MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

MÁV Direkt

2010. április 26. - Ashi Valkoinen

Ehhez nem akarok bármit is hozzáfűzni, várom a kérdéseket és a válaszokat.


Tisztelt Szerkesztőség!

Először is, nem szeretném, ha ez a levelem bármilyen formában eljutna a MÁV-hoz. Nem panaszkodni, és nem történetet mesélni szeretnék. Egy új postot szeretnék indítani, ha van rá lehetőség, MÁV Direkt címen. Én ott dolgoztam, és sok téves gondolat, és ítélet lebeg a 40-es szám körül. Ezeket szeretném megválaszolni, és pontosítani.
Egy kulisszatitok, ami, ha jól megnézzük a mav-start.hut, nem is akkora titok. Nem a máv munkatársai vagyunk. Nem vagyunk vasutasok, minket az egyik telefonos cég alkalmaz, csak egy call center vagyunk. A volt munkatársaim, és én, elhatárolódunk a mávtól, nem az ő alkalmazásában állunk. Mi a telefonos cég munkatársai vagyunk, ők alkalmaztak, tőlük kapjuk a fizetést, nem a mávtól.
A közhiedelemmel ellentétben nem a városi pályaudvaron vagyunk (legyen az Pest, Szeged, Békéscsaba, vagy éppen Bivalyszörcsög). Ez egy központi szám, amelynek pontos helyét nem árulhatom el, hisz a szerződés kötelez, de nem a főváros.

Remélem ennyivel felkeltettem az érdeklődést. Ha van igény rá, én szívesen válaszolnék a kérdésekre.

Köszönettel:
foryou

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr381952330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fővizsgáló 2010.04.26. 11:48:07

Szia!!!
javíts ki,ha tévedek, de én úgy tudom MÁVDIREKT-et átvette egy másik cég és miskolcról Budapestre az üzemirányítóközpontba költözött

Manyizga (törölt) 2010.04.26. 12:05:10

Tehát ha panaszom van a MÁV-Direkt működésére, annak a MÁV külön örül, mert nem a saját alkalmazottain kell számonkérnie a dolgot... Ügyes.

Michael Collins 2010.04.26. 19:33:49

Ezek alapján ne lepődjünk meg, ha jövőre a MÁV Direktnél Dzsajim Asznapurtja fogadja a panaszunkat és közli, nem tehetek semmit szahib!

foryou (törölt) 2010.04.26. 19:41:50

@fővizsgáló:
Az igaz, hogy a Direktet átvette egy másik cég. Az eredeti cégnek volt központja mind a két városban, de az egyik megszűnt.
Az tény, hogy nem a menetirányítóban vannak most. :)

foryou (törölt) 2010.04.26. 19:45:30

@Manyizga:

Az ügyintézőkre érkező panaszokat elsősorban az alkalmazó cég vizsgálja. De ha szakmai (pontatlan/helytelen/téves tájékoztatás/információ, rossz helyfoglalás) a probléma, akkor az továbbításra kerül a Máv-hoz, és az alkalmazó cég komoly kötbért köteles fizetni.

Justagirl 2010.04.27. 16:28:05

Én is Mávdirekt dolgozó voltam. Szívesen válaszolok én is az esetleges kérdésekre.

VJV Man 2010.04.27. 17:18:46

Ezt én nem is tudtam.(igaz annyira nem is érdekelt, hogy utána járjak)

Legalább már értem, hogy miért jönnek az utasok pontatlan infókkal a máv direktre hivatkozva.

Ettől függetlenül minden tiszteletem azoké akik a vonal túlsó végén ülnek.

Talll (törölt) 2010.04.27. 17:30:15

@VJV Man:
Pedig gondolom kapnak ők is valamilyen vasúti "képzést" mielőtt beültetik őket vonalba.

Nekem egyébként azt tűnt fel, hogy mostanában rohadt sokat kell várni, hogy bekerüljek pl a sima belföldi menetrendi tudakozóba.
Múltkor egy átlagos este (19:30 körül) vártam majdnem 2 percet (!!!), hogy valaki felvegye a telefont.... ilyet régebben nem igazán tapasztaltam... ennyire megnőtt a hívásszám vagy miért van ez? (azért csak nem ingyenes a szám, nincs kedvem percekig zenét hallgatni.. a saját költségemre)

Justagirl 2010.04.27. 18:45:42

@Talll: Onnantól fizetsz, higy kapcsol az ügyintézőhöz.
Azért kell ennyit várni, mert kirúgták a fél gárdát, és kb 30 ember viszi az EGÉSZ mávdirektet, ami ugye 24 órás.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.27. 19:15:30

@Justagirl:
"Onnantól fizetsz, higy kapcsol az ügyintézőhöz."

Vagy nem...

Mozvez 2010.04.28. 07:37:31

A MÁVINFORM került a központba ami nem azonos a MÁV-Direkt-tel. Egyébként ez egy bevett szokás, hogy az ügyfélszolgálat ki van adva más cégnek. Néhány angol cégnek magyarországon, litvániában és esetleg indiában van ügyfélszolgálata:). Ez a Gettó Milliomos címü filmben is látható.

Gezuka 2010.04.28. 10:04:12

A direktet a T-Com üzemelteti úgy tudom.
A honlapon kint van az egész szerződés: www.mav-start.hu/kozbeszerzes/kozbeszerzesi_eljarasok.php

MagyarZizzi (törölt) 2010.04.28. 10:37:55

Amíg jól ellátják a munkájukat, nekem tökmindegy, hogy melyik cég alkalmazásában állnak. Csak az a baj, hogy nem mindig látják el jól... Na mindegy, gondolom nehéz lehet úgy dolgozni, hogy az ember maga sem tudja, kinek tartozik felelősséggel (de szerintem elsősorban az ügyfélnek).

