

@martinasz: Vonatonként 100km (vonatszámonként, ha így tetszik), nem utazásonként... mivel aszódi átszállás van, ezért az utazásod kettő, 100km-nél rövidebb utazásból tevődik össze. Az egri gyors szokott FLIRT lenni, ezen nem tudsz dohányozni, a személy, amire átszállhatsz, pedig 100km-nél rövidebb távon közlekedik.

vanek ur 2010.06.15. 23:17:31

Először is: nem dohányzom, és gyűlölöm a cigifüst szagát. Kizárólag bizonyos társaságban viselem el, amikor együtt elmegyünk kocsmázni. De ott lehet is cigizni, tehát nem szólok érte.

Ma a dohányosoknak Magyarországon arany életük van egyik-másik nyugati és keleti országhoz képest. Ennek ellenére alapvető jogaikban érzik magukat megsértve, ha néhány nyilvános helyen - ahol tényleg zavarhatnak a füsttel másokat - betiltják a dohányzást. (A csikkek szanaszét dobálását most nem is említem. Szingapúrban az ilyenért 1 hétre börtönbe csukják a delikvenst... Na AZ a rendőrállam.)

Egyébként van megoldás, amivel a dohányos hozzájut a nikotinadagjához, a társasága pedig nyugodtan meglehet vele egy légtérben. Ez itt nem a reklám helye, de egyik dohányos ismerősöm büszkén mutogatta az elektromos cigijét. Kis kapszulában levő folyadékot párologtat el, gyakorlatilag szagtalan, csak vízpára jön ki belőle. (És állítólag a repülőn is engedik.)

A dohányosok részéről is egy kicsit több megértést: szenvedélyük nem mindenkinél arat osztatlan sikert.

martinasz 2010.06.15. 23:24:43

@Ashi Valkoinen: Akkor nézd meg légyszi a Bp Keleti-Aszód-Balassagyarmat gyorsot közvetlen vonat indul Bp Keletiből 9.48...de nem is ez a lébnyeg nézd meg Bp Keleti-EGER gyorsot amig normális vonat volt szerettem.miota ez a mocsok desiro,vagy flört nem tudom hogy hívjam van kerülöm....tényéeg el akartok üldözni minden kuncsaftot?

Ashi Valkoinen 2010.06.15. 23:30:08

Tatabánya
5. vágány:
ashi.web.elte.hu/DSC02071.JPG
4. vágány:
ashi.web.elte.hu/DSC02072.JPG

Ezek a fényképet a felüljáróról levezető lépcsőnél készültek, körülbelül 3 méterre egy szemetestől.

martinasz 2010.06.15. 23:31:27

az az igazság gyerekek hogy hosszú évek fáradságos munkájaval a VOLÁBUSZOS GECI LOBBINAK sikerül mindenkit elüldözni a vonatról!

Ashi Valkoinen 2010.06.15. 23:34:18

@martinasz: A közvetlen vonat csak 80km-et tesz meg, nem 110-et, remélem, csak figyelmetlenség volt és nem szándékos csúsztatás.

Egyébként pedig elég nehéz veled úgy beszélni bármiről is, hogy te "csakazértis" dohányzol olyan vonaton is, ahol tilos. Tilos? Igen? Akkor?

martinasz 2010.06.15. 23:44:14

@Ashi Valkoinen: De szándékos volt! A távolság 110 km! az üzletpolitikai kedvezmény miatt a jegy valóban 80! ....És?....egyébként mért bántasz?....inmádok vonatozni....mért akartok elüldözni....tényleg miért? Szándékosan nem megyek busszal gyarmatra inkább a napi két közvetlen vonatot választom,vajon miért? Tényleg miéert akartok elüldözni?

