A munkavállalók sem tartják be mindig a szabályzatot, de a mint tudjuk fejétől büdös a hal. Ez történt itt is: Olvasónk kártérítést kért, mert a helyjegye olyan helyre szólt, ami az adott vonalon nem létezett. A MÁV-Start 15 nap helyett 38 nap után válaszolt, lobogtatva a szabályzatot, mondván nem köteles a kártérítésre, mert nem igazolta az utas a jegyvágóval, hogy bizony nem volt 13-as számú ülőhely az adott vonaton. Az ismét vicces, hogy a Nyíregyháza-Miskolc távon egy darab jegyvágóval nem találkozott olvasónk, ergo ezek szerint neki kellett volna megkeresnie(?). Ez mind nagyon szép, de ha egyedül zsúfolt vonaton nagy pakkokkal utazol nyilván nem fogsz a kaller után rohangálni. A másik, miért nem tudja (hajlandó) a MÁV-Start visszaellenőrízni az adatokat? Olvasónk levelezése alant:
Tisztelt DÁ
A 2010.03.23.-án érkezett válaszlevelét nem tudom elfogadni.
Ennek okai a következőek:
- egyrészt úgy vélem, hogy nem az én dolgom a jegyvizsgálót keresgélni a vonaton,
- másrészt úgy gondolom, hogy 2010 hajnalán a MÁV-START Zrt. már csak képes arra, hogy leellenőrizze azt az apró dolgot, hogy 2010.02.14-én milyen személyszállító kocsit közlekedtetett az IC 565 számú vonat 23 kocsijaként. Ha pedig a kérdéses kocsi megvan, akkor csak akad olyan ember a MÁV-START-on belül, aki azt is meg tudja mondani, hogy az adott kocsiban van-e 13-as számú ülőhely vagy nincs.
Ha ez a dolog nem megy, akkor kérem biztosítsanak számomra egy helyet a szervezetükben, mert valószínűnek tartom, hogy én képes lennék a fent említett dolgok elvégzésére, megközelítőleg 5 perc alatt. Ehhez pedig csak egy telefonra és megfelelő számítógépes háttértámogatásra lenne szükségem, de gondolom/remélem 2010-ben már ez sem számít szitokszónak az Önök szemében.
A jegyvizsgáló megkereséséhez még csak annyit fűznék hozzá, hogy legyenek szívesek kivizsgálni annak az okát is, hogy a jegyvizsgáló miért nem volt képes kezelni a jegyünket, és itt az egész kocsi utazószemélyzetét értem, a Nyíregyháza-Miskolc út alatt. Mi volt az az ok, amiért nem végezte el azt a munkát, amelyért a fizetését egyébként felveszi? Már csak azért is érdekelne a dolog, mert én, mint adófizető állampolgár (nem az állami szférában dolgozom, tehát tényleges adófizető vagyok) nem szeretném egy olyan ember munkáját finanszírozni, aki nem végzi el a reá kiszabott feladatot.
Ezeknek a tényeknek/információknak a birtokában kérném panaszom felülvizsgálatát, illetve a 15 napos válaszküldési határidő betartását:
"IV. FEJEZET
PANASZKEZELÉS ÉS IGÉNYÉRVÉNYESÍTÉS
Észrevételek bejelentése és kezelése
1.6. Az utas által megtett észrevételre a MÁV-START 15 napon belül reagál. A határidő kezdete az a nap, amikor a
levelet az Ügyfélszolgálat részére kézbesítették, az elektronikus levél az Ügyfélszolgálat számítógépén megjelent,
a telefonbeszélgetés megtörtént, illetve a MÁV-START Utasok könyvébe a bejegyzést megtették.
1.7. A MÁV-START az észrevétel kivizsgálását haladéktalanul megkezdi, és ha a vizsgálat határidőben lefolytatható,
a határidő lejártáig érdemi választ küld. Amennyiben a vizsgálat lefolytatása – hatóság, más vasútvállalat
megkeresése, munkavállaló meghallgatása stb. miatt – több időt igényel, a MÁV-START a 15 napos határidőn
belül közbenső értesítést küld, melyben tájékoztatja az utast az addig megtett intézkedésekről."
Az én olvasatomban ez azt jelenti, hogy Önök még a saját szabályzatukat sem képesek betartani, hiszen az elektronikus formátumú panaszomat még 2010.02.14.-én megtettem, visszajelzést pedig csak 2010.03.24.-én adtak! Ezen időpontok között pedig még barátok (de mi nem vagyunk azok, így ez nem számít) közt is több mint egy hónap telt el. Tehát az Üzletszabályzatukat legyenek szívesek csak akkor "lobogtatni", ha abból az Önökre eső részeket maradéktalanul betartották, mert ebben az országban nem csak jogok, hanem bizony kötelességek is vannak! Az én részemről ilyen kötelesség pl. az adó befizetése, az Önök oldaláról pedig pl. a jogos panaszoktól mentes szolgáltatás biztosítása!
Tisztelettel:
KSZL
Miskolc
eszrevetel@mav-start.hu írta:
Tisztelt KSZL
Köszönettel vettük a Társaságunk részére elektronikus úton tett bejegyzését, mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk.
Az utazása során tapasztalt kellemetlenség miatt szíves elnézését kérjük. Tájékoztatjuk, hogy Üzletszabályzatunk I. Rész, III. Fejezet, 1.8.5. pontja – amely megtekinthető hivatalos honlapunkon, valamint állomásaink személypénztáraiban – egyértelműen kimondja, hogy Társaságunk elégtelen helybiztosítás esetén mentesül a visszatérítési kötelezettség alól, amennyiben:
- az utas részére a vonat indulásától számított 30 percen belül azonos kocsiosztályban ülőhelyet biztosított;
-az utas a helyhiányt a vonaton a jegyvizsgálóval nem igazoltatta.
A fent leírtak alapján Társaságunknak sajnos nem áll módjában az Ön által felhasznált helybiztosítás díját visszatéríteni.
Megkeresését köszönjük, és a jövőben is szívesen fogadjuk.
Üdvözlettel:
DÁ