Justagirl 2010.04.28. 16:23:34

@MagyarZizzi: Lenne egy olyan főnököd, mint ez a T-comos kis surmó, egyből nem ezt mondanád. Főleg a kora dühítő. Nagyon fiatal...
És hallanád kicsit fenyegetőzni...

Josefph 2010.04.29. 00:06:36

@Justagirl: Tehát ha jól értelmezlek akkor itt igazából a probléma nem az ott ülő dolgozókkal, nem a MÁV-val van, hanem magával a callcenter vezetésével...
Csak azt nem értem, akkor ilyen esetben miért nincs összefogás, akár a MÁV-al együtt, (azért csak nekik is érdekük, h jól működjön a telefonos ügyfélszolgálatuk) hogy eltávolítsák az oda nem illő ember(ek)t.
Mondjuk érdekes számomra a dolog, Justagirl azt írja, hogy T-Comos a főnök. Ért ő egyáltalán bármit is a vasúthoz van valami vasúti képzettsége?
Teljesen egyetértek MagyarZizzivel is, nem lehet így könnyű ott dolgozni, ha még azt se tudják kinek tartoznak felelősséggel.

Justagirl 2010.04.29. 09:27:55

@Josefph: Nincsen semmilyen vasúti képzettsége. Ő ahhoz ért ELVILEG, hogy hogyan kell vezetni egy callcentert.
Összefogás? Én inkább annak örülök, hogy van állásom.

csepi67 2010.04.29. 14:15:44

@fővizsgáló:
Ne keverd a szezont a fazonnal! Az ÜK-ba a MÁV-Inform költözött!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.29. 14:25:31

@Josefph:

"Teljesen egyetértek MagyarZizzivel is, nem lehet így könnyű ott dolgozni, ha még azt se tudják kinek tartoznak felelősséggel. "

Ez egy akkora hülyeség, hogy már vagy 3-an is mondtátok... Miért nem tudod, kinek tartozol felelősséggel?? A főnöködnek, munkáltatódnak, azaz a T-Comnak. Ha a MÁV ügyfele nem elégedett a munkáddal akkor azt a máv a cégeddel fogja elrendezni a céged meg veled.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.29. 14:26:34

Amúgy nekem egy élvényem van a MÁVDirekttel, 2006-ban felhívtam őjket, hogy Sátoraljaújhelyen van-e csomagmegőrző?
Válasz:
Sajnos nem tudom megmondani, megmondom őszintén, még nem jártam Sátoraljaújhelyen!

Köszi-puszi, megérte felhívni...

|-|ype|) 2010.04.29. 18:15:23

Szezon-fazon keverésről jut eszembe:
Ne keverjétek a T-com igazgatóját a "kis surmó"-val... mert nem egy és ugyanaz!

Egyébként nem látom értelmét ennek a posztnak és nem értelek Titeket sem.
Magyarországon az összes cég korrupt és szar.
Nem véletlenül költöznek Észak-Magyarországra a nagy multik. Addig úgyis ez lesz, amíg itt olcsóbb munkaerőt találnak, mint bárhol máshol.

Ashi Valkoinen 2010.04.29. 20:22:23

@|-|ype|): Persze, minden szar és korrupt, ne is beszéljünk róla, jó ez így.

DePassant 2010.04.29. 22:20:06

Lenne egy kérdésem: Ha felhívom a direktet és nemzetközi jegyekről érdeklődöm, ti is a mappákba rendezett faxok és egyéb papírok közt keresgéltek, mint a vidéki menetjegyirodák?

Talll (törölt) 2010.04.29. 23:59:22

@Justagirl:
Te jó ég! 30 ember???
Jön a nyár, nyaralások, több utas (főként az üdülő területeken). Ez nem lesz kicsit kevés?? Mi lesz itt? Ha már most 1,5-2 perceket kell várni, a nyári csúcsban összeomlik majd a Máv-Direkt?

Justagirl 2010.04.30. 10:38:41

@DePassant: Nem, nekünk van egy adatbázis, abból kell kiböngészni. De ha egy átlagos, gyakran használatos utat kérdezel, azt a nemzetközisek fejből vágják.
Azért kell sokat várni arra, hogy felvegyék, mert a 3 emberből 5-6 nemzetközis van.

Justagirl 2010.04.30. 10:40:12

@Talll: Ezt mondd a kis surmó felett álló nagy surmónak, aki eldöntötte, hogy ennyi és ennyi embert ki KELL rúgni, mert ő nem hajlandó ennyi pénzt kifizetni bér gyanánt. Az, hogy a szolgáltatás minőséges sosem látott mértékben romlott, az őt nem érdekli. Csak az, hogy mennyi pénzt kell kifizetni.

vanek ur 2010.04.30. 17:00:01

@Justagirl: Vajon mit mond a szerződés? Láttam már olyat, hogy súlyos kötbérbe került a call centernek, ha bizonyos időn túl várakoztatta a hívókat... Persze ahogy a MÁV szerződik, lehet, hogy ez eszükbe se jutott. Pedig akkor az összes surmó (legyen kis surmó, vagy nagy surmó) azon kellene elgondolkoznia, melyik a jobb: az embereket, vagy a kötbért fizetni.
süti beállítások módosítása