MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Jegykiadás kocsmárosi minőségben

2010. május 13. - Ashi Valkoinen
Ha azt nézzük, "külsős" munkavállalóról van szó. Őt ellenőrzik bármikor is, és ha igen, kik és hogyan?

 
Tisztelt Szerkesztőség!
 
Mivel a fővárosba bevezető utak reggeli órákban tapasztalható zsúfoltságáról mindenkinek lehet/van elképzelése, magam is azon ingázók táborába tartozom, akik minden reggel vonattal közelítik meg munkahelyüket. Néhány kivételtől eltekintve panaszra semmi okom nem lehet, a győr-komáromi szakaszon szolgálatot teljesítő Flirt motorvonatok tiszták, kényelmesek, pontosak és gyorsak.
 
Biatorbágyon két éve szűnt meg a hivatalos menetjegy-értékesítés és Budaörshöz hasonlóan a csapláros kapta meg ezt a feladatot.
Sokaknak szemet szúrt mostanában az a bárdolatlan böszmeség, amivel a már reggeli órákban ittas kocsmáros "kiszolgálta" az utasokat. Én türelmes ember vagyok, de ami tegnap reggel történt velem, úgy gondolom, túlmegy már minden határon.
Kicsit megkésve érkeztem a személyvonathoz, az indulásig még három perc volt. A köszönésemre egy böfögésszerű "hovautazol" válasz hangzott, majd miután eljutott a bágyadt agyáig, hogy meddig kell a menetjegyet kiadnia, megpróbált ezer forintból visszaadni. 100 Ft-tal rövidített meg, majd miután szóvá tettem, elkezdett káromkodni és "b*szd meg az apródat" üvéltéssel kihajította az ablakon a visszajárót 10 és 5 forintosokban. Gyorsan összeguberáltam a pénzt, mert a vonat már benn állt és rohantam, de éppen lekéstem.
 
Panaszt tettem a forgalmi irodában, de szerintem hasztalan.
 
Jó lenne, ha a MÁV visszaállítaná a hivatalos menetjegy értékesítést Biatorbágyon, mert a kocsmáros viselkedése vérlázító és elfogadhatatlan. Nemrég óta már a gyorsvonatok is megállnak Biatorbágyon, egyre több utas választja a vasúttal történő utazást.
 
Üdv:
 

K.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr741999162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Gyula 2010.05.13. 09:12:27

"Jó lenne, ha a MÁV visszaállítaná a hivatalos menetjegy értékesítést"

Vagy minősítse az ilyen helyeket TM-esnek és a vonaton a jegyvizsgálónál pótdíjmentesen lehetne megváltani a menetjegyeket. Nekem speciel visszás az is, hogy utasokat rákényszerítenek arra, hogy kocsmában vegyenek menetjegyet, ezért az ilyen helyekről saját felelősségem terhére pótdíjmentesen ki is adom a menetjegyet.

chachi 2010.05.13. 09:19:00

Ki volt az a barom,aki a vasútállomás melletti kocsmában történő menetjegyértékesítést kitalálta?

A Gyula 2010.05.13. 09:23:58

Ráadásul Biatorbágy KM-es (korlátozott menetjegy kiadásra berendezett) állomás, ami azt jelenti, hogy nincs minden jegytípus rendszeresítve, így kap az utas egy jegyet, amit a vonaton a jegyvizsgáló az utasnak megfelelő kedvezménnyel és km-re pótdíjmentesen egészít ki.

Példa a röhejre: Biatorbágyról Bp.Kelenföldre utazott az utas az őt megillető 90%-os kedvezménnyel. Biatorbágy Bp. Kelenföld 18 km, kapott 15 km-es 90%-os KM-es jegyet. A vonaton a jegykiegészítés 18 km-es 90%-osra 5, azaz ÖT Ft-ba került. Akkor már nem lett volna egyszerűbb, ha a vonaton válthatta volna meg a 18 km-es 90%-os menetjegyét?

chachi 2010.05.13. 09:29:28

@A Gyula: Ha már itt vagy,jöhet kérdés?

A Gyula 2010.05.13. 09:32:36

@chachi: Miért nem egyből a kérdést írtad be?

chachi 2010.05.13. 09:43:34

@A Gyula: Nyugd.utalvány,veszek egy 90%-os jegyet,menettértit,4 körön pecsét,és még aznap veszek 30 db.120 km-es jegyet,mindet 90%-osat,és egész hónapban így utazom,az akkor szabályos?

