Robi posztja nem egy hatalmas problémát ír le, ugyanakkor mégsem szabad elmenni a dolog mellett. A budapesti fejpályaudvarokon velem is gyakran előfordult már, hogy a hangosbemondó és a vizuális utastájékoztatás olyan információkat közölt az utasokkal, amelyek nem voltak igazak. Gyakran megesett velem a Déliben, hogy a vonatot indulás előtt 1-2 perccel mondták be, írták ki a kijelzőkre, holott a szerelvény már több, mint félórája a vágányon állt.
Helló!
Tegnapi (ápr.19.) tapasztalataim szeretném megosztani veled. Szerencsére nem én voltam az elszenvedője, de egyszerűen nem tudok szó nélkül elmenni mellette. Egy Pécsről érkező barátom elé mentem ki a Keletibe, akinek a vonata a 13. vágányra kellett hogy beérkezzen. Sikerült jóval előbb odaérnem illetve az említett vonat nem meglepő módon még késett is, úgyhogy várhattam a 11, 12, 13 vágánytriónál. Eddig semmi megelpő nincs a történetben. A Keletiből menetrend szerint 18.10kor indul a 40es RailJet Bécsbe, azt nem tudom, hogy hivatalosan melyik vágányról kellene indulnia de tegnap a hangosbemondó végig a 13. vágányt mondta. Mivel a RailJet nemzetközi szerelvény nem olyan nagy elvárás szerintem, hogy ne csak magyarul de legalább angolul is bemondják ezeket az információkat illetve ha már osztrák a vonat illene németül is, gondolom kitaláltad, hogy csak magyarul mondták be. Azonban az igazi csavar most jön, a RailJet szerelvény nem a 13. hanem a 11. vágányon állt. Indulás előtt 10 perccel a 13. vágányon még nem volt ott a RailJet, de hangosbemondó még mindig a 13. vágányra mondta, halkan megjegyzem csak magyarul még mindig. A vonat indulása előtt, 18.09-kor, azaz nem egész EGY PERCCEL az indulás előtt a 11. és 13. vágányok végénél lévő kijelzőn is végre megjelent, hogy a vonat a 11. vágányról indul és a hangosbemondó is 11. vágányt mondott, de még mindig csak magyarul. Képzelheted micsoda rohanás volt ott amikor ezt a külföldi utasok is megtudták.
Több mint 9 éve utazom a MÁV-val és azt gondoltam, hogy engem már nem tud meglepni semmivel. Hát nem így van. Hihetetlen és elfogadhatatlan, hogy egy nemzetközi szerelvényt csak magyarul mondanak be, hihetetlen, hogy kevesebb mint 1 perccel a vonat indulása előtt terelik át a népet egy másik vágányhoz, még szerencse, hogy ez csak 13. és 11. vágány volt. Jah, és a legszebb az egészben, tegnap még érvényben volt a légtérzár is, szóval feltételezhető, hogy az átlagosnál több külföldi utasa lehetett a RailJetnek.
Köszi, hogy időt szántál a levelemre.
Üdv
Robi