Ashi Valkoinen 2010.06.15. 23:49:25

@martinasz: Nem akar elüldözni téged senki, de ha nem lehet, hát nem lehet dohányozni. Örülünk, ha szívesebben utazol vonattal, de attól még nem gyújthatsz rá rajta, csak ha van dohányzók részére fenntartott kocsi. Számotokra sajnálható módon egyre több helyről tiltják ki a dohányosokat, ez európai trend jelenleg. Nem a vasút, nem az állam, nem a nemdohányzó "gyűlölködők" hibája.

eml 2010.06.15. 23:55:20

@Ashi Valkoinen: Elbeszélünk egymás mellett.

Egyébként 20 év után január 1-el abbahagytam.

Két óránál többet nehezen bírtam ki anélkül, hogy rágyújtsak.
De amíg dohányoztam (és vonatoztam, mert 5 éve nem ültem vonaton), addig sose gyujtottam rá a nemdohányzó részen, elzarándokoltam a dohányzóba. Akkor még létezett olyan.

martinasz 2010.06.15. 23:56:19

A kis piros bz motorvonat 3 évvel ezelőttig négy kocsis volt az egyik dohányzó,mára már csak 3 kocsis....de velem nem fogtok ki..ni a keletiben a középsőbe szállunk T.JEGYVIZSGÁLÓ meg az utolsóba,ugyhogy Gödöllöig nyert ügyünk van....aztán Aszódon van 6 perc és mindenki leszáll rágyújtani....aztán Aszódon a T.JEGYVVIZSGÁLÓ Beül a a vezér mellé és gyarmatig baszik mindenre....nagyon szimpatikus!....szóval nem eszik a kását olyan forron mint itt egyesek!.....ha nem gyújthatnék ra akkor a vonatrol is leszoknék mint a buszról!

eml 2010.06.15. 23:57:07

@Ashi Valkoinen: Az lemaradt, hogy amióta úgy 4 hónapja kb visszajött a szaglásom, azóta tudom milyen zavaró (előtte is tuddtam), de most megtapasztalom, mert a feleségem szívja még, és időnként tök büdös, nem is a füst zavar, hanem a haja tök büdös utána.

eml 2010.06.16. 00:03:04

@Ashi Valkoinen:
A képek annyiból nem korrektek, hogy nem tudjuk:
- Milyen gyakran ürítik a szemetest?
- Milyen gyakran takarítják fel a fotózott részt?

- Mennyi idő alatt gyűlt fel ez a mennyiség?

Csak hogy értsük, mikor elkezdtem bevezetni otthon, hogy a 1200 nm-es udvaromon sehol nem lehet eldobni a cigit, onnantól kezdve a városban is csak csikkelnyomóban, illetve arra alkalmas szemetesbe dobtam. Volt olyan hogy 4 utcasarkon át cipeltem, és utána is csak a csatornába tudtam ejteni. És mindezt a belvárosban. Általában a szemetesek sza..sig voltak, nem lehetett már egy bolhaszőrt sem beléjük tenni.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.16. 00:08:44

@martinasz:
"A kis piros bz motorvonat 3 évvel ezelőttig négy kocsis volt az egyik dohányzó,mára már csak 3 kocsis...."

Aha.
Ezzel az a bibi, hogy Bz-ből nincsen dohányzó. Nem is volt.
Úgyhogy ezt most elrontottad...

martinasz 2010.06.16. 00:15:39

Egyszer és mindenkorra vegye mindenki tudomásul,hogy a buszt meg a repülöt el tudom fogadni,hiszen ott egy légtér van...de a vonatot pont ezért nem...az nem igaz,hogy egy 5-6-8 kocsis szerelvényre nem lehet akasztani plusz egy dohányzó kocsit ...ez csak akarat kérdése....persze ha a dohányosok nem kivánatos kuncsaftok akkor érthető....akkor tényleg el kell üldözni őket!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.16. 00:19:53

@martinasz:
Én nem hazudok, én tudom, hogy így van, kérdés te miért hazudsz? :-)

Van ilyen gépi bemondás is az állomásokon, hogy:

"Felhívjuk utasaink figyelmét, hogy a Bz motorvontok egészén, beleértve a peronokat is, tilos a dohányzás!"

martinasz 2010.06.16. 00:22:16

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Tényleg miért?....A Balassagyarmat-Aszód Bp Keleti közvetlen vonat négy kocsis volt az egyik dohányzó...mára három kocsis és nem dohányzó....ettól még mindenki dohányzik a peronon...és fog is! Tényleg miért hazudsz?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.16. 00:24:11

@martinasz:
Akkor lassan írom, hogy te is megértsd:

A Bz motorvonatok MIND nemdohányzóak, a kezdetektől fogva.