Adani 2010.05.13. 09:59:02

Jó dolog ez a kocsmáéba telepített jegykiadás. Vicces is volna úgy bemenni, h kérek egy felest, kísérőnek egy üveg Borsodit, egy doboz Kék Viceroyt és egy jegyet Kelenföldig :)

Mint mikor a BKV Figyelőn leírták ,h dehogynem lehet jegyet venni egy megállóban ott egy fehérnemű bolt pár sarokra és ott lehet. Ki gondolná, h épp ott, kíváncsi vagyok mikor árulnak majd a BKV pénztárakban zoknit meg alsógatyát.

MagyarZizzi (törölt) 2010.05.13. 10:53:23

Azt, hogy vidéki városban egy helyen lehet újságot, szeszesitalt és buszjegyet venni, sőt videót kölcsönözni is, azt még elfogadom. De egy vasútállomáson ne ez legyen már a helyzet! Vagy összebeszéltek a kocsmárossal, hogy aki betér vonatjegyért, azt beszélje már rá egy felesre is, és mindenki jól jár?

A Gyula 2010.05.13. 11:57:29

@chachi:

Amit írsz szerintem ezzel kevered:

Személyszállítási Üzletszabályzat II. Rész

2.5. Nyugdíjasok utazási kedvezménye

2.5.8. Továbbutazás

Ha a nyugdíjasok utazási kedvezményével utazó utas menetjegye célállomásának elérése előtt bejelenti továbbutazási szándékát, a birtokában levő menetjegyet ki kell egészíteni.

Ha az utas továbbutazási szándékát a vonaton, célállomásának elérése után jelenti be, részére új menetjegyet kell kiadni.

Ha az utas menetjegye célállomásán az érkezés napján bejelenti továbbutazási szándékát, és továbbutazását a bejelentés napján megkezdi, részére a megjelölt célállomásig új menetjegyet kell kiszolgáltatni.

A menetjegy-kiegészítés, új menetjegy kiadása a használt kedvezmény figyelembevételével újabb bélyegzési hely felhasználása nélkül történik. A kiadott menetjegyet az utas eredeti menetjegyével összefüggésbe kell hozni. Menetjegy-ellenőrzéskor mindkét menetjegyet fel kell mutatni. A kedvezmény figyelembevételével a továbbutazásra menetjegy egy alkalommal váltható.

chachi 2010.05.13. 12:41:27

@A Gyula: Nem továbbutazásról van szó,hanem mindennapi utazásról Szolnok-Bp.viszonylatban.Az első nap reggel vesz az illető egy 90%-os menettérti jegyet,négy bélyegzési helyen ott a pecsét aznapi dátummal,majd ezután vesz 30 db.Szolnok-Dunakeszi 90%-os menettértit,amik ugye érvényesek egy hónapig,és a többi napon ezekkel utazik./a pénztárosnak ki KEL adnia a kedvezményes jegyet,nem mérlegelhet/

A Gyula 2010.05.13. 12:45:30

@chachi: Tudom, hogy nem továbbutazásról volt szó, csak azt hittem ezzel kevered az egyszer bélyegzés és a többszöri jegyváltás ugyanazon rublikára dolgot.

Próbáld ki, aztán vagy kiadják úgy a jegyet vagy nem, elvileg ugyanabban a pénztárban kellene megvenned a többi jegyet is, mivel annak a pénztárosnak a körbélyegzője lesz a nyugdíjas szelvényen.

chachi 2010.05.13. 12:57:23

@A Gyula: Működik a dolog,/sajnos/a 42(!)éves nyugdíjas szomszédom trükkje ez,de olvastam a SZÜSZ tervezetben,hogy a 100km feletti menettérti jegyek érvénytartamát le akarják venni 14 napra.

A Gyula 2010.05.13. 13:04:47

@chachi: Ez is egy szomorú dolog. 42-esen nyugdíjas? Hány év munkaviszony után?

Érvénytartamról szóló tervezetet jól olvastad.

A Gyula 2010.05.13. 15:33:43

@skecher: Mit akarsz ezekkel a hülye jelekkel kifejezni?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.13. 16:08:43

@A Gyula:
Kommentrobot, a bloját reklámozza. Majd jön Ashi aztán kilöki a vonat elé :D

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.13. 16:09:45

@A Gyula:
Gondolom rendőr határőr, katona stb stb aki "keményen" "végigszolgálta" fél életét, "megérdemli" a hosszú pihenést...

chachi 2010.05.13. 16:51:34

@A Gyula: Ráadásul annyira pofátlan,hogy az utolsó jegyet visszaváltja,ezáltal érvénytelenítteti a bélyegzéseket,amiket ismét felhasználhat.MÁV-START!ÉBRESZTŐ!

A Gyula 2010.05.13. 16:58:34

@chachi: Kiskapu. Megtalálta. Használja ki, amíg van rá lehetősége. Egyszer minden jónak vége szakad.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.13. 16:59:12

@chachi:
Mi az hogy MÁV-Start ébresztő??
A Start szíve szerint (és én is) már rég megszűntette volna a picsába ezt a "pecsételős az nem hamisítja, aki nem is akarja" rendszert...

A Gyula 2010.05.13. 17:03:02

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Így van, se a nyugdíjas szelvényt, se a közalkalmazotti igazolványokat sem a Start találta ki. Nem a Start szüntette meg a nagyobb hatékonysággal ellenőrízhető hologramos közalkalmazotti igazolványokat sem.

chachi 2010.05.13. 17:12:14

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Ha sikerül befejezned a főiskolát,és majd lehetsz vezető beosztásban,akkor próbálkozhatsz megoldani ilyen problémákat.Addig kicsit szerényebben pls.

A Gyula 2010.05.13. 17:24:12

@chachi: Ha szerény, ha nem, akkor is igaza van és legalább értelmes dolgokat ír.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.13. 17:35:05

@chachi:
Elárulnád, hogy ismételten mi a bajod velem/kommentemmel??

Azért mert felháborít engem is, hogy olyan papírt bocsátanak ki hivatalos közokiratnak, amit egy 10 éves gyerek is simán hamisít színes nyomtatóval?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.13. 17:37:28

@A Gyula:
A közalkalmazotti igazolvány is a tipikus kényszermegoldások egyike...
Onnantól, hogy nem központi helyen adják ki, és nem szigorú számadású nyomtatvány, annyit birtokolhatsz amennyit akarsz...
Arrról nem is beszélek, amikor a vidéki mocsoládpusztai általános iskola Gizike titkárnője adja ki a helyi tanároknak...
1-2 csomi kávé, és máris kaptál újat...
Az isten nem ellenőrzi, hogy hanyadik...

chachi 2010.05.13. 17:47:58

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: pl.meg lehetne oldani,hogy a jv.az utalványon kiikszelje az igénybe vett kedvezményt.Ezáltal az többet nem vehető igénybe.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.13. 17:50:49

@chachi:
És erre a törvény lehetőséget ad?
(Ne terheld magad, utánanéztem: nem.)

chachi 2010.05.13. 18:03:48

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Miféle törvény akadályozza meg,hogy az utalványba a jv.bejegyzést tegyen?
Elmondom,semmi.Pl.E-jegynél is ő ikszeli ki a karikát,ha kedvezményes a jegy.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.13. 18:45:17

@chachi:
Nem azt akadályozza meg, hogy a jv bejegyzést tegyen, hanem azt írja elő, hogy a bejegyzést a _jegyváltáskor_ kell megtenni.
A jegyváltás a pénztárban történik, akkor ott kell bejegyezni.
Az e-jegynél a jegyváltás a neten történik, személyes kontakt a jegyvizsgálóval van először, így ott ő jegyez be, ahogyan a TM megállóhelyeken is.
A pénztárnál viszont az első személyes találkozó aki bejegyzést tehet az a pénztáros.

Nézz utána bátran.

A Gyula 2010.05.13. 18:48:26

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Ő szerintem arra gondol, ha betelnek a rublikák, akkor valaki érvénytelenítse a kedvezményre jogosító igazolványt további használat elkerülése érdekében, abba nem gondol bele, hogy mi van ha pl. 2 hét múlva ugyanez a személy megjelenik, új üres kedvezményre jogosító igazolvánnyal, ezt lehetetlen megakadályozni.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.13. 19:00:18

@A Gyula:
Nem, szerintem arra gondol, hogy ne a pénztáros bélyegezzen, hanem felhasználáskor a jv. vonatszámmal dátummal jegyezze be a felhasználás tényét, elkerülve a visszaélést.
De amit írsz, az továbbra is fennáll, ha betelt, nyitunk újat...

A Gyula 2010.05.13. 19:07:36

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

"De amit írsz, az továbbra is fennáll, ha betelt, nyitunk újat..."