Tehát te nem láthattál a vonatban dohányzó bz vagond, se a 4 kocsis se az 5 kocsis se a 8 kocsis Bz szerelvényben, mert NEM LÉTEZETT és MOST SEM LÉTEZIK dohánzó Bz.
Elég lassan mondtam, hogy megértsd? :)

martinasz 2010.06.16. 00:34:36

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Én is lassan mondom! Jó? Fussál ennek neki mégegyszer! mert az Balassagyarmat -Aszód közötti bz-en a mai napig ott vannak a hamutarók az üllések karfájában! a Vonat oldalán már valóban nem dohányzó matrica van....de ettől még tehettek egy szívességat!

martinasz 2010.06.16. 00:41:31

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: öt meg nyolc kocsis BZ szerelvényt még valóban nem láttam!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.16. 00:44:17

@martinasz:
Rossz helyeken járkálsz.
Tapolcára 6-7 kocsis "Bz kígyó" is jár szezonon kívül.
Nemdohányzóként :-))

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.16. 00:45:33

@martinasz:
Tovűbbra is ugyanazt tudom elmondani, a Bz-k nemdohányzóak, azok is voltak...

Te is tehetsz egy szívességet ám :)
Tegnap már emgfogadtad hogy nem írsz ideje elkezdeni betartani...
Max Ashi bácsi segít betartani egy kis bannal...

Ashi Valkoinen 2010.06.16. 00:46:06

@eml: 4 éve ingázom, mindig ilyen állapotban voltak a vágányok. Egyébként, mivel a papír nedvesség hatására elég hamar szétfoszlik, az időjárás és a csikkeldobálás között beállt az egyensúly. Nem tudom, mennyi idő alatt "tűnik el" egy csikk, de az eredmény akkor is elszomorító. De ha kiállsz tetszőleges, legalább 50-100 fő/óra forgalmú állomásra, szabad szemmel is megfigyelheted, hogy 10 csikkből 9 a síneken landol (főleg felszállásnál, amikor csak bedobják a vonat alá).

A szemetest még nem láttam tele (csikket pedig alig benne).

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.16. 00:49:50

@Ashi Valkoinen:
Egyetértek!!

Sokszor a kuka mellett állva is pöckölik el, mert az menő...
Pedig szerintem bunkóm tahó dolog... :-(

Az ilyenek még akkor is pöckölnék ha a keze elé tennéd a csikktartót...

Dehát mit várunk olyanoktól, akik kijelentik, hogy nem érdekli, hogy nemdohányzó, ő akkor is dohányozni fog és kész?

martinasz 2010.06.16. 00:52:53

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Biztos így van,ezt nem tudhatom,én Gyarmat és Aszód között utazom Bz-n és remélem soha nem cserélik le ezekre a mocsok desirokra!....sőt tudod mit? Én még Gózmozdonnyal is utaztam....424-es volt és Galgamácsán,meg Nógrádkövesden mindig megálltunk vizet venni azán mire pestre értünk mehettünk az ügyeletre a szemészetre mert bele ment a korom ,meg a szikra szemembe....jó kis vasárnap esti program volt!

martinasz 2010.06.16. 00:56:50

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Ja hát ha ez a megoldás kedves !Akkor legyen az!....igazad van....valóban nem kötelező ide írnom....igazán nem akartalak titeket megszavarni!.....elnézést kérek!

eml 2010.06.16. 00:59:46

@Ashi Valkoinen:
Egyébként sajnos igazad van.

Ám ha lenne takarítás, egyszer egy nagy. Akkor utána minden embert aki elpöcköli, megkínálni egy csekkel, legalább egy tizessel. No appelláta, leverni rajta.

A csik egyébként képes még 3 hónap után is megmaradni. Ha sok vizet kap, akkor 1 hónap.
Ha nem kap vizet, akkor örökös ugyan nem lesz, de 12 hónapig megmarad.

Nem elég siránkozni az állapotok miatt, a kívánt állapotot elő kell idézni, majd tűzzel vassal fenntartani. Az emberek utána megtanulják, ha már otthon ennyit nem kaptak útravalónak.

2010.06.16. 01:36:34

@supracoger: ahogy olvasom, amit írsz, nem tom eldönteni, marháskodsz-e, vagy tényleg komolyan nyomod ezt a sok süketséget.

először is tisztázzunk egy dolgot! a bagózás egészségtelen. a kurva bagófüstödet (vagy az enyémet, mert én is bagózom) másnak beszívni is egészségkárosító, nem, hogy neked, meg nekem. namost, ha a nemdohányzók vannak annyival értelmesebbek nálad, meg nálam, hogy nem ölik meg magukat idő előtt, akkor, az isten bassza meg, nehogy már te, meg én akarjuk már ezt rájuk erőltetni, hogfy a büdös isten bassza meg! :)

de egyébként ott is tévedsz, hogy a repcsin kisebb a hely, mert, hogy éppen nagyobb, mint a vonaton, de biztos még nem utaztál repcsivel, úgyhogy ez nem olyan súlyos tévedés.

az viszont, hogy az éttermeket (ahová az ember az étel ízét és illatát élvezni jár - NORMÁLIS ESETBEN) tömören ledohányzóhelyezed, az, hát... tragikomikus. rád nézve.

ne menj emberek közé, mert nem neked való! intelligencs!

A Gyula 2010.06.16. 06:39:00

@Ashi Valkoinen: Június 19-től a szombathelyi IC-ken is megszűnik a dohányzó kocsi.

A Gyula 2010.06.16. 06:47:03

@Ashi Valkoinen:

"Nem vagyok elfogult, ha tilos, akkor tilos. Ha nem tilos, akkor nem tilos. Nem értem, mi ebben az elfogulatlanság."

Azért mert ti nemdohányzók folyamatosan azért küzdötök, hogy olyan helyen se lehessen rágyújtani, ahol eddig lehetett, "rákényszerítve" a dohányosokat, hogy ezentúl olyan helyen szívják a cigijüket, ahol nem szabadna (pl. WC). Erős dohányosok eddig is, most is, későbbiekben is megtalálják a módját.

"Gyuri pedig pont az olyan kommentek (sok ilyen komment) miatt hagyta abba a blogot, mint amit Te most nekem írtál. Szóval - jobban meggondolva - valóban igazad van, keresnivalód itt pedig nincs."

Jegyvizsgálóként a vonaton is, itt is sok helyről kapom/kapjuk az ívet, kollégáimmal együtt álljuk a sarat nap mint nap, arról nem tehetünk, ha nem bírjátok elviselni a kritikákat a mimóza lelketeknek köszönhetően. Ugye milyen nehéz elviselni, ha nemcsak dícsérnek?

A Gyula 2010.06.16. 06:54:16

@vanek ur:

"Először is: nem dohányzom, és gyűlölöm a cigifüst szagát. Kizárólag bizonyos társaságban viselem el, amikor együtt elmegyünk kocsmázni. De ott lehet is cigizni, tehát nem szólok érte."

Nem érzed az ellentmondást? Nem hasonlatos ehhez?: az a szemét dohányos megveszi a helyjegyét a nemdohányzó kocsiba és átjárkál dohányozni a dohányzó kocsiba és akkor a szegény nemdohányos utas már csak a dohányzóba kap helyet bla-bla szöveg...

"A dohányosok részéről is egy kicsit több megértést: szenvedélyük nem mindenkinél arat osztatlan sikert."