Így van, erről van szó, ennek kellene gátat szabni vagy olyan biztonsági jelekkel ellátott, központilag kiadott kedvezményre jogosító igazolványokat kiállítani, amik -tól/-ig érvényesek és akkor véget lehetne vetni a mostani bohóckodásnak.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.05.13. 22:20:27

@A Gyula: Azért az érdekes, hogy 15 km-es jegyük van, de 20 km-es nincs. Vagy akkor 15 a max. ami van nekik, és afölött a jv egészíti ki?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.13. 22:44:33

@Peti817172M:
Különféle kedvezményekből eltérő távolságokat tarthatnak. De akár el is fogyhatott a 15 km 90%.
Én is kaptam már diák helyett rövidebb 90%-os jegyet.

Kopi3.14 2010.05.14. 09:44:38

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: minek kiadni? Kapsz egyet, fénymásoló, aztán annyid van, amennyit nem szégyellsz.

@A Gyula: 42 évesen lehet rokkantnyugdíjas simán, s bizonyos rokkantsági kitételnél már normál nyugdíjasnak is minösül. Apám sokéves adózási példafeladata: nyugdíjas, rokkantnyugdíjas, ikerterhes, veszélyeztetett terhes, ikerterhes östermelö....

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.14. 09:49:08

@Kopi3.14:
Azért a pecsét nem árt ha eredeti rajta... Ehhez kell a Mancikának 1-2 csomi kávé.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.05.14. 11:11:11

Azert vicces a homar, tegnapi mavos postot jelenit meg, es azt nyomjak a cimlapon:)

chachi 2010.05.14. 11:28:37

@georgejr: Ez nem vicces,ez szomorú.Írtam neked pár hónapja,hogy beszélj a Szily nevű blogpápával,rajta múlik minden.

VJV Man 2010.05.15. 08:44:41

Érdekes eset fordult elő velünk is pár napja. Utasa felszáll a vonatra 30 km-es, teljesárú KM-es jeggyel

Kéri a kiegészítést x állomásig, de 90%-os menettértibe, mert a restiben (nincs pénztár) csak ilyen jegy volt. A kiegészítésnél -50 Ft az eredmény. Nagy vakarózás, hogy ilyenkor mi van. Nyilván nem adhatok neki jegyet, meg a saját zsebemből 50 Ft-ot.
A vége az lett, hogy kapott egy 90%-os menettértit + igazolást, hogy pénztár hiba miatt a 30km-es jegyet váltsák neki vissza.
(másnap kiderült, hogy a pénztár le akarta neki vonni a kezelési költséget, így vissza vitte a restibe, és ott vissza váltották)

VJV Man 2010.05.15. 08:45:59

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Szerintem meg arra gondol, hogy a pénztáros bélyegezzen, a jv meg szignózza, hogy fel is lett használva, így esetleg a vissza váltás már nem lehetséges.

chachi 2010.05.15. 14:30:50

@VJV Man: Pontosan erre gondoltam.És nem csak a visszaváltás kizárása miatt,hanem azért is,hogy ne lehessen pl.elsején megváltott 120 km-es kedvezményes jegyekkel egész hónapon át utazni,ugyanis a jv.pl.25-én is csak azt ellenőrzi,hogy a menetjegy kiállításának dátuma,ami ugye elseje volt,egyezik-e az utalványon levő bélyegző dátumával,ami szintén elseje volt.Ha már az első felhasználáskor érvényteleníthetné a bélyegzőt,másnap ismét bélyegeztetni kellene a kedvezményt igénybe vevőnek.

chachi 2010.05.15. 14:33:22

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Ehhez nincs szükség törvéymódosításra,elég lenne a belső szabályozáson változtatni.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.15. 15:13:00

@chachi:
Szerinted lehet, valójában nem...
Ha a tv így enged bejegyzést tenni, akkor a jv nem firkálhat még rá pluszban...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.15. 15:14:43

Rágjuk a gittet különböző firkálásokon, holott az egész rendszert kellene megszűnteteni a fenébe...
A gyökereitől reformra szorul a kedvezményrendszer...

VJV Man 2010.05.15. 19:10:35

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Szerintem ebben sokan egyet értünk, csak az emberek az ellen emelnek szót amivel találkoznak, vagy hallanak. Ha valaki nincs benne az nem ismeri az összes visszásságot.
süti beállítások módosítása