És mi lenne, ha a másik oldal is megértőbb lenne és biztosítanák a kultúrált dohányzás feltételeit. A csikk szétdobálása és a kultúrált helyek megteremtése között nem látok összefüggést. Tahó emberek mindig is voltak, vannak és lesznek is. Nemdohányzó emberek kezéből is esnek ki dolgok, pl. papírzsebkendő, mégse tiltják be nekik a papírzsebkendő használatát.

A Gyula 2010.06.16. 07:01:34

@Ashi Valkoinen:

"A közvetlen vonat csak 80km-et tesz meg, nem 110-et, remélem, csak figyelmetlenség volt és nem szándékos csúsztatás."

A 80 km a virtuális díjszámításhoz van. A vonat a valóságban 110 km-en keresztül közlekedik. A 100 km alatti teljes nemdohányzás a valóságos km-hez lett kitalálva. Annó a balassagyarmatin jól emlékszem volt is dohányzó Bzx mellékkocsi.

"Egyébként pedig elég nehéz veled úgy beszélni bármiről is"

Sokszor veled is, de nem gond ám, csak a fától nem látod az erdőt. :D

A Gyula 2010.06.16. 07:05:45

@Ashi Valkoinen:

"ez európai trend jelenleg. Nem a vasút, nem az állam, nem a nemdohányzó "gyűlölködők" hibája."

Mondatod ezen részét remélem te sem gondoltad komolyan, hogy valaki elhinné.

A Gyula 2010.06.16. 07:07:03

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Nem rontotta el, volt dohányzó kocsi a balassagyarmatiban.

vanek ur 2010.06.16. 08:31:11

@A Gyula: Nincs ellentmondás. Az az én döntésem, ha minden utálatom ellenére vállalom a cigifüstöt. (Elvégre nem muszáj a haverokkal elmennem kocsmázni. Ha mégis velük tartok, az az én döntésem. Más kérdés, hogy azt a pulóvert este mosásba kell tennem, ha másnap is fel akarom venni.) Ja, és abban a kocsmában nincs elkülönítve a dohányos-nem dohányos hely.

vanek ur 2010.06.16. 08:40:05

@A Gyula: "És mi lenne, ha a másik oldal is megértőbb lenne és biztosítanák a kultúrált dohányzás feltételeit."

Valóban. De ebbe az is tartozzon bele, hogy a füst és a szagok is ott maradnak. De ez sajnos nem igazán megoldható. Egy dohányzószobában eltöltött 15 perc után 1 órán át érzem a ruhámon a füstszagot. (És persze azt is meg tudom mondani, ha valaki nemrég lépett ki onnan.)

Celtic 2010.06.16. 09:07:37

@Ashi Valkoinen: Pecsi IC. Arra jarok. ELVILEG van rajta dohanyzo kocsi. Gyakorlatilag ha oda akarok helyet foglalni, kb 5:1 az eselye, hogy sikerul. Tapasztalati keplet :) Ugyanis helyfoglalaskor kozli, hogy megsincs dohanyzo kocsi.

Celtic 2010.06.16. 09:08:58

@Ashi Valkoinen: 100 km-es hatart meg saccra tiz eve vezettek be. Ezek persze szemylvonatok, amik a Pecs-Budapest vonalon 3-4 orat is kozlekednek...

Celtic 2010.06.16. 09:12:27

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Hulyeseg. Letezett. Motorkocsiban nem, de normal kocsiban igen. Az is kb. tiz eve szunt meg felenk, mikor olcsan "csodalalatosan " atlakitottak a BZ-kocsikat (parnazott ulesek, de ritka kenyelmetlen)

VJV Man 2010.06.16. 10:38:50

@martinasz: Nem a dohányzó az első számú közellenség, hanem a szabálysértők. Pl.: Aki tilosban dohányzik.

DePassant 2010.06.16. 11:19:21

Arról itt senki nem szólt, hogy mennyire szarul vannak jelölve a kocsik/kupék bizonyos esetekben. Én a Bp-Debrecen közötti gyorsokon utaztam sokat az elmúlt időben, hát kéremszépen ott totál fejetlenség van. Kívül a vonaton nemdohányzó piktogramm, benn a kupé felett már dohányzó, máskor vonaton kívül doh., belül már nyakig tiltótáblával, vannak kupék amik nemdohányzónak vannak jelölve és vannak hamutálak, vannak amik dohányzónak és nincsenek hamutálak... És ennek kb az összes kombinációjával találkoztam, arról nem is beszélve, hogy dohányzó kupéban 3gyerekes család(nemdohányzók), most akkor tényleg ott gyújtsak rá, hogy "márpedig nekem itt szabad"???
Arról nem is beszélve, hogy 40 fok összes ablak/kupéajtó nyitva, akkor most ne gyújtsak rá a dohányzó kupéban nehogy átsomfordáljon a füst a szegény nemdohányzókhoz??
Jah és a legjobb, bicikliszállító kocsi, rajta mindenhol a pirossal áthúzott cigi, és a jv oda irányította át a peronon dohányzó utast, hogy "itt szabad"... no comment

Adani 2010.06.16. 19:06:38

Korábban vitatéma volt a dohányzó-nemdohányzó Bz. Elvileg nem az, gyakorlatilag a pótkocsi hátsó panorámaablakánál szoktak bagózni a bagósok és valóban ott zavarják legkevésbé a nemdohányzókat. A panorámaablaknál általában vasútbarátok ülnek és bámulják a vágányt.

punkers22 2010.06.18. 10:14:47

Köszönöm a kedves hozzászólásokat, ti aztán nagyon okos bátor emberek vagytok!
Én vagyok az a bizonyos kaller és nem dohányoztam az utasok között.
A "kedves" utas láthatott dohányzók között,de mivel korábban sérelem érte valamilyen módon a vasút részéről, ezért így akar bosszút állni!
Ennyit erről....Amúgy szánalmasak a hozzászólások!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.18. 17:56:54

@punkers22:
Aha.
Tehát ezek szerint Te dohányzó kocsiban dohányoztál szabályosan?

Mert a kedvesutas azt állítja, hogy nemdohányzó kocsiban történt mindez.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.18. 19:01:16

@punkers22:
Értem.
És az említett vonaton egyedül teljesítettél szolgálatot?
Vagy az egész történet kamu lenne?

punkers22 2010.06.18. 19:58:05

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Bpest-Szolnok önköltség, Szolnok-Debrecen törzsszakasz,ketten voltunk.

A Gyula 2010.06.18. 21:52:13

A megintallunkvazze blog most ásta el nálam magát véglegesen. Ennyi lehet a valóságalapja a többi postnak is.

@punkers22: "Amúgy szánalmasak a hozzászólások!"
Mindenkié?

A Gyula 2010.06.18. 21:58:33

@punkers22: Köszönöm ezt a választ vártam és részemről ez az utolsó hozzászólásom.

chachi 2010.06.19. 19:55:39

@A Gyula:
Üde színfolt voltál a blogon a 'következetes' kommentjeiddel.Számomra a pótdíjazás szigorítása a szar anyagi helyzetedre való hivatkozással,és a 2.osztályú arcképesekkel 1.osztályon történő utazás megengedése volt a legelkeserítőbb.Meg még a dohányzás kérdésköréről alkotott véleményed,és az egész öntömjénezés.
Büszke lehet rád a START.

charlie 2010.06.21. 20:46:02

@A Gyula: Te, az első három képeden semmi környezetszennyező nincs... az simán vízgőz, ami a Heller féle hűtőtoronyból áramlik kifelé.

charlie 2010.06.21. 20:50:45

@eml: egy db csikknek nem kéne ott lennie... csak hát ugye egyszerűbb elpöckölni mint elfáradni a legközelebbi kukáig... legyen az akár egy méterre...

eml 2010.06.21. 21:05:29

@charlie:
Mondtam, hogy kéne?
süti beállítások módosítása